darq90 31.05.2016 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 (edytowane) Witam. Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post na tym forum. Zależy mi na uwagach i opiniach na temat docieplenia domu drewnianego stryropianem. Pozwolę sobie wszystko dokładnie opisać. Dom wybudowany jest z bali jodłowych. Prawdopodobnie oddany do użytku 1958 roku. Z zewnątrz obity deską szalunkową. Ostatnio podjęliśmy z moim ojcem decyzję o remoncie domu z zewnątrz . Narazie zaczęliśmy od jednej ściany ale mamy troszkę wątpliwości co do naszego wykonania. Ściągneliśmy szalunek, część pierwszej belki od fundamentu podmurowaliśmy cegłą jako że jej kondycja była już niezbyt dobra. Reszta drewna jest w porządku , w miare dobrej formie. bezposrednio do bali przykręcilismy drewniane listwy o szerokości 5cm, grubości 3,2 cm, rozstaw co 50 cm i do nich montujemy płyty styropianowe 80mm na kołkach wkręcanych. Więc styropian nie przylega bezposrednio do drewna ale ma przestrzeń co powinno stanowić wentylację,Od spodu listwa startowa. Na styropian mamy zamiar położyć tynk mineralny lub silikatowy bo podobno akrylowy nie przepuszcza powietrza. Wrzucę jeszcze kilka fotek i bardzo proszę o fachową opinię i uwagi na temat naszego wykonastwa czy bardziej nie zaszkodzimy niż pomozemy. http://www.fotosik.pl/zdjecie/515c0b8a03554420http://www.fotosik.pl/zdjecie/94f43842544a8591http://www.fotosik.pl/zdjecie/2344a1b4010bf2a0http://www.fotosik.pl/zdjecie/93244fcaa76c94fdhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/5c01d74aa6f0b5ba Edytowane 31 Maja 2016 przez darq90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darq90 31.05.2016 15:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 niestety nie wiem jak zdj umieścić, nijak nie chce ich mi dodać a są w odpowiednim formacie i rozmiarze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.05.2016 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Lepiej będzie je wrzuć np. na fotosik.pl, skopjuj jedno. W topiku wpisz wklej treść zdjęcia i zakończ . Postępuj tak samo z kolejnymi zdjęciami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darq90 31.05.2016 16:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 zdjęcia już zamieszczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 31.05.2016 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Pierwsze po co ta wentylacja ? żeby jeszcze zimniej było ? szukałem tematu na tym forum http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewforum.php?f=8&sid=ab500faf04f2c82112ee261924ffdfab- akurat jeden artysta plastyk "ocieplał" dom styropianem i zrobił 3 cm pustki zafundował sobie niagarę na balach.Pierwsze jak chcesz tak robić, to musisz zrobić totalną paroizolację od wewnątrz. Nie daje się po stronie zimniej materiału o większym oporze dyfuzyjnym.Chcesz dawać styropian ? proszę bardzo 30cm izolacji pod którą będzie na tyle ciepło, że nie nastąpi kondensacja, to ok.A tak koniecznie musisz dać wełnę mineralną i to w dwóch warstwach, oczywiście dać trzeba też wiatroizolację.Dla przypomnienia - problemem jest zbyt niska grubość izolacji ze styropianu. Pod nim nie będzie dostatecznie ciepło.Para wodna od środka nie będzie miała blokady i swobodnie dojdzie do izolacji termicznej, która ma wyższy opór dyfuzyjny = kondensacja.Podobny efekt można zaobserwować w domu gdzie nie ma izolacji, a stoją szafy przy ścianach, czy oknach, dołem pełne rosy, górą mniej lub wcale.Bo ciepłe powietrze wyporem termicznym idzie ku górze i jakby wygrzewa powierzchnie tego okna czy ścian, do pewnego stopnia oczywiście.Jeśli jest silny mróz, to wypadało by suszarką grzać bezpośrednio mur. przepis jest prosty 2x10cm izolacji z wełny na ruszcie, do tego potrzeba wiatroizolacji i pustki powietrznej ~4cm (deska 38mm) na to kładziesz deskowanie, płytki, co tylko dusza sobie zażyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.05.2016 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Czyli Merkava paroizolacją musi być położona na balach od strony wew.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.05.2016 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 zdjęcia już zamieszczone Teraz żeby zdjęcia były widoczne na stronie w edycji umieść przed http , a na końcu linka [\img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darq90 31.05.2016 17:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Pierwsze po co ta wentylacja ? żeby jeszcze zimniej było ? szukałem tematu na tym forum http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewforum.php?f=8&sid=ab500faf04f2c82112ee261924ffdfab- akurat jeden artysta plastyk "ocieplał" dom styropianem i zrobił 3 cm pustki zafundował sobie niagarę na balach. Pierwsze jak chcesz tak robić, to musisz zrobić totalną paroizolację od wewnątrz. Nie daje się po stronie zimniej materiału o większym oporze dyfuzyjnym. Chcesz dawać styropian ? proszę bardzo 30cm izolacji pod którą będzie na tyle ciepło, że nie nastąpi kondensacja, to ok. A tak koniecznie musisz dać wełnę mineralną i to w dwóch warstwach, oczywiście dać trzeba też wiatroizolację. Dla przypomnienia - problemem jest zbyt niska grubość izolacji ze styropianu. Pod nim nie będzie dostatecznie ciepło. Para wodna od środka nie będzie miała blokady i swobodnie dojdzie do izolacji termicznej, która ma wyższy opór dyfuzyjny = kondensacja. Podobny efekt można zaobserwować w domu gdzie nie ma izolacji, a stoją szafy przy ścianach, czy oknach, dołem pełne rosy, górą mniej lub wcale. Bo ciepłe powietrze wyporem termicznym idzie ku górze i jakby wygrzewa powierzchnie tego okna czy ścian, do pewnego stopnia oczywiście. Jeśli jest silny mróz, to wypadało by suszarką grzać bezpośrednio mur. przepis jest prosty 2x10cm izolacji z wełny na ruszcie, do tego potrzeba wiatroizolacji i pustki powietrznej ~4cm (deska 38mm) na to kładziesz deskowanie, płytki, co tylko dusza sobie zażyczy. Jeśli chodzi o wentylację to głownie z powodu żeby właśnie ta para i woda nie zbierała sie pomiedzy balem a styropianem i zeby przez szczelne przyleganie styropianu do sciany nie doszło do zgnicia drewna. Chyba że myślę źle dom jest ciepły sam w sobie bo z drewna a głownie to chodzi mi o wyglad elewacji ale i zeby dom mi nie zgnił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 31.05.2016 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Czyli Merkava paroizolacją musi być położona na balach od strony wew.? dokładnie tak, bo inaczej dawana od zewnątrz = styropian = znaczna grubość izolacji = aby było ciepło. Chodzi o temperaturę między warstwami. A robienie pustki między izolacją, a balem tu nic nie pomoże, a pogorszy sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.05.2016 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 (edytowane) dokładnie tak, bo inaczej dawana od zewnątrz = styropian = znaczna grubość izolacji = aby było ciepło. Chodzi o temperaturę między warstwami. A robienie pustki między izolacją, a balem tu nic nie pomoże, a pogorszy sprawę. Domniemam, że pustka powinna znaleźć się po stronie zew. w przypadku izolacji wełną. Czyli bal, wełna,4cm pustka, folia wiatroszczelna, deskowanie? Styro jako ocieplenie domu z bali tylko od zewnętrznej strony? kolega zamierza ocieplić dom z bali styro od wewnątrz, dla mnie to pomyłka. Edytowane 31 Maja 2016 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 31.05.2016 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Tak by chciało być, z małym wyjątkiem, łazienki i kuchni. Wtedy potrzeba paroizolacji od wewnątrz.Zresztą- analogicznie jak przy dachu, to praktycznie nie ma wielkiej różnicy.O ile przy ~40% wilgotności i takim układzie jak piszesz nie będzie problemu, o tyle już przy 50 i więcej ..obawiał bym się o kondensację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.05.2016 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Tak by chciało być, z małym wyjątkiem, łazienki i kuchni. Wtedy potrzeba paroizolacji od wewnątrz. Zresztą- analogicznie jak przy dachu, to praktycznie nie ma wielkiej różnicy. O ile przy ~40% wilgotności i takim układzie jak piszesz nie będzie problemu, o tyle już przy 50 i więcej .. obawiał bym się o kondensację. Tak, tak, zapomniałem dodać warstwę paroizolacji. Reasumując, dom z bali najlepiej ocieplić od zewnątrz? Ocieplając podobny dom od wewnątrz może dojść do kondensacji pary na styku balu z izolacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 31.05.2016 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Temat jest "trudny" bo albo jest z zewnątrz izolacja i wewnątrz paroizolacja - co praktycznie robi z domu drewnianego, para drewniany dom. Elewacja tynk, wewnątrz GK. Sam mam dom drewniany do remontu i nie odmiennie postanowiłem zachować lite bale wewnątrz domu. Na zewnątrz idzie izolacja w ilości -(może nie będę podawał bo zawał gotowy ). Czemu temat "trudny" bo przez swoją prostotę- łatwo go zrobić trudnym. ile to było problemów z domami szkieletowymi ? stąd pomysł na styro ryflowany. W medycynie , to było upuszczanie krwi przez cyrulika. 10cm stryopianu nie podniesie temperatury na tyle, aby można było dać na dom -właśnie taką izolację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 01.06.2016 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 (edytowane) Temat jest "trudny" bo albo jest z zewnątrz izolacja i wewnątrz paroizolacja - co praktycznie robi z domu drewnianego, para drewniany dom. Elewacja tynk, wewnątrz GK. Sam mam dom drewniany do remontu i nie odmiennie postanowiłem zachować lite bale wewnątrz domu. Na zewnątrz idzie izolacja w ilości -(może nie będę podawał bo zawał gotowy ). Czemu temat "trudny" bo przez swoją prostotę- łatwo go zrobić trudnym. ile to było problemów z domami szkieletowymi ? stąd pomysł na styro ryflowany. W medycynie , to było upuszczanie krwi przez cyrulika. 10cm stryopianu nie podniesie temperatury na tyle, aby można było dać na dom -właśnie taką izolację. jeśli dobrze pamiętam to 50 cm:) Zakup zapewne na specjalne zamówienie. Będziesz go kołkował do ściany, czy może tylko na klej? Mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę, czy mógłbyś dla mojego przyjaciela obliczyć punkt rosy- przegroda z balu grubość 12 cm i szarego styro 20 cm, 25 cm i podobna grubość dla białego. Z góry dziękuję. Edytowane 1 Czerwca 2016 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 01.06.2016 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Jak pokonacie pracę bali drewnianych i niezmienność styropianu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 02.06.2016 05:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Jak pokonacie pracę bali drewnianych i niezmienność styropianu ? Merkava ocieplać będzie stary pewnie 100- letni dom. Kolega podobnie, myślisz że wciąź będzie pracować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.06.2016 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Drewno przy wzroście wilgotności ~80% (powiertrza) zaczęło by pęcznieć, później kurczyć się. Patrzę na zdjęcia, sorry... ale to się nie może udać. Pierwsze wypadać lecieć też z izolacją podmurówki, typowy powielany schemat "izolacji" na tym terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.