Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piana PUR OK. jaki producent najlepszy?

Baka890

Recommended Posts

Witam

Bede ocieplal dach Piana o.k. dach dwuspadowy. chce dac 25cm ocieplenia. dostalem wyceny z roznych firm na rozne piany

mam do wyboru

Quadfoam 500 (najdrozsza)

Bayer (troche tansza)

oraz dwie najtansze

PPC

Polychem

Roznice w cenie sa zauwazalne ale czy w jakosci te piany tez jakos sie roznia? Polychem z tego co widzialem mial klase niepalnosci F wiec go zdyskwalifikowalem chociaz jeden z wykonawcow mowil ze chyba od zeszleo roku maja juz E ale nie byl pewny.

Na ktora z tych Pianek PUR wy byscie sie zdecydowali ? bo ja jestem kompletnie zielony.

• Odpowiedzi 198
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Też miałem ten sam dylemat. Z tego co się zdążyłem rozeznać to obecnie polskie piany niewiele ustępują tym zachodnim. Polychem ma pianę o klasie palności E. Jak do nich napiszesz to przyślą Ci dokumenty (piana ma symbol 0808NF). Ja jednak chyba decyduję się na pianę prodexu crossin attic soft zer względu na niską sorbcję wody. Z tego co wiem to są w trakcie uzyskiwania klasyfikacji ogniowej E na tą pianę (albo już ją mają). No i prodex ma dać gwarancję w przeciwieństwie do polychemu.

Moim zdaniem nie warto przepłacać na te amerykańskie czy kanadyjskie wynalazki tym bardziej, że różnica w cenie to 20 zł i więcej za 25 cm grubości. Zresztą co wykonawca to inna opinia :)

No wlasnie.obawiam sie ze kazdy producent moze podawac wartosci ktore im wychodza w ich wewnetrznych badaniach..a tak wogole to czy ta absorpcja jest az tak wazna skoro od dachu idzie paraprzepuszczalna potem piana pozniej paroszczelna i plyta k-g. To ile tam moze tej wilgoci wejsc ?:)

Fajnie jakby sie tez wypowiedzial ktos kto ma pianke.caly czas bylem zdecydowany na quadfoam 500 lub ew bayer a teraz juz sam nie wiem czy jest sens doplacac.