Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

drewno zalane betonem


wg

Recommended Posts

Masz 100% szanse że Twoja murłata (?) będzie niszczała. Możesz użyć folii i zaizolować, tylko właściwie po co chcesz ją "zamykać"? Nie prościej użyć dodatkowej warstwy styropianu lub wełny ( sztywnej ) do ocieplenia ? I taniej i prościej i masz pewność że nie ma mostków termicznych.

Pozdro

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na mazurach istnieja mosty kolejowe budowane przez niemców majace jakieś 40m wysokości ( podobno ulubiony punkt dla tych co lubia skakać na bungee) których przesła byly wykonywane metoda zalewania pni drzew betonem ( taka wersja drewnobetonu) i stoja do dziś ale moze kiedyś drzewa były inne albo beton był lepszy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten most, to most w Stańczykach. Oto kilka zdań na jego temat:

DREWNIANA BELKA

Z mostami jest związana historia związana z ujawnieniem nad filarem mostu północnego fragmentu belki drewnianej. Według niektórych, świadczy to o drewnianym usztywnieniu konstrukcji, która została zatopiona w betonie. O absurdalności pogłoski świadczą dwa podstawowe fakty:

Drewniana konstrukcja filarów z całą pewnością, gdyby istniała, zostałaby zgnieciona przez warstwy lanego z góry betonu.

Łuki o rozpiętości 30 m musiały być wylewane na precyzyjnym szalunku ze zbrojeniem stalowym.

Ujawniona belka musi więc być fragmentem szalunku wypchniętym przez beton. Mosty w.Stańczykach pozostają jednak do dziś pomnikiem techniki budowlanej.

 

To takie małe wtrącenie na temat "stańczyków"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten most, to most w Stańczykach. Oto kilka zdań na jego temat:

DREWNIANA BELKA

Z mostami jest związana historia związana z ujawnieniem nad filarem mostu północnego fragmentu belki drewnianej. Według niektórych, świadczy to o drewnianym usztywnieniu konstrukcji, która została zatopiona w betonie. O absurdalności pogłoski świadczą dwa podstawowe fakty:

Drewniana konstrukcja filarów z całą pewnością, gdyby istniała, zostałaby zgnieciona przez warstwy lanego z góry betonu.

Łuki o rozpiętości 30 m musiały być wylewane na precyzyjnym szalunku ze zbrojeniem stalowym.

Ujawniona belka musi więc być fragmentem szalunku wypchniętym przez beton. Mosty w.Stańczykach pozostają jednak do dziś pomnikiem techniki budowlanej.

 

To takie małe wtrącenie na temat "stańczyków"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronach http://www.suwalszczyzna.com.pl/miejsca/dane_m/stanczyk.htm znajdziesz wyjaśnienie.

 

Projekt budowy linii kolejowej Gołdap-Żytkiejmy-Gumbin(Gusiew) był gotów z początkiem XX wieku. Kolej ta miała spełniać funkcje strategiczno - militarne (biegła przy granicy z Polską), przewozowe oraz turystyczne. Do jej budowy przystąpiono w 1907 roku. Jeszcze przed wybuchem I wojny światowej (1912 r.) most północny był wykończony i położono tory. Wojna przerwała prace, ale powrócono do nich w 1923 r. W 1926 r. oddano most południowy oraz 13 pomniejszych mostów i wiaduktów. Most południowy pełnił rolę tarasu widokowego, a jednocześnie zapasowego, na wypadek zbombardowania północnego. W 1927 roku kolej była uruchomiona. Pociągi na torze północnym kursowały do 1945 r.

 

Mosty postawione są nad Błędzianką łącząc dwa brzegi jej pradoliny. Przypominają rzymskie akwedukty. Wysmukłe filary łączą klasyczne łuki przęseł. Przy budowie filarów zastosowano technikę wtapiania w cement kłód drewna. Przęsła natomiast są żelbetowe, tak jak i ażurowe bariery. Długość mostów wynosi 180 m. Po II wojnie światowej Rosjanie rozebrali tory i wywieźli do ZSSR. Na szczęście mosty oszczędzili :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...