klaudiusz_x 08.05.2016 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 12KW wystarczy nawet na durszlaka.Mieszkam obecnie w takim, wiem ile spala węgla na CO i CWU w największe mrozy.Także bez paniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof Romanowski 09.05.2016 14:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Zdecydowałem się na gaz i oczywiście podłogówka w całym domu, poza garażem. Nie wiem czy w ogóle garaż ogrzewać (36mkw)? Dom jest w kształcie litery T i garaż znajduje się w bryle budynku. Ściana łącząca dom z garażem będzie dodatkowo ocieplona od środka oraz cały sufit garażu. Czy wstawić do garażu jeden grzejnik niskotemperaturowy? Wniosek o warunki techniczne w gazowni już złożony. Gdyby ktoś był zainteresowany, to w okolicach Radomia koszt przyłącza gazowego - 2400zł (brutto) do 15m, powyżej 78zł(netto) za 1mb. Po mojej stronie zostaje jeszcze projekt wewnętrznej instalacji gazowej - koszt 500zł. Dom pierwotnie miał być ogrzewany kotłem na paliwo stałe, więc mam do przeróbki wkład komina z kamionki na kwasówkę. Jeszcze przede mną wybór kotła gazowego. Możecie coś polecić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 09.05.2016 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Nie dawaj styropianu pod wylewką garażu. Będziesz mieć dodatkowe ciepło od ziemi zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 09.05.2016 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Dlatego pisałem o wielu czynnikach. Ze względu na pojemności cieplne różnych rzeczy nie ma czegoś takiego jak "złoty środek" na wszystko! W jednym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie podłogówka innym grzejniki, a jeszcze innym pompa powietrze-powietrze. Dla kogo te optymalne rozwiązanie...? Generalnie dla znakomitej większości a może nawet dla wszystkich nowobudowanych domów, ocieplonych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dla budynków. Grzejniki mogą być dobrym i jedynym rozwiązaniem... w budynku typu durszlak., gdzie zapotrzebowanie na ciepło jest tak wielkie że niskotemperaturowe ogrzewanie płaszczyznowe nie będzie w stanie samodzielnie poradzić sobie z pokryciem dużych strat ciepła. Niestety w tym przypadku o ekonomice związanej z ogrzewaniem domu możemy tylko pomarzyć. Nie poleciłbym też instalacji gdzie źródłem ciepła będzie pompa powietrze-powietrze w połączeniu z tradycyjnymi grzejnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Grzejniki mogą być dobrym i jedynym rozwiązaniem... w budynku typu durszlak., gdzie zapotrzebowanie na ciepło jest tak wielkie że niskotemperaturowe ogrzewanie płaszczyznowe nie będzie w stanie samodzielnie poradzić sobie z pokryciem dużych strat ciepła.. Dlaczego tak sądzisz, że w dziurawym domu nie ogrzejesz ogrzewaniem podłogowym? Nie poleciłbym też instalacji gdzie źródłem ciepła będzie pompa powietrze-powietrze w połączeniu z tradycyjnymi grzejnikami. Jak chciałbyś zasilać grzejniki pompą ciepła powietrze-powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof Romanowski 09.05.2016 19:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Nie dawaj styropianu pod wylewką garażu. Będziesz mieć dodatkowe ciepło od ziemi zimą. W garażu nie będzie styropianu pod wylewką i nawet nie był planowany, ponieważ garaż jest usytuowany jeden bloczek niżej niż cała reszta domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 09.05.2016 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Dlaczego tak sądzisz, że w dziurawym domu nie ogrzejesz ogrzewaniem podłogowym? Wysoka temperatura podłogi nie pozwoli na komfortowe jejużytkowanie. U moich znajomych tak mają w łazience w starszym budynku. Chwilowy pobyt jest do zniesienia. Jednak nie wyobrażam sobie takiej temperatury przez kilka tygodni w roku. Raz nawet zmierzyłem, było ponad 28* w styczniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 A co jeśli zmniejszysz temperaturę zasilania ogrzewania podłogowego w dziurawym domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 (edytowane) Wysoka temperatura podłogi nie pozwoli na komfortowe jejużytkowanie. U moich znajomych tak mają w łazience w starszym budynku. Chwilowy pobyt jest do zniesienia. Jednak nie wyobrażam sobie takiej temperatury przez kilka tygodni w roku. Raz nawet zmierzyłem, było ponad 28* w styczniu. Rozmawialiśmy nie o komforcie, lecz o tym czy można/nie można ogrzać domu za pomocą ogrzewania podłogowego Edytowane 9 Maja 2016 przez kerado28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 W dziurowym domu możesz zagęścić rurki od ogrzewania podłogowego i w ten sposób będziesz mógł podać niższą temperaturę.Więc w obu przypadkach ogrzejesz dom, bez względu czy będzie dom grzany ogrzewaniem podłogowym czy grzejnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 09.05.2016 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 A co jeśli zmniejszysz temperaturę zasilania ogrzewania podłogowego w dziurawym domu? tu nie chodzi o temperaturę zasilania, tylko o temperaturę podłogi. jak zmniejszysz temperaturę zasilania to zmniejszysz temperaturę podłogi. załóż dziurawy dom o obciążeniu 110 W/m2, czyli potrzebujesz temperatury podłogi (nie wody, ale tego po czym chodzisz) o 10°C wyższej niż temperatura zadana w pomieszczeniu. czyli jak chcesz mieć 21°C, to obliczeniowo przy największych mrozach podłoga musiałaby się rozgrzewać do 31°C, co nie jest ani komfortowe, ani zdrowe. chyba nawet nie jest dopuszczone przez jakieś przepisy. tak więc samą podłogówką dziurawego domu nie ogrzejesz, albo ogrzejesz w sposób niekomfortowy. moi znajomi mają ten problem w całkiem nowym domu z jednowarstwowego porothermu, niedbale wybudowanego (dziury między pustakami, nieizolowane fundamenty, mało izolacji w stropie, bo się nie opłaca). zrobili podłogówkę i grzejniki, samą podłogówką nie są w stanie utrzymać zadanej temperatury przy mrozach, bo nogi puchną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Dla kogo te optymalne rozwiązanie...? Generalnie dla znakomitej większości a może nawet dla wszystkich nowobudowanych domów, ocieplonych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dla budynków. A co powiesz, jeśli dom będzie miał obciążenie cieplne na poziomie np. 10w/m2? (takie domu będą standardem od 2021 roku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 09.05.2016 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 A co powiesz, jeśli dom będzie miał obciążenie cieplne na poziomie np. 10w/m2? (takie domu będą standardem od 2021 roku) nie ma nic w normie 2021 o obcążeniu 10W/m2 . jest tylko Ep, które w dodatku łatwo nadrobić kominkiem (biomasą) budując dom taki jak dzisiaj buduje przeciętny inwestor. w polskiej rzeczywistości oznacza to, że niewiele się zmieni. teraz też niby ostrzejsze normy niż kiedyś, a sąsiad buduje po staremu i nic go nie obchodzi. szczególnie że obliczenia w projektach to ściema. u mnie tej zimy było 18 W/m2, w tym rozgrzanie płyty po spadku temperatury. podłogówka działała bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 tu nie chodzi o temperaturę zasilania, tylko o temperaturę podłogi. jak zmniejszysz temperaturę zasilania to zmniejszysz temperaturę podłogi. załóż dziurawy dom o obciążeniu 110 W/m2, czyli potrzebujesz temperatury podłogi (nie wody, ale tego po czym chodzisz) o 10°C wyższej niż temperatura zadana w pomieszczeniu. czyli jak chcesz mieć 21°C, to obliczeniowo przy największych mrozach podłoga musiałaby się rozgrzewać do 31°C, co nie jest ani komfortowe, ani zdrowe. chyba nawet nie jest dopuszczone przez jakieś przepisy. tak więc samą podłogówką dziurawego domu nie ogrzejesz, albo ogrzejesz w sposób niekomfortowy. moi znajomi mają ten problem w całkiem nowym domu z jednowarstwowego porothermu, niedbale wybudowanego (dziury między pustakami, nieizolowane fundamenty, mało izolacji w stropie, bo się nie opłaca). zrobili podłogówkę i grzejniki, samą podłogówką nie są w stanie utrzymać zadanej temperatury przy mrozach, bo nogi puchną Zgodzę się w 100%, ale jak napisałem wcześniej nie chodziło o komfort tylko o fakt ogrzania ! A to da się osiągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 09.05.2016 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 A co powiesz, jeśli dom będzie miał obciążenie cieplne na poziomie np. 10w/m2? (takie domu będą standardem od 2021 roku) Gdzie tak zapisano?, owszem od 2021 ma obowiazywać Ep<=70 kWh/m2*a, ale 10 W/m2 to parametr niezmiernie trudny do osiągnięcia. Budynki z taką wartoscią mozna (o ile są) w Polsce policzyc na palcach jednej reki, osobiscie nie znam i nie liczyłem zadnego z nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 nie ma nic w normie 2021 o obcążeniu 10W/m2 . jest tylko Ep, które w dodatku łatwo nadrobić kominkiem (biomasą) budując dom taki jak dzisiaj buduje przeciętny inwestor. w polskiej rzeczywistości oznacza to, że niewiele się zmieni. teraz też niby ostrzejsze normy niż kiedyś, a sąsiad buduje po staremu i nic go nie obchodzi. szczególnie że obliczenia w projektach to ściema. u mnie tej zimy było 18 W/m2, w tym rozgrzanie płyty po spadku temperatury. podłogówka działała bez zarzutu. Jest ".... o niemal zerowym zużyciu..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Gdzie tak zapisano?, owszem od 2021 ma obowiazywać Ep<=70 kWh/m2*a, ale 10 W/m2 to parametr niezmiernie trudny do osiągnięcia. Budynki z taką wartoscią mozna (o ile są) w Polsce policzyc na palcach jednej reki, osobiscie nie znam i nie liczyłem zadnego z nich. Ja znam tylko 1 i kilka po 15-17W/m2 Jak wiesz jest kilka norm, które się przyjmuje jako zyski bytowe. I to będzie mocno naciągane.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 09.05.2016 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Ja znam tylko 1 i kilka po 15-17W/m2 Jak wiesz jest kilka norm, które się przyjmuje jako zyski bytowe. I to będzie mocno naciągane.... Zeby mogło byc wymagane musi byc to literalnie zapisane tak jak te 70 kWh, jezeli n ie ma wpisu 10 W/m2 to wymogu takiego nie będzie. Nie spodziewam sie aby w ciagi 5 lat technologia poszła tak bardzo do przodu aby wymóg ten był mozliwy dla wszystkich budynków oddawanych do uzytku po 2021 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 09.05.2016 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 W niektórych krajach przepisy nie pozwalają budować innych domów jak pasywne.U nas także do tego dążymy. Choć wiem, że niektórzy będą mocno naciągali parametry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 09.05.2016 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Jest ".... o niemal zerowym zużyciu..." zużyciu, a nie obciążeniu. a systemy grzewcze projektuje się pod obciążenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.