Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wilgotność podłoża pod Dysperbit

Qba30

Recommended Posts

Szukam w kartach technicznych mas bitumiczno kauczukowych informacji na temat wilgotności podłoża pod aplikację i niestety nie mogę nigdzie doczytać się wiążącej informacji.

W czym rzecz- ściany fundamentowe u mnie nie będą murowane tylko wylewane i zastanawiam się kiedy mogę je izolować przeciwwilgociowo?

Technologię wykonania ścian fundamentowych zmieniam ze względu na czas i łatwość wykonania. Wiadomo, że świeży beton do pełnego wysezonowania potrzebuje 28 dni ale nie wyobrażam sobie czekać tyle czasu z zasypką fundamentów i kończeniem stanu zero.

Jaki są Wasze doświadczenia?

Z tego też powodu pytam- zdecydowana większość materiałów do izolacji wymaga odpowiedniego wysezonowania podłoża a z bitumami nie wiem jak to jest bo nie mam doświadczenia.

Niby bitumy jako grunt rozcieńcza się z wodą stąd może mniejsze obwarowania co do sezonowania i wilgotności???

• 2 years później...
Szukam w kartach technicznych mas bitumiczno kauczukowych informacji na temat wilgotności podłoża pod aplikację i niestety nie mogę nigdzie doczytać się wiążącej informacji.

W czym rzecz- ściany fundamentowe u mnie nie będą murowane tylko wylewane i zastanawiam się kiedy mogę je izolować przeciwwilgociowo?

Technologię wykonania ścian fundamentowych zmieniam ze względu na czas i łatwość wykonania. Wiadomo, że świeży beton do pełnego wysezonowania potrzebuje 28 dni ale nie wyobrażam sobie czekać tyle czasu z zasypką fundamentów i kończeniem stanu zero.

Jaki są Wasze doświadczenia?

Zagadnienie wilgotności podłoża jest krytyczne dla pewnej przyczepności masy asfaltowej do podłoża. Przeciwwilgociowa izolacja fundamentu nie należy do tego. Możesz smarować Dyspertymczymś kiedy chcesz. Oczywiście, drobne pytanie nadwyżki wilgoci w samej konstrukcji, jak zaizolujesz od zewnątrz i środka to chociążby śladową wentylacją od góry.

...