Daniellos_ 10.11.2016 14:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Rozważam koncepcję scian wewnętrznych. Zastanawiałem się, czy murując ściany z silki będą na tyle gładkie i równe, że wystarczyłoby zaciągnąć je gładzią... ? Zastanawiałem się też na zastosowaniem silki grubości 8cm, ale tylko w przypadku zastosowania na nie tynku lub płyt kg. Co myślicie? Wstępnie zamówiłem na poniedziałek dostawę 16 palet silki 12cm. Mam kilka dni, aby zmienić zdanie Z drenem na więźbę nie jest tak różowo. Nie wypaliła opcja ściągnięcia sezonowanego drewna z podlasia. Pozostają lokalne zasoby. U nas drewno tną na bieżąco czyli mogę kupić świeże i mokre, albo suszyć w suszarni. Myślę, że na łaty/kontrłaty wezmę świeże, ale na konstrukcję to chyba dopłacę do suszenia. Suszenie niestety przedłuży sprawę w czasie i dostanę najwcześniej na święta Nie wiadomo jak wtedy będzie z pogodą... Zobaczymy w praniu co z tego wyjdzie. To co mogę robić teraz to ściany działowe i na tym się skupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej82 10.11.2016 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Witam serdecznie, ogladamy I kibicuje sam z resztą bede ruszal w 2017 ze stodola. Bardzo fajny pomysl z tym szpachlowaniem na sciane. pytalem kiedys o to I powiem Ci ze bodajze zielony ogrod ma tak zrobione. Ja osobicie zamierzam robic sciany z Ytonga instalacje (wszystkie) zabruzdowac, wszelkiego rodzaju ubytki wypełnić klejem I jak bedzie taka potrzebna to przeszlifowac calosc zyrafa do gladzi a na to pojdzie multifinish na mokro. Na sam finisz tapeta z włókna szklanego (gladka)- widzialem wyprobowane na kg I nie ma zadnych pekniec.Przepraszam jeśli zasmiecam dziennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 11.11.2016 15:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Nie zaśmiecasz. Po to jest forum Zdążyłem właśnie przeczytać co ten multi finish. Masz jakieś doświadczenia z tym produktem? Sugerujesz, że bez tapety będzie widać pęknięcia? Ja zewnętrzne robiłem z Solbetu i idealnie wymiaru nie trzymały. Trzebaby jeszcze troche poszlifować, żeby gładź kłaść bezpośrednio. Teraz przetestuję dla porównania produkt Xelli. Silka ma jeszcze ten plus w porównaniu do Silikatów, że można instalację prowadzić w wydrążonych otworach. Silikaty mają te otwory zaślepione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej82 12.11.2016 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 Tak produkt jest bardzo fajny, twardy a do tego kladzie sie go na mokro bez zadnego szlifowania. Co do pekniec - nie powinny sie pojawiac ale widzialem I wiem jak wygladaja sufity po kilku latach z ta mata szklana a nie jest to drogie I co najwazniejsze do zrobienia samemu. Takim tez sposobem mam zamiar oszczedzic na tynkach a w to miejsce zrobic np. Gwc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 15.11.2016 17:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Dzisiaj przywieźli 16 palet Silki. http://i.imgur.com/1jVuHJ2.jpg Wytyczyłem ściany i zacząłem murowanie pierwszej warstwy na zwykłej zaprawie. Dużo nie zrobiłem, ale mam optymistycznie nadzieję, że jutro skończę tą warstwę http://i.imgur.com/GMoHD2e.jpg http://i.imgur.com/kDY2q7e.jpg Podjąłem też próbę wkręcenia wkręta w jeden z bloczków. Normalnie śrubokrętem nie dałem rady. Twarde to draństwo. Od razu pomyślałem o cięciu. Czym to ciąć??? Jutro przetestuję to co mam czyli szlifierkę z tarczą diamentową (tylko 115mm) i pilarkę do drewna z widiowymi zębami - ta i tak jest na wykończeniu to nawet jak padnie to nie strata. Teraz żałuję, że nie wziąłem jednej palety połówek, ale już za późno... Może ktoś to przeczyta i będzie mądrzejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 15.11.2016 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 (edytowane) Podjąłem też próbę wkręcenia wkręta w jeden z bloczków. Normalnie śrubokrętem nie dałem rady. Twarde to draństwo. Od razu pomyślałem o cięciu. Czym to ciąć??? Jutro przetestuję to co mam czyli szlifierkę z tarczą diamentową (tylko 115mm) i pilarkę do drewna z widiowymi zębami - ta i tak jest na wykończeniu to nawet jak padnie to nie strata. Teraz żałuję, że nie wziąłem jednej palety połówek, ale już za późno... Może ktoś to przeczyta i będzie mądrzejszy. Ja ciąłem szlifierką kątową z tarczą 230 mm. Dawało radę. Tarcza tylko diamentowa. Przy 115 mm pewnie będziesz musiał nacinać ze wszystkich stron i uderzać młotkiem, aby bloczek pękł na dwie części. Cięcie Silki 12 cm wspominam bardzo miło, szczególnie po cięciu bloczków 24 cm. Edytowane 15 Listopada 2016 przez thoreg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 19.11.2016 15:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 (edytowane) Ja ciąłem szlifierką kątową z tarczą 230 mm. Dawało radę. Tarcza tylko diamentowa. Kupiłem tarczę 230 do swojej szlifierki 125. Ma 1200W to wiedziałem że da radę. Tylko osłonę trzeba było zdjąć i cięcie idzie całkiem sprawnie. Najlepiej ciąć w przewiewnym miejscu. Inaczej po chwili robi się mgła i nic nie widać. Dwa dni zeszło się na poziomawaniu pierwszej warstwy na zaprawie. W sumie nawet dłużej, bo trzeciego dnia poziomowałem jeszcze docinane kawałki. Tu kilka fotek po 2 kolejnych dniach murowania na pianę Tytan: http://i.imgur.com/Q4ttfWg.jpg http://i.imgur.com/pzIwOV9.jpg http://i.imgur.com/iO6KC8f.jpg Przy tej szerokości bloczka powinno się nakładać pojedynczy warkocz piany, ale Silka ma dużo otworów i kładę dwa wąskie paski piany bliżej bocznych krawędzi. Nie murowałem jeszcze kawałka muru dookoła przyszłego kominka. Musze najpierw zweryfikować odporność piany na wysoką temperaturę. W innym wypadku tam będzie zaprawa cienkowarstwowa. Edit: Już doczytałem w karcie technicznej: Odporność termiczna (po utwardzeniu) -60°C do +100°C Jaka może być temperatura bloczka zakładając, że pomiędzy wkładem komina jest pustka powietrzna 10cm i tam jeszcze się jakąś płytę przykleja od wewnątrz w całej komorze kominka. Edytowane 19 Listopada 2016 przez Daniellos_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 19.11.2016 16:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Z innej beczki.... Na początku zakładałem montaż pompy ciepła. Później stwierdziłem, że zacznę od grzania prądem kotłem elektrycznym, bo koszt inwestycyjny żaden, a PC zawsze zdążę założyć. Mając na uwadze, że lubimy ciepło i obecnie w mieszkaniu mamy ok 23*, chciałbym chociaż w przybliżeniu określić jaki byłby czas zwrotu takiej inwestycji. Używając strony Heatmaster oszacowałem koszt CO+CWU dla swojego domu.Do wyliczenia kosztów koszt 35gr/kWh dla taryfy nocnej i 67gr/kWh dla dziennej (dzienna wyliczona z ostatniej faktury: cały rachunek podzielony przez ilość kWh). Jedyna pompa jaką biorę pod uwagę z uwagi na realny okres czasu zwrotu to Meeting MDS20D 7kW COP 4. Tak na prawdę to ta pompa dla B0W35 ma 5kW i COP 3 i taki przyjąłem do wyliczeń. Już jakiś czas temu zgłębiłem temat ogarnięcia PC z kolektorem poziomym "tymi ręcami". Wtedy zrobiłem kalkulacja kosztów. Część górnego źródła czyli rurki i rozdzielacz są już zakupione. Pozostały koszt czyli samą pompę, dolne źródło i resztę instalacji wyceniłem na 12tyś. 3050pln/rok - koszt grzania prądem w nocnej taryfie1455pln/rok - koszt grzania pompą ciepła w taryfie dziennej - czas zwrotu 7,5 roku1200pln/rok - koszt grzania pompą ciepła w taryfie nocnej - czas zwrotu 6,5 roku Czyli wychodziłoby dość szybko. Wiem, że sporo samorobów z bardziej zaawansowaną budową robiło podobne wyliczenia i chętnie poznałbym Wasze podejście do sprawy i ewentualne uwagi do moich wyliczeń. Jeszcze jedno - jak to jest ze źródłem CO zadeklarowanym w projekcie? Czytam w wątku o ogrzewaniu COP=1, że jest problem żeby wg przepisów ogrzewać dom prądem. Zdaje się, że dom musi wtedy osiągnąć jakiś wymagany poziom współczynnika Ep? Ktoś coś podpowie/wyjaśni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 19.11.2016 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Widzę że na piane idzie mega szybko, cokolwiek następnego będę murował to na pianę co do kominka to Ci nie powiem, ale popytaj wariata albo grend'a, ten drugi ostatnio zgłębiał ten temat chyba dośc mocno. Natomiast ogrzewanie, to to co masz w projekcie to co innego niż rzeczywistość, ja mam w projekcie ogrzewanie gazowe, a gazu nie robiłem w ogóle. Stanęło na PC i niczego innego bym nie chciał. Meeting jest cienki, głośne to badziewie, sprawność 3.0 to też przy dobrym DZ i jakimś tam konkretnym gazie wewnatrz R****, nie wiem czy taką byś kupił. Nawet mam zdjęcie bebechów takiego meetinga, dał byś za to 6 tys. zł?? A to goła pompa, do tego pompki i cała reszta. http://files.tinypic.pl/i/00842/i71gltz1ab2t.jpg Dolne źródło poziome zrobisz sam i zamkniesz się w całości w 5k ze studzienką i rozdzielaczem. Potem samo podłączenie PC i reszty tez jest proste i jak znasz podstawy hydrauliki, gdzie ma być odpowietrzenie, gdzie zawór co i jak to taką PC tez podłączysz. Osobiście polecam polskie PC, jak będą w sprzedaży to możesz kupić taką jak ja mam (nie wiadomo kiedy to bedzie), albo jakąś ecopolu albo ecopower. Niestety w 12k się nie zmieścisz, chyba ze jestes pewien to zapodaj co za ile bo jestem ciekaw. BTW wyliczenia co do zużycia to samo CO czy jest tam też CWU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 19.11.2016 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Natomiast ogrzewanie, to to co masz w projekcie to co innego niż rzeczywistość, ja mam w projekcie ogrzewanie gazowe, a gazu nie robiłem w ogóle. Jesteś pewien? Nie kwestionuję tego bo nie wiem, natomiast mój kierbud =architekt adaptujący projekt, mówił, że staramy się (w sensie ja) o pozwolenie z ogrzewaniem na ekogroszek i że do odbioru budowy nie mogę tego zmieniać. Dopiero po odbiorze będę mógł formalnie zmienić źródło ogrzewania. Sam chciałbym wspomniany gaz (+ kominek w razie ruskie by się zbuntowali, nic do nich nie mam ale media robią swoje) lub właśnie pompa ale to już właśnie koszt na tą moją chałupę 30 a może więcej tys zł chociaż jak czytam Wasze opisy to może i mniej, tyle że wielu samorobów tutaj ma jakieś takie nisko energożerne domki. U mnie EP (czy jakoś tak) jest na poziomie 74 Dolne źródło poziome zrobisz sam i zamkniesz się w całości w 5k ze studzienką i rozdzielaczem. P Czy spotkałeś się ze stwierdzeniem, że najlepsze są odwierty (zdaje sie drogie, 10-15tys sztuka) bo gruntowy wymiennik po czasie wyziębia grunt i w skrajnych przypadkach ludzie usypują sobie hałdy piachu/ ziemi na działkach nad rurami od pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 19.11.2016 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 (edytowane) ...... że do odbioru budowy nie mogę tego zmieniać. Dopiero po odbiorze będę mógł formalnie zmienić źródło ogrzewania...... a widziałeś kiedyś taki odbiór? Moim zdaniem przepisy są ok i trzeba robić lepiej niż gorzej, więc przejście na PC w żadnym przypadku nie pogorszy sprawy, co doe przejścia na gorsze to nie wiem, nie praktykowałem. Ale wiem że odbiór to ściema i każdy robi co chce. Czy spotkałeś się ze stwierdzeniem, że najlepsze są odwierty (zdaje sie drogie, 10-15tys sztuka) bo gruntowy wymiennik po czasie wyziębia grunt i w skrajnych przypadkach ludzie usypują sobie hałdy piachu/ ziemi na działkach nad rurami od pompy? Wyziębia grunt? To chyba gdy ktoś zrobił dużo za mały wymiennik. Przy dobrze zaprojektowanym i zrobionym DZ na koniec sezonu nie zejdziesz z temp. zasilania poniżej zera. Jak dla mnie pionowy odwiert to niepotrzebny wydatek, no chyba że ktoś ma działkę 15m x 15m. Tam idą dwie rury obok siebie - zanim jedna się ogrzeje to druga ją w między czasie chłodzi, ja jakoś w to nie wierze. Jak tam coś się stanie albo zapcha to już nic nie zrobisz, a w takim poziomym to nawet szpadlem odkopiesz i naprawisz. Poziomy jest spoko bo tańszy, łatwiej się robi, regeneruje się latem, a jak jeszcze masz wilgotny/mokry grunt to warunki idealne. Poniżej koszty mojego DZ - mocno przewymiarowane bo szykowałem się na meetinga. Wykonanie DZ rura PE40 450m 1521zł glikol 60l 1000zł koparka 24h 2100zł rozdzielacz DZ 600zł SUMA 5221zł Edytowane 19 Listopada 2016 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 19.11.2016 23:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 @Sebcio - te 12 tyś to liczyłem z meetingiem za 6tyś. Wszystko planuję robić sam. Jakie alternatywy? polskie PC to min 12 za samą jednostkę. Czy Ty nadal nie możesz mówić co masz i za ile? Skąd masz te info o meetingu? Ktoś gdzieś pisał na forum? Apropos bebechów to chyba wszystkie wyglądają podobnie - w sporym pudle kompresor, wymiennik, zawór etc. Ogólnie jak zobaczysz to cała magia pryska za co to tyle pieniędzy drą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.11.2016 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Ja jeszcze nic narazie nie bede reklamowal. Pytalem bo ciekaw jestem jak Ci wyszlo 12k. Bo moim zdaniem DZ, PC z pompkami i reszta kotlowni + zasobnik to nie ma szans zeby w 12k sie zmiescic.Jezeli chodzi o meetinga to wiem troche z doswiadczenia troche od osob jeszcze bardziej doswiadczonych. On potrzebuje tez duzych przepływów zeby osiagnac jakas tam lepsza sprawnosc, a wiec i wiekszych przekroi rur i zaworow, a to kolejne pieniadze. Po za tym jest moim zdaniem zaglosny do domu parterowego, w piwnicy ok. Bedziesz musial go dodatkowo wyciszyc.Bebechy faktycznie maja wszystkie takie same tylko niektore troche wiecej elektroniki i wygluszenia. Pomysl ze dajesz za taka PC 25k albo nawet 35k!!! Chore... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 20.11.2016 17:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Pytalem bo ciekaw jestem jak Ci wyszlo 12k. Liczyłem tak: Meeting mds20D - 6250 Zbiornik CWU 120l - 1100 rura 32PE 3x200m - 1200 koparka - 800 etanol lub glikol propylenowy - 800 pompy obiegowe OMIS 25-40/180 - 200 2x rozdzielacz DIY - 200 2x grupa bezpieczeństwa - 150 2x zbiornik wyrównawczy - 200 RAZEM 10700 + ok 10% margines na nieprzewidziane Bedziesz musial go dodatkowo wyciszyc. No jak widać jest tam sporo miejsca w środku na dodatkowe wygłuszenie. Najchętniej to porozmawiałbym z jakimś użytkownikiem tej pompy i o wszystko wypytał. zaglosny do domu parterowego To czyjaś opinia czy wnioskujesz po danych katalogowych? Pogoda dzisiaj była zacna. Przypomniało mi się, że mam maseczkę przeciwpyłową i podczas ostatniego dzisiaj cięcia ją założyłem. Nawet działa Można oddychac i dalej ciąć nawet jak już jest zapylone tak, że ledwo coś widać A tu fotki z dzisiejszych postępów: http://i.imgur.com/SbYEMge.jpg http://i.imgur.com/X2CKTAB.jpg Łatwo zauważyć przyrost, bo widać która warstwa nadal jest mokra po wczorajszym deszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.11.2016 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Liczyłem tak: Meeting mds20D - 6250 Zbiornik CWU 120l - 1100 rura 32PE 3x200m - 1200 koparka - 800 etanol lub glikol propylenowy - 800 pompy obiegowe OMIS 25-40/180 - 200 2x rozdzielacz DIY - 200 2x grupa bezpieczeństwa - 150 2x zbiornik wyrównawczy - 200 RAZEM 10700 + ok 10% margines na nieprzewidziane No jak widać jest tam sporo miejsca w środku na dodatkowe wygłuszenie. Najchętniej to porozmawiałbym z jakimś użytkownikiem tej pompy i o wszystko wypytał. To czyjaś opinia czy wnioskujesz po danych katalogowych? To moja opinia, miałem meetinga pare miesięcy. Widzę że w ogóle nie liczysz rur kolanek zaworów. Rozdzielacz za 200zł - też nie wiem czy się uda. Koparka to moim zdaniem 2x za mało, jaki ten wykop chcesz robić? Potrzebujesz 3 grupy bezpieczeństwa (DZ, GZ i CWU). Jeszcze brakuje zaworu trój drogowego. Mi się wydaję że 15k to minimum na ile możesz zejść. Jeszcze jakiś ciepłomierz by się przydał żeby zobaczyć czy ten meeting w ogóle będzie działał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcko 21.11.2016 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Ja jeszcze nic narazie nie bede reklamowal. ... tak mnie zaciekawiłeś tym... liczę że dopóki skończę budowę to akurat może będziesz mógł już polecić oficjalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 21.11.2016 17:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 To moja opinia, miałem meetinga pare miesięcy. Widzę że w ogóle nie liczysz rur kolanek zaworów. Rozdzielacz za 200zł - też nie wiem czy się uda. Koparka to moim zdaniem 2x za mało, jaki ten wykop chcesz robić? Potrzebujesz 3 grupy bezpieczeństwa (DZ, GZ i CWU). Jeszcze brakuje zaworu trój drogowego. Mi się wydaję że 15k to minimum na ile możesz zejść. Jeszcze jakiś ciepłomierz by się przydał żeby zobaczyć czy ten meeting w ogóle będzie działał Może i wyszloby 13tyś. Musisz wiedzieć, że jestem oszczędny i niezły w znajdywaniu dobrych cen Tak czy inaczej napisz proszę coś wiecej jak doszło do tego, że trafił do Ciebie meeting i dlaczego się z nim rozstaleś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 21.11.2016 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 poczytaj dziennik Sebcia. Tam wszystko jak na dłoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 21.11.2016 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 poczytaj dziennik Sebcia. Tam wszystko jak na dłoni. o no właśnie ale może trochę zaspojleruje skoro i tak już się zrobił mały śmietnik, ale to chyba Cię interesuje więc jest na plus. Na poczatku miał być u mnie gaz, bo miałem w bloku i nie było najgorzej. Ale z upływem czasu i kosztami jakie wyszły by u mnie przy gazie zacząłem szukać alternatywy - w większości na FM, najpierw duzy bufor i grzałki w II taryfie, potem trafiłem na dziennik gdzie była uzywana pompa z niemiec i reszta wszystko samoróbka, ceny były przystepne, tez zacząłem takiej pompy szukać na niemieckim ebayu. Wraz z tym jak robiłem u siebie co raz wiecej to tym samym moja pewność siebie wzrastała (teraz jestem w stanie zrobić wszystko, o ile mi się chce ), w końcu natrafiłem na ślady meetinga. Sprawność nie zabójcza, ale cena wtedy w okolicach 5k była bardzo atrakcyjna. Liczyłem podobnie jak Ty, że zrobie sam i tanio. Niestety nie mając doświadczenia później wychodzi ze to wcale nie tak mało wyjdze. Policz sobie wszystkie zawory i duze kolanka, trójniki i rury i wyjdzie 2k. Potem trafiłem na jednego z forumowiczów który miał meetinga, a że mieszka 40 min drogi ode mnie to się dogadaliśmy. Pompa którą teraz mam działa i jestem zadowolony, jeżeli pompa wejdzie na rynek i zostanie dokończone to co w niej jeszcze brakuje (grzeje CWU tylko do 30*, reszta recznie grzałką w buforze) i przejade na niej bezawaryjnie cały sezon to będe mógł powiedzieć coś wiecej, na razie jej ani jej twórcy nie polecę z czystym sumieniem. Podsumowując, meeting jest dobry bo jest tani, działa to fakt, ale czy będziesz zadowolony? Wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dawid314 22.11.2016 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Witam, gratuluje budowy i dziennika . Mam pytanie odnosnie murowania - czy uzywasz tez piany Tytan do Silki (w aprobacie technicznej wyczytalem ze jest do ceramiki i betonu komorkowego)? Co sie lepiej muruje Silke czy Solbet? Jak wyglada rownosc/dokladnosc Silki vs Solbet? Zaprawy wychodzi tyle samo na mkw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.