Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Z258 samemu czyli stodoła DIY


Recommended Posts

W przedostatni weekend zabrałem się za gruntowanie elewacji. Wszyscy piszą, że warto to zrobić przed zimą, aby woda nie wnikała w klej i nie robiła mikro pęknięć podczas zamarzania. Zabarwiłem grunt w tam, gdzie planowałem barwienie tynku. Tak, żeby mieć obraz jak by to finalnie wyglądało. Teraz już zdążyłem się dowiedzieć od fightera, że tak ciemny kolor tynku na ścianie izolowanej styropianem może generować problemy z powodu wysokich temperatur. Temat jest do przemyślenia. Chciałem celować z kolorem wstawek na elewacji w RAL 7016, bo taki mam dach, ale możliwe że będzie to ciemny szary, a nie grafit. A może będzie to zabarwiony perlit z żywicą, jak podpowiadał Adam_MK w jednym z wątków o ciemnym tynku na styropianie :)

http://i.imgur.com/nN357MH.jpg

http://i.imgur.com/uo0hRX4.jpg

http://i.imgur.com/yhyiv4n.jpg

http://i.imgur.com/DgSIDcV.jpg

http://i.imgur.com/KGAd58t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dom wygląda mega minimalistycznie. Bardzo mi się podoba w takiej wersji niezależnie od odcienia elewacji (szary/grafit). Czerń wyglądałaby odlotowo, ale moim zdaniem taki kolor tynku pasuje przede wszystkim do zalesionej działki, no i pozostaje kwestia problemów z nadmiernym nagrzewaniem elewacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym właściwie ma grozić nadmierne nagrzewanie się elewacji?

 

Można poczytać np tu http://forum.muratordom.pl/showthread.php?227515-Styropian-bardzo-ciemny-tynk-s%C5%82o%C5%84ce-temperatura

i wyobrazić sobie, że ciemna elewacja w największe upały może osiągać temperatury bliskie 80* czyli granicznych dla topienia styropianu.

Rzowiązaniem jest zastosowanie wełny w miejscach planowanych ciemnych wstawek. No jednak u mnie za późno.

 

 

@Anemonek - efekt jeszcze psuje brak maskownic na rynnach, ale już niedługo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No W KOŃCU:popcorn: . Już myślałem że przepadłeś w czeluściach drugiej strony:P

 

Fajnie że działasz, na POŚ się nie znam więc się nie wypowiem:P. Ściany po zagruntowaniu wyglądają na super równe, gratulacje.

A teraz konstruktywna krytyka;) jak mam być szczery to nie podobają mi się te wstawki ciemnego koloru. U thoreg-a wygląda to dobrze bo jest cofnięte w stosunku do elewacji po drugie w mojej opinii tak ciemny kolor w tym miejscu pomniejsza ci i tak wąskie okna bo się zlewa z ramami, po prostu gubią się okna i drzwi. Ja widzę twój dom cały na biało bo jest tak minimalistyczny że nic bym nie kombinował a i kolor ram okien by fajnie wyeksponowały wszystkie otwory w domu( i znika problem naprężeń od ciemnego koloru;)). A jak już się uprzesz na wstawki w tym miejscu to może pomyśl o jakiś płytkach np 20x40cm w szarości albo w kolorze dachu ale z jakąś fakturą tak aby się nie zlewały z otoczeniem tynku i okien.

 

Najważniejsz! Pamiętaj że to tylko mój punkt widzenia a w końcu to tobie ma się podobać a mi nic do tego bo to ty tam będziesz mieszkał:)

 

Ps. nieśmiało zapytam czy termin przeprowadzki się już kołata w głowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko elegancko i fajnie ale bym się przyczepił tylko do tych rur PCV od domu do oczyszczalni, rury nie pomarańczowe są do stosowania wewnątrz, ponieważ pękają na mrozie. Akurat odpływ kanalizacji jest przeważnie na plusie pomimo niskich temp na zewnątrz, ale przy długich mrozach i kilkudniowej nieobecności, nawet z tą "opaską" to te rury mogą popękać . Nie mówię tego z własnego doświadczenia, ale z doświadczenia mojego kierbuda, który mnie przed tym przestrzegał. Chyba że to jakieś super ekstra rury, ale patrząc po kwocie jaką na nie wydałeś to chyba nie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anonim - wstawki wyszły ciemniejsze niż chciałem, ale już zagruntowanie kolorem dało pogląd jak wstawki mogą finalnie wyglądać. Możliwe, że jeśli najciemniejszy dopuszczalny kolor to szary to z tego całkiem zrezygnuję. Nie planowałem 3 kolorów na elewacji, a zlewanie się okien było zamierzonym efektem. Jeszcze nie tak dawno łudziłem się, że dam radę z przeprowadzką w tym roku. Teraz już wiem, że się nie uda i odpuściłem. Ciśnienie opadło i od razu mi z tym lepiej :)

 

@Seba, ggdh - nie myślałem o tych szarych rurach. Muszę poczytać. Ziemi chciałem dorzucić tyle, aby schowały sie prawie całe "kominki" oczyszczalni 10-15cm. Dzieki za zwrócenie uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty na tą chwilę:

Taśma cieselska 20

Wentylatory DV6248 - 4szt 50

Wymiennik Klingenburg GS-K 25/300 550

XPS 5cm 0,3m3 + 2arkusze 3cm 150

Zasilacz 48V 33

2x regulator napięcia 0-60V 32

2x płyta XPS 3cm 30

Rury spiroflex - 20m fi160; 10m fi125 175

Rury spiroflex - 30m fi80 115

Anemostaty, opaski, nyple 180

4x sensor ds18b20 33

 

Co to za zasilacz? Bo po fotce nie mogę dojść. I cena coś mi nie pasuje, podłączasz 2 ebmy pod jeden zasilacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za zasilacz? Bo po fotce nie mogę dojść. I cena coś mi nie pasuje, podłączasz 2 ebmy pod jeden zasilacz?

 

Na razie podłączałem jeden dla testu. Muszę zawezwać kominiarza, bo potrzebny kwit dla nadzoru do formalnego zakończenia budowy. Także na dniach poskładam całość i będę opisywał wrażenia.

Wtedy też dowiem się jak z wydajnością i mocą tegoż zasilacza. Z tego co pamiętam to jest zasilacz wyciągający 3A przy 48V. Zasilanie jednym zasilaczem byłoby mi na rękę bo planowałem obsługiwać wentylatory przez regulatory napięcia podłączone kaskadowo. To pozwala wyregulować różnice oporów pomiędzy instalacją nawiewu i wywiewu. Po tym wyregulowaniu można sterować całość tylko jednym potencjometrem. Potem może dojdzie jakaś automatyka.

 

Jak wszystko uruchomię i zrobię foto to powinno być bardziej zrozumiałe. Na razie mam to tylko w głowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czytam twój dziennik od początku i jestem pod wrażeniem wykonanej pracy. Mam pytanie odnośnie oczyszczalni. Gdzie Masz szafkę ze sterownikiem i kompresorem oraz odpowietrzenie studni chłonnej?

 

Dzieki :) Szafka wraz z przewodami powietrznymi jeszcze nie zamontowana. Muszę wytyczyć linię ogrodzenia, żeby wyznaczyć jej miejsce. W zasadzie to taka sama skrzynka jak ta z licznikiem od ZE tylko w środku jest kompresor i mikrokontroler.

Będą fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie taką oczyszczalnie więc trochę ci podpowiem.

Skrzynka sterownicza jak najdalej od domu bo mimo wszystko trochę słychać kompresor.

Musisz rozejrzeć sie za cenami przewodów ciśnieniowych które ida od sterownika do oczyszczalni. Ceny bywają różne, drogie albo bardzo drogie. Najlepiej zabrać końcówkę czy pasuje wąż.

Trzeba wymyśleć przejście węży do oczyszczalni żeby było szczelnie.

Dekle nie są zbyt szczelnie i trzeba wymyśleć uszczelnienie.

I najważniejsze zobacz jak w środku wygląda kolano w 1 zbiorniku od domu. U mnie było całe i do tego z przedłużką. Co skutkowało brakiem wentylacji góra dół. Musiałem zrobić otwór w kolanku powyżej lustra "wody"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie taką oczyszczalnie więc trochę ci podpowiem.

Skrzynka sterownicza jak najdalej od domu bo mimo wszystko trochę słychać kompresor.

Musisz rozejrzeć sie za cenami przewodów ciśnieniowych które ida od sterownika do oczyszczalni. Ceny bywają różne, drogie albo bardzo drogie. Najlepiej zabrać końcówkę czy pasuje wąż.

Trzeba wymyśleć przejście węży do oczyszczalni żeby było szczelnie.

Dekle nie są zbyt szczelnie i trzeba wymyśleć uszczelnienie.

I najważniejsze zobacz jak w środku wygląda kolano w 1 zbiorniku od domu. U mnie było całe i do tego z przedłużką. Co skutkowało brakiem wentylacji góra dół. Musiałem zrobić otwór w kolanku powyżej lustra "wody"

 

Masz ten sam model? Napiszesz jak się sprawuje?

Szafkę planuję 6m od okien to chyba wystarczy?

Dostałem chyba 20m węża w zestawie to powinno wystarczyć.

Dlaczego dekle muszą być szczelne. Co masz na myśli? Dostawanie się np wody opadowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką samą z Budziszewic.

U mnie skrzynka stoi 10m od domu i w najbliższym pokoju wieczorem słychać delikatnie buczenie kompresora a okna mam ms pasywne z pianką w środku.

Tego węża będzie za mało i musisz dokupić tylko pamiętaj że jest to wąż ciśnieniowy.

Pamiętaj zeby w skrzynce zamontować jeszcze gniazdko do podłączenia sterownika. Bo kompresor podłączasz pod sterownik (ma gniazdko)

Jeśli chodzi o uszczelnienie dekli to jest potrzebne ze względu na zapach. Jak włącza się napowietrzanie to część powietrza uchodzi właśnie przez dekle.

Powiedz mi jakie bakterie ci zaproponowali i ich dozowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę mnie zmartwiłeś tym hałasem. Może pomyślę na pd wyciszeniem skrzynki. U mnie skrzynka będzie stała ok 2m od POŚ to węży wystarczy.

O gnieździe pamiętam. O bakterie nie pytałem to nie proponowali żadnych. Coś muszę kupić. Napisz co Ty stosujesz.

 

No i u mnie jest jakiś nowy model mikrokontrolera. Nie mam czujek poziomu jak we wcześniejszej wersji logic tylko jest to określane na podstawie ciśnienia. Tak tłumaczył pan przez telefon jak dzwoniłem z pretensjami, że dali mi jakiś okrojony model.

Długo już korzystasz z tej POŚ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam model z czujnikami poziomu ciekawe czemu zmienili. Jeśli chodzi o bakterie to miałem załączone ECO TBA ale jestem w trakcie zmiany kupiłem na aktywatory tam mi pan poradził co i jak. Zobaczymy co z tego będzie. Oczyszczalnie użytkuje prawie 1,5 roku teoretycznie tylko z bakteriami muszę powalczyć ze względu na zapach bo ścieki oczyszcza bardzo dobrze. Czysta woda leci. Trawa pięknie po tym rośnie testowałem na małym kawałku. Jak założę trawnik to na pewno będę tym nawoził. Jak możesz to przenieś skrzynkę jak najdalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowując się do odbioru kominiarskiego należy dokończyć projekt wentylacji. Zacząłem od zamontowania kominków Wirplast. Kupione dawno temu przy okazji innych zakupów w folnecie. Jeden fi 110 do wentylacji kanalizacji, a drugi 160 na wyrzutnię wentylacji.

 

Najpierw w miejscu planowanego montażu trzeba wymacać od wewnątrz w którym miejscy jest rąbek czyli łaczenie paneli. Chodzi o to aby po wycięciu dziury od zewnątrz nie okazało się, że trafiliśmy na krokiew. W miejscu, które sobie wybrałem rąbek wypadł akurat pośrodku pomiędzy krokwiami. Miałem ponad 40cm wolnego miejsca od rąbka w stronę każdej krokwi. Teraz można wyciąć dziury. Tu zrobiłem błąd bo zacząłem od zewnątrz i trafiłem na kontrłatę. Mogłem wywiercić dziurę od wenątrz pomiędzy kontrłatami i tym sposobem wyznaczyć idealnie miejsce. Wtedy być może zmieściłbym się pomiędzy kontrłatami. W moim wypadku musiałem wyciąć fragmenty. kontrłaty.

6JOGHOM.jpg

7FBbfyo.jpg

 

Potem zakładamy kominki, poziomujemy i wycinamy wystający spod kołnierza nadmiar kleju.

5O2n2VC.jpg

FrfU1iH.jpg

 

Przebijamy sie przez membranę i uszczelniam taśmą butylową.

DJvNirV.jpg

gy1qiyU.jpg

RDW8ROA.jpg

 

Na koniec jeszcze patent, który pozwolił mi się dostać w miejsce docelowego montażu :)

10iLM0g.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...