Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dobór komina

Recommended Posts

Witam "szpeców" :)

Od przyszłego tyg wchodzą murarze i kazali mi kupić kominy 2 systemowe do postawienia. Problem u mnie polega na tym że nie wiem jak rozwiązać koncepcje ogrzewania. Tzn. w projekcie mam gaz i do tego komin Schiedla Rondo Plus oraz kominek z płaszczem wodnym z takim samym kominem. Okazało się że gaz to może będę miał ale za 3 lata albo Bóg wie kiedy jak w końcu pociągną do mnie nitkę :/ I jestem w kropce, bo co kupię piec na ekogroszek a za 3 lata zmienie na gazowy? Wtedy komin będzie zły Od razu zaznaczam nie chcę pompy ciepła....Kombinuje tak wstawić jeden komin do gazu drugi do kominka i na te 3 lata dopóki nie mam gazu ogrzać dom z kominka. Z kolei słyszałem też że te kominy systemowe się nie nadają do gazu i lepiej zrobić murowany a później rrę z kwasu wstawić.Od razu zaznaczam nie chcę pompy ciepła. Ogólnie jestem zielony w tych tematach więc bardzo proszę bardziej rozeznanych o pomoc.

Do gazowego kotła kondensacyjnego nie jest potrzebny komin systemowy.

Starczy dodatkowy szacht w który w przyszłości wstawisz sam przewód spalinowy.

Komin do kotła na paliwo stałe /ekogroszek/ będziesz mógł wykorzystać w przyszłości jako komin do kotła gazowego na podobnej zasadzie jak szacht. Trzeba go będzie tylko dokładnie wyczyścić.

Te mądrala będę ogrzewał czym mi się podoba. Nie mam gazu a mieszkać jakoś muszę tak? Wracając do tematu - kominy systemowe uniwersalne. Życie mnie nauczyło że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. W tych uniwersalnych systemach jest rura z jakiegoś tworzywa które do gazu nie bardzo się nadaje (pęka). Jakie macie doświadczenia w tej kwestii?

Życie mnie nauczyło że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. W tych uniwersalnych systemach jest rura z jakiegoś tworzywa które do gazu nie bardzo się nadaje (pęka).

Nic nie pęka.