Malt 12.08.2016 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Witam, W tym tygodniu zacząłem budowę domu i już pojawił się problem. Nie znam się kompletnie na tym więc wziąłem ekipę budowlaną. Robili wczoraj fundamenty bez tzw. zagęszczania i chudego betonu. Teren jest piasczysty. Szerokość ław jest od 55 aż do 75 cm. Domek jest mały i bez piwnicy. Zalali to betonem b25 na wysokość 48 cm w projekcie było 40 cm. Potem ma iść boczek betonowy b20 7 albo 8 warstw i solidna izolacja. Czy mogę mieć potem jakieś problemy z domem? Np. Pękające ściany... Projekt domu: http://www.domoweklimaty.pl/pl/projekty/3169/projekt-domu-bratek-iii-nf40 Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 12.08.2016 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Z badań geologicznych powinieneś wyczytać w jakim stopniu grunt jest zagęszczony, ale mimo wszystko nawet jeśli jest OK, i tak nie zaszkodzi trochę pochodzić z zagęszczarką. Co do betonu podkładowego- różnie do tego ludzie podchodzą. Ja dałem i jestem jego zwolennikiem.A co mówił projekt w sprawie zagęszczania gruntu i betonu chudego? Zakładam, że wzmianka na ten temat była? Gdzie kierownik budowy, którego zadaniem jest pilnowanie tego żeby było wszystko wykonane zgodnie z projektem i ze sztuką?Jeśli nie masz pojęcia o budownictwie bo poszukaj i zleć nadzory inspektorowi bo niestety jak Cię brygada wyczuje a kierownik będzie też postacią tylko na papierze to może być różnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania