Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Parterówka na wąską działke


Recommended Posts

inna sprawa co do podłogówki:

OZC miałem liczone przy założeniu, że bede grzał garaz do 8stopni.

Co by było jakbym, zrezygnował z jego ogrzewania? OZC wzrośnie czy spadnie?

Teoretycznie powino spaść ale czy na pewno?

NIe wiem czy w garazu tez planować podłogówke czy nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzięki Konrad, czyli nie wychodzi tak źle :-)

 

Razem z żoną myślimy nad dodatkowym WC - czy go robić, czy nie - w bloku nie mam i żyje:-)

 

Jak myślicie czy warto pchać się w dodatkowy kibel - przez niego spiżarnia bedzie w szafie i pralnia podobnie.

Pomieszczeń bedzie dużo i same malutkie. Wygodniej powinno być bez WC

 

Wychodzą takie możliwości - oczywiście przed laniem płyty musi być coś zatwierdzone by kanalizacje zrobić :-)

parter - pralnia_spizarnia - Kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Konrad, czyli nie wychodzi tak źle :-)

 

Razem z żoną myślimy nad dodatkowym WC - czy go robić, czy nie - w bloku nie mam i żyje:-)

 

Jak myślicie czy warto pchać się w dodatkowy kibel - przez niego spiżarnia bedzie w szafie i pralnia podobnie.

Pomieszczeń bedzie dużo i same malutkie. Wygodniej powinno być bez WC

 

Wychodzą takie możliwości - oczywiście przed laniem płyty musi być coś zatwierdzone by kanalizacje zrobić :-)

parter - pralnia_spizarnia.jpg

parter - pralnia_spiżarnia_wc.jpg

parter - pralnia_spiżarnia_wc2.jpg

parter -pralnia_spiżarka w szafir.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mimo wszystko walczył o ten 1kWh/24h, jeżeli będziesz grzał w taniej taryfie to podłoga w ciągu dnia będzie się tam dużo szybciej wychładzać

 

Jeżeli jednak nie zdecydujesz się na dylatację to daj chociaż rurki tam geściej żeby skompensowały ucieczkę ciepła.

 

1kWh/24h to 170kWh w sezonie grzewczym, a to już 60zł jak by nie patrzeć. Ludzie dokładają po 5cm XPS za 2-3k pod płytę dla mniejszych oszczędności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mimo wszystko walczył o ten 1kWh/24h, jeżeli będziesz grzał w taniej taryfie to podłoga w ciągu dnia będzie się tam dużo szybciej wychładzać

 

Jeżeli jednak nie zdecydujesz się na dylatację to daj chociaż rurki tam geściej żeby skompensowały ucieczkę ciepła.

 

1kWh/24h to 170kWh w sezonie grzewczym, a to już 60zł jak by nie patrzeć. Ludzie dokładają po 5cm XPS za 2-3k pod płytę dla mniejszych oszczędności

 

na dylatacje nie ma szans bo to zmiana projektu.

Plusem jest to, że garaż od części mieszkalnej oddziela mi kotłownia,garderoba i wiatrołap wiec jakiś odstęp od "ciepłej części" jest.

Poza tym zobacz jeszcze bo może jedną pętle(majątek to nie jest) dam na garaż i bede testował czy warto tam grzać, czy nie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uciu, drugi kibelek to bardzo ważna sprawa. Teraz jesteś młody ale pomyśl co będzie za 20-30 lat. Prostata, zatwardzenia i te sprawy ;). Ja uważam, że drugi kibelek to największy skarb.

 

Co do garażu to dla mnie najlepsze rozwiązanie to garaż nieogrzewany bez ocieplonej podłogi. Teraz tak mam i nigdy nie było tam chłodniej niż +8oC. I tutaj widzę chyba jedyny minus płyty fundamentowej.

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyta może ktoś dziennik kto stosował EPS200 pod płytą?

 

Między EPS a XPS mam sporą różnice w cenie i zastanawiam się czy warto dopłacać.

 

EPS 200 = 9 500

XPS = 13 000

 

 

Obciązenia wyszły mi różne (największe na froncie, przy bramie garażu)

 

1 A nóż 1 1 52,0kN/m (65,79; 15,95)

2 A nóż 1 1 73,0kN/m (54,39; 11,45)

3 A nóż 1 1 90,0kN/m (50,97; 14,15)

4 A nóż 1 1 42,0kN/m (54,39; 20,41)

5 A nóż 1 1 42,0kN/m (51,99; 20,41)

6 A nóż 1 1 52,0kN/m (52,92; 14,15)

7 A nóż 1 1 42,0kN/m (65,79; 20,41)

8 A nóż 1 1 69,0kN/m (45,75; 20,41)

9 A nóż 1 1 57,0kN/m (69,04; 15,95)

10 A nóż 1 1 61,0kN/m (45,75; 20,41)

11 A nóż 1 1 90,0kN/m (45,75; 14,15)

12 A nóż 1 1 59,0kN/m (69,04; 20,41)

13 B cała płyta 1,4 1 2,00kN/m2 płyta "1"

14 C cała płyta 1,2 1 1,25kN/m2 płyta "1"

15 D cała płyta 1,2 1 1,50kN/m2 płyta "1"

16 E nóż 1 1 29,0kN/m (54,27; 15,49)

 

Konstruktor mówi, że eps200 powinien wystarczyć ale czy na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w dzienniku :)

Dopiero humus wybrany, a już 5 stron dyskusji. Do wiosny opracujesz wszystkie koncepcje :)

Ja tez jestem za drugim WC. Musze mieć miejsce dla siebie :cool: Podowy takie jak już wymienione wcześniej. Najbardzie ten, że dzieciak MUSI skorzystać chwilę potym jak samemu usiadłeś "odpocząć" ...

 

Do garażu możesz puścić 2x pex i jak będziesz póżniej chciał to powiesisz sobie grzejnik. Nawet zasilany wodą o temp 30* z podłogówki wystarczy, żeby nie było tam bardzo zimno. Roważ tez kanalizę w garażu i jakąś umywalkę z nierdzewki na mycie brudnych rzeczy, psa czy butów z błota etc.

 

Też jestem zdaniem, że odizolowana płyta garażu bezpośrednio na gruncie to lepsze rozwiązanie.

 

PS.

 

Ja mam EPS200 yetico pod płytą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekty użycia jednego czy drugiego będą widoczne za XX lat, pewnie nie wiele osób na forum ma dom z płytą tak długo bo to nowość była w Polsce.

 

Ja należę do nieufnych i w czymś czego nie ma szans poprawić ryzykować nie będę. Konstruktor może mówić jedno, a jak się pomyli to przecież z jego OC i tak domu nie naprawią bo jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniellos witam u siebie:)

To, że masz epsa to wiem - obserwuje Cie:-)

Pomysł z grzejnikiem i umywalką bardzo trafiony - może w kotłowni ją zrobie lub przy wejściu do kotłowni.

Wc tez jeszcze temat otwarty i chyba jednak bedzie :-)

 

Konrad mam podobne zdanie choć konstruktor twierdził, że po co przepłacać, że obciążenia nie są duże itp. W dodatku liczył dla dachówki a chce dać blache w rąbek...

 

Zawsze moge dać XPS 15cm (wyjdzie tyle co za 20cm EPS200) i na płyte 7cm epsa...

Ogolnie mam 2 warianty: 20cm pod i na płyte nie dawac nic (podłogówka w płycie lub bezpośrednio na jak u Sebcia) albo pod spodem mniej XPS i dać jeszcze na EPS. Łatwiej wtedy pociągnąć wode, ogrzewanie itp.

 

 

Dzięki za opinie - 2 opinie i 2 rożne na temat ocieplenia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

powoli gromadzę sobie materiały:-)

 

Arot 25m 50 + 25m 75 już kupiony.

 

Kombinowałem z dystansami pod zbrojenie... potrzebuje ich w ci...

Wychodziły mi około 250-300zł

I wykombinowałem:-)

 

Kupiłem

forma-formy-plytki-lastriko-chodnikowej-kostki-bru-1240774.jpg

 

Z przesyłką wyszło 30zł za 4 szt.

Czas mam:-) Cement, pospóła i piach leżą.

Z każdej formy bedzie po 16 podkładek/dystansów o wymiarach 6x6

Wystarczy 10 razy zalać, pociąć fleksem i podkładki gotowe:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli gromadzę sobie materiały:-)

 

Arot 25m 50 + 25m 75 już kupiony.

 

Kombinowałem z dystansami pod zbrojenie... potrzebuje ich w ci...

Wychodziły mi około 250-300zł

I wykombinowałem:-)

 

Kupiłem

[ATTACH=CONFIG]375729[/ATTACH]

 

Z przesyłką wyszło 30zł za 4 szt.

Czas mam:-) Cement, pospóła i piach leżą.

Z każdej formy bedzie po 16 podkładek/dystansów o wymiarach 6x6

Wystarczy 10 razy zalać, pociąć fleksem i podkładki gotowe:-)

 

Może zanim wylejesz włóż kratkę z tektury falistej tak byś nie musiał tego ciąć

 

Jeszcze w temacie EPS vs XPS to obciążenia to jedno ale weź pod uwagę że w EPS może wejść Ci woda z betonu i nie wiadomo kiedy wyjdzie a XPS nawet jak podziurawisz folię to mu nie przeszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz takie informacje? Producent mojego EPSa podaje :

Przepuszczalność wody:

Nasiąkliwość wodą przy długotrwałym zanurzeniu

WL(T)1 (≤1%)

 

Cytuję za deklaracją właściwości użytkowych.

 

Nie jestem ekspertem ale może ten 1% dotyczy wnikania w kulki EPS, natomiast pomiędzy nimi też jest możliwość przenikania wody.

 

Takie coś znalazłem, zwłaszcza eksperyment ze strzykawką daje do myślenia

https://www.youtube.com/watch?v=aiH4zXEE60g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz takie informacje? Producent mojego EPSa podaje :

Przepuszczalność wody:

Nasiąkliwość wodą przy długotrwałym zanurzeniu

WL(T)1 (≤1%)

 

Cytuję za deklaracją właściwości użytkowych.

 

W zakresie długotrwałej nasiąkliwości wodą przewidziano sześć poziomów: WL(T)5, WL(T)4, WL(T)3, WL(T)2, WL(T)1, WL(T)0,7. Oznakowanie liczbowe przedstawia nieprzekraczalny poziom nasiąkliwości wyrażony w procentach.

 

Ja na stronie NTB dla EPS STYROTER o obniżonej nasiąkliwości znalazłem WL(T)4. To oznacza, że nasiąkliwość ma nie przekroczyć 4%. Wydaje mi się jednak, że izolacyjność wtedy może być już tylko 50%.

 

Te styropiany "wodoodporne" to zdaje się, że mają jakąś wodoodporność tylko jako całe płyty. Krawędź cięta jest już niezabezpieczona.

 

A tak z własnego doświadczenia, w akwarium mam na dnie styropian grubości 2cm (taki podkład pod kamienie, żeby nie naruszyły dolnej szyby). Nie wiem po jakim czasie ale styropian dosyć szybko przestał wypływać i stał się bardzo ciężki.

 

powoli gromadzę sobie materiały:-)

 

Arot 25m 50 + 25m 75 już kupiony.

 

Kombinowałem z dystansami pod zbrojenie... potrzebuje ich w ci...

Wychodziły mi około 250-300zł

I wykombinowałem:-)

 

Kupiłem

[ATTACH=CONFIG]375729[/ATTACH]

 

Z przesyłką wyszło 30zł za 4 szt.

Czas mam:-) Cement, pospóła i piach leżą.

Z każdej formy bedzie po 16 podkładek/dystansów o wymiarach 6x6

Wystarczy 10 razy zalać, pociąć fleksem i podkładki gotowe:-)

 

Ja mam wybrukowany cały taras i płytę odbojową z płytek (45x45x5cm) z podobnych form. Kupę roboty z tym. Już nigdy bym się w to nie bawił. Dla mnie dobra opcja tylko w przypadku wykorzystywania nadwyżek betonowych.

 

Jak się zdecydujesz to zrób mocny beton bo pęknie pod zbrojeniem i nie będzie dystansu. Popatrz na moje rozważania o podkładkach w naszym dzienniku. Kostka brukowa 3cm byłaby idealna, ale pomyśl o 4cm.

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie długotrwałej nasiąkliwości wodą przewidziano sześć poziomów: WL(T)5, WL(T)4, WL(T)3, WL(T)2, WL(T)1, WL(T)0,7. Oznakowanie liczbowe przedstawia nieprzekraczalny poziom nasiąkliwości wyrażony w procentach.

....

No to już ustaliliśmy, że EPS może mieć WL(T)1 (≤1%),

 

Ja na stronie NTB dla EPS STYROTER o obniżonej nasiąkliwości znalazłem WL(T)4. To oznacza, że nasiąkliwość ma nie przekroczyć 4%. Wydaje mi się jednak, że izolacyjność wtedy może być już tylko 50%.

 

....

50%? Masz jakiegoś linka do źródła?

Te styropiany "wodoodporne" to zdaje się, że mają jakąś wodoodporność tylko jako całe płyty. Krawędź cięta jest już niezabezpieczona.

....

Ja u siebie cięte mam tylko burty. No i styro jest kładziony na poziomie gruntu. Nie przewiduję tam długotrwałych nasiąkliwości.

 

Nie chcę tu zaczynać kolejnej walki XPS vs EPS. Nie chcę też pisać, że EPS jest najlepszy i zawsze można go stosować zamiennie do XPS. Po prostu moim zdaniem są sytuacje gdzie przy spełnieniu kilku warunków EPS wystarczy.

 

Sorry uciu za offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...