Myjk 17.03.2017 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) Akurat Ekontech kompletnie olał moje zapytanie ofertowe, więc im podziękuję. Oj, to dziwne. Aczkolwiek ja konwersowałem w 2014/2015, jednak odpowiadali na największe moje głupotki. Może do SPAMu poleciałeś, albo zwrotka do Ciebie poleciała do Twojego SPAMu. Ps. Jeśli zakładasz w przypadku prądu inwestycję na poziomie 3k zł (bufor z grzałką), to załóż grzanie 100% w 2T. Jeśli bez bufora, to załóż po prostu same grzałki w cenie maks. 1000 zł (choć są AFAIR tacy na forum, co za 500 zł grzałki mają). Aha, do PC GW też raczej założyłbym nie mniej niż 20 tys. zł. a raczej bliżej 22. Na pełną kotłownię na PC GW nie dostałem mniejszej wyceny niż 32 tys. zł brutto (oczywiście nie kiwając własnym palcem). Edytowane 17 Marca 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 17.03.2017 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) Co konkretnie jest nie tak z tymi pompami? Przede wszystkim to są chińczyki i mają "zawyżone" moce, bo moc nominalna (w sensie np. na allegro) jest podawana AFAIR dla A20W35 (powietrzne) i A10W35 (gruntowe), dlatego wydają się być tanie na pierwszy rzut oka. Ale jak poszukać odpowiedniej (dla gruntowej A0W35), to już tanie nie są. Przedstawiciela na PL, niejakiego CNC pompy obecnego na forum, już za to "rugałem" nie raz -- niestety stwierdził że tak podaje producent, to i on tak podaje -- a w ogóle doborem odpowiedniej pompy powinien się zajmować instalator a nie klient. Kompletny bezsens, bo producent tego klientom nie sprzedaje a z karty można wyczytać bardziej "poprawne" dane dla naszego klimatu zimowego. Edytowane 17 Marca 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 17.03.2017 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Faktycznie prąd żeby się opłacał, to dom musi być poniżej 30kwh/M2 rocznie. No i pompa Sebastiana to raczej wynalazek. Aha. Skąd Ci tyle kasy za CWU wyszło? Moja rodzina 4 os. zuzyła 1600 kWh od 10 lipca do dzisiaj, czyli cały rok to około 650zl. A pompę meeting sobie daruj. Niedawno gość sprzedawał na adadżjo i tak ją piękne opisał że nawet byś za darmo nie chciał. przepraszam bardzo może moja pompa nie ma naklejki na obudowie ze znaną marką, ale działa i to bardzo przyzwoicie To że nie kosztuje więcej niż 5 tys euro nie czyni jej wynalazkiem, a wręcz przeciwnie, te co tyle kosztują powinny być traktowane jak wynalazki. W tych pompach nie ma nic takiego co by powodowało że tyle kosztują... Meeting działa, hałasuje, ma średni COP 3 i w sumie nic po za tym. Lepiej dołożyć i kupić Polską PC która ma większą wydajność i chociaż pompki obiegowe w sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 17.03.2017 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 przepraszam bardzo może moja pompa nie ma naklejki na obudowie ze znaną marką, ale działa i to bardzo przyzwoicie To że nie kosztuje więcej niż 5 tys euro nie czyni jej wynalazkiem, a wręcz przeciwnie, te co tyle kosztują powinny być traktowane jak wynalazki. W tych pompach nie ma nic takiego co by powodowało że tyle kosztują... Zgadzam się. To urządzenia proste jak konstrukcja cepa i takie mają pozostać. Proste i tanie. Im prostsze, tym łatwiej naprawić, im tańsze, tym taniej się naprawia. Meeting działa, hałasuje, ma średni COP 3 i w sumie nic po za tym. Lepiej dołożyć i kupić Polską PC która ma większą wydajność i chociaż pompki obiegowe w sobie. Ale jak już napisałem, ten słaby COP wynika zazwyczaj ze złego doboru mocy przez KLIENTA (bo przecież dobór mocy powinien robić wszystko najlepiej wiedzący instalator). Jak się dobrze dobierze moc (oczywiście kosztem wyższej ceny), to powinna te standardowe 4 wyciągnąć. Czy jest głośna to nie wiem, nie miałem przyjemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 17.03.2017 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Zgadzam się. To urządzenia proste jak konstrukcja cepa i takie mają pozostać. Proste i tanie. Im prostsze, tym łatwiej naprawić, im tańsze, tym taniej się naprawia. :yes: jestem tego samego zdania. Ale jak już napisałem, ten słaby COP wynika zazwyczaj ze złego doboru mocy przez KLIENTA (bo przecież dobór mocy powinien robić wszystko najlepiej wiedzący instalator). Jak się dobrze dobierze moc (oczywiście kosztem wyższej ceny), to powinna te standardowe 4 wyciągnąć. Czy jest głośna to nie wiem, nie miałem przyjemności. Ja miałem przez jakiś czas meetinga i nie chciał bym go na dłuższy czas, ten COP 4, oczywiście średni to on raczej nie wyciągnie przez całą zimę, tak też wynika z opinii paru użytkowników. Tutaj u samorobów tomdts ma meetinga to mógłby coś powiedzieć, tyle że bez ciepłomierza to takie wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 17.03.2017 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Oj Sebastian weź się nie obrażaj. Oryginalną plakietkę też można załatwić razem z używaną oponą od Stara, więc uszy do góry.Mnie bardziej chodzi o to, że taka pompa to jest tania jak sobie ją samemu zrobisz, ale oryginalne już z plakietką w komplecie to inna półka cenowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 17.03.2017 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Ja miałem przez jakiś czas meetinga i nie chciał bym go na dłuższy czas, ten COP 4, oczywiście średni to on raczej nie wyciągnie przez całą zimę, tak też wynika z opinii paru użytkowników. Tutaj u samorobów tomdts ma meetinga to mógłby coś powiedzieć, tyle że bez ciepłomierza to takie wróżenie z fusów. "Markowe" (znaczy np. ecopol) przy A0W35 (czyli powiedzmy dla zimy) też mają COP3 (tak wynika z tabel producentów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 17.03.2017 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Ecopower podaje 3.85-4.00 : http://www.ppcpompy.eu/data/documents/PPCECOPOWER_C24.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 17.03.2017 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Ecopower podaje 3.85-4.00 : http://www.ppcpompy.eu/data/documents/PPCECOPOWER_C24.pdf Racja, mój faul, źle poprzednio pokrzyżowałem w tabelce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 17.03.2017 19:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Taką oto stolarnię sobie urządziłem - jednak piła posuwna to to fajna sprawa. Zwłaszcza jak jest prosta - pewnie kiedyś sobie taką sprawię I po całkiem nieprzyzwoitym siłowaniu się w pojedynkę z dachem (125x150 + papa = 30-40kg) i wrzuceniu go na chałupkę, wreszcie kibelek stanął w całej okazałości. I nie, nie będę go ocieplał tym styropianem Nie mam zamiaru dotknąć tego dachu i mam nadzieję, że pod wpływem słońca papa ładnie opadnie i zrobi małe okapy. Co mam do poprawy: "ościeżnica", do której są przymocowane zawiasy jest mocno chybotliwa. Podłożę tam kantówkę, którą też przykręcę do drugiej kantówki narożnikowej. A skoro w marcu murowania nie będzie to nie będę się spinał i skończę kibelek w wolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 18.03.2017 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Tylko nie zabrudź tego kibelka...no, wiesz czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 21.03.2017 19:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 (edytowane) Dzisiaj "skończyłem" wiercenie fundamentów pod kotwienie prętów na słupy. Pytanie moje jest zasadnicze: czemu nikt mi nie powiedział (), że pręt fi16 tak naprawdę ma 18mm? Bo 16mm to ma rdzeń i dochodzi jeszcze po 1mm z obu stron na żeberka No i gówno nie dziury - 160zł za wiertło fi18mm pod SDS-MAX, a i tak będę musiał jechać jeszcze raz i wiercić i gibać na boki z nadzieją, że wejdzie. Albo zeszlifuję żeberka na prętach. Bić na chama nie chcę, bo otwory są ok 4cm od brzegu fundamentu. Poza tym wykopałem dziurę w kibelku i nawet z niej skorzystałem Edytowane 21 Marca 2017 przez ggdh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 21.03.2017 21:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 I jeszcze jedna dość istotna sprawa: niedaleko kolegi, od którego kupiłem deski na szalunki, jest domek dość podobny do naszego. Nie jest to Andromeda, ale ogólna koncepcja jest taka sama: po lewej stronie domu dach wysoki 4-spadowy, nad wejściem daszek / wykusz bez okna, a na prawo dach przechodzi w 2-spadowy (z tym, że w tamtym domku są dwa garaże i nad nimi dach jest wysunięty do przodu). Zabrałem żonę, aby się przyglądnęła i stwierdziła, że ten daszek nad drzwiami to jakaś pomyłka jest. I że rezygnacja z lukarny była jak najbardziej wskazana. Za wyjątkiem łuku nad wejściem, front będzie wyglądał tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 27.03.2017 18:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Wreszcie już tak naprawdę skończyłem te pręty na słupy żelbetowe. Gibanie wielkim wiertłem nic nie daje, bo na długości wiertła nie ma żadnej krawędzi tnącej. Znalazłem wiertło 22mm, niby duże, ale mocno styrane i ze złamaną jedną stroną dzyndzla na końcu, który faktycznie wierci w betonie. Ostatecznie miało ono bardziej w granicach 20mm, więc idealne. Jedna tuba kotwy Tytana starczyła mi na 12 otworów, więc nawet nieźle. No i jedna ważna rzecz: kompresor do przedmuchania otworów to absolutna konieczność. Zrobiłem mały test na chudziaku wyciskając odrobinę mazidła na beton i na paprochy. Różnica tak jak logika podpowiada: na betonie smarowało się jak masło, a na paprochach zwijało się pod palcem. No i historii kibelka ciąg dalszy - mam wrażenie, że za bardzo przy nim móżdżę i robię z igły widły Doszedłem do wniosku, że na budowie towarzystwo będzie raczej męskie (żona już zapowiedziała, że do tego kibelka nie wejdzie...), do tego na 100 przypadków pewnie 99 będzie na stojąco. Postanowiłem, że będzie skowyrnie - pół siedziska będzie podnoszona i opuszczana tylko w przypadku "dwójki". Nie będę musiał patrzeć na zaszczaną deskę Nie pozostaje mi nic innego jak tylko czekać do soboty. Od 6 na budowie, a w mojej sytuacji pieluchowej będzie to niezłe wyzwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 27.03.2017 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Przypomnij jaki masz fundament, monolit czy bloczek? Bo Takie kotwienie to chyba ma sens przy monolicie prawda? Bo w przypadku bloczków już po ptokach racja? PS. Może zrobisz test na wyrwanie jednego z prętów? Ew gdzieś w mniej znaczącym miejscu lub bloczku betonowym? Lewarek lub jakaś długa dźwignia a może jakaś mała koparka/ podnośnik o znanym udźwigu? PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 27.03.2017 18:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Monolit. Tych 12 prętów nie będę ruszał na pewno, a że nabrałem obrzydzenia do dużej Milwaukee to nie będę na razie jej dotykał Możesz poszukać na necie testów kotew - fajna jest chyba od Hilti (o niej dyskutowałem w tym dzienniku z jednym z użyszkodników), gdzie do pojedynczej kotwy podwiesili samochód osobowy. Wniosek jest taki, że jak się to zrobi porządnie, czyli odpowiednio głęboko + wyczyści otwór, to tam naprawdę jest MOC. Ograniczeniem jest wytrzymałość betonu. Widziałem na YT testy, gdzie kotwa wyrywała "stożek" betonowy z litego bloku. Było to chyba porównanie siły kotwy z wyczyszczonym otworem i zapapranym urobkiem z wiercenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 27.03.2017 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 (edytowane) Tą papę pod słupami będziesz wycinał (podejrzewam, że jakbyś miał zamiar wycinać, to zrobiłbyś to przed wklejeniem starterów, ale chciałem się upewnić), czy masz zamiar zostawić? Nie posiadam wiedzy fachowej, ale na czuja wydaje mi się, że lepiej połączyć słup z ławą bezpośrednio (bez warstwy papy, która się "zgniecie"). Edytowane 27 Marca 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 27.03.2017 22:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Oczywiście, że papę zostawię. Zespolenie nowego słupa ze starym fundamentem i tak będzie liche, a tak to chociaż ograniczę podciąganie wilgoci. Słup będzie trzymany na miejscu przez zbrojenie (jak na załączonych obrazkach) i przewiązania w ścianach co 2-3 warstwy pustaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
idanic 29.03.2017 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 czesc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 29.03.2017 18:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 czesc Uhm... ok. Cześć NUDA. Nie mam co wrzucać, a pogoda jest jaka jest szkoda marnować, bo dzisiaj mieliśmy 18*C... Z kibelkiem jak pisałem tak zrobiłem - brakuje jeszcze skobelków na zewnątrz i wewnątrz no i deski kibelkowej: I tak - WIEM, nikt nie potrafi nawet zbliżyć się do mojego profesjonalnego podejścia do wycinania dziur w siedziskach... Chciałem również przedstawić wszystkim mojego nowego przyjaciela: Kosztował mnie całe 260zł z dwoma 2.0Ah aku i bardzo się zżyliśmy. Zwłaszcza, że cały kibelek zbudowałem na jednym ładowaniu pojedynczego akumulatorka. Myślę, że za taką cenę to ciężko lepiej trafić. O ile inne ich elektronarzędzia trzymają taki stosunek cena/jakość/użyteczność to może skuszę się na pilarkę ręczną - w tej której używam nie stwierdzono równoległości między tarczą i stopą / prowadnicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.