DamianB 17.04.2016 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Dom świeżo oddany przez dewelopera, podjazd do garażu wysypany tłuczniem, ale tylko zmieści się jeden samochód. Chciałbym tymczasowo (na rok-dwa) prowizorycznie zrobić podjazd obok na drugi samochód - dopóki nie uzbieram środków i nie wymyślę koncepcji na solidny brukowany podjazd. Bo teraz niestety przy kilku dniach opadów robi się błoto i auto potrafi się trochę utopić.Podłoże gliniaste, póki co wykopałem jakieś 40cm ziemi i wysypałem gruzem, który został z wyburzania ściany działowej - głównie porotherm (z grubsza wyczytałem, że najlepszy jest jednak gruz betonowy, ale przypominam, że to tylko tymczasowe). I teraz nie wiem co dalej - jeszcze jakaś warstwa pośrednia przed wysypaniem tłucznia? Piasek? Żwir? Od razu tłuczeń? Bez zagęszczarki się nie obejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Damian85 24.04.2016 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 ja wysypałem gruz-tłuczeń 2-7cm , miałem tego ok 100m2 , warstwa grubości 10-15cm, jeździłem po tym zagęszczarką cały dzień, pierwsze 2 miesiace było ok, potem zima się skończyła roztopy, deszcze i duże koleiny się porobiły(haczę tłumikiem). Glina jest straszna do współpracy. Też chciałem aby wytrzymało 1 rok aż nieuzbieram na kostke, niestety niewytrzymało tego. Jednak trzeba zrobić jakąś podsybke z piasku i cementu, rozłożyć ten gruz, zagęścić, znów posypać jakimś piasko-cementem, znów zagęścić, jakieś resztki klejów czy betony też wylewaj na ten gruz, w przyszłosci może z tego wyjść dobra podbudowa dla kostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hagblueberry 26.04.2016 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Porotherm wydaje się nie być najlepszym materiałem na podbudowę. Musiałbyś porozbijać go w drobny mak, żeby nie było wolnych przestrzeni, a po tym może działać jak gąbka. Nie miałem z nim do czynienia, więc nie mogę powiedzieć na 100%. Z gliną zawsze jest problem. Najlepszym wyjściem jest wybranie całej, aż do piasku. Jeżeli nie ma takiej możliwości to na sam spód należy wysypać warstwę piasku - przynajmniej 10cm. Na to - w zależności od funduszy - gruz betonowy, lub kruszywo ~ 0 - 60 mm. Później drobniejsze - np. 0 - 30mm. Każdą warstwę koniecznie zagęszczać zagęszczarką. Mogłeś też skorzystać z drogowych płyt betonowych - wtedy praktycznie bez żadnej podbudowy - 2 płyty i masz miejsce na samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wykona 27.04.2016 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Z gliną zawsze jest problem. Najlepszym wyjściem jest wybranie całej, aż do piasku. Jeżeli nie ma takiej możliwości to na sam spód należy wysypać warstwę piasku - przynajmniej 10cm. Na to - w zależności od funduszy - gruz betonowy, lub kruszywo ~ 0 - 60 mm. Później drobniejsze - np. 0 - 30mm. Każdą warstwę koniecznie zagęszczać zagęszczarką. Mogłeś też skorzystać z drogowych płyt betonowych - wtedy praktycznie bez żadnej podbudowy - 2 płyty i masz miejsce na samochód Na glinę najlepsza jest włóknina separacyjna drogowa plus wywinięcie po bokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.