edif 26.06.2016 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2016 Witam, niedługo będę budował dach i stąd pierwsze przygotowania w tym temacie, przed rozmową z KierBud.W moim projekcie na poddaszu użytkowym mam 3 drewniane słupy podpierające płatwie środkowe (2 szt. po jednej stronie i 1 szt po drugiej). Zdecydowaliśmy się na pewne zmiany adaptacyjne dot. ścianek działowych poddasza i stąd chcielibyśmy zmienić położenie tych słupów, a nawet je "ukryć" w ścianach działowych. Nieznaczne przesunięcie słupa wzdłuż płatwi jest chyba dopuszczalne, ale co jeśli chciałoby się odsunąć słup od płatwi? Czy jest jakieś rozwiązanie podporowe pozwalające na odsunięcie takiego słupa 30-50cm? Domyślam się, że można odsunąć 1 słup, ale zastąpić go dwoma słupami i belką -czy tak? Czy można zastąpić projektowe słupy drewniane za pomocą słupów stalowych o przekroju kwadratowym, które stałyby "ukryte" w ściance działowej, a nie obok niej? ? Ew. b. proszę o przykład profili stalowych, które się na to nadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 26.06.2016 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2016 Witam, niedługo będę budował dach i stąd pierwsze przygotowania w tym temacie, przed rozmową z KierBud. W moim projekcie na poddaszu użytkowym mam 3 drewniane słupy podpierające płatwie środkowe (2 szt. po jednej stronie i 1 szt po drugiej). Zdecydowaliśmy się na pewne zmiany adaptacyjne dot. ścianek działowych poddasza i stąd chcielibyśmy zmienić położenie tych słupów, a nawet je "ukryć" w ścianach działowych. Nieznaczne przesunięcie słupa wzdłuż płatwi jest chyba dopuszczalne, ale co jeśli chciałoby się odsunąć słup od płatwi? Czy jest jakieś rozwiązanie podporowe pozwalające na odsunięcie takiego słupa 30-50cm? Domyślam się, że można odsunąć 1 słup, ale zastąpić go dwoma słupami i belką -czy tak? Czy można zastąpić projektowe słupy drewniane za pomocą słupów stalowych o przekroju kwadratowym, które stałyby "ukryte" w ściance działowej, a nie obok niej? ? Ew. b. proszę o przykład profili stalowych, które się na to nadają. Oczywiscie, ze wszystko mozna. Dokladnych odpowiedzi udzieli ci konstruktor. Tyle w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 27.06.2016 04:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Tak jak przedmówca napisał - wszelkie zmiany konstrukcyjne dachu powinny być uzgodnione z konstruktorem. Może kierownik budowy ma uprawnienia konstrukcyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 27.06.2016 05:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Oczywiscie, ze wszystko mozna. Dokladnych odpowiedzi udzieli ci konstruktor. Tyle w temacie Dzięki, ale mogłeś nie odpowiadać, bo to jasne, ale przed spotkaniem chciałem rozpoznać możliwości.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 27.06.2016 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Takie słupy wykonuje się z dwuteowników. najlepszy bedzie np. HEA 100. jesli nie ma specjalnego żebra pod ten słup to raczej mozna bez problemu przesuwać troszkę wzdłuż. Jak dom będzie dopiero wykonywany to mozna rozwazyć zmiane konstrukcji na dach jętkowy, będzie w ogóle bez słupów. Troszkę trudniejszy w wykonaniu, bo łatwo go spaprać (dużo tematów o problemach na muratorze). Ale korzyścią jest brak słupów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 27.06.2016 10:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 (edytowane) wojtusp -dzięki za info. Jak się dowiedziałem, kolega zrobił to na profilach zamkniętych prostokątnych 100x80x4 mm. EDIT: wracam jeszcze do 2-Teownika, bo ostatecznie przekonywuje mnie ta Twoja propozycja, a i KierBud wolałby takie rozwiązanie. W projekcie mam słup drewniany 160x160 mm - jaki będzie min. ekwiwalent 2-T stalowego zamiast słuoa drewnianego dla ściskania? Czy 120 HEA nie będzie lepszy? W boki 2-T weszłaby ścianka g=11.5 na piance montażowej, gdyż 120HEA ma wymiary: h=114, s=120, g=5. 115 i 114 całkiem dobrze koreluje, ew. możnaby zbić brzegi pustaka i osadzić na piance -co Ty/Wy na to? Edytowane 28 Czerwca 2016 przez edif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adaxis 28.06.2016 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Najlepszy będzie profil kwadratowy 100x100x4mm w ścianie działowej 11.5cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SJ413 29.06.2016 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 edif, napisz jeszcze jaki masz strop i co jest pod nowym miejscem na słup. Bo to chyba nie można sobie tak dowolnie przesuwać obciążeń na stropie np. terivy. Nie zapominaj o podwalinach. Tak czy siak - konstruktor wymagany - również jeśli chodzi o dobór przekrojów i materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 29.06.2016 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Już przy HEA100 ten słup 160x160 drewniany to jest patyczek Więc nie ma obaw o nośność. HEA 120 jak najbardziej będzie dobry. Oczywiście w przypadku Terivy słup nie może stać na pustaku .... Generalnie wtedy robi sie specjalne żebro pod taki słup Musisz pamiętać o przyspawanych grubych blachach stalowych na dole i górze, aby ten dwuteownik nie "przeciął" płatwi, ani nie wbił się w beton. Najfajniej byłoby wmurować się do wnęki dwuteonika, wtedy sciana byłaby fajnie usztywniona. Edytowane 29 Czerwca 2016 przez wojtusp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 29.06.2016 09:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 (edytowane) SJ413 - płyta żelbet, lana B20 15cm(!), w projekcie jest słup drewniany 160x160 przy samej ściance działowej, a chcemy go przesunąć o ok 12cm, żeby był w ściance działowej. Ścianka działowa jest nad śc. nośną, więc przesunięcie sprawiłoby nawet odciążenie płyty i dociążenie śc. nośnej na dole (25cm), natomiast gorzej, bo w 2 miejscach wychodzi to nad nadprożem, więc musiałbym chyba bardziej ożebrować płytę w tym miejscu. wojtusp - strop jw. Jak popatrzyłem na koszty 2T i profili zamkniętych, to jednak optymalnie wychodzi profil kwadrat 100x100x4mm -dokładnie taki jak wyżej opisał adaxis -jak obliczeniami przekonać KierBuda, że 100x100x4 wystarczy? Spec, który wykonał dziesiątki dachów zapewnia, że zawsze stosuje 100x100x4 i zawsze jest OK. Te blachy na dole i górze to wystarczą na 200x200x5mm? I czy lepiej tej blachy nie spawać u góry, bo może być korekta wymiaru, itp. Obawiam się robić "sztywnego" wymiarowo gotowca, bo potem co z tym zrobić? Edytowane 29 Czerwca 2016 przez edif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 29.06.2016 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 (edytowane) SHS też może być. Sądzę, że opinia o zmianie słupa podpisana przez konstruktora przekona kierbuda A jak wysoki jest słup? Blacha za duża, nie ma sensu aby wystawała za płatew. Najlepiej aby miała wymiar płatwi. Ta blacha już po wykonaniu może zostać przyspawana, nawet przez laika (tak symbolicznie aby nie wypadł ) Edytowane 29 Czerwca 2016 przez wojtusp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 30.06.2016 04:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 A jak wysoki jest słup? 321cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 30.06.2016 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Nośność tego nowego słupa będzie 215 kN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 01.07.2016 08:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 a jak to się ma do nośności słupa 160x160 z sosny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 01.07.2016 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 No dobra dam pełne obliczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 03.07.2016 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 (edytowane) wojtusp -dzięki WIELKIE za profesjonalizm! Poprzednie obliczenia były dla HEA100 czy dla SHS100? Wychodzi na to, że rozwiązanie ze stali będzie nawet 30% lepsze. I jeszcze jedno: 2 słupy wychodzą mi bezpośrednio przy drzwiach. Zarówno od strony ścianki (porotherm 11.5) jak i drzwi zamierzam dać piankę montażową -czy to wystarczy? Edytowane 3 Lipca 2016 przez edif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 04.07.2016 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 SHS to kwadratowy RHS te same ale troszkę "poprawiłem" wynik 215 kN przeszło na 220 kN. Tak standardowo daje się piankę. I tynkuje się tynkiem na siatce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 02.09.2016 06:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2016 wojtusp -dzięki za pomoc. zrobione! Słupy SHS100 wymalowane ceglastym podkładem antykorozyjnym. o ile między ścianką oraz między drzwiami i słupkiem będzie pianka, to co dać od strony tynku? Siatka bezpośrednio na słupek i potem już tynk, czy może jakaś taśma samoprzylepna dylatacyjna? Pozdrowienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.