verson 12.04.2016 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Witam. Mam taki problem. Liczniki wody są spisywane co 3 miesiące. Nie zużywamy jej za dużo. Jesteśmy studentami, mamy prysznic, nie ma pralki. Zwykle za kwartał zużywaliśmy ok 3m ciepłej wody. Teraz stała się dziwna sytuacja a wręcz szokująca. Trzy miesiące temu z niewiadomych przyczyn, mimo iż stan wody został podany to nie został uwzględniony w rozliczeniu. Myślę spoko. Teraz czynsz tańszy o kilkadziesiąt złotych droższy to przez 3 kolejne miesiące będzie trochę droższy. Jednak to co przyszło po półrocznym rozliczeniu jest straszne. Wynika z niego że zużyliśmy 19m ciepłej wody czyli 9,5 na kwartał przy wcześniejszych 3m za ten sam okres. Z zimną wodą w porządku jednak zimna jest o 15zł tańsza. Głowiłem się co może być nie tak bo liczniki zostały dobrze spisane. Zrobiłem test. Nalałem do półlitrowej butelki ciepłej wody a licznik pokazał 2 litry zużycia. Sprawdziłem kilka razy i wyszło to samo. Licznik pokazuje 4 razy większe zużycie. Co z tym robić? Czy może ktoś to sterować zdalnie? Czy mogl to zrobić ludzie spisujący wodę pół roku temu? Ciężko byłoby to udowodnić a boję się że jeśli zadzwonię do wspólnoty to oni jak przyjdą to zrobią normalnie i wyjdzie wszystko ok. Proszę doradźcie co powinienem zrobić. Dodam że to zwiększyło mój standardowy czynsz o prawie 200zł a to jest sporo jak dla mnie tym bardziej za coś czego nie zużyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 13.04.2016 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Zrób test na 10l wyskalowanym zbiorniku (ewentualnie napełnij dwukrotnie 5l butlę na wodę) - większa objętość da Ci dokładniejszy pomiar błędu wodomierza - to tylko urządzenie i jak każde może się zepsuć. Jeżeli potwierdzi Ci się ten błąd to napisz pismo i wyślij (za potwierdzeniem odbioru) na adres wspólnoty lub zanieś z kopią, na której poproś o potwierdzenie złożenia. W piśmie prosisz o: 1) Wymianę wadliwego urządzenia - tu opisujesz wyniki swojej weryfikacji. 2) Korektę rozliczenia (od momentu dziwnego wzrostu zużycia) - jako podstawę zaproponuj odczyty z analogicznego okresu w poprzednim sezonie. Nie obawiaj się spisku to zwykła usterka. Przyjdą, pomierzą - jak się boisz to zadbaj o swojego świadka pomiaru. Za wymianę wodomierza płaci zwykle użytkownik, ale za sprawność urządzenia technicznie nie odpowiada, bo przecież nie on go dostarczał, montował i plombował. Jako użytkownik nie możesz go nawet sam wymienić mimo, że jest zepsuty . Oczywiście poza pismem zadzwoń do wspólnoty i powiedz co się dzieje. Z pisma jednak nie rezygnuj - będziesz miał ślad Twojej interwencji i ewentualny dokument do sądu jeżeli byś np. nie porozumiał się ze wspólnotą co do rozliczenia już narosłego pomiaru (nie sądzę, żeby był z tym problem, ale chuchaj a zimne to się nie sparzysz Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez Wojtek_Wisznia Mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.