djbovorta 17.07.2016 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Witam Wszystkich . Przybywam aktualnie za granicą ale jeszcze w tym roku planuję zjechać do Polski na stałe. Pracuję jako mechanik samochodowy i po powrocie chciałbym założyć swój własny warsztat samochodowy. Chciałbym do tych celów zagospodarować stojący już budynek gospodarczy (niestety drewniany , stodoła ) z solidnym dachem którego nie chciał bym zmieniać . Budynek jest dość wysoki mi wyślę że spokojnie można by było przygotować go pod 3 stanowiska z podnośnikiem . Pytanie brzmi jak do tego się zabrać ? Czym najlepiej zrobić ściany gazobeton , płyty wielowarstwowe czy może coś jeszcze . Zależy mi na jak najmiejszych kosztach .Budynek gospodaczy w moim przypadku stodoła nie posiada fundamentów . Jedynie stopy wylane pod dźwigary dachu . Po wybudowaniu ścian chciałbym ocieplić od wewnątrz dach aby ukryć wieźbę dachową . Potrzebował bym też podpowiedzi na temat drzwi garażowych jakie najlepiej zamontować w rozsądnej cenie. Nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądać prawnie. Wydaje mi się że trzeba będzie tylko przekształcić budynek z drewnianego na murowany. Później dopiero załatwiać sprawy prawne związane z warsztatem . Czy ktoś ewentualnie może udzielić mi informacji także na temat przekształcenia owego budynku gospodarczego drewnianego na warsztat usługowy ? Jakie czynnosci będą mnie czekać . W Krajach UE są różne udogodnienia typu garaż napraw bierzących gdzie wymogi są dużo niższe i szybciej można dostac pozwolenie na działalnosc . Czy w Polsce są jakieś udogodnienia ? Czytam fora i wychodzi na to że muszę posiadać projekt prawny z wyszczegulnieniem materiałów itp. Jakie koszta szacujecie na przebudowę takiej stodoły ? rozmiar około 10m na 30m . Czy 20tyś złotych wystarczy na zrealizowanie tego projektu ? Proszę o porady , dziękuję za poświecony czas . Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania