Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

cienka zaprawa - sposób użycia


Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie sposobu użycia zaprawy do pustaków ceramicznych.

Chodzi mi o zaprawę klejową do tak zwanych cienkich, ciepłych spoin.

 

Mój budowlaniec chce moczyć je w pojemniku z rozrobionym klejem i układać a ja widziałem że inni nakładają go jak klej do płytek szpachelką z ząbkami (grzebieniem).

 

Co sadza o tym fachowcy?

Co polecają?

 

Z góry dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie sposobu użycia zaprawy do pustaków ceramicznych.

Chodzi mi o zaprawę klejową do tak zwanych cienkich, ciepłych spoin.

 

a ja widziałem że inni nakładają go jak klej do płytek szpachelką z ząbkami (grzebieniem).

 

 

Szpachelką z ząbkami to się da nałożyć zaprawę na bloczki z pianobetonu /bloczki/ - tam nie ma dziur, każdą warstwę bloczków się szlifuje coby było równa / da się ponieważ jest to materiał dosyć miękki, ceramiki raczej nie doszlifujesz/.

 

IMHO w ogóle ciężko będzie znaleźć pustaki ceramiczne takie równe coby się dało zastosować spoinę cieńkowarstwową, ale oczywiście istnieją.

Zalecana metoda nanoszenia zaprawy to taka maszynka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Czy moglibyście mi pomóc rozszyfrować jaką zaprawę projektant miał na myśli:

W dokumentacji projektowej mamy wskazane że do ścian działowych oraz konstrukcyjnych wewnętrznych mamy zastosować zaprawę klejową cienkowarstwową. Z kolei do ścian zewnętrznych mamy mieć zaprawę termiczną. Z opisu wynika, że jest to zaprawa o grubości tradycyjnej - 12 mm.

 

I tutaj mamy wątpliwość w kontekście tego, że grubość zaprawy powinna być chyba jednolita na ścianach działowych i zewnętrznych, tak aby rzędy pustaków nie "rozjechały" się nam na wysokości ściany. Czy opis w dokumentacji projektowej jest prawidłowy? A może wszędzie zastosować zaprawę gotową - POROTHERM M50?

 

Z drugiej strony wykonawca przekonuje, że zaprawa gotowa będzie wiązała się z wysokimi kosztami, toteż lepsza i tańsza dla nas będzie zaprawa robiona na budowie.

Bardziej zależy nam na sprawnym i solidnym budowaniu, więc jeśli te oszczędności to jest np. 2000 zł (dom 181 m2 pow. użytkowej), to przy kosztach całości to szału tu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na calosci byla zaprawa cienkowarstwowa (chyba kreisel) koszt to niecale 1000zł, przeciez "zaprawa termiczna" to pewnie czysty marketing zadnych korzysci, a cena x2.

Rozumiem, ze sciane masz 2W? Przy scianie 1W mozna by sie zastanawiac, ale wtedy i tak jest tyle mostkow, ze duzo oszczednosci w ogrzewaniu nie bedzie :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...