Mateusz106 24.03.2016 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Dzien dobry,Zastanawiam się jak docieplić od zewnątrz dom z płaza 65mm, który został już ocieplony od wewnątrz. Na chwilę obecną warstwy od wewnątrz: płyta g-k, paroizolacja, wełna 15cm, wiatroizolacja, płaz 65mm. Powodem przemawiającym za dodatkowym ociepleniem są szpary pomiędzy płazami oraz źle wykonane instalacje woda/ogrzewanie, woda potrafi zamarznąć w rurach!Jak poprawnie ocieplić dom od strony zewnętrznej? Osb dla wyrównania ścian i wełna? Czy na to dać kolejna wiatroizolacje? W którym miejscu dylatacja? Bardzo proszę o podpowiedz Pozdrawiam, Mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 24.03.2016 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Nie potrzebujesz dawać OSB, dajesz wełnę na ruszcie na X np 2x5cm .. lub 2x8cm lepiej 2x10cm. bez dylatacji, bez niczego.Pod deskowaniem robisz dylatację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 24.03.2016 21:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 (edytowane) Dziękuje za szybką odpowiedź.Czy mogę na części budynku pokryć wełnę tynkiem? drewno "zamknięte" pomiędzy wiatroizolacją a wełną nie ucierpi? Wiem, że wełna oddycha ale nie wiem do jakiego stopnia, może lepiej rozebrać wszystko w środku i dać grubszą izolacje tylko z jednej strony?Boje sie o drewno, po ociepleniu z dwóch stron nie będę miał już możliwości kontrolowania jego stanu. Mateusz Edytowane 1 Stycznia 2017 przez Mateusz106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 24.03.2016 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 (edytowane) Nie ma czegoś jak oddychanie.Ale jest bezwzględny zakaz tynkowania wełny. Nie będzie lepiej rozbierać i przerabiać ? nie będzie.Zostaw to w spokoju, wełny daj sobie na zewnątrz grubo. Wiatroizolacja, wełna są paroprzepuszczalne i drewnu nic będzie.wełna nie potrzebuje resuscytacji, kona równie dobrze jak powietrze o tej samej grubości- to znaczy że nie stanowi żadnej bariery dla pary wodnej, to wiele mówi.Tylko trzeba pomyśleć co to oznacza.A to oznacza że nie blokuje się niczym powietrza, bo każdy element który nie ma dość izolacji zajdzie kondensatem. Tak jak tynk na wełnie. Tak jak woda do góry sama nie po płynie tak samo i wełna pokryta tynkiem nie będzie już oddawać pary wodnej jak trzeba, to że wełna ją przepuszcza ok, ale tynk jej nie przepuszcza, a tynk jest całkowicie po stronie zimnej, każdą ilość pary wodnej jaką wełna przepuści, tynk ją na sobie skondensuje. Edytowane 24 Marca 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 25.03.2016 12:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Konkretna pomoc:)Korzystając z okazji chciałbym sie jeszcze upewnić- na wełnę nie stosuje już wiatroizolacji? W jaki sposób zabezpieczyć przed szkodnikami, jakaś siatka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.03.2016 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Wypadało by dać na wenę wiatroizolację - analogia dach bardzo bardzo podobnie się powinno robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 25.03.2016 15:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 To bedzie druga warstwa wiatroizolacji.Podsumowując: płyta g-k, paroizolacja, wełna, wiatroizolacja, płaz, 2x wełna na ruszcie (przez ruszt rozumiem drewniane kantówki np 60x60 zakladajac grubość wełny 60mm? Suszone, strugane i impregnowane?) wiatroizolacja, kontrłata i okładzina zewnętrzna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.03.2016 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Przepis jest dobry, wełna w pływach oczywiście.Tak drewniane kantówki 60x60 będą ok, przemyślał bym w takim układzie czy sobie nie dać 6x10 po #10cm wełny x2.lub 5x10..okładzina czy to będzie 2x2cm wełny czy 2x20cm zostaje, ciut więcej tylko idzie drewna na przekrój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 31.03.2016 17:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2016 Dziękuje za pomoc, wiem wszystko. Pozdrawiam, Mateusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 21.12.2016 17:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Dzień dobry, to znowu ja.Jestem na etapie wymiany okien ale już zabieram się za kompletowanie materiałów do ocieplenia i tu pytanie, jaką wełnę dać w ruszt? W płytach półtwardą czy całkiem twardą elewacyjną (sporo droższa)?Drugie pytanie w sprawie dylatacji pod okładziną zewnętrzną (deska 18mm), czy od dołu tą szparę grubości kontrlaty zasłaniać jakąś siatką? W górnej czesci dać kratkę wentylacyjną w każdej przegrodzie między kontraktami czy mogę wejść elewacją wyżej a kratki dać w okapach? Nie wiem czy jasno tłumacze, w razie potrzeby dołączę rysunki.Pozdrawiam, Mateusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.12.2016 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 W płytach półtwardą czy całkiem twardą elewacyjną (sporo droższa)? półtwardą w płytach.. Zasłaniać siatką - dokładnie na dole .. a w okapie może być wentylacja.. i nie żałuj grubości .. ale wymianę okien trzeba by zrobić tak aby one były zlicowane z izolacją .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 22.12.2016 14:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Czyli okna najlepiej wstawiać po dociepleniu i montować je do rusztu zewnetrznego? Czyli na zewnątrz ściany? Jeśli tak, popełnił bym błąd. Jakie zalety ma takie rozwiazanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.12.2016 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Okno powinno być w warstwie ocieplenia, chodzi o straty ciepłą zestawienie strat .. jak widać w izolacji + węgarek .. okno jest najcieplej zamontowane. to oczywiście skrajny przypadek, ale zobacz jak układają się izotermy i jaka jest temperatura pod oknem. tu jest skraj muru, widać po izotermach że nie jest dobrze, pozornie szału nie robi takie "osadzenie" ale 0,11 W/mK straty - przy oknie 1,45x1,78 daje 6,46mb ramy i 0,7 wata straty na stopień.. niby nic razy 20st .. (średnia sezonowa) i jest 14 wat straty ..i 28 przy -20.. Darmo zapalasz 25 watową żarówkę .. dla kurażu na jednym oknie tylko.i aż, przez złe ułożenie tego okna.. nie mówimy tu o zł.. które trzeba dać gdzieś dodatkowo ..itp.. wykorzystaniu tego co jest do cna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 23.12.2016 02:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Całe szczęście okna jeszcze nie zamówione, sprawa do ponownego przemyślenia, tj.od strony technicznej bo przedstawiłeś jasno jak należy zrobić. Co do montażu w warstwie izolacji wiedziałem, że w murowanym domu tak sie robi, tutaj nie pomyślałem z uwagi na "ciepłe" drewno. Dom drewniany super sprawa, interesuję się budownictwem szczególnie szkieletowym, niestety ten przeszedł przed zakupem "generalny" remont gdzie nie trzymano się jakichkolwiek zasad i wszystko do poprawki, a dobrze naprawić jest czasami trudniej niż postawić nowe. Zaczynam myśleć jak się za to najlepiej zabrać, dziękuję za pomoc i wyczerpującą odpowiedź. Mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.12.2016 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Ważne aby jeszcze mieć dobry fartuch z wiatroizolacją na ramie okna, oraz od wewnątrz paroizolacyjny.Gdzie możesz - polecam Ci fixy wstawiać .. o ile będziesz miał WM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 23.12.2016 09:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Czyli wiatroizolację lepiej dać na ramę okna a nie tak jak robią w Polsce zawijać do środka? Też tak planowałem, to bardziej szczelne rozwiązanie. Chyba, że zawinąć do środka a dodatkowo wokół okien przykleić pas, który bedzie uszczelniał? Chciałbym WM ale mam problem z brakiem wilgoci, cały czas w granicach 25-35%, wentylacja dodatkowo osuszy i to chyba już bedzie problem, a niedługo trzeba bedzie zdecydować jakie okna:/ Już pytałem kiedyś ale sytuacja się zmieniła, mam możliwość wyjąc z większości ścian wiatroizolację, wtedy bedzie tylko jedna warstwa pod główną elewacją, czy dwie warstwy w niczym nie przeszkadzają? teoretycznie nie, ale wolę nie rozgrzebywać ścian kolejny raz.(Jedna warstwa na głównej konstrukcji ściany, druga na zewnątrz, na ruszcie dodatkowego ocieplenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.12.2016 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Możesz jedną pod - drugi pas na ramę Chyba, że zawinąć do środka a dodatkowo wokół okien przykleić pas, który bedzie uszczelniał? - nim doczytałem już pisałem Chciałbym WM ale mam problem z brakiem wilgoci, cały czas w granicach 25-35%, wentylacja dodatkowo osuszy i to chyba już bedzie problem, a niedługo trzeba bedzie zdecydować jakie okna:/ to znaczy że masz spory przepływ powietrza - powiedzieć ciut za dużo.. pewnie jak byś pozatykał kratki wentylacyjne - to nic by się nie stało - znam to- ponieważ u Rodziców - okna skrzynkowe i drzwi ..robione itp.. dają taką sporą "nieszczelność" na zdrowie to w sumie wychodzi, wtedy bedzie tylko jedna warstwa pod główną elewacją, czy dwie warstwy w niczym nie przeszkadzają? teoretycznie nie, ale wolę nie rozgrzebywać ścian kolejny raz. jak najbardziej 2 są ok.. nawet lepiej - bo mniej grajcarów wywieje .. jak już.. Polecam Ci 2x10cm wełny między rusz .. jak jeszcze tego nie rozważałeś..może być więcej.. sam planuje ~50cm (18-20 cm tram drewniany do tego ) bo domek już jest trzeba go wyczyścić, uzupełnić braki i ogacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 23.12.2016 13:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Myślałem początkowo o 15cm wełny (M.in. z uwagi na małe okapy) ale robota i pieniążki prawie te same jeśli dam 20cm. Zastanawia mnie tylko z jakich przekrojów robić ruszt żeby to wszystko było stabilne i utrzymało elewacje z deski 18mm, do tego jeszcze okna. Czy ruszt z kantówek np. 5x10cm? Będzie sztywne czy lepiej 10x10? Wtedy to już drugi dom bym postawił z tego drewna Czytam Twój dziennik, masz ogromną wiedzę, fajnie, że chcesz się tym podzielić. Sam dopiero zaczynam ale już wiem, że to jest to, im wiecej zbieram informacji tym wiecej chciałoby się wiedzieć, a pózniej orientujesz się, że pół nocy przed komputerem spędziłeś czytając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.12.2016 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 5x10 cm wystarczy do tego https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Wkrety-samowiercace/3111350202.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/ wkręty z przodkiem wiercącym, nie muszą być akurat wurty. Nawet ciężko by było pewnie 15cm wełny uczynić.. prędzej 16 mniejsza oto .. pytanie jeszcze, co z paroizolacją.. 10x10 - kantówka.. nie będzie potrzebna - tu będą decydować połączenia .. zawsze możesz oprócz wkręta zapodać jeszcze kątownik blaszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 23.12.2016 14:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Paroizolacja jest wewnątrz budynku, pod płytą g-k, czy dać jeszcze dodatkową? W którym miejscu?Decyzja już właściwie zapadła, dam min.20cm, zacznę od kuchni na próbę, jej 3 ściany to ściany zewnętrzne (dołączę przy okazji zdjecia żeby było jasne o czym mówimy).Nadal nie wiem co z tą WM, przy takim ociepleniu to chyba jedyna sensowna opcja, ale co z tą wilgotnością...teraz nie ma jakiejkolwiek wentylacji (poza nieszczelnymi oknami), nawet w łazienkach! Ale mieszkam sam i chyba produkuje za mało bo cały czas 25-35%, wentylacja nawet przy małej wymianie jeszcze to zmniejszy. Zostają nawilżacze, ale ile ich na cały dom? To kolejny pobór prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.