B_i_U 08.10.2018 05:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2018 HejCzerpnia blisko rekuperatora to mniejsze opory przepływu ale większe ryzyko szronienia wymiennika. Nie pamiętam, czy masz jeszcze GWC? Kanały z czerpni pomimo nawet dobrej izolacji zawsze łapią sporo ciepła z domu co częściowo chroni wymiennik przed szronieniem. No chyba, że masz jakąś nagrzewnice, GWC lub nie przeszkadza Ci czasowe wyłączanie wentylatora nawiewnego celem odszronienia wymiennika. W lecie to tylko zaleta. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 08.10.2018 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Hej Bartek Ty jako osoba znająca temat najszybciej dasz mi odpowiedź na pytanie czy to problem że odległość czerpni od reku to tylko 90cm (reku zaraz za ścianą w domu żadnych załamań prosta linia 90cm)? Tak mi najbardziej pasuje. Czy tak krótki odcinek nie stwarza jakiś problemów dla instalacji? Pozdrawiam Ps. Jak będziesz brał chłopaków z MPWiK zapytaj jak wygląda sprawa materiałów. U mnie biorą z najbliższego sklepu i dokładają 10% bo faktura itp. Sami zasugerowali żebym załatwił materiały. U mnie w pracy dodatnia temperatura to absolutny muss. Zdarzają się przypadki zamarznięcia lameli, rekuperator nadal działa, co zmrożenie powieksza się i powoduje ostatecznie rozsadzenie lameli. Wtedy wymiennik nadaje się tylko do kosza. Przemyśl więc dokładnie żebyś sobie później nie pluł w brodę. Ten sam problem mamy z powietrzną pc, gdzie pc stoi zaraz przy ścianie - z niej rura 250mm na zewnątrz. I tu potrafi aluminiowy parownik (wygląda jak chłodnica samochodowa) rozwalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 08.10.2018 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Dzięki panowie. Gwc nie mam, nagrzewnicy też nie planuję. Reku samsunga erv (entalpiczny) wymiennik "coś ala papier", wiem z instrukcji że przy -15 reku wyłącza nawiew (albo całkowicie staje na jakiś czas. Tak jak Bartek pisze teoretycznie tak krótka czerpnia to plus jedynie problemem jest roszenie, żeby nie okazało się że na dworze będzie np. -3 a rekuperator będzie się wyłączał aby nie zamarznąć. Hmmm:confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 10.10.2018 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2018 Bartek, przepraszam za OT (podglądam Twój dziennik bo ciekawy projekt, poza tym czekam na relację z izolacji tarasów membraną EPDM i wykończenie ścianek attykowych od góry - czeka mnie to w niedalekiej przyszłości). Dzięki panowie. Gwc nie mam, nagrzewnicy też nie planuję. Reku samsunga erv (entalpiczny) wymiennik "coś ala papier", wiem z instrukcji że przy -15 reku wyłącza nawiew (albo całkowicie staje na jakiś czas. Tak jak Bartek pisze teoretycznie tak krótka czerpnia to plus jedynie problemem jest roszenie, żeby nie okazało się że na dworze będzie np. -3 a rekuperator będzie się wyłączał aby nie zamarznąć. Hmmm:confused: W przypadku wymienników entalpicznych problem ze szronieniem jest troszkę mniejszy ponieważ spora część wilgoci z powietrza wywiewanego wraca z powrotem do powietrza nawiewanego. U siebie mam wymiennik ERV z membraną DuPont i zgodnie z informacją uzyskaną od producenta ryzyko szronienia nie występuje do temperatury -5 st. C (w rekuperatorach, które produkują (ja kupiłem od nich tylko wymiennik) schodzą do -8 st. C bez by-pass'u.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 10.10.2018 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2018 Ktoś może korzystał z usług bezpośrednio MPWiK'u? Nie chodzi mi o wodomierz i takie sprawy, tylko o całość z pracami ziemnymi Ja sie ugadałem z ludźmi z wodociągów... przyjeżdżali po swojej dniówce koło 15 i robili do 18 przez kilka dni. W mojej kwestii było tylko wynajęcie koparki i zakupy w hurtowni .. Cały wodociąg kładliśmy 225m i instalację w domu robili do licznika. Doradzili mi tez co mam zrobić za licznikiem by było ok Załatwili strażaka. Cenowo tez było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 19.10.2018 05:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2018 Temat podłączenia do sieci wod-kan na razie odpuszczam. Chciałem to zrobić jeszcze przed równaniem terenu, a teraz wszędzie mam pagórki nawiezionej ziemi. Na budowie wody nigdy mi nie brakowało, mam "systemy" łapania deszczówki . Obecnie kończę wszystkie ścianki działowe i piony kanalizacyjne w obu domach. Piony potrzebne mi są do wykonania izolacji dachów. Zamówiłem 300m3 styropianu grafitowego. W poniedziałek prawdopodobnie przyjedzie pierwsze 100m3 i zabiorę się w końcu za dachy i tarasy. Zastanawiam się nad folią paroizolacyjną pod styropian. Wg moich obliczeń punkt rosy nie ma szans wystąpić, ale życie to nie obliczenia. Nie chodzi mi tutaj o koszt folii tylko o to żeby nie zrobić sobie basenu podczas układania styro i EPDM'u. Pewnie zejdzie mi tydzień z takim dachem, a jak przyjdzie deszcz to będę miał wodę pomiędzy płytami styro, która nie będzie miała jak odparować. Bez folii odparuje przez strop. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.10.2018 04:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Cześć Bartek, ja też sprawdziłem w uwercie i do kondensacji dojdzie tylko i wyłącznie na EPDM pod żwirem. Z tą folią pod EPS to tak jak piszesz, jeżeli byś to robił latem i był pewien pogody to tak, bo jak zrobisz sobie na górze basen z folii, popada i przykryjesz to styropianem to cała ta woda powoli bedzie wsiąkać w styro, a nie wyparuje bo na górze będzie EPDM. Z resztą co ta folia pod EPS ma robić ? Ewentualna wilgoć jeżeli powstanie (a pewnie nie powstanie bo dlaczego?) to tak jak piszesz to odparuje przez strop. P.S. z tym styro to przegiąłeś, to taka ilośc jak na blok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 20.10.2018 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Na tarasach: -deski tarasowe z egzotyka lub deska kompozytowa -legary (prawdopodobnie szeroka deska kompozytowa jako legar) -między legarami pewnie dam żwir -EPDM -styropian grafitowy, a na górze pewnie cienki XPS żeby legary nie właziły w styropian (grubość w zależności od tarasu) -strop Jaką grubość membrany kupiłeś? Czy styropian lub XPS nie będzie się wgniatał pod legarami? Masz na to jakiś knif? Chciałem skopiować Twój układ warstw u siebie (tylko, że zamiast EPSa dałbym XPS), ale mam obawy, że XPS będzie się wgniatał (na warstwę dociskową z betonu nie mam za bardzo miejsca - z uwagi na ograniczoną ilość miejsca warstwa dociskowa odbyła by się kosztem grubości izolacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 21.10.2018 12:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2018 sebcioc55Pewnie położę tą folię pod styropian i wymyślę jakiś system podwijania na czas robót. RegiusEpdm mam o standardowej grubości 1,14mm. Ja też się trochę obawiam o to wgniatanie dlatego na pewno nie dam klasycznego legara tylko szerokie deski kompozytowe. Może też dam dwu-centymetrową warstwę XPS'a pod EPDM. W ostateczności zagęszczę legary ale myślę, że nie będzie takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 21.10.2018 18:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Pochylam się już od pewnego czasu nad zakupem wpustów dachowych. SITĘ już dawno skreśliłem, dla mnie takie drogie dziury w dachu to spora przesada. Chyba zdecyduję się na takie: https://www.polprofili.pl/produkty/wpust-dachowy-standardowy-240-do-membran-epdm. Właściwie to już dawno bym zamówił tylko nie daje mi spokoju niezgodność średnic z rurami kanalizacyjnymi. Rury spustowe z kanalizacyjnych o średnicy 110mm byłyby idealne. Pasuje mi zgrać średnicę zewnętrzną 94mm (wpust) z średnicą wewnętrzną około 103mm (rura kanalizacyjna). Sprawdzałem też rekordowe opady minutowe. W Polsce rekord opadu minutowego należy do Legionowa i wynosi 8.1 mm. Daje to 0,135L/m2/1sek.Moje potencjalne wpusty 94mm mają wydajność 7,9L/sek. przy słupie wody 10cm.Największy dach ma około 120m2 więc wyłapie 120m2 x 0,135L/s = 16,2L/s/dachPrzewiduję 3 wpusty więc: 3 x 7,9L/s = 23,7L/s Wniosek:Wpusty będą mieć przepustowość prawie 50% większą niż potrzebna podczas rekordowych opadów.Z rzygaczy pewnie już zrezygnuję?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 22.10.2018 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2018 A co z rynnami? W elewacji, czy na elewacji planujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 22.10.2018 16:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Wczoraj zamówiłem wpusty z uszczelkami i kratkami oraz folię paroizolacyjną 0,2mm o szer. 4m.Dzisiaj przyjechała pierwsza partia styropianu grafitowego (ponad 100m3). Waży to wszystko tyle co paleta pustaków, a jednak trochę się namęczyłem przy rozładunku. Trwało to równe 2 godziny tak na szybko, a później noszenie do środka. Już nawet nie chce mi się zdjęć wstawiać, może jutro. agbWszędzie mam attyki więc rynien nigdzie nie przewiduję. Rury spustowe będą ukryte pod styropianem w środku jego grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 22.10.2018 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2018 To jest nas dwóch z rurami w środku grubości. U mnie przy 25cm styropianu na ścianach wykonawca namawia mnie na 2cm od ściany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 22.10.2018 17:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Ja taką rurę traktuję jak tunel powietrza zewnętrznego, od którego trzeba się izolować termicznie. Z kolei nie chcę dawać blisko tynku zewnętrznego żeby nie było żadnych przebarwień itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 22.10.2018 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2018 U mnie argument jest taki, że wtedy woda w rynnie nie zamarznie. Może to i prawda, ale kosztem ciepła uciekającego z budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 22.10.2018 19:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Jak już coś wpadnie do rury to tylko w stanie ciekłym, a czym niżej to tym cieplej (ciepło od gruntu). Jak ma się zaczopować to tylko na wlocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 23.10.2018 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2018 Chłopacy ostrzegam przed zrobieniem rur spustowych w ten sposób. Będą widoczne na elewacji plamy i przebarwienia. Wiem co mówię mam usiebie mimo fajnie docieplonej rury z zewnątrz. Jest jednak na to sposób. Trzeba zrobić rurę w rurze tak aby roszenie występowało pomiędzy rurami. I to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 24.10.2018 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2018 M.A.G pokaż jakieś zdjęcia Generalnie pomysł ukrywania to ryzykowna sprawa, ale dobrze wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 29.10.2018 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Chłopacy ostrzegam przed zrobieniem rur spustowych w ten sposób. Będą widoczne na elewacji plamy i przebarwienia. Wiem co mówię mam usiebie mimo fajnie docieplonej rury z zewnątrz. Jest jednak na to sposób. Trzeba zrobić rurę w rurze tak aby roszenie występowało pomiędzy rurami. I to działa. M.A.G a nie proponowali Ci otuliny kauczukowej? Niby przy niej niema skraplania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geedymin 30.10.2018 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2018 MAG, u mnie przecież ukryłem dwie rury spustowe w elewacji (150 i 100) i ich nie widać o żadnej porze roku. Kupiłem piankę sieciowaną chemicznie, podgrzałem ją dmuchawą elektryczną, sklejając owinąłem wokół rur spustowych, dookoła styropian i bajka. Nie ma żadnych plam. Kupiłem chyba 200 zł odpady w firmie: http://www.joongpol.pl/pl/produkty/pianka-sieciowana-chemicznie.html Chłopacy ostrzegam przed zrobieniem rur spustowych w ten sposób. Będą widoczne na elewacji plamy i przebarwienia. Wiem co mówię mam usiebie mimo fajnie docieplonej rury z zewnątrz. Jest jednak na to sposób. Trzeba zrobić rurę w rurze tak aby roszenie występowało pomiędzy rurami. I to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.