Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

20 cm czy 25 cm na ściany ?


kaszpir007

Recommended Posts

liczyles jakoś zasadność zwiększania izolacji z 20 na 30 cm ??? Moze ktoś się zapytać a dlaczego nie 150 cm zamiast 30cm ??? Gdzieś chyba jest jakaś granica ?

?? Budowanie to nie konkurs kto ma wiecej, to matematyka i racjonalność.

Jeżeli na 20 cm potrzebujesz jakies 170m2 to jest 34m3, zwiększając o 10 cm to musisz dokupić 17m3 - czyli 3000pln. pomijam otoczkę - wykonawstwo, kołk, tunele itd

 

W projekcie miałem 18, dałem 16, następnym razem gdybym budował dałbym 15 cm. Jak ktoś daje na elewację 30 cm to moim zdaniem jest to nieznajomość tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kiedyś znalazłem coś takiego:

 

c3JjPS9pbWFnZXMvMi85LzIvMTgzMjkyLWl6b2xhY2phX2RvbV9lbmVyZ29vc3pjemVkbnkxLmpwZyZjcm9wc2NhbGU9MSZ4.jpg

 

Pytanie ile ciepła ucieknie przez:

  1. dach
  2. okna
  3. drzwi
  4. wentylację
  5. podłogę
  6. mostki termiczne

 

Jeżeli chodzi o grubość ściany, a konkretnie materiału konstrukcyjnego, standardem jest 25cm. Jeden z wykonawców namawiał mnie na 30cm Porotherm, bo dobrze mu się na nim pracowało, ale jego argument o "dużo cieplejszym" domu dzięki wybraniu 30cm można włożyć między bajki.

 

25cm + 15cm ocieplenia to chyba optymalne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczyles jakoś zasadność zwiększania izolacji z 20 na 30 cm ??? Moze ktoś się zapytać a dlaczego nie 150 cm zamiast 30cm ??? Gdzieś chyba jest jakaś granica ??? Budowanie to nie konkurs kto ma wiecej, to matematyka i racjonalność.

Jeżeli na 20 cm potrzebujesz jakies 170m2 to jest 34m3, zwiększając o 10 cm to musisz dokupić 17m3 - czyli 3000pln. pomijam otoczkę - wykonawstwo, kołk, tunele itd

 

robocizna, klej, tynk, siatka nie kosztują więcej. zastosowanie 30 cm u mnie pozwoliło na zaoszczędzenie na systemie ogrzewania - grzałka do podłogówki kosztuje 400 zł, mam mniejsze rozdzielacze, mniej rurek w podłodze, nie mam komina i mam i niskie koszty ogrzewania grzałką. a w przyszłości będę mógł zaoszczędzić kilka tysięcy PLN przy modernizacji ogrzewania na pompę ciepła. wg mnie należy liczyć koszt izolacji, stolarki okiennej i drzwiowej wraz z kosztem kotłowni i dopiero wtedy porównywać cokolwiek. cały mój system CO kosztował mniej niż u jednego sam kocioł gazowy czy węglowy z instalacją w samej kotłowni, a dodać należałoby przy gorzej izolowanym domu także koszt komina z obróbkami dachowymi i wykończeniem, przeglądów kotła czy wizytę kominiarza, koszt miejsca na opał itd.

 

wg mnie również pod podłogę nie trzeba kupować materiału o wytrzymałości 150 kPa, to nie płyta fundamentowa.

Edytowane przez imrahil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczyles jakoś zasadność zwiększania izolacji z 20 na 30 cm ??? Moze ktoś się zapytać a dlaczego nie 150 cm zamiast 30cm ??? Gdzieś chyba jest jakaś granica ??? Budowanie to nie konkurs kto ma wiecej, to matematyka i racjonalność.

Jeżeli na 20 cm potrzebujesz jakies 170m2 to jest 34m3, zwiększając o 10 cm to musisz dokupić 17m3 - czyli 3000pln. pomijam otoczkę - wykonawstwo, kołk, tunele itd

 

Przymierzajac się do budowy domu energooszczednego czy niskoenergetycznego takie izolacje dadzą mi oszczędności na ogrzewaniu i komforcie i na późniejszych instalacjach (domy pasywne mają 30 i 40 cm na ścianach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzajac się do budowy domu energooszczednego czy niskoenergetycznego takie izolacje dadzą mi oszczędności na ogrzewaniu i komforcie i na późnie

jszych instalacjach (domy pasywne mają 30 i 40 cm na ścianach )

 

No dobra ale domy pasywne mają pod podłogą 30-50 cm, na stropie czy poddaszu 50 i więcej a Ty masz w podłodze 15, więc pasywny lub energooszczędny w Twoim przypadku, to mocno powiedziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałem ze buduje dom pasywny .. tylko energooszczędny .. i w poprzednim pytaniu o płytę warstwowa pytałem czy warto w nią iść żeby urwać te cząstki z lambdy ...ozc policzone dla 20 cm w podłodze 20 na ścianach i 20 na stropie pokazało mi 4.3 kw obciążenia cieplnego ..myślę że dając 15 styro na podloge nie wiele się zmieni .a jak bym dał płytę warstwowa to myślę że jeszcze się polepszy..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Nie powiedziałem ze buduje dom pasywny .. tylko energooszczędny .. i w poprzednim pytaniu o płytę warstwowa pytałem czy warto w nią iść żeby urwać te cząstki z lambdy ...ozc policzone dla 20 cm w podłodze 20 na ścianach i 20 na stropie pokazało mi 4.3 kw obciążenia cieplnego ..myślę że dając 15 styro na podloge nie wiele się zmieni .a jak bym dał płytę warstwowa to myślę że jeszcze się polepszy..

 

Są takie rysunki jakimi przegrodami budynek traci ciepło - jest tam wentylacja, podlogi, dach, drzwi , okna, ściany i zastanów się o co "walczysz". ... no i trochę matematyki i moze racjonalności 20 cm - przenikalność 0,13 30cm przenikalnośc 0,09, czyli dla 0,04 wydajesz 3000pln ....i do tego dodatkowe koszty - powiedzmy 1000pln... 0,04 to ile jest kwh oszczędności ???? Nigdy tego nie liczylem, może ty policzysz i mnie przekonasz ze warto ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
robocizna, klej, tynk, siatka nie kosztują więcej. zastosowanie 30 cm u mnie pozwoliło na zaoszczędzenie na systemie ogrzewania - grzałka do podłogówki kosztuje 400 zł, mam mniejsze rozdzielacze, mniej rurek w podłodze, nie mam komina i mam i niskie koszty ogrzewania grzałką. a w przyszłości będę mógł zaoszczędzić kilka tysięcy PLN przy modernizacji ogrzewania na pompę ciepła. wg mnie należy liczyć koszt izolacji, stolarki okiennej i drzwiowej wraz z kosztem kotłowni i dopiero wtedy porównywać cokolwiek. cały mój system CO kosztował mniej niż u jednego sam kocioł gazowy czy węglowy z instalacją w samej kotłowni, a dodać należałoby przy gorzej izolowanym domu także koszt komina z obróbkami dachowymi i wykończeniem, przeglądów kotła czy wizytę kominiarza, koszt miejsca na opał itd.

 

wg mnie również pod podłogę nie trzeba kupować materiału o wytrzymałości 150 kPa, to nie płyta fundamentowa.

 

dla 0,04 ile zaoszczędziłeś ??? Twoje wywody na temat oszczędności na instalacji grzewczej są trochę bezsensu bo ze miales mniejsze wydatki porownując z durszlakiem to nie przyczyna ze zamiast 20cm dałeś 30 cm........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
W projekcie miałem 18, dałem 16, następnym razem gdybym budował dałbym 15 cm. Jak ktoś daje na elewację 30 cm to moim zdaniem jest to nieznajomość tematu.

 

ja mam 22pln ale "białego" przez rolety i według mnie to jest optymalne. Ważniejsze są inne detale jak wentylacja, okna i dach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam stronkę cieplowlasciwe.pl jako ciekawostkę w obliczaniu OZC metodą pi razy drzwi.

 

Mój wynik z 15cm styro http://cieplowlasciwie.pl/wynik/1hb7

Mój wynik z 20cm styro http://cieplowlasciwie.pl/wynik/1hb9

 

Raczej zostanę przy swoich 15cm styro...

Teoretycznie można to wszystko obliczać i być zboczeńcem budowlanym z wypełnionym danymi arkuszem kalkulacyjnym + odznaka elity forum, no ale komu się chce? Maniacy się znajdą. Ale czy to ma aż taki sens? Wybudujemy, będzie ciepło i zapomnimy o tym wszystkim.

Edytowane przez Antymateria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ma sens bo w domu nie będziesz mieszkać 3- 5 lat tylko 20 30 ..a płacić rachunki roczne za co i cwu max 1500 a 4 tys to jest różnica .. puki jestem młody i mam dobrą pracę to 9 ch e wpakować w ten dom bardzo dobre materiały żeby później płacić śmieszne pieniądze teraz jak i za X lat ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Myślę że ma sens bo w domu nie będziesz mieszkać 3- 5 lat tylko 20 30 ..a płacić rachunki roczne za co i cwu max 1500 a 4 tys to jest różnica .. puki jestem młody i mam dobrą pracę to 9 ch e wpakować w ten dom bardzo dobre materiały żeby później płacić śmieszne pieniądze teraz jak i za X lat ..

 

zgaduję ze przy 30cm bedziesz miał na ogrzewanie (bo woda nie ma z tym nic wspólnego) 1500pln a przy 20 cm 1485 pln.... - tunele w oknach bezcenne ....

ale ja tylko zgaduję.

 

i tak sam podejmiesz decyzje, jednak budowa jest prosta bardzo prosta i bezsensu robic z niej jakąś sztukę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ma sens bo w domu nie będziesz mieszkać 3- 5 lat tylko 20 30 ..a płacić rachunki roczne za co i cwu max 1500 a 4 tys to jest różnica .. puki jestem młody i mam dobrą pracę to 9 ch e wpakować w ten dom bardzo dobre materiały żeby później płacić śmieszne pieniądze teraz jak i za X lat ..

 

Na pewno nie będzie takiej różnicy pomiędzy 15cm styro a 20cm. Skąd masz takie liczby?

 

Polecam wątek http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48844-Ile-gazu-posz%C5%82o-Wam-juz-w-tym-sezonie&highlight=rachunki+ogrzewanie

W stopkach ludzie często podają jakie mają ocieplenie, rozwiązania etc.

 

Trzeba dużo czytać i zgłębiać tematy, aby podejmować dobre wybory na budowie.

Edytowane przez Antymateria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla 0,04 ile zaoszczędziłeś ??? Twoje wywody na temat oszczędności na instalacji grzewczej są trochę bezsensu bo ze miales mniejsze wydatki porownując z durszlakiem to nie przyczyna ze zamiast 20cm dałeś 30 cm........

 

mam 0,031, oszczędzam rocznie około 250 zł grzejąc prądem w taniej taryfie. czas zwrotu tych 10 cm to 15 lat, o ile prąd nie zdrożeje (a opłata dystrybucyjne w moim rejonie rośnie co roku). będę w domu mieszkał pewnie dłużej niż 15 lat. dzięki tym dodatkowym 10 cm bez problemu i utraty komfortu mieszczę się w taniej taryfie, reszta tak jak pisałem - system grzewczy oparty na grzałce za 400 zł. dodatkowo dom spełnia normy izolacyjne wyznaczone w WT2021, dzięki czemu nie będzie za 5 lat przestarzały. oczywiście jak ktoś zakłada pompę ciepła czy kocioł węglowy, to niekoniecznie się opłaca, ale mam rachunki za CO rzędu 700 zł rocznie przy tanim i bezawaryjnym systemie, niewymagającym serwisu, więc uważam, że jestem do przodu m.in. dzięki 30 cm styro na ścianie. no i latem w domu całkiem przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę żałuję, że dałem 20cm, zamiast 25, bo zamiast ciągnąć instalację gazową, wieszać kociołek, edukować kominiarza i podpisywać umowę na kolejny abonament mogłęm wrzucić 400l bufor i grzałkę za kilkaset złotych.

A zapłaciłem 14tyś

 

Jest pewien próg po przekroczeniu którego dołożenie izolacji NIC nie kosztuje, bo w zamian można zrezygnować ze sporej ilości kosztownych gratów w kotłowni.

 

A teraz (przy rocznym wydatku około 960zł na CO i około 800zł na CWU) musze dopłącić jeszcze 200zł rocznie na przegląd kotła, 180zł na abonament dla PGNiG czego by nie było, gdybym kleił styropian o 5cm grubszy.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Ja trochę żałuję, że dałem 20cm, zamiast 25, bo zamiast ciągnąć instalację gazową, wieszać kociołek, edukować kominiarza i podpisywać umowę na kolejny abonament mogłęm wrzucić 400l bufor i grzałkę za kilkaset złotych.

A zapłaciłem 14tyś

 

Jest pewien próg po przekroczeniu którego dołożenie izolacji NIC nie kosztuje, bo w zamian można zrezygnować ze sporej ilości kosztownych gratów w kotłowni.

 

A teraz (przy rocznym wydatku około 960zł na CO i około 800zł na CWU) musze dopłącić jeszcze 200zł rocznie na przegląd kotła, 180zł na abonament dla PGNiG czego by nie było, gdybym kleił styropian o 5cm grubszy.

 

no ale liczyłeś ile zyskałbyś kwh stosując 25 cm ?? bo jeżeli każde 5 cm daje takie korzyści to osoby ktore kladą 12 cm to muszą wydawać na ogrzewanie 5000pln a tak nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, bo wszystko zależy od tego czym grzejemy. np. 5-osobowa rodzina uwielbiająca kąpiele w wannie musi zwrócić uwagę nie tylko na koszt CO, ale też CWU - tutaj grzałka już niekoniecznie jest dobrym wyborem, więc może lepiej pompa ciepła, a skoro pompa, to 3 razy niższe koszty CO, zatem dodatkowe 10 cm styropianu zwracać się będzie nie 15 lat, ale np. 45 lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...