ggdh 18.10.2017 06:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 Dobra, czas chyba pokazać kilka zdjęć z pokrywania dachu I prawie załacone na gotowo, jedynie szczyty jeszcze do wykończenia: Pierwszy metal już wisi Dzisiaj okna i pare dni przerwy - dekarz prosił czy mógłby jechać na inną robotę załacić dom szkieletowy, bo nie może w nieskończoność zbywać inwestora. Mam przykryte - więc mi lotto tyle się naczekałem i poczekam jeszcze kilka dni. Mają w poniedziałek przyjechać, ale już w czterech i zacząć działać z pokryciem blachą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ufbufkruf 18.10.2017 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 U mnie też 4osobowej ekipie robota z blachą zajęła 3 dni, a że nie pada to faktycznie możesz poczekać. Fajnie, że nie tylko ja mam takie podejście. W końcu gdzieś tam też jest ktoś kto buduje tylko, że jemu jeszcze leje się do środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 18.10.2017 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 I od razu zrobiło się jaśniej Pokój pierworodnego: Łazienka: Rozmawiałem z dekarzem i raczej byłby za tym, żeby na zimę murłaty nie ocieplać - niech sobie wiatr pochula i tym bardziej wysuszy więźbę. I pewnie tak zrobię. Poza tym wziąłem się za drzwi tymczasowe - jak coś sklecę to i zdam relację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 21.10.2017 10:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Znowu obsuwa: tym razem okna pchnięte na środę, bo dopiero wtedy będą wolne dwie ekipy - chcą skończyć w ciągu jednego dnia. No cóż, nic tylko czekać W nowym Muratorze jest artykuł o kolejności prac wykończeniowych po uzyskaniu SSZ i na moje wychodzi mi, że ocieplać poddasze można właściwie już teraz. Pierwszą warstwę międzykrokwiowo mogę dać zanim będzie elektryka i WM, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć się rozglądać za wełną. Plan mam taki, że dam 15cm między krokwiami, a krokwie mam o grubości 16cm - przy membranie wysokoparoprzepuszczalnej można do niej dosunąć wełnę właściwie na styk. Na to druga warstwa podkrokwiowo też 15cm. Wełna w jaką celuję to ok. 0.035 - nie za drogo, a w miarę ciepło. Przy grubości 30cm myślę, że będzie ok. Ktoś może skierować mnie do dziennika z zabudową GK? Jakie wieszaki, profile, poziomowanie itd.? Jest na yt kanał "Gips, karton, itd." i tam sporo już się dowiedziałem, ale jeszcze mam niedosyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 21.10.2017 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2017 "Gips, karton, itd." jest spoko, też go często oglądam już tak profilaktycznie na przyszłość ale on ma jeden minus zanudza Proste informacje przekazuje w jakiś mega rozbudowany sposób no ale i tak go oglądam. Co Cię skłoniło do tej membrany (model)? Ja na razie mam faworyta corotop red strong 180. Będę miał pełne deskowanie. Wysoko prawdopodobne, że będzie piana prosto na deskach (a jeśli nie piana to wełna właśnie bez większych szczelin bo jak wspomniałeś, po to jest właśnie membrana wysokoparoprzepuszczlna.) Wydaje mi się, czy murłata jest przyklejona- uszczelniona pianką? Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 21.10.2017 14:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Tak, gdzieniegdzie murłata jest uniesiona na klinach, bo mimo, że wieniec wyszedł nawet równy, to nie na tyle, żeby zadowolić moich cieśli Membranę kilka osób mi poleciło jako jedną z najlepszych w jakość vs cena. W droższych modelach wzrost ceny nie jest już tak proporcjonalny do wzrostu parametrów. Skoro dajesz membranę, a nie papę, to po co pełne deskowanie? Myślałem, że jak dechy to papa klejona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 21.10.2017 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Deski daje bo mam, bo dach sztywniejszy-tak mówią. No i jakoś tak psychologicznie lepiej się będę czuł pod deskami. Na forum czesto ludzie pisza o tej firmie ale o wersji zdaje sie pro. Ta z corotopa jest ich flagowym produktem. Ciekawe, ktora lepsza i co znaczy lepsza Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 21.10.2017 14:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Nie żebym się jakoś specjalnie zapatrywał na USA, ale tam wszędzie jest Tyvek, również na ścianach. Pewnie da się lepiej, ale przy tym drożej. Ciężko coś powiedzieć o cenie, bo dostałem wycenę na całość materiałów, która była skreślona i obniżona o ładnych kilkanaście kPLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 26.10.2017 06:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Wreszcie pozbyłem się większości przeciągów Efekt końcowy jest taki: OKNA wysunięte na 2cm poza obrys muru, cofnięte nadproża wypełnione przez 2x4cm EPSu, bo taki akurat miałem. 2cm XPSu nad największym oknem, w którym nadproża były zlicowane z murem (mój błąd). Rolety (szt 2) na tym oknie będą najgorzej ocieplone - no ale trudno. A przebieg był taki: 1) najpierw mnóstwo czerwonego pyłu - "jak on sobie jednej cegły tygodniowo nie wciągnie to chory chodzi". Szpalety wycięte na głębokość 5cm, szerokość ok 6cm + 2cm wystające poza mur, aby zlicować się z oknami. Wycięta szpaleta przed podrównanie i oczyszczeniem. Lali je wodą, aby spłukać pył i polepszyć przyczepność pianki. 2) XPS: wypełniona szpaleta XPSem i parapet pod profil Brugmanna SalamanderBlueEvolution 82. Wszystkie okna dostały nowe szpalety. Wklejanie EPSu w nadproża - zimno było, pianka wolno łapała, trzeba było łatami podpierać, ale 15 minut starczyło i trzyma jak trzeba. 3) Taśma rozprężna ISO-Chemie o szerokości 80mm i zakresie grubości od 5 do 30mm. I tutaj jeszcze jak się ona faktycznie rozszerza i wypełnia luki między oknem a ścianą: Mam SSpZ (Stan Surowy prawie Zamknięty, bo blachy brak) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 28.10.2017 21:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2017 Co jest źle, że nikt nic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 28.10.2017 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2017 No właśnie nic. Jakby było źle to ktoś coś by... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 29.10.2017 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Pewnie, że nikt nic bo jest dobrze też bardzo chciałem mieć cieply montaż okien jak u Ciebie i dupa, u mnie bedzie pianka plus tasmy paroszczelne/paroprzepuszczalne. Bez tej fajnej ramy z xpsa wokół okna ani taśm rozprężnych. Za tasmy policzyli mi 2700zł a że pianka i w/w tasmy są "tanie" to prawie tyle samo musiałbym dopłacać do montazu. Dla mnie to za duzo, same okna w moim przypadku za 23000 to i tak kupa kasy, dachowe ok 17000-20000 no i brama/drzwi kolejne nascie Przy okazji technik mówił, ze nie ma jeszcze takiego przekonania do tasm rozpreznych bo nie są na rynku od tak wielu lat jak pinka, ktora to dodatkowo okno trzyma mechanicznie. Mówił, ze zdarza im się wymieniać okna po latach, które tylko na pianie się trzymają i ciężko je wyrwać. Ni i nie wiadomo, jak sie te tasmy zachowaja za 5-10-15 lat ale to akurat klasyczna obawa przed nieznanym. Jedyne co będę miał wspólnego z Twoimi oknami to profile PS. Co dalej u Ciebie, elektryka czy welna? Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 29.10.2017 07:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Elektryka dopiero jak będzie przestój w firmie, czyli jak pogoda popsuje się na tyle, że nie będzie się dało wjechać koparkami... Więc pozostaje wełna: gdzieś przeczytałem, że przy większości dachów wystarczy pomnożyć powierzchnię poddasza przez 1.4 i powinna wyjść powierzchnia połaci. Ale ja sobie wziąłem dalmierz i pomierzyłem ile mogłem i po dodaniu "na oko" kilkunastu m2 na skosy niemożliwe do pomierzenia wyszło mi... 1m więcej niż z rachunku pow x 1.4 Mam 160m2 do pokrycia, o ile będę ciągnął do samej kalenicy i tu pojawia się moje pytanie: czy to robić? Tak sobie gdybam, że pociągnę między krokwiami 15cm wełny do samej góry, na poziomie sufitów między jętkami dam 20cm, i już na skosach "mieszkalnych" dołożę po kolejne 15cm i na to GK. Brzmi to sensownie? Będę musiał kupić jakieś 250m2 wełny 15cm i przyglądam się URSA GOLD 0.035. Czy jak dam 0.039 to przy tej grubości tragedii nie będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 29.10.2017 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 (edytowane) U mnie mam ursę i isover. Ursa przypadkiem trafiła bo nie mili na składzie isovera o danych parametrach..Moje odczucia są takie iż isover lepiej mi sie robiło.Jest też duża różnica w układaniu i cieciu wełny 0.039 a 0.033 - na korzyść 0,033 Mam miedzy krokwie 15 cm isover 0.033 i pod krokwie 10 cm ursa 0.032.Nie wiem jak z temp. ale gdyby nie okno dachowe to bym nie wiedział, że deszcz pada. Na dachu blacha papa i deskowanie. To tak dla zobrazowania sytuacji. Edytowane 29 Października 2017 przez aiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 29.10.2017 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Ciągnąc temat elektryki (chociaż dla Ciebie wełna jest teraz ważniejsza ) mam pytanie albo i kilka. Kojarzę, jak gdzieś pisałeś cos o pomiarach uziemienia i wyszło miało na to, ze możesz mieć cos wspólnego zawodowo z elektryka, prawda to? jeśli tak, to chciałbym zawalić Cię paroma pytaniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 29.10.2017 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Odmawiam jako dr chemii Faktycznie pracuję w firmie elektrycznej Teścia, ale zajmuję się głównie przetargami, dokumentacją powykonawczą, no i pomiarami geodezyjnymi dla firmy żony. Jak na doktora chemii przystało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 29.10.2017 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Noo, ale o pomiarach uziemienia też coś pisałes i bynajmniej nie jako doktor chemi. Pierwsza sprawa, mam skrzynkę ze zlączem, w niej jest ogranicznik mocy etimat 25a no i bedzie licznik. Kupilem kabel ziemny zgodnie z projektem 4x10 cu. Jakie bylo ich zdziwienie, jak to 4zyly, a gdzie piąta? No to mała dyskusja, ze zgodnie z projektem a oni, ze niemożliwe. Jak się okazalo, kazdy miał nieco racji bo ochronny mial byc dodatkowo w formie bednarki. Teraz pytanie, mam odkopać kabel i dołożyć bednarke po to by połączyc to z ich szpilka o długosci 3mb czy moge zamiast tego wbic sobie nawet i 3 takie szpilki przy fundamencie? Wala mi się 2 x 6mb rury w ocynku 3/4 cala... tez mogę to poświęcić jako uziom Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 29.10.2017 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Gratulacje SSpZ Bardzo dobrze idzie Ci budowa. Podglądam i kibicuję Fajnie pokazałeś montaż okien. Kolejna ciekawa alternatywa dla systemu MOWO. Możesz zdradzić, jak wygląda kosztowo taki montaż w stosunku do tradycyjnego?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 29.10.2017 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Noo, ale o pomiarach uziemienia też coś pisałes i bynajmniej nie jako doktor chemi. Pierwsza sprawa, mam skrzynkę ze zlączem, w niej jest ogranicznik mocy etimat 25a no i bedzie licznik. Kupilem kabel ziemny zgodnie z projektem 4x10 cu. Jakie bylo ich zdziwienie, jak to 4zyly, a gdzie piąta? No to mała dyskusja, ze zgodnie z projektem a oni, ze niemożliwe. Jak się okazalo, kazdy miał nieco racji bo ochronny mial byc dodatkowo w formie bednarki. Teraz pytanie, mam odkopać kabel i dołożyć bednarke po to by połączyc to z ich szpilka o długosci 3mb czy moge zamiast tego wbic sobie nawet i 3 takie szpilki przy fundamencie? Wala mi się 2 x 6mb rury w ocynku 3/4 cala... tez mogę to poświęcić jako uziom Pozdrawiam Karol A nie masz już jakiegoś uziomu? Rurę możesz dać, szpilki też, bednarke też. Możesz zakopać gdziekolwiek nie koniecznie przy kablu- uziom otokowy. Łączysz wszystko co w tej ziemi zakopiesz i wyprowadzasz w domu do gsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 29.10.2017 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 To, że wprowadze do gsu to wiem rzecz wtórna to co tak naprawdę mam dalej od gsu podłączać? Skoro ogrzewanie w całości w podłodze i to kto wie, czy nie z tworzywa. Cwu tak samo, wanny, brodziki z materiałów nieprzewodzących. Uziemianie czegoś na siłę nie jest dobrym posunięciem więc co we współczesnym domu należy zerowac? Gdzieś tam odbiły mi się o uszy hasła części przewodzące obce itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.