Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Z258 samemu czyli stodoła DIY


Recommended Posts

Faktycznie wiadro z grzaną wodą to dobra opcja. Tylko czajnike elektrycznego chyba nie uciagnie mój agregat. Poszukam jakiegoś turystycznego o mniejszej mocy.

 

Regius - u mnie styro 20cm to powierzchnia przyklejona wieksza. Tak jak wspomniałem nie można było tej burty oderwać szarpiąc za nią. Kierownik też miał wątpliwości, ale powiedziałem mu niech sam spróbuje oderwać, najwyżej przelepie ponownie. Nie dał rady. Trzebaby chyba z całej siły szarpać.

 

W tym roku będę robił jak pogoda pozwoli. W najgorszym wypadku mam nadzieję pociągnąć ściany i zalać wieniec. Szczyty i dach zostawilbym do wiosny.

 

Nie widzę linku do dziennikaw stopce. Nie prowadzisz? Poczytalbym, bo jak patrzę na Twoje fotki to wygląda prawie jak u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Faktycznie wiadro z grzaną wodą to dobra opcja. Tylko czajnike elektrycznego chyba nie uciagnie mój agregat. Poszukam jakiegoś turystycznego o mniejszej mocy.

 

Witaj

Spróbuj na palniku kuchenki turystycznej na ,nie pamiętam jak to się nazywa, chyba "cartusze" gazowe. U mnie się to sprawdziło przy pianie do klejenia styropianu.

 

A tak na boku to zazdroszczę podjęcia decyzji o samodzielnej budowie. Jak sobie przypomnę ekipy u mnie....najpierw czekanie na nie, później i tak sporo czasu zmarnowanego przy nich żeby czegoś nie "uprościli";) ehhh

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę już chyba podsumować finasowo koszty mojej płyty. Wyszło lekko ponad 27tyś (wliczając koszt stali na wieniec i nadproża, opaski drenażowej, uziomu otokowego i rurek ogrzewania wraz z rozdzielaczem) czyli 233zł/m2. W pierwotnym szacunkowym kosztorysie wyliczyłem 25735 czyli 1,5 tysiąca mniej, bo nie liczyłem tam rzeczy wymienionych wyżej. Wyszło chyba dość tanio.

 

Poniżej szczegóły:

 

Folia 50x2m 60

Wybranie humusu 200

rurki i złączki odkurzacza cent. 180

Bednarka i złączki 200

AROT50 peszel 25m 75

wynajem zagęszczarki 300kg 290

Rura drenażowa 60m 200

Pospółka 196t 2550

koparka 7,5h 630

Rury PVC kanalizacja 616

Styropian Yetico AQUA EPS200 8440

Drut wiązałkowy + wiązarka 210

Pianka do styropianu x6 120

folia 0,3 200m3 230

dystanse do zbrojenia 140

Strzemiona gotowe na PF 230

Stal zbrojeniowa 1,6t 4124

Rozdzielacz 12 obiegowy 600

Rura KT Blue floor 800m 1800

Dystanse zbroj. pomiędzy siatki 80

zaciski do rurek ogrzew.podlog. 60

tasma dwustronna do folii 20

otulina rury ogrz.podl 60

zaworki 15

Pianka do styropianu x5 108

Studzienka rewizyjna 1,5m+dekiel 140

Reklamacja styropianu EPS200 -600

Beton B25 25,5m3 6300

Pomoc przy wylewaniu PF 200

Łącznie: 27278

 

Słowo wytłumaczenia od pozycji 3 od końca. Partia stryropianu, którą otrzymałem nie była idealna. Niektóre płyty były wybrzuszone, albo nie trzymały wymiaru. Nie miałem czasu reklamować i czekac na wymianę. Skontaktowałem się jednak z przedstawicielem i opisałem cały problem dodając zdjęcia. Koszt dodatkowej robocizny i zużytej piany związany z tym faktem wyceniłem na 600zł i Yetico ponoć wystawiło fakturę korygującą firmie od której kupiłem styro. Czekam teraz na przelew od nich.

Edytowane przez Daniellos_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości ...

 

Jabyś zdecydował sie na zwykłe fundamenty to o ile taniej by Ci to wyszło ?

 

Bo patrząc na "symulację" zwykłych fundamentów było coś koło 5 tys taniej niż płyta ...

 

Patrzę na Twoją płytę widzę że masz już "końcową wylewkę" ...

 

A w jaki sposób zamaskujesz rury wodne i ewentualne kanalizacyjne ?

Bo w płyciue widziałem że masz głowne "piony hydraulik" i ogrzewanie wodne , ale reszty nie widzę ?

Czyli będziesz jeszcze dawał jeszcze dodatkową wylewkę ? A jak nie to jak poradzisz sobie z tym problemem ?

 

Jeśli nie będzie wylewki dodatkowej to jak poradzisz sobie z "ukryciem" okien (wysokich) ? Bo normlanie "montaż" tych okien "ukrywa" się w wylewce , aby okno było na tym samym poziomie co podłoga , bo inaczej powstał by wysoki "schodek" który by to maskował ...

 

Ja szczerze ruszam niedługo z budową (wykonaca mówił że w listopadzie , bo niestety przez tą cholerną biurokrację "uciekł mi" ...

 

Przez chwilę myślałem aby robić zwykłe fundamenty (bo podobno taniej ...) , ale wykonawca jak usłyszał to powiedział że w takim przypadku musiałbym dopłacić około 11tys za robociznę , bo jest dużo wiecej roboty i więcej robót ziemnych (roboty ziemne w cenie) ..

Płytę mówi że robią około 3 dni a na zwykłe fundamenty potrzeba 3 tygodni , i jest sporo więcej roboty w przypadku zwykłych fundamentów ...

 

Więc u mnie "oszczędność" przy zwykłych fundamentach szybko szlak trafił :(

 

Zastanawiam się czy wszystkie firmy biorą dużo wiecej kasy za robociznę za zwykłe fundamenty , czy moja która robi sporo płyt "tak sie ceni" ..

 

Co do folii , to dawałeś tą 0,3mm x 2 ?

Bo rozumię że dawałeś tylko jedną warstwę (0,6mm (2x0,3mm) na styropianie ? Pod nie dawałeś ?

 

U mnie w projekcie jest pod i nad styropianem , ale nie wiem czy dawać pod , bo teren piaszczyszty , baaaardzo suchy , więc jakby nawet kiedyś styropian zamókł to bardoz szybko mógłby wyschnąc jakby folii od dołu nie było ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaszpir:

Jabyś zdecydował sie na zwykłe fundamenty to o ile taniej by Ci to wyszło ?
W moim przypadku fundament nie byłby drogi ze wzhlędu, że nie mam ścian nośnych w środku ergo liczba metrów bieżących nie byłaby duża. Masz rację że szacunkowy koszt fundamentów był ok 5 tyś niższy, ale nie uwzględniał kosztów kanalizy, odwodnienia, rurek ogrzewania i rozdzielacza etc. Uważm, że różnica jaka wyszła do dopłaty do PF warta była korzyści jakie daje to rozwiązanie. Zrobiłem to sam w jeden miesiąc gdzie jeden tydzień miałem urlopu, a poza tym tylko weekendy i popołudnia po pracy.

 

A w jaki sposób zamaskujesz rury wodne i ewentualne kanalizacyjne ?

Wyjścia pionów kanalizy wyprowadziłem w osi ścian. Podobnie z rurami z wodą do umywalki w łazience i zlewozmywaka w kuchni. Przeoczyłem wyprowadzenia wody do WC i prysznica, ale to na szczęście 2 punkty najbliższe pomieszczenia gospodarczego i puszczę je w ścianie.

 

Jeśli nie będzie wylewki dodatkowej to jak poradzisz sobie z "ukryciem" okien
U mnie prawie wszystkie okna będą wysokie. Planuję je obsadzać w warstwie ocieplenia na kotwach Knelsen, które okazały się nie być drogie.

 

Przez chwilę myślałem aby robić zwykłe fundamenty...
Wiem. Czytałem Twoje rozterki :) Pójdź drogą PF i nieś kaganek oświaty w swoim regionie. U mnie nawet dostawcy dowożący towar na budowę pytali co ja tu robię, a przecież jeżdźą na kilka budów dziennie i swoje już wdzieli :D

 

Więc u mnie "oszczędność" przy zwykłych fundamentach szybko szlak trafił

Oszczędność i tak jest pozorna. U mnie jak widać wyszła nieduża różnica, a ile korzyści.

 

Co do folii , to dawałeś tą 0,3mm x 2 ?

Bo rozumię że dawałeś tylko jedną warstwę (0,6mm (2x0,3mm) na styropianie ? Pod nie dawałeś ?

Folię dałem jedną warstwę na styropian. Dawanie podwójnej warstwy jest imo bez sensu. Folię kupiłem z atestem 0.3 i faktycznie jest ogromna różnica pomiędzy tymi TYP200 czy TYP 300. Uznałem, że mając styropian AQUA nie muszę się obawiać za bardzo wody i wolę, żeby miała gdzie odpłynąc gdyby jakoś się tam dostała. Dodatkowo moją płyta jest dość wysoko posadowiona. W zasadzie podbudowę mam aż do poziomu gruntu i mając 20cm styro i 20cm betonu to podłogę w domu będę miał na wysokości ok 40cm. Już nie planuję wylewki i dodatkowego styro na płycie.

Wyszedł mi dołek w salonie i otwartej kuchni około 1cm temu będę musiał jakoś zaradzić.

Edytowane przez Daniellos_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......Płytę mówi że robią około 3 dni a na zwykłe fundamenty potrzeba 3 tygodni.........

 

że tak się wtrącę, chciałbym zobaczyć jak robią tą płytę w 3 dni :) chyba że licza 3x24h :cool:

 

BTW: rób płytę, a taka płyta all in one - tyle ile sie da instalacji w płycie, to nie tylko oszczędnośc czasu na później, ale i oszczędność pieniedzy dla Ciebie jako inwestora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tak się wtrącę, chciałbym zobaczyć jak robią tą płytę w 3 dni :) chyba że licza 3x24h :cool:

 

BTW: rób płytę, a taka płyta all in one - tyle ile sie da instalacji w płycie, to nie tylko oszczędnośc czasu na później, ale i oszczędność pieniedzy dla Ciebie jako inwestora.

 

Ja widzę ...

 

Bardzo blisko mnie buduje osiedle domków deweloper. Widzę codziennie jakie są zmiany.

 

Jednego dnia robią podbudowę , prosta bo tereny proste. Później montują rury kanalizacyjne. Później inna brygada kładzie styropian EPS100. Następnie kładą siatki zgrzealne z fi8 15x15 , nastepnego dnia jest zalewana płyta ...

Nie robią końcowej wylewki. Jedynie jest hydraulika. Później na płycie hydraulik w późniejszym termieni daje 5cm styro , robi podłogówkę , instalacje wodne i wylewka ..

 

Idzie błyskawicznie :)

Budowa parterwego domu z gazobetonu zajmuje im 1-2dni max :)

 

Nie "bawią" sie w wiązanie prętów , stosują gotowe siatki. Mocno to przyśpiesza robotę ...

 

Wiesz zupełni inaczej idzie jak masz mnóśtewo ludzi i cały park maszynowy od ręki ..

 

 

PS.

 

Co do płyty ...

 

Ja sam nie buduję domu. Buduje mi firma , firma z mojej okolicy , właściciel mieszka kilka domów dalej ode mnie ...

Mają także cały park maszynowy własny.

Tyle że wykonawca się lekko "zdziwił" bo myślał że będzie tez robił na gotowych siatkach fi8 czy fi10 a u mnie będzie fi12 co 25cm ...

Choć rozmawiałem z konstruktorem i powiedział że można zmienić na siatki , tyle że jak liczyłem wcale mi się to nie opłaca ...

Jedynie zyskał by wykonawca , bo mniej roboty ...

 

U mnie projekt płyty to 15cm styropianu pod płytą , tyle samo dookola płyty i później 25cm betonu B25.

Tak mi zrobił konstruktor :(

 

Problem jest taki że wątpie aby wykonaca kiedykolwiek robił płyty od razu z ogrzewaniem i od razu z rurami i potrafił zrobić idealnie wylewkę ...

Poza tym 15cm ocieplenia też szału nie robi , bo później myślałem aby dac jeszcze 5-10cm na płytę i na to wylewka ...

 

Po prostu boję się że wykonanie "uzbrojonej" płyty we wszystko od razu może ich przerosnąc , tym bardziej że mury będą miał max 18cm grubości ..

Tak samo jak boję się że wykonanie idealnej wylewki , frezy pod okna i itd ich mogą "zaskoczyć" , bo wątpie aby takie coś robili ...

 

I tu jest problem :(

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaszpir:

W moim przypadku fundament nie byłby drogi ze wzhlędu, że nie mam ścian nośnych w środku ergo liczba metrów bieżących nie byłaby duża. Masz rację że szacunkowy koszt fundamentów był ok 5 tyś niższy, ale nie uwzględniał kosztów kanalizy, odwodnienia, rurek ogrzewania i rozdzielacza etc. Uważm, że różnica jaka wyszła do dopłaty do PF warta była korzyści jakie daje to rozwiązanie. Zrobiłem to sam w jeden miesiąc gdzie jeden tydzień miałem urlopu, a poza tym tylko weekendy i popołudnia po pracy.

 

Wyjścia pionów kanalizy wyprowadziłem w osi ścian. Podobnie z rurami z wodą do umywalki w łazience i zlewozmywaka w kuchni. Przeoczyłem wyprowadzenia wody do WC i prysznica, ale to na szczęście 2 punkty najbliższe pomieszczenia gospodarczego i puszczę je w ścianie.

 

U mnie prawie wszystkie okna będą wysokie. Planuję je obsadzać w warstwie ocieplenia na kotwach Knelsen, które okazały się nie być drogie.

 

Wiem. Czytałem Twoje rozterki :) Pójdź drogą PF i nieś kaganek oświaty w swoim regionie. U mnie nawet dostawcy dowożący towar na budowę pytali co ja tu robię, a przecież jeżdźą na kilka budów dziennie i swoje już wdzieli :D

 

 

Oszczędność i tak jest pozorna. U mnie jak widać wyszła nieduża różnica, a ile korzyści.

 

 

Folię dałem jedną warstwę na styropian. Dawanie podwójnej warstwy jest imo bez sensu. Folię kupiłem z atestem 0.3 i faktycznie jest ogromna różnica pomiędzy tymi TYP200 czy TYP 300. Uznałem, że mając styropian AQUA nie muszę się obawiać za bardzo wody i wolę, żeby miała gdzie odpłynąc gdyby jakoś się tam dostała. Dodatkowo moją płyta jest dość wysoko posadowiona. W zasadzie podbudowę mam aż do poziomu gruntu i mając 20cm styro i 20cm betonu to podłogę w domu będę miał na wysokości ok 40cm. Już nie planuję wylewki i dodatkowego styro na płycie.

Wyszedł mi dołek w salonie i otwartej kuchni około 1cm temu będę musiał jakoś zaradzić.

 

Pytałem o porównanie i koszty , bo u mnie dom nie będzie dużo większy (107m2) (projekt Ekonomiczny 2) , to powierchnia zabudowy to 146m2 ..

U mnie konstruktor "zaszalał" , bo mnóśtwo grubych murów 25cm z silikatu , mnóstwo zbrojeń i itd ..

Tak zaszalał że widać jak duża jest powierzchnia zabudowy , zapewne dzięki właśnie grubym ścianom ...

 

Więc zapewne długość ław spora , bo dużo ścian konstrukcyjnych wewnątrz ..

 

Okna będą duże (2 okna po ponad 3m długości) i w każdym pokoju okna do samej podłogi ...

 

U mnie konstruktor "odchudził" o styropian płytę i dał 15cm , tyle samo doookoła płyty , bo stweirdził że tyle starczy ...

 

U mnie na 99% będzie płyta , bo wyboru nie mam ...

Jakbym chciał dać zwykłe fundamenty to musiałbym dopłacić 11tys za samą robociznę (z dodatkowymi robotami ziemnymi) więc zupełnie mi się to nie kalkuluje ...

 

Co do zrobienia wszsytkiego od razu (płyta all-in-one) , to wątpie że wykonawca takie coś kiedykolwiek robił , bo robią płyty z gotowych siatek ...

Tak samo robi koło mnie deweloper i dopiero później hydraulik kłądzie styropian na płycie , podłogówkę , instalcje wodne i później wylewka ..

 

Tutaj boję się że nie dadzą rady i mogą być kłopoty ...

Wątpie aby "zacierali" płytę , wątpie aby robili frezy pod okna i iitd ..

Wiec raczej dam później 5-10cm styropianu na płytę , na to podłogowka , instalcje wodne , elektryka i itd i wylewka i tyle ...

Będzie trochę drożej , ale będę miał "komfort" psychiczny że bedzie wszystko ok

 

Ja sam nie buduję. Robi dla mnie to firma ...

 

U mnie konstruktor dał 2 warstwy izolacji i to "zaszalał" bo jedna warstwa 0,5-1mm pod płytą i taka sama na płycie ..

 

Tam gdzie będe budował to tereny piaszczyste i baaaardzo sucho. Nawet po kilku dniowych ulewach jest sucho i nie ma nawet kałuży ...

 

Dlatego raczej zdecyduuję się na jedną warstwę i raczej też 0,3 i tylko na styropianie

 

Tak samo sądze że jakby nawet styropian zamókł , to bardzo szybko się osuszy sam ...

 

O styropainie Hydro nie myślałem , bo szczerze mówiąc nie widzę sensu w moim terenie a nawet jakby zamókł to szybko sam się wysuszy a poza tym styropian to nie wełna i nie chłonie zbyttnio styropianu i naprawdę musiałby być baaardzso długo w wodzie aby zamoknać ..

 

Patrzyłem na Twoje wyliczenia aby jakoś "porównać" i wiedzieć czy nie wchodzę na "minę" finansową ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę linku do dziennikaw stopce. Nie prowadzisz? Poczytalbym, bo jak patrzę na Twoje fotki to wygląda prawie jak u mnie :)

Nie prowadzę, ale zastanawiam się nad założeniem podczas zimowania płyty.

http://images81.fotosik.pl/78/c7129053742da39emed.jpg

Boję się, że z racji tego, że ze mnie pisarskie beztaleńcie sam dziennik mógłby się ograniczyć do wklejenia zdjęć.

 

P.S. Gratuluję bardzo niskich kosztów wykonania płyty. Fantastyczny wynik, szczególnie, że płyta z ogrzewaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem 17 palet bloczków Solbet - po raz kolejny postawiłem na polską firmę. Klasa 600, wymiar 24x24x590, cena z dostawą 7,58.

Apropos Ytong ma promocję 1 paleta gratis :) Jednak się nie skusiłem.

Niestety jest mokro i HDS nie mógł podjechać wystarczająco blisko, aby postawić palety na płycie.

http://i.imgur.com/3XkIeux.jpg

 

Rozebrałem na początek 3 palety i rozstawiłem przygotowując do murowania. Jak się okazało za blisko krawędzi i przeszkadzały - dwa razy robota.

Niestety zdarzają się pęknięte sztuki. Na razie 5 na na 3 palety (5/146). Zobaczymy czy średnia się zmieni. Wolę jednak takie pęknięte niż uszczerbione, bo pęknięte mozna łatwo skleić na pianę

http://i.imgur.com/o9p1oP8.jpg

 

Kupiłem tez 25 puszek zaprawy Tytan w puszce. Aktualnie promocja w sklepie internetowym stukpuk.pl za 30zł/puszka.

 

Kupiłem też 14 worków zaprawy murarskiej atlasa do wymurowania pierwszej warstwy i zabrakło mi na pół bloczka :)

Wymurowanie zajęło mi dwa zamiast planowanego jednego dnia... Na koniec i tak stwierdziłem, że nie musze tak idealnie trzymać poziomu na całości, bo mając większość okien od podłogi to w zasadzie muru ciągłego to u mnie jest tylko jedna ściana. Reszta to takie krótsze lub dłuższe murki pomiędzy oknami. Na koniec i tak będzie wieniec i to on musi byc wypoziomowany.

http://i.imgur.com/1xk2tGT.jpg

http://i.imgur.com/RBVk2mF.jpg

 

Od dzisiaj biorę kilka dni urlopu to piomiędzy jedną a druga chmurą deszczową może trochę pomuruję. O ile moczyłem BK przy murowaniu na zaprawę, aby nie piły wody i deszcz nie przeszkadzał, o tyle przy pianie to mokra powierzchnia raczej nie jest wskazana. Muszę doczytać.

 

Doczytałem - w instrukcji napisano:

Zwilżyć powierzchnie robocze wodą (przy pomocy np. pędzla) w temperaturze >00C

Deszcz mi nie straszny.

Edytowane przez Daniellos_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie załapałam się na promocję ytonga, bo składy biorące udział w "promocji" śpiewały dużo wyższą cenę za bloczek niż inne ;)

Pęknięte bloczki odkładaj, wymienisz je potem na całe. Ewentualnie wykorzystasz połówki. W każdym razie moim zdaniem nie ma co bawić się w ich sklejanie.

 

Powiem Ci, że jak masz idealnie wypoziomowane ściany, to później zrobienie wieńca jest pestką (a i tak długo schodzi przy szalowaniu). Bo jak nie, to wtedy czekają Cię chińskie kombinacje. Musiałbyś szalunki konstruować już w ten sposób, żeby niwelować różnice wysokości między ścianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że murujesz na pianke. Jak zrobisz pierwszą warstwę idealnie to reszta pójdzie jak po sznurku, uwierz mi. Szkoda tylko tych palet z boku, niepotrzebne dźwiganie i czas, jak masz ładnie rozstawione to potem szybciej idzie i mniej zakwasów :yes: jak masz w okolicy jakiegoś manitu lub coś takiego to dogadaj się za flaszke niech Ci przestawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po dzisiejszej wizycie na budowie już wiem, że moje wypoziomowanie pierwszej warstwy miejscami było dalekie od ideału :) jeden róg jakoś mi "uciekł" i wyszło ponad pół cm wyżej. Trzeba było zeszlifować. Chwilę się z tym zeszło. Jednak wraźenia po przyklejeniu kilku bloczków baaardzo pozytywne. Dwa paski piany i ciach bloczek na miejsce. Stuk puk młotkiem gumowym wyrównując i dobijając na miejscu i następny. Dzisiaj wyszlifowałem całą pierwszą warstwę i jutro mam zamiar ostro pogonić z robotą :D

Oby się potwierdziło i było co na fotkach zaprezentować :cool: Do jutra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej pójdzie ekspresowo (ja ok 150m2 muru postawiłem w 8 dni - ale z Ytonga, jest równiejszy od Solbetu i zdecydowanie szybciej mi szła robota mimo że na m2 wchodzi więcej szt - garaż stawiałem z Solbetu). Z każdym kolejnym dniem będziesz coraz bardziej dumny bo będzie widać jak dom powstaje. Tempo spadnie jak trzeba będzie z rusztowania robić. Jeśli nie masz pomocnika, to organizuj sobie rusztowanie na kółkach. Ja najpierw garaż postawiłem z rusztowania na kobyłkach zrobionych z palet, ale już przy stawianiu domu zmądrzałem i kupiłem kilka ramek + kółka i zupełnie inna robota (ale materiał miałem koło murów - 0 noszenia) Edytowane przez sylwekr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki nie ma, bo skończyłem jak już było ciemno. Generalnie zrobiłem około 3,5 wartswy. No i jedna była już ułożona na zaprawie. Układanie piątej warstwy i układanie tam bloczków jest mało wygodne. Muszę jakiś podesty wymylić. Ta paleta na kółkach pokazana prze mother nature wygląda na dobry pomysł. Dzięki. Muszę nabyć takie kółka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki nie ma, bo skończyłem jak już było ciemno. Generalnie zrobiłem około 3,5 wartswy. No i jedna była już ułożona na zaprawie. Układanie piątej warstwy i układanie tam bloczków jest mało wygodne. Muszę jakiś podesty wymylić. Ta paleta na kółkach pokazana prze mother nature wygląda na dobry pomysł. Dzięki. Muszę nabyć takie kółka.

Kup kółka z hamulcem, jak raz nie zablokowałem kółek i sam kładłem nadproże i zaczęło mi rusztowanie odjeżdżać to to już utrwaliło mi się na wieki, że kółka fajna sprawa, ale jak się pracuje na rusztowaniu na kółkach to koniecznie muszą być zablokowane bo budowę można szybko zakończyć...

Jak chcesz budowac sam zainwestuj w rusztowanie - kilka ramek "warszawskiego" nie raz jeszcze ci się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka kupione na alle... , a ramki kupię lokalnie (widziałem po 40zł), bo używek nikt nie sprzedaje w okolicy. Póki co robię sobie schodki i wchodzę z każdym bloczkiem.

Sporo takiej mrówczej roboty z tymi bloczkami. Najpierw przenoszę ja na płytę i układam na boku w słupkach. Potem moczę i dalej przenoszę na przygotowane miejsce. Wychodzi z tego, że mając 17 palet i przenosząc każdy bloczek dwa razy zrobię to ponad 1600 razy :eek: Z tego po te brane i układane nisko trzeba się pochylić. Właśnie pomyślałem, że będzie tego więcej jak dojdzie pośredni krok wrzucania bloczków na rusztowanie. No nieźle - jak to mówią w TV. Życie samoroba lekkie nie jest. Na szczęście to ten okres kiedy każda warstwa daje dużo radości z widocznych postępów.

 

Oto foto stanu aktualnego. Znana już perspektywa z punktu widokowego:

http://i.imgur.com/E6Ds0wD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...