מרכבה 23.12.2016 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Jak jest pod GK jest jak trzeba.. Nadal nie wiem co z tą WM, przy takim ociepleniu to chyba jedyna sensowna opcja, ale co z tą wilgotnością. chodzi aby dom był szczelny- a jednocześnie można było panować nad wilgotnością wewnątrz i jednocześnie nie wypuszczać cennych $ wraz z ciepłym powietrzem. Tego nie czuć .. ale ogrzanie danego strumienia powietrza .. to dość prosty wzór... na moc.. 1,25kg x1,005 kJ/kg xdelta x 1m3 przez 3600 = moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 27.12.2016 11:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 A więc tak, dam 20 cm wełny, okapów prawie nic już nie zostanie ale będę martwił się później. Pojawił się tylko mały problem, wszędzie gdzie dzwonię mają kantówki 45x95mm, nie ma 100mm. Co prawda mogą zrobić ale mam obawy, chyba wolę gotowe paczkowane skandynawskie drewno niż suszone na szybko. Czy ściśnięcie o te 5mm wełny pogorszy jej właściwości?Czy na samym dole dać listwę startową aluminiową jak przy ocieplaniu styropianem? Czy lepiej pełną deskę szerokości 20cm? Pozdrawiam, Mateusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.12.2016 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 Dał bym tylko siatkę od dołu, a najlepiej wyprowadził izolację z fundamentu, wtedy problem się "sam rozwiąże"jak najbardziej wełna podda się 5mm - tak że śmiało możesz dawać ten przekrój który masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 28.12.2016 22:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Ok, wełna zamówiona, drewno na początku roku. Dostałem od znajomego dwie rolki membrany dachowej trzywarstwowej, w instrukcji jest napisane, że nadaje się na pokrycie ścian szkieletowych ale w internecie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy ktoś z Was orientuje się jak to jest faktycznie? teoretycznie powinna być nawet lepsza ale może są jakieś przeciwwskazania, w końcu to membrana "dachowa" a nie ścienna. Był na forum wątek o tym ale z 2002roku, chyba sporo się zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 29.12.2016 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Będzie dobra - ważne aby była paroprzepuszczalna i nie blokowała wyjścia pary na zewnątrz. Odpowiednie zakłady i najlepiej połączyć jeden pas z drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 01.01.2017 23:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2017 (edytowane) Kolego מרכבה, dziękuję za wszelką pomoc, może trochę jej nadużywam, staram się czytać jak najwięcej, ale jak to przy własnym domu, chce się jak najlepiej i fajnie, jeśli ktoś potwierdzi każdą informację.Zanim zapytałem kupiłem wełnę Isover Aku-płyta, czytałem, że nadaje się do ocieplenia zewnętrznego ale ...no własnie, czy jest dobra? Ostatecznie mogę ją wykorzystać do docieplenia strychu. Pozdrawiam w Nowym Roku.Mateusz Edytowane 1 Stycznia 2017 przez Mateusz106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2017 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Jak najbardziej się nadaje, nie miałem jej w ręku, ale widzą jest w płytach - to powinno "wystarczyć" isover jest dobrą marką..ja głównie miałem w łapach rw. Tobie polecam rozwiązać jeszcze zejście do fundamentów, oraz wykonanie paroizolacji od środka..chyba że już masz GK i paroizolację, z tego co pisałeś.. będę dźwięczny jak przypomnisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 02.01.2017 23:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 (edytowane) Tak, od środka jest już wszystko wykończone gk, pod nią paroizolacja i wełna. Tutaj też popełniono błędy, są nieszczelności ale na jakiś czas musi wystarczyć.O fundamentach wcześniej nie myślałem, ponieważ podłoga w domu jest na legarach, pomiędzy nimi wełna (niestety tylko 10cm, kiedyś coś zaradzimy). Czy w takim wypadku ocieplenie fundamentu przyniesie korzyści? Chyba nie bedzie się tak wyziębiał chudziak, na którym leży wełna. Edytowane 2 Stycznia 2017 przez Mateusz106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.01.2017 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2017 Czy w takim wypadku ocieplenie fundamentu przyniesie korzyści? Chyba nie bedzie się tak wyziębiał chudziak, na którym leży wełna. dokładnie, droga ucieczki ciepła będzie dłuższa i mozolniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 15.01.2017 22:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Cześć, kompletuje potrzebne materiały. Wiecie może gdzie dostanę taką taśmę?- Dostępne są w PL trochę inne, do montażu okien w domach murowanych, wolał bym taką jak wyżej. Druga sprawa również dotyczy montażu okien, montować całkowicie na zewnątrz czy może cofnąć 5 cm i "najechać" tymi 5 cm izolacji na ramę okna? (bo chyba rana jest najsłabszym ogniwem? - okna niestety plastiki) Ostatnia sprawa, która nie daje mi spokoju to połączenie izolacji fundamentu z wełną na ścianach, styropian chciałem pokryć siatką i klejem, żeby myszy nie podziurawiły, ale czy po kleju wilgoć nie podejdzie w górę do rusztu drewnianego? Nie wiem jak to przedstawić...jak rozdzielić izolację fundamentu z izolacją i co ważne drewnem na ścianach? Może wspomniana wyżej aluminiowa listwa startowa? Odpowiedź do pierwszego pytania. Taśma Tyvek Flexwrap, niestety Chyba nie dostępna w Pl i cena 200$ za rolke (25m). Może jakaś alternatywa? Czy darować sobie i dać tylko pas wiatroizolacji? Edytowane 16 Stycznia 2017 przez Mateusz106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 16.01.2017 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 (edytowane) Druga sprawa również dotyczy montażu okien, montować całkowicie na zewnątrz czy może cofnąć 5 cm i "najechać" tymi 5 cm izolacji na ramę okna? (bo chyba rana jest najsłabszym ogniwem? - okna niestety plastiki) zawieś je w izolacji, a jeszcze lepiej zrób wtedy węgarek na ramę http://forum.muratordom.pl/showthread.php?334138-Likwidacja-du%C5%BCego-mostka-termicznego-przy-drzwiach-tarasowych tu czemu to się opłaca. Wilgoć nie podejdzie, zrób leki spadek na styropianie..delikatny.. 1-2% Taśma akurat mnie gryzie po oczach.. bo bardziej nadaje się na klejenie paroizolacji.. ale nie widzę jej parametrów, najlepsza była by taśma typu przylepiec.. jak do opatrywania ran.. szmaciana - a klej ma tak mocny że normalnie kłaki drze. Ale ręki sobie nie dam uciąć.. bo gryzie się temat . otwartości dyfuzyjnej, a szczelności przy oknie.. i ta taśma bije w kierunku drugim.. aby przed opadami zabezpieczyć.. znowu para wodna która jakoś przejdzie przez paroizolację, mogła wyjść w stanie gazowy (bezpiecznym) w stanie płynnym łatwo ją zauważyć Edytowane 16 Stycznia 2017 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 16.01.2017 16:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Przyznam, że z tą taśmą też się zastanowiłem, przecież to jak kawał gumy :/ ale tak ładnie zareklamowali.Może takie coś: http://www.soudal.pl/2014-10-10-08-50-23/2014-10-10-08-51-24/cieply-montaz-okien-w-technologii-swshttp://www.iskierka-dr.mojabudowa.pl/?id=128376Taśma zewnętrzna paroprzepuszczalna i wewnętrzna paroszczelna. CZy zwyczajnie dać dodatkowy pas wiatroizolacji?Węgarek w styropianie nie problem ale jak to zrobić w przypadku montażu w ruszcie drewnianym? Chyba z drewna? Albo deską elewacyjną "najechać" na ramę. Ostatnia sprawa, używać przy montażu okien pianki rozprężnej zamiast montażowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 16.01.2017 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Okna i węgar .. XPS' .. pokryty tynkiem, ewentualnie blachą.. jako parapet.Z rozprężną bym uważał, a i tak trzeba użyć taśm rozprężnych, a pianki ino ino. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 05.03.2017 18:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 Mam już drewno konstrukcyjne, wełnę i inne, czas zaczynać ale pojawiło się pytanie.Czy impregnować ruszt/stelaż drewniany? Wiem, że w szkieletowcach nie impregnujemy ale ten przypadek jest inny. Ruszt bedzie przykręcony do istniejącej ściany, która to jest zaimpregnowana, wiec chemię tak czy inaczej w ścianie będę miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 07.03.2017 22:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 Jeszcze jedna sprawa, jakiej grubości zrobić szczelinę wentylacyjną? Kupiłem kantówki 45x45 i nie wiem ile im ująć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.03.2017 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 Może być nawet 45x45mm opłaca Ci się strugać ? może.. 38mm to jest mój niepisany standard:)tak że 7mm dodatkowe złe nie będzie, chyba że nie masz miejsca... minimum socjalnym jest 1". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 09.03.2017 17:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Do jakiej wilgotności drewna można układać wełnę? Rozpocząłem już prace, przykręciłem na jednej ścianie ruszt z drewna C24, delikatnie zaimpregnowalem. Zastanawiam się czy po dwóch dniach na dworze plus ten impregnat (ilość niby znikoma) drewno nie zrobiło sie bardziej wilgotne. Chyba muszę kupić miernik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 10.03.2017 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 20% to jest granica stanu powietrzno suchego, wełnie nie będzie nic nigdy.. 1000 lat przeleży w wodzie i wyschęnięta będzie nadal wełną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz106 10.03.2017 09:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Miernik będę miał w poniedziałek. Ile mogła wzrosnąć wilgotność drewna 16-18% po impregnacji? Zastanawiam się czy mogę już zakładać wełnę czy poczekać kilka dni. Chyba źle zrozumiałem. Mogę układać wełnę a drewno wyschnie tak czy inaczej? Wełna nie wchłonie wilgoci z drewna? Edytowane 10 Marca 2017 przez Mateusz106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 12.03.2017 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Miernik będę miał w poniedziałek. Ile mogła wzrosnąć wilgotność drewna 16-18% po impregnacji? Zastanawiam się czy mogę już zakładać wełnę czy poczekać kilka dni. Chyba źle zrozumiałem. Mogę układać wełnę a drewno wyschnie tak czy inaczej? Wełna nie wchłonie wilgoci z drewna?Impregnacja nie zmienia wilgotności drewna. tj ilości wody związanej. Miernik może jednak pokazywać złe wyniki, bo impregnacja jest powierzchowna. Ta wolna woda z impregnatu bardzo szybko wyparuje, chyba, że zanurzyłeś belki na kilka dni w impregnacie, to doschnięcie potrwa trochę dłużej. Możesz spokojnie układać wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.