Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ostrzegam -drzwi metalowe firmy Wikęd


Recommended Posts

Nie piszę tu po to ,żeby się żalić , ale chcę ostrzec osoby , które chcą zakupić drzwi firmy Wikęd przed tym co spotkało mnie .

 

 

Szukaliśmy drzwi do kotłowni , nie chcieliśmy kupować byle czego jak większość sąsiadów za 600 zł , nie mamy też domu energooszczędnego – po przejrzeniu kilku katalogów i stron internetowych nasz wybór padł na firmę Wikęd – drzwi metalowe wzór 14 z wyraźnym tłoczeniem na drzwiach-na zdjęcia w ich katalogu i w ofercie na stronie internetowej -pasującym do stylu naszego domu – koszt około 1500 zł.

 

http://wiked.pl/component/content/article/97-oferta/drzwi-stalowe33/163-wzor-14

 

Po montażu drzwi naszym wielkim zaskoczeniem było to ,że tłoczenie jest prawie w ogóle nie widoczne - efekt jest taki ,że ledwo widać tłoczenie poziome , a pionowego w ogóle - wygląda to bardzo nieciekawie .

Po telefonie do firmy ,która nam sprzedała drzwi – przyjechał właściciel i również stwierdził - musiało coś nie tak pójść przy produkcji – głębokość tłoczenia ma najwyżej 2 mm.

 

Niestety po kontakcie z firmą Wikęd otrzymałem wiadomość , którą cytuję :

Witam,

 

 

Zdjęcia umieszczone w katalogach WIKĘD są tylko zdjęciami poglądowymi.

Na 2 stronie naszego katalogu widnieje informacja " Z uwagi na

ograniczenia techniczne druku oraz technologię wykonania przeszklenia,

wzory i kolory mogą różnić się od rzeczywistych. Przetłoczenia

występujące w drzwiach są przetłoczeniami płytkimi." Jednocześnie

informuję, że informacja o płytkich tłoczeniach widnieje na każdej

stronie naszego katalogu (patrz górny róg katalogu).

pozdrawiam,

 

Łukasz,

 

To dlaczego na zdjęciach tłoczenia są wyraźnie głębokie :-) wiem, wiem - zdjęcia firmy Wikęd kłamią .

 

Co to znaczy ,że przetłoczenia są przetłoczeniami płytkimi - tzn. ile mają głębokości - nie lepiej napisać , że są przetłoczeniami tak płytkimi , że nie widocznymi ....

 

Także uważajcie ,bo ich zdjęcia w katalogu i na stronie internetowej wprowadzają kupujących w błąd, którym później jak coś się nie zgadza - najlepiej powiedzieć ,że z uwagi na ograniczenia techniczne druku oraz technologię wykonania przeszklenia,

wzory i kolory mogą różnić się od rzeczywistych - czyli wszystko ok. kupujący dostał drzwi , to nic ,że inne , ale też drzwi :-)

 

137f83f4a2eb.jpg d668eb961a07.jpg 37cae0b76386.jpg

Edytowane przez kamilz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się uśmiałem. Z całym szacunkiem do powagi tej sytuacji jaka Cię zastała. W obronie Wikędu i innych firm które używają katalogów (chyba 99,999999% w Polsce). To co jest w katalogu to jest WIZUALIZACJA komputerowa a nie zdjęcie czy jak to teraz się określa "real foto". Technicznie nie da się tego odtworzyć w druku tak aby idealnie odzwierciedlało i tłoczenie i kolor czy też szyby.

Jakbyś zrobił zdjęcie szyby z lustrem?

 

 

P.S. jeśli drzwi byś nie zamontował, to rzeczywiście coś mógłbyś pomyśleć o zwrocie za dobrą wolą firmy Wikęd. Teraz po montażu to i ja bym odrzucił taką reklamację już na poziomie mojej formy.

Czy nie widziałeś tych drzwi przed zakupem? Czy sprzedawca nie poinformował Cię o głębokości tłoczenia? Obecnie znakomita większość drzwi ma tzw. płytkie tłoczenie. Boryszew swego czasu miał głębokie tłoczenie drzwi i miał z tego powodu sporo problemów ze skrzydłami.

 

Moim skromnym zdaniem coś chcesz ugrać ale nikt nie wie jeszcze co. Zwrot kasy, pana Kazia co pogłębi Ci tłoczenie. Dla mnie absurdalna sytuacja. Mogę iść o zakład, że prawie w każdym katalogu jest taka informacja oraz o to, że jak przyłożysz wzornik kolorów do katalogu tej czy innej firmy to też zobaczysz różnicę.

 

P.S. #2 - zobacz kartę gwarancyjną, gdzie reklamacje składa się do drzwi przed montażem (w takim przypadku jak u Ciebie, bo nie piszę o usterkach w trakcie użytkowania). Pisałem o tym wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ,ja nic nie chcę ugrać , nawet ich nie reklamowałem - drzwi Wikęndu zostaną zamontowane między garażem ,a kotłownią .

Na zewnątrz pójdą drzwi KMT - i nie pisz mi ,o wizualizacji - bo KMT ma takie same przetłoczenia na swoich zdjęciach jak w rzeczywistości - są przynajmniej tak samo widoczne .

 

Który sprzedawca drzwi ma wszystkie drzwi Wikędu do obejrzenia dla klienta - Ty masz ?

 

Ja oglądałem te drzwi ,ale bez tłoczenia na którym mi zależało - żeby było przynajmniej widoczne -może nie oczekiwałem takiego super efektu jak na ich wprowadzającej klientów w błąd wizualizacji- ale nie przepuszczałem , że będzie prawie w większości niewidoczne - przyjrzyj się i zobacz czy Ci się podoba taki efekt - po co w ogóle oni robią to niewidoczne tłoczenie ?

 

Dlatego napisałem ,żeby ostrzec innych , którym zależy na efekcie tłoczenia za które się płaci i tyle w temacie :-) - BO PO TO JEST FORUM ;-)

Edytowane przez kamilz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Jasne - od tego jest forum i dobrze, że napisałeś o tym. Może więcej osób zwróci uwagę na to co kupuje.

Co do wystawek z drzwiami - każdy salon chciałby mieć wszystko u siebie na miejscu, ale nie da się tego zrobić ze względu na ograniczenie miejsca. Co do przetłoczeń, to wystarczy mieć kawałek blaszki wielkości 10x10cm.

 

A patrząc na wizualizacje - zobacz na sieć fast food'ów z literką M na początku. Czy to co dostajesz wygląda choćby minimalnie podobnie do tego co masz na zdjęciach czy reklamach?

 

 

Bądź co bądź - dobrze że temat załatwiłeś pozytywnie dla siebie. Informacja na forum dla potomnych też się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak to jest z tymi fotka w folderach - ma wyglądać SUPER :)

 

Co do salonów to nie ma się co oszukiwać tam również często znajdują się produkty wyselekcjonowane - wszak to właśnie jest pokazówka.

Co do KMT do oni zaczynali od produktu "głęboko tłoczonego" więc ... mają łatwiej :) i faktycznie ich produkty dość mocno są zróżnicowane pod względem głębokości tłoczenia.

 

W oknach stosunkowo często klienci są "zawiedzeni" jakością wykonanych zgrzewów - bo na folderze lub w salonie to wyglądało lepiej.

 

Takie metody są, były i będą stosowane przez niezliczoną liczbę firm we wszystkich branżach więc nie ma co się złościć tylko faktycznie bardziej uważać na to co kupujemy

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na większości stron jest ta informacja zamieszczona na samej górze:

 

Bez tytułu.jpg

 

Tak ja pisał MMichal - jest drzwi do wyboru i do koloru więc można sobie dobrać coś idealnego dla siebie.

 

Każda technologia ma swoje wady i zalety, tak samo jak i swoich zwolenników i przeciwników. Głębokie tłoczenie powoduje to, że blacha na przetłoczeniach staje się nieco cieńsza jak w drzwiach z płytkim wzorem tłoczenia. Swego czasu jedna z firm dzięki głębokiemu tłoczeniu miała problem z odgazowaniem piany i skrzydła puchły (oczywiście nie wszystkie) nawet kilka lat po montażu lub leżakowania w magazynie. Obecnie 99% produkcji tej firmy to drzwi z płytkim tłoczeniem.

 

Temat już był poruszany, warto przeczytać w tym wątku - gdzieś na środku:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182843-Drzwi-firmy-wik%C4%99d/page52

Edytowane przez theme
przemyślenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...

Witam.

 

Niestety dołączam do grona osób które nie są zadowolone z drzwi firmy Wikęd...

 

Drzwi zakupione na przełomie lipiec\sierpień, 1800zł z przeszkleniem w środku. Zamontowane przez solidną firmę (3 drzwi u nich kupione i zamontowane).

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, Drzwi ładne, chociaż nie tak szczelne i ciepłe jak starsze drewniane.

 

Ale konkretnie:

Przeszklenie zsuneło się w dół, zrobiła się dziura. Wygląda to nie fajnie, W wiatrowe deszczowe dni delikatnie tam podchodzi woda.

 

We wrześniu zgłoszona reklamacja, wysłana przez firmę u której zakupione były drzwi.

ZERO odzewu ze strony Wikęd!

Kilka razy wysłana prośba jeszcze raz o naprawe drzwi - odpowiedź mailowa że serwis podjedzie, będą się kontaktować z klientem....

 

Drzwi wyglądają kiepsko, wstyd przed znajomymi a firma Wikęd ma to w 4 literach!

 

Dlatego ja osobiście NIE POLECAM tej firmy. Chyba że chcecie zapłacić i to wcalnie nie mało, a mieć potem problemy jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jedna mała uwaga. Drzwi nie kupujesz u Wikędu, Gerdy, Delty czy jakiejkolwiek innej firmy, tylko kupujesz je u dealera. Ten człowiek odpowiedzialny jest za przekazywanie reklamacji do producenta.

Łańcuszek ZAWSZE wygląda w ten sposób:

TY -> miejsce gdzie kupiłeś drzwi -> hurtownia -> producent

 

Nie widzę powodu dla którego producent miałby reklamacji nie uznać (chyba, że mechanicznie sam zepchnąłeś tą szybę w dół aby Ci wiało, w co wątpię).

Aby Ci pomóc, to podpowiem, abyś udał się do miejsca w którym kupiłeś drzwi i ponaciskał ich w sprawie tej reklamacji. Często producent (niekoniecznie ten) stawia warunek, że wyśle nowe skrzydło jeśli dealer da zdjęcie na dowód zaistniałej wady. Często ludziom nie chcę się robić takich wyjazdów na próżno i później Klient (czyli w tym wypadku Ty) zostajesz z niczym.

 

P.S. skracanie łańcucha komunikacji nie przyspiesza realizacji reklamacji - wręcz przeciwnie, bo producent nie za bardzo wie o które drzwi chodzi i zaczyna się kołomyja informacyjna pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi.

 

Ewentualnie napisz do piotrjazewicz na tym forum i może on coś Ci pomoże i powie gdzie jest Twoja reklamacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sie ciągnie już długo, załatwiam ją przez firmę gdzie drzwi kupowałem i od nich ekipa mi je montowała.

Były robione zdjęcia i zostały im wysłane, bo sami o to prosili.

Jednak mimo przypomnień ze strony firmy gdzie składali prośbę o serwis, oni się nie zjawili...

 

Nie jest źle, bo drzwi mogę użytkować, ale co jak ktoś ma awarię jakąś konkretniejszą? Serwis powinien zjawić się w przeciągu jakiegoś szybkiego czasu, ale chyba nie w tej firmie...

Dlatego ja osobiście firmy tej nie polecę nikomu, taką też opinie wystawiam tutaj!

 

Ewentualnie napisz do piotrjazewicz na tym forum i może on coś Ci pomoże i powie gdzie jest Twoja reklamacja.

 

tej opcji spróbuje, dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

 

Nie jest źle, bo drzwi mogę użytkować, ale co jak ktoś ma awarię jakąś konkretniejszą? Serwis powinien zjawić się w przeciągu jakiegoś szybkiego czasu, ale chyba nie w tej firmie...

Dlatego ja osobiście firmy tej nie polecę nikomu, taką też opinie wystawiam tutaj!

 

Trochę dziwny ten przypadek (brak reakcji serwisu) bo moje obserwacje są zgoła odmienne. Reagują szybo i skutecznie. Może faktycznie to kwestia procedury jaką poszło Twoje zgłoszenie.

 

Mam za to przypadki innych drzwi ktore kiedyś polecałem - Juwent. Już kolejne się tak wygięły, że nic nie mogę zrobić a wieje jak cholera (jest po gwarancji) a serwis proponuje mi kupić sobie nowe skrzydło.. po zwykłej cenie:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale co jak ktoś ma awarię jakąś konkretniejszą? Serwis powinien zjawić się w przeciągu jakiegoś szybkiego czasu...

 

Tak - serwisy w drzwiach (większości) robią co mogą, ale wierz mi na słowo, że jak zapytasz serwisanta na jakich zgłoszeniach był w ostatnim miesiącu to w 90% przypadków były to źle zamontowane drzwi, które trzeba było wyregulować.

 

To nie leży w gestii żadnego serwisu (czy to Wikędu, czy KMT, czy Gerdy, czy Porty, czy Pol-Skone ...)! Od tego jest montażysta.

 

Stąd trzeba czasem poczekać na serwis, bo mają ręce pełne roboty, która tak na prawdę nie powinna ich obchodzić. Powinni w tym czasie skupiać się na poważnych przypadkach i rzeczywiście pomagać tam gdzie drzwi mogły ulec uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...