Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czy ktoś z zewnątrz mógł przekręcić licznik wody?


verson

Recommended Posts

Witam. Mam taki problem. Liczniki wody są spisywane co 3 miesiące. Nie zużywamy jej za dużo. Jesteśmy studentami, mamy prysznic, nie ma pralki. Zwykle za kwartał zużywaliśmy ok 3m ciepłej wody. Teraz stała się dziwna sytuacja a wręcz szokująca. Trzy miesiące temu z niewiadomych przyczyn, mimo iż stan wody został podany to nie został uwzględniony w rozliczeniu. Myślę spoko. Teraz czynsz tańszy o kilkadziesiąt złotych droższy to przez 3 kolejne miesiące będzie trochę droższy. Jednak to co przyszło po półrocznym rozliczeniu jest straszne. Wynika z niego że zużyliśmy 19m ciepłej wody czyli 9,5 na kwartał przy wcześniejszych 3m za ten sam okres. Z zimną wodą w porządku jednak zimna jest o 15zł tańsza. Głowiłem się co może być nie tak bo liczniki zostały dobrze spisane. Zrobiłem test. Nalałem do półlitrowej butelki ciepłej wody a licznik pokazał 2 litry zużycia. Sprawdziłem kilka razy i wyszło to samo. Licznik pokazuje 4 razy większe zużycie. Co z tym robić? Czy może ktoś to sterować zdalnie? Czy mogl to zrobić ludzie spisujący wodę pół roku temu? Ciężko byłoby to udowodnić a boję się że jeśli zadzwonię do wspólnoty to oni jak przyjdą to zrobią normalnie i wyjdzie wszystko ok. Proszę doradźcie co powinienem zrobić. Dodam że to zwiększyło mój standardowy czynsz o prawie 200zł a to jest sporo jak dla mnie tym bardziej za coś czego nie zużyłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test na 10l wyskalowanym zbiorniku (ewentualnie napełnij dwukrotnie 5l butlę na wodę) - większa objętość da Ci dokładniejszy pomiar błędu wodomierza - to tylko urządzenie i jak każde może się zepsuć. Jeżeli potwierdzi Ci się ten błąd to napisz pismo i wyślij (za potwierdzeniem odbioru) na adres wspólnoty lub zanieś z kopią, na której poproś o potwierdzenie złożenia. W piśmie prosisz o:

 

1) Wymianę wadliwego urządzenia - tu opisujesz wyniki swojej weryfikacji.

2) Korektę rozliczenia (od momentu dziwnego wzrostu zużycia) - jako podstawę zaproponuj odczyty z analogicznego okresu w poprzednim sezonie.

 

Nie obawiaj się spisku :D to zwykła usterka. Przyjdą, pomierzą - jak się boisz to zadbaj o swojego świadka pomiaru. Za wymianę wodomierza płaci zwykle użytkownik, ale za sprawność urządzenia technicznie nie odpowiada, bo przecież nie on go dostarczał, montował i plombował. Jako użytkownik nie możesz go nawet sam wymienić mimo, że jest zepsuty :D.

 

Oczywiście poza pismem zadzwoń do wspólnoty i powiedz co się dzieje. Z pisma jednak nie rezygnuj - będziesz miał ślad Twojej interwencji i ewentualny dokument do sądu jeżeli byś np. nie porozumiał się ze wspólnotą co do rozliczenia już narosłego pomiaru (nie sądzę, żeby był z tym problem, ale chuchaj a zimne to się nie sparzysz :D

Edytowane przez Wojtek_Wisznia Mała
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...