walker88 19.04.2016 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich Od pewnego czasu borykam się z rozpadającym ogrodzeniem. Mur został wykonany kilkanaście lat temu z cegły czerwonej, a parę lat temu otynkowany. 2 lata temu zaczęły pojawiać się spękania i rysy. Co rusz odpadały płaty tynku wraz z kawałkami cegły. Ostatnio skułem większość tynku i został goły mur. Cegła lasuje się. Najwygodniej byłoby dla mnie skuć to wszystko i postawić od nowa stalowe ogrodzenie, albo ogrodzenie z płyt. Jednak mur połączony jest ze słupkiem klinkierowym i z elewacją budynku, do tego jest on postawiony przez sąsiada, także wolałbym nie ingerować w jego prywatność. Jeśli jednak byłaby możliwość naprawy to skupiłbym się na tym sposobie rozwiązania problemu. Tylko jakie środki zastosować na zapobiegnięcie zjawiska pulchnięcia i erozji cegły, wzmocnienia jej? Czym później to obrobić? Poniżej przedstawiam zdjęcia: Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez walker88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 19.04.2016 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Masz chłopie problem: zaprawa na jakiej murowano cegły jest zbyt twarda (za mało nasiąkliwa lub dyfuzyjna) w stosunku do cegły, a na to przyszedł tynk pewnie równie twardy jak sama zaprawa co oznaczało, że wilgoć nie mogła wyjść z cegły i powoli ją rozmrażało... Cegłę a za nią całą resztę... Tynk do skucia zaprawa do częściowego usunięcia, a potem myślenie do dalej. Jeśli nie dwie zimy i po murze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 20.04.2016 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 może skuć tynk, przykleić styropian i zaciągnać klej na siatce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walker88 20.04.2016 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Też o tym myślałem, ale najpierw należałoby jakoś wzmocnić cegłę, tak aby się tak nie lasowała. Jakieś preparaty na erozję chemiczną, na podciąganie wody, później pewnie zagruntować i dopiero wtedy położyć klej.... ale czy styropian byłby tam potrzebny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 20.04.2016 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Skucie tynku i przyklejenie styro oznacza, że tak naprawdę będzie jeszcze większe bagno... cegła musi mieć możliwość dyfuzji i oddawania wilgoci... żadne styro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 21.04.2016 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Jak ten widok jest dla ciebie dołujący, sugeruję niskobudżetowe przysłonięcie: http://media.castorama.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/M/a/Mata_wiklinowa_100_x_300_cm-655636-143095.jpg albo jakieś pnącza ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walker88 26.04.2016 07:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Już dawno rozebrałbym mur, gdyby nie elewacja budynku sąsiada przylegająca do niego... Zapewne jest tak, że w miejscu styku nie ma styropianu... do tego po wyburzeniu należałoby pokryć je tynkiem. Pewnie skończy się na obrzuceniu muru tynkiem cementowo-wapiennym i spokojem na 2 lata Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez walker88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magda40 26.04.2016 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Masz chłopie problem: zaprawa na jakiej murowano cegły jest zbyt twarda (za mało nasiąkliwa lub dyfuzyjna) w stosunku do cegły, a na to przyszedł tynk pewnie równie twardy jak sama zaprawa co oznaczało, że wilgoć nie mogła wyjść z cegły i powoli ją rozmrażało... Cegłę a za nią całą resztę... Tynk do skucia zaprawa do częściowego usunięcia, a potem myślenie do dalej. Jeśli nie dwie zimy i po murze. a co to znaczy żę tynk twardy? za dużo cementu? czy mury z cegły tynkowane gotowymi mieszankami producenta - tradycyjnym tynkiem mogą być zbyt twarde a w konsekwencji doprowadzić do takiego stanu mur z cegły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 27.04.2016 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Twardy - w sensie zbyt mocny (zbyt niewielka nasiąkliwość, lub zbyt niska dyfuzja, co w tym wypadku daje podobne efekty). Oznacza to że wilgoć siedzi w cegle, nie w tynku. Mróz przychodzi i wygania jeszcze wilgoć do cegły, a jak mróz wejdzie w cegłę to wypycha wilgoć na granicę tynk - cegła... Skutek jak widać. Lód pojawia się na granicy (nie ma szans wejścia w tynk zewnętrzny) i rozwala tynki. Dlatego dawne tynki musiały mieć do odpowiedniej cegły odpowiednie parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
E-Rzecznik Śnieżka 03.06.2016 23:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Szanowny Panie, Podstawą będzie całościowe usunięcie tynku – do uzyskania efektu „gołej cegły”. Kolejny krok to dokładne oczyszczenie powierzchni i jej zagruntowanie gruntem głęboko penetrującym (np. ACRYL-PUTZ® GP 41). Dalszy etap prac to wykonanie zaprawy. Proponuję użycie ACRYL-PUTZ® ZW 50 Zaprawy wyrównawczej, a następnie Zaprawy Klejącej do siatki KU 11 FOVEO TECH z zatopieniem siatki (bez styropianu).Pozdrawiam serdecznie,E-rzecznik FFiL Śnieżka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 04.06.2016 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 ERŚ: jak się kolega nie zna niech nie gada głupot... wszystko to co się proponuje to leczenie syfa pudrem. Wzmocnienie cegły nie da nic. Tynki za mocne, sypać się będzie od środka, albo jak odparzy to od razu po całości. Ktoś chciał by było super mocne, a wyszła sieczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pr-tech 05.06.2016 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Można zastosować system tynków renowacyjnych Ceresit (cr61,*cr62,*cr64) po uwczesnym skuciu. Trzeba też zastosować domieszke napowietrzająca Ceresit CO 84 i emulsje kontaktowa CC 81. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej_11 06.06.2016 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Nie ma rady, od nowa trzeba stawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 06.06.2016 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Ptr-tech: i tak figę to da.... Przy okazji tynki renowacyjne to zasadniczo ca. 15-20 proc cementu, odpowiedni wypełniacz (piasek kwarcowy plus zwykły piasek) do tego plastyfikator i / lub napowietrzacz... Wsio. Tu problemem jest to, że fuga jest twardsza od cegły (ma większy opór) i woda zamiast iść na zewnątrz fugą, uciekać z cegły - w tej cegle siedzi. Skutek - zniszczona cegła. Ciekawe jakie jest tempo podciągania wilgoci przez te tynki renowacyjne. I jeszcze jedno aby tak naprawdę owe tynki renowacyjne osiągnęły swój cel, konieczne jest zbadanie parametrów cegły... Ale Ceresit jak liga: rządzi, radzi i cię nie zdradzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pr-tech 07.06.2016 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Moim zdaniem jest to najlepszy sposób na naprawę tego ogrodzenia bez jego burzeni. Oczywiście zburzenie jest najlepsze, ale system CR powinien dać radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 07.06.2016 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 pr-tech: uwielbiam zwrot "system powinien dać radę".... Oznacza to, że system jest jak inne a przy pewnych założeniach "jakoś sobie poradzi"...Średnio wierzę w systemy renowacyjne gdzie materiału wiążącego (zasadniczo cementu) do wypełniaczy jest jak 1:4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walker88 08.06.2016 07:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 witam Panowie, dopiero teraz zauważyłem, że dyskusja na temat mojej sprawy nadal trwa i bardzo się z tego cieszę jeśli chodzi o mur to: skułem cały tynk, kilka tygodni dałem mu na odparowanie wody, osuszenie. Następnie usunąłem kawałki cegły, które były już zwietrzałe i nie byłoby siły, aby je utrzymać na swoim miejscu. Po oczyszczeniu muru dwa razy posmarowałem go preparatem firmy remmers do wzmocnienia murów ceglanych, z domieszką pyłu krzemionkowego. Po tym procesie zauważyłem biały nalot na cegle i duże wzmocnienie cegły (cegła nie kruszyła się już i była twarda). 2 tygodnie później otynkowałem zaprawą cementowo-wapienną. Nie wiem ile to wytrzyma, koszty samych materiałów były spore, plus do tego dochodzi jeszcze moja robocizna . Planuję to jeszcze zagruntować 2 razy i pokryć farbą albo barankiem. Warstwa tynku była gruba wahała się od 2 do 10cm, w miejscach głębszych tynkowane było na 2 razy. Mam nadzieję, że trochę to postoi, jeśli nie to kupię z 5 siatek i posadzę pnącza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 08.06.2016 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Życzę powodzenia. Pytanie co z wodą w cegle, z wodą podciągającą od dołu. Bo wątpię by cały mur został zaimpregnowany / zabezpiecznony na całej wysokości i głębokości. Może się okazać po zimie, że jak wywali to pół muru od razu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walker88 09.06.2016 09:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 od dołu na pewno nie przecieka, bo jest tam dana papa i izolacja, sam sprawdzałem.... z góry też nie gdyż są porobione okapy z blachy. są możliwe dwa miejsca gdzie woda dostaje się w głąb muru. pierwsze to spływanie wody po elewacji domu i ze względu na złe połączenie z murem podchodzenie wilgocią, drugie bardzo prawdopodobne to spływanie wody po słupku klinkierowym, słupek zakończony jest dwuspadowym daszkiem skierowanym właśnie w środek muru... chyba, że tynk pobierał wodę, a ona z kolei nie odparowywała tylko gnieździła się w cegle. Jeśli tynk odpadnie po zimie to trudno teraz ważne żeby na wesele ładnie wyglądało później może się sypać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 09.06.2016 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Woda na pewno "siedziała" w cegle i pewnie "siedzi" dalej. Tak naprawdę cegła jak jest i jak widać, że jest mokra to "musztarda po obiedzie", za późno. Wszelkie uszczelnienia cegły oznaczają, że woda musi być związana na pełnej grubości: wszędzie. W innym wypadku pierwszy mróz sprawi że woda zmieni się w lód a lód rozwali wszystko... A ja naiwny wierzyłem, że trzeba robić "jak bozia przykazała" ale jestem dziwny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.