Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie domu z płaza


Mateusz106

Recommended Posts

Dzien dobry,

Zastanawiam się jak docieplić od zewnątrz dom z płaza 65mm, który został już ocieplony od wewnątrz. Na chwilę obecną warstwy od wewnątrz: płyta g-k, paroizolacja, wełna 15cm, wiatroizolacja, płaz 65mm. Powodem przemawiającym za dodatkowym ociepleniem są szpary pomiędzy płazami oraz źle wykonane instalacje woda/ogrzewanie, woda potrafi zamarznąć w rurach!

Jak poprawnie ocieplić dom od strony zewnętrznej? Osb dla wyrównania ścian i wełna? Czy na to dać kolejna wiatroizolacje? W którym miejscu dylatacja?

 

Bardzo proszę o podpowiedz

 

Pozdrawiam, Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dziękuje za szybką odpowiedź.

Czy mogę na części budynku pokryć wełnę tynkiem? drewno "zamknięte" pomiędzy wiatroizolacją a wełną nie ucierpi? Wiem, że wełna oddycha ale nie wiem do jakiego stopnia, może lepiej rozebrać wszystko w środku i dać grubszą izolacje tylko z jednej strony?

Boje sie o drewno, po ociepleniu z dwóch stron nie będę miał już możliwości kontrolowania jego stanu.

 

Mateusz

Edytowane przez Mateusz106
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś jak oddychanie.

Ale jest bezwzględny zakaz tynkowania wełny. Nie będzie lepiej rozbierać i przerabiać ? nie będzie.

Zostaw to w spokoju, wełny daj sobie na zewnątrz grubo. Wiatroizolacja, wełna są paroprzepuszczalne i drewnu nic będzie.

wełna nie potrzebuje resuscytacji, kona równie dobrze jak powietrze o tej samej grubości- to znaczy że nie stanowi żadnej bariery dla pary wodnej, to wiele mówi.

Tylko trzeba pomyśleć co to oznacza.

A to oznacza że nie blokuje się niczym powietrza, bo każdy element który nie ma dość izolacji zajdzie kondensatem. Tak jak tynk na wełnie. Tak jak woda do góry sama nie po płynie tak samo i wełna pokryta tynkiem nie będzie już oddawać pary wodnej jak trzeba,

to że wełna ją przepuszcza ok, ale tynk jej nie przepuszcza, a tynk jest całkowicie po stronie zimnej, każdą ilość pary wodnej jaką wełna przepuści, tynk ją na sobie skondensuje.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bedzie druga warstwa wiatroizolacji.

Podsumowując: płyta g-k, paroizolacja, wełna, wiatroizolacja, płaz, 2x wełna na ruszcie (przez ruszt rozumiem drewniane kantówki np 60x60 zakladajac grubość wełny 60mm? Suszone, strugane i impregnowane?) wiatroizolacja, kontrłata i okładzina zewnętrzna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...

Dzień dobry, to znowu ja.

Jestem na etapie wymiany okien ale już zabieram się za kompletowanie materiałów do ocieplenia i tu pytanie, jaką wełnę dać w ruszt? W płytach półtwardą czy całkiem twardą elewacyjną (sporo droższa)?

Drugie pytanie w sprawie dylatacji pod okładziną zewnętrzną (deska 18mm), czy od dołu tą szparę grubości kontrlaty zasłaniać jakąś siatką? W górnej czesci dać kratkę wentylacyjną w każdej przegrodzie między kontraktami czy mogę wejść elewacją wyżej a kratki dać w okapach? Nie wiem czy jasno tłumacze, w razie potrzeby dołączę rysunki.

Pozdrawiam, Mateusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okno powinno być w warstwie ocieplenia, chodzi o straty ciepłą

671e45a43b77.jpg zestawienie strat .. jak widać w izolacji + węgarek .. okno jest najcieplej zamontowane.

8071f5307894.jpg to oczywiście skrajny przypadek, ale zobacz jak układają się izotermy i jaka jest temperatura pod oknem.

06283c178007.jpg tu jest skraj muru, widać po izotermach że nie jest dobrze, pozornie szału nie robi takie "osadzenie" ale 0,11 W/mK straty - przy oknie 1,45x1,78 daje 6,46mb ramy

i 0,7 wata straty na stopień.. niby nic razy 20st .. (średnia sezonowa) i jest 14 wat straty ..i 28 przy -20..

Darmo zapalasz 25 watową żarówkę .. dla kurażu na jednym oknie tylko.i aż, przez złe ułożenie tego okna..

nie mówimy tu o zł.. które trzeba dać gdzieś dodatkowo ..itp.. wykorzystaniu tego co jest do cna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście okna jeszcze nie zamówione, sprawa do ponownego przemyślenia, tj.od strony technicznej bo przedstawiłeś jasno jak należy zrobić. Co do montażu w warstwie izolacji wiedziałem, że w murowanym domu tak sie robi, tutaj nie pomyślałem z uwagi na "ciepłe" drewno.

Dom drewniany super sprawa, interesuję się budownictwem szczególnie szkieletowym, niestety ten przeszedł przed zakupem "generalny" remont gdzie nie trzymano się jakichkolwiek zasad i wszystko do poprawki, a dobrze naprawić jest czasami trudniej niż postawić nowe.

 

Zaczynam myśleć jak się za to najlepiej zabrać, dziękuję za pomoc i wyczerpującą odpowiedź.

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiatroizolację lepiej dać na ramę okna a nie tak jak robią w Polsce zawijać do środka? Też tak planowałem, to bardziej szczelne rozwiązanie. Chyba, że zawinąć do środka a dodatkowo wokół okien przykleić pas, który bedzie uszczelniał?

Chciałbym WM ale mam problem z brakiem wilgoci, cały czas w granicach 25-35%, wentylacja dodatkowo osuszy i to chyba już bedzie problem, a niedługo trzeba bedzie zdecydować jakie okna:/

 

Już pytałem kiedyś ale sytuacja się zmieniła, mam możliwość wyjąc z większości ścian wiatroizolację, wtedy bedzie tylko jedna warstwa pod główną elewacją, czy dwie warstwy w niczym nie przeszkadzają? teoretycznie nie, ale wolę nie rozgrzebywać ścian kolejny raz.

(Jedna warstwa na głównej konstrukcji ściany, druga na zewnątrz, na ruszcie dodatkowego ocieplenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jedną pod - drugi pas na ramę

Chyba, że zawinąć do środka a dodatkowo wokół okien przykleić pas, który bedzie uszczelniał?
- nim doczytałem już pisałem ;)

Chciałbym WM ale mam problem z brakiem wilgoci, cały czas w granicach 25-35%, wentylacja dodatkowo osuszy i to chyba już bedzie problem, a niedługo trzeba bedzie zdecydować jakie okna:/
to znaczy że masz spory przepływ powietrza - powiedzieć ciut za dużo.. pewnie jak byś pozatykał kratki wentylacyjne - to nic by się nie stało - znam to- ponieważ u Rodziców - okna skrzynkowe i drzwi ..robione itp.. dają taką sporą "nieszczelność" na zdrowie to w sumie wychodzi,
wtedy bedzie tylko jedna warstwa pod główną elewacją, czy dwie warstwy w niczym nie przeszkadzają? teoretycznie nie, ale wolę nie rozgrzebywać ścian kolejny raz.
jak najbardziej 2 są ok.. nawet lepiej - bo mniej grajcarów wywieje ..

jak już..

Polecam Ci 2x10cm wełny między rusz .. jak jeszcze tego nie rozważałeś..może być więcej.. sam planuje ~50cm (18-20 cm tram drewniany do tego )

bo domek już jest trzeba go wyczyścić, uzupełnić braki i ogacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem początkowo o 15cm wełny (M.in. z uwagi na małe okapy) ale robota i pieniążki prawie te same jeśli dam 20cm. Zastanawia mnie tylko z jakich przekrojów robić ruszt żeby to wszystko było stabilne i utrzymało elewacje z deski 18mm, do tego jeszcze okna. Czy ruszt z kantówek np. 5x10cm? Będzie sztywne czy lepiej 10x10? Wtedy to już drugi dom bym postawił z tego drewna :)

 

Czytam Twój dziennik, masz ogromną wiedzę, fajnie, że chcesz się tym podzielić. Sam dopiero zaczynam ale już wiem, że to jest to, im wiecej zbieram informacji tym wiecej chciałoby się wiedzieć, a pózniej orientujesz się, że pół nocy przed komputerem spędziłeś czytając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5x10 cm wystarczy do tego https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Wkrety-samowiercace/3111350202.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/ wkręty z przodkiem wiercącym, nie muszą być akurat wurty. Nawet ciężko by było pewnie 15cm wełny uczynić.. prędzej 16 ;) mniejsza oto ..

pytanie jeszcze, co z paroizolacją..

10x10 - kantówka.. nie będzie potrzebna - tu będą decydować połączenia .. zawsze możesz oprócz wkręta zapodać jeszcze kątownik blaszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paroizolacja jest wewnątrz budynku, pod płytą g-k, czy dać jeszcze dodatkową? W którym miejscu?

Decyzja już właściwie zapadła, dam min.20cm, zacznę od kuchni na próbę, jej 3 ściany to ściany zewnętrzne (dołączę przy okazji zdjecia żeby było jasne o czym mówimy).

Nadal nie wiem co z tą WM, przy takim ociepleniu to chyba jedyna sensowna opcja, ale co z tą wilgotnością...teraz nie ma jakiejkolwiek wentylacji (poza nieszczelnymi oknami), nawet w łazienkach! Ale mieszkam sam i chyba produkuje za mało bo cały czas 25-35%, wentylacja nawet przy małej wymianie jeszcze to zmniejszy. Zostają nawilżacze, ale ile ich na cały dom? To kolejny pobór prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...