Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

"ANDROMEDA I" - tymi ręcami w miarę umiejetności i czasu.


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Może nie warto na siłę pchać się w montaż okien jak u mnie, bardzo dobrą opcją i mega tanią jest montaż okien jak u koleżanki w tym poście:

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?337569-Zaciszny-domek-pod-lasem&p=7469234&viewfull=1#post7469234

 

problem rolet wam zniknie, tylko wy budujecie z tego cholernego porothermu. Temat do przemyślenia dla was.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko wy budujecie z tego cholernego porothermu

Ano :) mam nadzieje, że kiedyś nie będę miał takiego samego zdania :p

 

W czym jest gorzej wykonać takie zagłębienie na xps w porothermie vs BK? Oczywiście w BK jest po prostu duuużo lżej ale czy w porothermie się nie da?

 

Montaż okien w warstwie ocieplenia + rolety nadstawne to w mojej opinii głupota (takie przeczucie, własne przemyślenia ale i Seba się pewnie zgodzi ze mna). Staramy się o energooszczędność a więcej niż zaoszczędzimy ucieknie przez skrzynkę ... Może i w niej nie dmucha tak bardzo, może ta temperatura jest jednak inna w skrzynce i na zewnątrz ale i tak jest to mega mostek termiczny (o ile wprost z niej nie wieje).

 

A co w ogóle z rewizją rolety gdy montuje się klasycznie skrzynkę w warstwie ocieplenia (okno w murze).

 

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że się da. Wszystko się da;). Chyba najprościej w przypadku porothermu po prostu nie wycinać takiego "zęba" na XPS tylko walnąć XPS-a po całości muru i sprawa załatwiona.

 

Czuje, ze czeka mnie duuużo, mozolnego poszerzania otworów okiennych w tym cholernym porothermie ;)

Docinałem jeden pustak po długości (w poprzek) no i idzie duuużo wolniej niż w pionie.

 

Co do samych otworów okiennych to już walnąłem jedną gafę - przesunąłem sobie okno w małej łazience na bok bo ją zmniejszyłem by obok docelowa pralnia, która stanie się moim biurem do pracy była wieksza. No a potem nagle sie skapowałem, że przecież 76cm na kabinę prysznicowa to tak jakoś mało :(

Albo odetnę te 7cm (na tą chwilę to 3 warstwy bloczków) i dokleję po drugiej stronie okna - do słupka między oknami obu tych pomieszczeń albo kabinę wrzucę naprzeciwko okna.

 

No jest mega dużo różnych przemyśleń i planów na etapie wznoszenia ścian. Z kotwieniem działówek sobie odpuściłem. Mam raptem dwie dwie działókie, które wymagają dedykowanego kotwienia a pozostałe można połączyć ładnie piórem wąskiego bloczka z wpustem szerokiego bo akurat tak ładnie pasuje. W wszelkich pozostałych przypadkach będę wiercił dziury na pręty jak wspominał Bartek. Tylko się zastanawiam czym te pręty wkleić w tym porothermie :D

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest mega dużo różnych przemyśleń i planów na etapie wznoszenia ścian. Z kotwieniem działówek sobie odpuściłem. Mam raptem dwie dwie działókie, które wymagają dedykowanego kotwienia a pozostałe można połączyć ładnie piórem wąskiego bloczka z wpustem szerokiego bo akurat tak ładnie pasuje. W wszelkich pozostałych przypadkach będę wiercił dziury na pręty jak wspominał Bartek. Tylko się zastanawiam czym te pręty wkleić w tym porothermie :D

 

Pozdrawiam

Karol

A nie prościej po prostu dokleić na piankę ścianę działową do konstrukcyjnych. Nie wystarczy to? Powinno chyba wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej po prostu dokleić na piankę ścianę działową do konstrukcyjnych. Nie wystarczy to? Powinno chyba wytrzymać.

Pewnie, że prościej - dużo prościej bo jaka to trudność psiknąć pianą nieco więcej i po sprawie. Tylko pozostaje pytanie właśnie czy to wystarczy? :p

A, że ja się boję i nie chcę robić za wiele baboli na budowie to będę wiercił, kleił i jeszcze cholera wie co :D

 

Dla przykładu, pisałem kiedyś u siebie o problemie przewiązania ścian nośnych garażu z domem, gdzie obie są na różnych wysokościach spoin - robię to tak:

http://obrazki.elektroda.pl/5684245800_1495451476.jpg

W ścianie nośnej domu wycinam wnękę na ok 5-7 cm głęboką, ścianę nośną garażu dostawiam tak mniej więcej do czoła ściany nośnej domu. Potem na gdy już będzie cała wysokość ścian (garażu, bo dom jest wyższy), wsadzę tam ze dwa pręty fi8 jakoś związane drutem wiązałkowym by się na boki nie przemieszały no i po dokręceniu pionowych desek (mini szalunku) zaleję to jakimś dobrym betonem - nie wiem jeszcze jakim czy może klejem do płytek. Nie wiem też czy nie było by dobrze zrobić tego etapami by mieć pewność, że beton ładnie wypełnia otwory ale tu może wystarczy rzadka zaprawa.

 

Sorki ggdh za wproszenie się ze swoimi problemami do Twojego db. Coś nas łączy, chociażby ceramika na ścianach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz rolety to najlepiej na poszerzeniach. Tylko to kosztuje.

 

prosze pokaz zdjęcie jak to wygląda. Rozumiem że chodzi Ci o skrzynki podtynkowe (które idą w warstwę izolacji), czyli za nimi nad oknem jest poszerzenie?? Niby jak one są montowane do tego poszerzenia? Bez urazy ale to chyba największa głupota jaką ostatnio czytałem tu na FM. Po pierwsze taką skrzynkę mocuje się na prowadnicach które wcześniej się przykręca do ramy okna (dla tych co nie wiedzą że te swoje ładne nowe okna za kilkanaście tys trzeba podziurawić przy montowaniu takich rolet ;) ) i ona w żaden sposób nie jest mocowana do muru a tym bardziej do poszerzeń. Druga sprawa jeżeli nawet dawać takie poszerzenie to jakie ono ma U? Jakieś pewnie z 1,1, a przykładowo prefabrykowane nadproże z BK ma U=0,6 tak w przybliżeniu, natomiast dając jako nadproże podwójną Lkę o grubości 18cm + 6cm EPS 031 mamy U=0,47 więc sorry... Nie wspomnę o kosztach takich poszerzeń i wykończeniu ich od wewnątrz!!

Przepraszam ze może nie miło to brzmi ale jeszcze by ktoś to przeczytał i faktycznie dał takie poszerzenia :bash::bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem w czym problem z tym wycięciem ściany pod XPS, bo dokładnie tak będę miał to zrobione i to firma, w której zamówię okna zaproponowała takie rozwiązanie. Bosch, tarcza diamentowa, chmura pomarańczowego pyłu w płucach montera, o ile odpuszczą BHP, i tyle. Różnica jest taka, że chmura będzie pomarańczowa a nie biała.

 

Dochodzę do wniosku, że jednak sobie odpuszczę kantówki. Zysk energetyczny pewnie byłby, ale czy na pewno tyle zachodu jest warte te 50-100zł rocznie? A w przypadku taniego grzania to pewnie i 20zł/rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zysk energetyczny pewnie byłby, ale czy na pewno tyle zachodu jest warte te 50-100zł rocznie? A w przypadku taniego grzania to pewnie i 20zł/rok.

 

w przypadku PC tak pewnie będzie, więc to po prostu się nie opłaca. Najważniejsze aby to zrobić szczelnie i trwale. Jak się to wykona to wg mnie dla rachunków już bez sensu. Np anonim miał materiał to go wykorzystał, jest też modny więc wszystko na plus :) ja to bym jeszczę uszczelnił połączenie belka mur bo bez tego w pełni szczelnie nie będzie, a wszyscy wiemy że styropian przepuszcza powietrze jak to pokazywał u siebie barthez. Więc z tym xpsem jak planujesz to też bym się zastanowił, kwestia ile za to musisz dopłacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić, bo mam kwotę za cały montaż. Jak już dawno temu pisałem, jak okna miałem na tapecie, jestem więcej niż zadowolony z oferty, więc nie będę już więcej drążył.

 

 

A wracając...

 

 

PUNKT 7: PODŁOGÓWKA

 

 

- powiedzmy, że rozplanuję sobie pętle, ale co z poddaszem? Jak to się wyprowadza na górę? Daje się dłuuuuugi rozdzielacz na parterze i ciągnie już osobne pętle na poddasze czy też daje się jedną grubszą rurkę na drugi rozdzielacz na poddaszu i tam podłącza się poszczególne pętle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PUNKT 7: PODŁOGÓWKA

 

 

- powiedzmy, że rozplanuję sobie pętle, ale co z poddaszem? Jak to się wyprowadza na górę? Daje się dłuuuuugi rozdzielacz na parterze i ciągnie już osobne pętle na poddasze czy też daje się jedną grubszą rurkę na drugi rozdzielacz na poddaszu i tam podłącza się poszczególne pętle?

 

Tak. Jedziesz ze źródła ciepła gruba rurą np fi40 i przed rozdzielaczem na dole dajesz trójnik, jeden króciec do pierwszego rozdzielacza, drugi w górę do drugieg, albo możesz też przelecieć przez pierwszy rozdzielacz i pojechać do drugiego. W sumie nie wiem które rozwiązanie lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz przykład jak to wygląda.

 

http://jareko.wixsite.com/strona/rolety

 

IMHO to jest najlepsze rozwiązanie. Oczywiście drogie.

To U które liczy to coś chyba nie tak. Przecież skrzynka rolety od dołu nie jest ocieplona.

A dałeś jakieś ocieplenie między nadproże a skrzynkę?

Więc za nim coś skrytykujesz i :bash:to najpierw przemyśl to dokładnie.

 

czemu najlepsze rozwiązanie? proszę rozwiń to. Ja mówię o U samego nadproża za skrzynką, które Ty chcesz de facto zastąpić poszerzeniem jeżeli rozumiesz o co mi chodzi. Wg mnie najlepsze rozwiązanie to cofnięcie nadproża i danie styropianu pomiędzy skrzynkę, a nadproże o czym wyżej pisałem ale może nie jasno (co wykonałem u siebie po długich namysłach). Skrzynka zawsze będzie w środku miała temp równą temp na zewnątrz, czyli to poszerzenie bedzie prawie jakby bez izolacji z zewnątrz. No i wykończenie takiego styropianu od środka też nie jest proste, znajomy ma tak właśnie zrobione i widziałem jak się z tym męczili i jak to wygląda teraz przy niektórych oknach. Przy pracy profili z PCV zależnych od temperatury to proszenie się o kłopot. Sprzedawca okien tylko na tym zarabia, przytoczony jareko akurat jest może i ogarnięty i ma wiedzę, biznesowo moze jednak już nie, ale z tego co pamiętam (też robił mi ofertę) i czytałem to sam jest zwolennikiem rolet ze skrzynką integro, czyli chowaną w izolacji.

BTW u mnie na termowizji nie widać różnicy pomiędzy zwykłą ścianą a tą z ocieplonym nadprożem (12cm styro) i roletą, albo moja kamera jest za mało czuła.

 

EDIT: usunięcie prywatnych wycieczek ;)

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zapytać gdzie zaopatrywaliście się w graty do podłogówki? Mniemam, że on-line. Może być PW, żeby jakiś SJW (social justice warrior;)) nie posądził kogoś o reklamę :cool:

 

Jest jeden sklep, który ma magazyn w Staszowie, czyli 40 minut jazdy ode mnie...

 

A i jeszcze jedno: czy praktykuje się przejście PEXa przez ścianę nośną wewnętrzną w sytuacji, kiedy rozdzielacz jest po jej jednej stronie, a pomieszczenie, w którym ma być ułożona pętla, po drugiej stronie tej ściany? Inaczej będę musiał wychodzić z kotłowni (~2.5m), iść pod schodami (pewnie z 3m) i dopiero wtedy będę w pokoju. Uniknąłbym niepotrzebnych 5x2m rury, która i tak pewnie byłaby w dużej mierze w otulinie.

Edytowane przez ggdh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wybrałem niebieski kan-therm, bo obawaiałem się, że przydepnięty alupex nie wróci do swojego kształtu (układałem na kratownicy PF). Jednak układać byłoby chyba łatwiej alupex własnie z powodu pamięci kształtu. Tak mi się wydaje choć nie mało pexa położyłem.

U mnie poszło 4x200mza 1800pln. Przyjechało na palecie, chociaż płaciłem 15zł za wysyłkę do każdej rolki. Lokalna hurtownia ociągała się z ofertą to kupiłem przez net. Po zamówieniu dostałem tą ofertę 200zł lepszą niż zapłaciłem :/ Jak kupisz rolkę 600m to bez rozwijaka czy pomocy drugiej osoby byłoby ciężko.

Rodzielacz brałem też z allegro 12 obiegów za 600pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...