Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

"ANDROMEDA I" - tymi ręcami w miarę umiejetności i czasu.


Recommended Posts

Mnie się wydaje, że te 90 cm blat to wysoko. Jak możesz to pokaż żonie co to znaczy, bo może się zdziwić.

 

ja mam w tej chwili na 87 cm i jakby były 2-3 cm wyżej byłoby nie mniej wygodnie, a może lepiej ;)

zależy od wzrostu jakby nie patrzeć ;)

 

co do wylewek nie pomogę, bo sama próbuję ustalić dopiero te poziomy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

ja mam jest 89,5 cm - dla mnie jest idealnie. Zależy też ile kto ma wzrostu. Jak będzie za nisko to będziecie się garbić, jak za wysoko to będzie komicznie wyglądać. Najlepiej zmierzcie to co macie teraz i sie zastanówcie czy chcielibyście coś zmienić.

 

EDIT: za długo pisałem posta i widzę że zostałem wyprzedzony :rolleyes:

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, ja też życzę sobie blatów na takiej wysokości ;) Dlatego okno w kuchni podniosłam rezerwowo na 100 cm. Chcę mieć parapet powyżej blatu.

Ja mam 174 cm wzrostu i cierpię przy standardowych wysokościach blatu. Że nie wspomnę o staniu nad zlewem :cry:

Także rozumiem decyzję żony :yes:

Umywalkę w łazience też robię wyżej ;)

 

Co do grubości wylewki, to oczywiście dobrze byłoby poprzeć to jakimiś obliczeniami. Ja nie zdecydowałabym się na 6 cm grubości, planując grzanie akumulacyjne. 8 cm to minimum. Chociaż na parterze dałabym min. 10 cm ;) Wszystko zależy od tego, z czego masz ściany itp. Ani u mnie, ani u Ciebie ściany nie są dobrym akumulatorem, także wszystko zależy od grubości wylewki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień, kolejne dylematy :(

 

Objechaliśmy wczoraj kilka salonów z podłogami w Mielcu i mój podłogowy świat został postawiony do góry nogami :mad:

 

1) winyle, które planowaliśmy wcale nie są jakieś ą ę - wystarczy przejechać kluczem po nich i ten ślad, mimo, że nie jest to uszkodzenie, widać pod światło. Więc jak to będzie po roku czy więcej chodzenia? Szurania krzesłami?

 

2) do tej pory całkowicie wyeliminowaliśmy panele podłogowe takie "zwykłe", bo mamy wielki uraz do nich. Jak mały się urodził to w mieszkaniu często tak skrzypiały, że go jeszcze bardziej rozbudzaliśmy próbując pokonać 1.5m od naszego łóżka do łóżeczka. Do tego co kilka dni skrzypienie ustawało, żeby zaraz znowu się pojawić. Pewnie zmiana wilgotności.

Okazuje się, że współczesne panele od jakiegoś pułapu cenowego i na dobrym podkładzie (czego nie wiedzieliśmy i dla mnie podkład to była pianka za 2PLN/m2) nie mają prawa skrzypieć, co zresztą później doczytałem w necie.

 

3) następuje powoli zmiana planów odnośnie pokrycia podłóg: żadnych parkietów i litych desek - najzwyczajniej w świecie za dużo dbania, olejowania i martwienia się, że byle obcas zostawi ślad na całe życie. Deska 3-warstwowa nie jest dużo bardziej solidna, bo wierzch to jednak też drewno. Stwierdziliśmy, że panale np od QuickStep są na tyle godne zaufania, że chyba spróbujemy. Pod nie dobry podkład kwarcowy do podłogówek i chyba więcej nam nie potrzeba. Dochodzi kwestia montażu: z nim będzie taniej niż samemu kupić i położyć (różnica w VAT).

 

 

 

No i jeszcze na koniec: jednak na poddaszu dam 2x4cm styro, byle tylko schować rury WM, a jak będą przechodzić nad peszlami to je wkuję w strop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...No i jeszcze na koniec: jednak na poddaszu dam 2x4cm styro, byle tylko schować rury WM, a jak będą przechodzić nad peszlami to je wkuję w strop...

 

...A cieńszy styropian, bo w pierwszej warstwie schowam większość rurek i przykryję drugą. Mniej rzeźbienia....

 

Tylko pamiętaj, że skrzynki od anemostatów przy rurach ϕ75 mm, mają ok. 90 mm wysokości (przy rurach ϕ50 mm, coś koło 70 mm), także nie ukryjesz ich w styropianie. No i rzeźbienie w dwóch warstwach styro, będzie dużo bardziej upierdliwe niż w jednej warstwie 8 cm. Styropian 8 cm upchniesz między rurami WM, a od góry możesz rury tylko zapiankować i dużo mniej roboty będzie. Chociaż ja dałabym 10 cm styro, może nawet w jednej warstwie, skoro masz tylko rury od WM do ukrycia, a na samych rurach pianka i styro 2 cm.

Przerabialiśmy u siebie różne warianty i im więcej warstw styropianu, tym bardziej upierdliwa praca ;)

 

PS. Facet od reku zapewniał mnie, że skrzynki anemostatów nie muszą być przykryte styropianem (nawet rury mogę pozostawić bez izolacji od góry), bo są wytrzymałe i można je zalać betonem, także ewentualnym wystawaniem skrzynek anemostatów ponad warstwę styropianu nie musisz się zbytnio przejmować. Chociaż, jak dla mnie, celem ukrycia instalacji wentylacji mechanicznej w warstwie ocieplenia, jest odizolowanie jej od ogrzewanej podłogi oraz wygłuszenie, także wszystkie elementy instalacji przykryłam styropianem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może co bardziej wytrwały czytacz pamięta, że będę robił najpierw podłogę, a potem dopiero tynki, bo:

 

1) tak chcę :rolleyes:

2) instalacje poziome (elektryka u mnie w peszlach na podłodze, podłogówka to wiadomo, odkurzacz centralny, WM) zabezpieczone przed tynkarzami

3) mając wylewkę mogę szybko montować PCi i grzać zarówno ją jak i tynki

 

 

Pytanie moje brzmi: jak zrobić dylatację tynków od podłogi? Dać np. płasko paski 1cm styropianu (jakiegoś miękkiego) i do nich tynkować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chcę robić w takiej kolejności jak Ty. Wg mnie dylatacja nie potrzebna bo bo podłoga nie pójdzie do góry a może teochę usiąść (przez styropian). Pęknięc i tak nikt nie zobaczy bo listwy przypodłogowe zasłonią. Tak myślę, że wystarczy wystającą piankę dylatacyjną posadzki wywinąc na płasko i będzie dylatacja niejako przy okazji ;)

 

Mam też pytanie. Co uważasz o użyciu korytek kablowych na elektrykę po podłodze zamiast peszli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korytka chodziły mi po głowie, ale chyba jednak wyjdzie drożej niż peszle. W korytku dałbyś kable luzem, jedynie pogrupowane taśmą elektryczną? Ja to myślałem główne dukty peszlowe (np 5-6 peszli obok siebie) przykryć korytkiem, ale jak zapytałem w hurtowni elektrycznej to usłyszałem, że nie słyszeli, aby ktoś tak robił.

 

A co do tej wywiniętej dylatacji to nie głupi pomysł. Niby tylko 5mm, ale zawsze coś. Po tynkach tylko oblecieć nożem pomieszczenia dookoła, obciąć nadmiar i gotowe pod podłogi.

 

A jeszcze mam pytanie odnośnie dylatacji pionowej przy ścianach: ile tej pianki dawać? Jak mam np. 6cm styro i na to 8cm wylewki to dawać dylatację tylko dla wylewki?

 

Poza tym jakie warstwy tam idą? Od dołu chudziak -> folia budowlana (na parterze) -> styro+styro -> folia alu -> rurki -> wylewka? A przy ścianie? Pustak -> folia bud wywinięta znad chudziaka -> dylatacja -> wylewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a trochę bardziej na poważnie zwrócono mi uwagę na jedne z drzwi wewnętrznych: do otworu drzwiowego przytulony jest słup podtrzymujący więźbę dachową i według niektórych będzie bardzo duży problem z obrobieniem ościeżnicy tychże drzwi. Jak to ugryźć? Czy też niepotrzebnie skupiam się na pierdołach, bo rozwiązanie jest szeroko znane i dostępne.

 

yfIBrvSziWNI4eTbs7Z5AmbgsJswLqkfABSXRtc3vsL-pjnuOUu1qXv0X9W0AEuB-CVP-2GBcBPulGSMgpHd3OOlAjDQy-iwPGifhpCbtABaV97vrJdTj6Cxo_NVbu04VYTEWlKXpBJHYzE-5ac9y0Yl-vZplI5c98r9gLMIQKpyw3e47sPwN9iuD39BKIak9HuTJkBGBOjXfu23N91E1mAPTy5c_h7mp7Y8mSYLAehw5Z7uBTThC9QZnZcyBMVZ9Ybc9gIKCiDkWDJUKC4g9mwGl6mTyzYcuRr6u2RQHmmn4XH8EP4o9jr9PfbPWGvIVJOauLsXV42fue_BU2quDAwJVUcPnZSx8oSZNuJ_lGbQaYsNe3JOWgBX_MJLkbhHznijFjSW1pLh6oEDnyYxCe_BQjwczQ-TJt7p301hMhRccnPeJwcMLs40FB7vup5sS1J9i8kwrTtTY2_iLb-6jSRHa8-e2IsPlPO3GHsbxlRvztsSAFLYNgF03vfbJzgVl17YaiLBTythdrFq6RHVWqF07dPUVWhI94D0MO3ahnOd1XRElMtDPS0AZFL2QqxMgXW7sSUO0RA_ZySfVqcDyhEZpgC_1neZ0pegs8U=w602-h1069-no

 

Miałem Ci zaproponować drzwi ukryte ale widzę że rozwiązanie może być tańsze czyli drzwi bezprzylgowe tu pierwszy lepszy link:

http://www.pol-skone.pl/produkty/oscieznice/stala-system-duo

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Ci zaproponować drzwi ukryte ale widzę że rozwiązanie może być tańsze czyli drzwi bezprzylgowe tu pierwszy lepszy link:

http://www.pol-skone.pl/produkty/oscieznice/stala-system-duo

 

Pozdrawiam

 

A co niby dają w tym przypadku drzwi bezprzylgowe ? Myślę że miałeś na myśli stałą futrynę a nie opaskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyjdzie co do czego to zawezwę jakiegoś speca i coś doradzi ;)

 

 

Skoro mam wod-kan zrobiony czas już na poważnie planować podłogówkę:

 

- rury PE-RT KanTherm BlueFloor 1800m (mało!)............................

- folia alu pod rury, 250m2 .........................................................

- rozdzielacze Capricorn Premium 1 ( 10 + 2x8 ), nierdzewka ..........

- spinki do tackera Capricorn 50mm sztuk 3750 .............................

- tacker Capricorn .....................................................................

- styropian EPS100 Enerpor....................................zamówiony

- szafki rozdzielaczowe...........................poszukiwany / poszukiwana

 

 

Czy potrzebuję ustrojstwa do rzeźbienia w styropianie? Czy nożem oblecę i nie zawracać sobie głowy pierdołami?

Czy potrzebuję ustrojstwa do cięcia rurek? Zwłaszcza, że to PE-RT?

 

 

Czy o czymś zapomniałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...