Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Fundament bez zagęszczania i chudego betonu

Malt

Recommended Posts

Witam,

W tym tygodniu zacząłem budowę domu i już pojawił się problem. Nie znam się kompletnie na tym więc wziąłem ekipę budowlaną. Robili wczoraj fundamenty bez tzw. zagęszczania i chudego betonu. Teren jest piasczysty. Szerokość ław jest od 55 aż do 75 cm. Domek jest mały i bez piwnicy. Zalali to betonem b25 na wysokość 48 cm w projekcie było 40 cm. Potem ma iść boczek betonowy b20 7 albo 8 warstw i solidna izolacja. Czy mogę mieć potem jakieś problemy z domem? Np. Pękające ściany...

Projekt domu: http://www.domoweklimaty.pl/pl/projekty/3169/projekt-domu-bratek-iii-nf40

Z góry dziękuję za pomoc

Z badań geologicznych powinieneś wyczytać w jakim stopniu grunt jest zagęszczony, ale mimo wszystko nawet jeśli jest OK, i tak nie zaszkodzi trochę pochodzić z zagęszczarką. Co do betonu podkładowego- różnie do tego ludzie podchodzą. Ja dałem i jestem jego zwolennikiem.

A co mówił projekt w sprawie zagęszczania gruntu i betonu chudego? Zakładam, że wzmianka na ten temat była? Gdzie kierownik budowy, którego zadaniem jest pilnowanie tego żeby było wszystko wykonane zgodnie z projektem i ze sztuką?

Jeśli nie masz pojęcia o budownictwie bo poszukaj i zleć nadzory inspektorowi bo niestety jak Cię brygada wyczuje a kierownik będzie też postacią tylko na papierze to może być różnie...

A od kiedy to grunt rodzimy w ławach zagęszcza się zagęszczarką? Tyle już dzienników budowy przeglądnęłam i budów na żywo widziałam, a nikt tego nie robił. Ja też nie.

Zagęszczarka używana jest w przypadku płyt fundamentowych a przy budowie domu z tradycyjnymi ławami dopiero na etapie zasypywania fundamentów.

Malt, teren masz piaszczysty, chudziak nie był konieczny. Z Twojego opisu wynika, że ekipa prawidłowo postąpiła.

Polecam poczytanie tematów budowlanych na forum oraz obejrzenie filmów instruktażowych o każdym z etapów powstawania domu - będziesz spał spokojniej.