agb 19.04.2017 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Bartku, czy te deski do szalowania nadają się do późniejszego deskowania, czy trzeba jakieś lepsiejsze? Oczywiście po oczyszczeniu ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 19.04.2017 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Mozesz wyjasnic to co mi napisales. Przy takim wariancie jak piszesz, też trzeba dać sporo izolacji pod płytę ponieważ ta izolacja na płycie ma już mostki termiczne (nie ma ciągłości izolacji jak przy zwykłych fundamentach). Wacham sie bo dawanie 20cm xps pod plyte i potem z 10cm eps, to chyba taniej zwykly fundament i 20cm eps a na to wylewka z podlogowka wodna. Pisales mi ze ok 45+10 wydalbym na plyte na dom aksamit (domy w stylu), a ile mniejwiecej kosztoealby zwykly fundament? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 19.04.2017 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 agb Takie deseczki to ja jeszcze wykorzystuję kilka razy. Oczywiście zawsze część idzie na straty. W najgorszym razie staje się drewnem opałowym. Nie wiem o jakie deskowanie Ci chodzi, bo "deskowanie" to w budownictwie synonim "szalowanie". Ale jeśli chodzi o dach to jak najbardziej dużą część można wykorzystać. dzinks0 W izolacji termicznej płyty fundamentowej najpiękniejsze jest to, że izolacja płynnie przechodzi na ścianę. Dając izolację na płycie jest już ona przerwana przez ścianę nośną podobnie jak w przypadku tradycyjnych fundamentów. Najlepiej narysuj to sobie w przekroju, a wszystko stanie się jasne. 20cm pod płytę + 10cm na płytę = 26cm pod płytę (tak mniej więcej) Porównanie kosztów płyty względem tradycyjnego fundamentu robiłem tutaj: http://www.dziennikbudowy.net.pl/wybor-technologii/plyta-fundamentowa-vs-tradycyjny-fundament/. Starałem się zrobić to rzetelnie bez naginania rzeczywistości. Nie uwzględniłem robocizny. Jeśli porządnie zaizolujesz fundament ławowy to koszty wyjdą niemal identyczne, a i tak otrzymasz gorszy produkt. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 19.04.2017 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Chodziło mi o deskowanie dachu, tylko słowo wcięło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 23.04.2017 18:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) Zbrojenie rdzeni żelbetowych 210 Znudziło mi się skakanie po pustakach więc stworzyłem taką oto drabinę 211 Szalunek rdzenia narożnego 212 213 Domurowałem też kawałek komina, tak aby jego wysokość była wyższa niż górna powierzchnia stropu. Komin dopiero teraz zyskał wkład ceramiczny fi200 otulony kształtkami z wełny mineralnej. Wszystkie elementy komina firmy CJ Blok. Mogę polecić tą firmę. Używałem kitu suchego i samodzielnie go rozrabiałem. Na początek trzeba zamieszać do stanu bardzo gęstego, gdyż przy kolejnym mieszaniu po 5min robi się z niego płynna masa. 214 Dopiera teraz całkowicie dokończyłem GWC. Ktoś zapyta czemu robię tak po trochę? Dostosowuję się do pogody albo czasu, który mogę poświęcić na pracę. Czasami było takie błoto, że z łopaty nie chciało mi się oderwać. 215 Cały GWC ma średnicę DN160, a rura pionowa to DN200. Oto szczegół czerpni z szczelną (zaślepioną) studzienką na skropliny 216 Rozpocząłem też szalowanie stropu. Gdy mamy wszędzie ściany i nieduże rozpiętości to wszystko OK, ale jeśli trzeba budować takie mosty w powietrzu to już insza inszość 217 218 Planuję strop monolityczny gr. 18cm oraz wieniec nad ścianami obniżony jeszcze o 10cm. Dlatego nie wystarczy mi nawet szeroka deska. Wykorzystuję płyty OSB o szerokości 62,5cm. Trzeba trochę pokombinować żeby taką płytę samemu przytwierdzić do muru ale na budowie zdarzają się i trudniejsze zadania. Taki strop (około 200m2) pewnie zejdzie mi bardzo długo. Nie mam żadnego nadproża, wszystko zostanie zaszalowane razem ze stropem więc będzie dużo kombinacji. Dodatkowo czeka mnie zaszalowanie ściany żelbetowej razem ze schodami wspornikowymi i kilka podciągów. Pozdrawiam Bartek Edytowane 4 Lutego 2019 przez B_i_U Zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 23.04.2017 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Taki strop (około 200m2) pewnie zejdzie mi bardzo długo. Nie mam żadnego nadproża, wszystko zostanie zaszalowane razem ze stropem więc będzie dużo kombinacji. Dodatkowo czeka mnie zaszalowanie ściany żelbetowej razem ze schodami wspornikowymi i kilka podciągów. Będę śledził z uwagą u mnie też ma być monolit. Robiłem małe rozeznanie w kwestii płyt figran albo stropów smart. W Toruniu (ok 20km) jest firma, produkująca płyty filigran z B37 więc szacun ale kosztują ok 80zł/mkw + transport+ dźwig = trochę drogo. W Bydgoszczy (ok 60 km) jest inna firma, robi z B30 i kosztuje płyta znacznie taniej bo 60zł/ mkw (+ transport + dźwig). Wszystko ceny netto, dla obu firm zamówienie 150mkw to takie maleńkie, detaliczne robótki więc o zniżkach można zapomnieć. Mimo wszystko ta wizja zrobienia stropu może o miesiąc szybciej a o 2-4 tys zł drożej jest warta przeanalizowania. Najszybszy jest oczywiście smart ale i najdroższy bo kosztuje 140netto za mkw. Jedynie jego montaż to kwestia jednego dnia (a nawet kilku godzin) i po stropie Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 24.04.2017 04:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Będę śledził z uwagą u mnie też ma być monolit. Robiłem małe rozeznanie w kwestii płyt figran albo stropów smart. W Toruniu (ok 20km) jest firma, produkująca płyty filigran z B37 więc szacun ale kosztują ok 80zł/mkw + transport+ dźwig = trochę drogo. W Bydgoszczy (ok 60 km) jest inna firma, robi z B30 i kosztuje płyta znacznie taniej bo 60zł/ mkw (+ transport + dźwig). Wszystko ceny netto, dla obu firm zamówienie 150mkw to takie maleńkie, detaliczne robótki więc o zniżkach można zapomnieć. Mimo wszystko ta wizja zrobienia stropu może o miesiąc szybciej a o 2-4 tys zł drożej jest warta przeanalizowania. Najszybszy jest oczywiście smart ale i najdroższy bo kosztuje 140netto za mkw. Jedynie jego montaż to kwestia jednego dnia (a nawet kilku godzin) i po stropie Pozdrawiam Karol Jest jeszcze płyta żerańska / kanałowa, mam taką u siebie, montaż trwał 4 godziny i przy okazji dźwig postawił na stropie palety z cegłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 24.04.2017 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Ściągi rdzenia http://i346.photobucket.com/albums/p417/B_i_U/Dziennik%20Budowy%20Murator/212%20-%20Szalunek%20rdzenia%20naronego_zpsmerxxa31.jpg powinieneś te pręty dać w jakiś rurkach/otulinie no chyba że je ucinasz po wszystkim i zostają. Jeżeli tak to taniej i szybciej było by dać zwykły pręt zbrojeniowy np fi8 i po prostu go młotkiem pozaginać z obu stron. BTW: czemu ta studzienka w GWC jest szczelna? nie lepiej dać z 30cm w dół i sypnąć tam sztycha żwiru żeby się pozbywać ewentualnej wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 24.04.2017 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Z jakiej grubości OSB robisz?Stoje teraz przed dylematem czy na deskowanie stropu/belek itp zamawiać deski czy OSB i kalkuluje koszty:-)Chciałem kupić płyty 18mm bo w promocji są ale patrząc na grubszą - 25mm mam obawy:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 24.04.2017 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 OSB 18mm z leroya ładnie się wygina pod naporem betonu na odcinku 40cm (szalowałem słup na tarasie - fragment będący w ziemi więc się nie przejmowałem). Ogólnie OSB18mm to wg mnie lichota. Poza tym, niby z zasady jest wodoodporna w jakimś tam stopniu - u mnie leży na budowie kilka kawałków tych płyt i spęczniały od deszczu jak zwykłe wiórowe PS. Ja też słup ściągałem szpilkami - dokładnie fi 6mm a drugiego dnia je wkrętarką idealnie wykręcałem Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 24.04.2017 20:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 powinieneś te pręty dać w jakiś rurkach/otulinie no chyba że je ucinasz po wszystkim i zostają. Jeżeli tak to taniej i szybciej było by dać zwykły pręt zbrojeniowy np fi8 i po prostu go młotkiem pozaginać z obu stron. BTW: czemu ta studzienka w GWC jest szczelna? nie lepiej dać z 30cm w dół i sypnąć tam sztycha żwiru żeby się pozbywać ewentualnej wody? Pręty się ładnie odłamują, a ich koszt jest na tyle mały, że zabawa w ich otulanie jest moim zdaniem niewarta zachodu. Pewnie niewiele mniej kosztuje jakiś wężyk. Zagięty pręt fi8 na dole takiego słupa obawiam się, że by się rozprostował. Studzienkę zdecydowałem się zrobić szczelną aby była bardziej sterylna. Przemek Kardaś tak zrobił i myślę, że to dobre rozwiązanie. Jak coś to kiedyś zrobię tam dziurę od góry. Wodę gruntową mam głęboko. Przynajmniej będę wiedział, czy się tam coś wykrapla. Z jakiej grubości OSB robisz? Stoje teraz przed dylematem czy na deskowanie stropu/belek itp zamawiać deski czy OSB i kalkuluje koszty:-) Chciałem kupić płyty 18mm bo w promocji są ale patrząc na grubszą - 25mm mam obawy:-) 22mm. Jeśli nie potrzebujesz dużych szerokości (powyżej 35cm) to kup deski. 1m3 OSB to powyżej 1000PLN, deski poniżej 600PLN. Deski są dużo odporniejsze na wodę. Ja bym już OSB nie kupił. Ostatnio kupiłem taką sklejkę szalunkową i uważam, że to dużo lepszy wybór niż OSB. https://www.olx.pl/oferta/sklejka-szalunkowa-wysokiej-jakosci-eukaliptus-21mm-CID628-IDkeJFE.html#5e50ccbb76 Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 06.05.2017 18:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 (edytowane) Sprawdziłem nawet ile płacę za taki dwu metrowy pręt gwintowany fi6 - 2,25PLN. Tnę taki pręt na 6 odcinków, więc wychodzi 38 groszy za jedną "szpilkę". Na cały strop (200m2), słupy, rdzenie i żelbetowe ściany pójdzie mi około 100 szt. takich dwu metrowych prętów, co daje kwotę 225PLN. Pręty jedno metrowe są u mnie nawet minimalnie tańsze (1,1PLN - sklep Unimet), więc teraz będę kupował takie ponieważ będzie więcej oryginalnych końców (nie trzeba obrabiać szlifierką żeby weszła nakrętka). Trochę fotek: 219 220 221 222 223 224 225 226 227 Na trzecim zdjęciu widać jaki popełniłem błąd. Taka zagadka Pozdrawiam Bartek Edytowane 4 Lutego 2019 przez B_i_U Zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 06.05.2017 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Chodzi o to zdjęcie ze szpilkami po skosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 06.05.2017 19:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 06.05.2017 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 A już się bałem, że tak robisz w oryginale no ale jak to pomyłka w pfzesunięciu płyt to do wybaczenia Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 07.05.2017 06:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Nie, nie. Chodzi o to, że teraz nie mam jak włożyć belki zbrojeniowej. Będę musiał wiązać w szalunku albo powyjmować szpilki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 07.05.2017 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Lee to na zdjęciu tego nie widać, wręcz wygłądają jakby były nisko osadzone jako jednoczesne dystanse dla zbrojenia. A jak Twoja druga budowa?PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 07.05.2017 14:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Stoi (w końcu to nieruchomość ) i się utwardza pod chudziaka za sprawą pory deszczowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 11.05.2017 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 (edytowane) Metoda małych kroczków. Podczas pory deszczowej odbywało się to tak: przyjazd na budowę, przebieranie się, wyciągnięcie wszystkich narzędzi, pół godziny pracy... i deszcz. Następnie pośpieszne ratowanie sprzętu, chowanie wszystkiego i przebieranie. Po czym wychodziło słoneczko i robiło się lato. Na wczasy człowiek będzie ładnie opalony . Po kwadransie powtarzał się cały przebieg wydarzeń. Znowu deszcz. Efektywny czas pracy 20%. Bez elektronarzędzi jakoś dałoby się pracować, a tak trzeba było wszystko chronić. Dzisiaj na Rzeszowszczyźnie pierwszy od dawna naprawdę ładny dzień i co... w domu zaraza. Nawet pies chory. Na działce minimalne postępy. Jestem sfrustrowany, zwłaszcza jak widzę postępy innych. Pochwalę się chociaż nowym nabytkiem. Na jednym ładowaniu można przeciąć około 4mb mokrej deski 32mm. Generalnie Lidlowe narzędzia Parkside są dobrze oceniane jak na markę budżetową. Raczej też nie robią problemów z egzekwowaniem gwarancji. Cena 250PLN. 228 No i udało mi się upolować dobrą ziemię w cenie 100PLN/12m3. Dzisiaj przywieźli mi 10 wywrotek. Dopiero po rozplantowaniu wszystkiego będę wiedział czy mi to wystarczy. 229 Pozdrawiam Bartek Edytowane 4 Lutego 2019 przez B_i_U Zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 18.05.2017 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Ja sam robiłem ten projekt więc zadecydowałem, że izolacji tutaj nie będzie. Uważam, że bardziej by szkodziła niż w czymś pomagała. Mam folię pod XPS'em i na XPS'ie, dodatkowo 25cm samego XPS'a, który na pewno nie podciąga wody. Izolacja pod ścianą jako warstwa poślizgowa mnie nie przekonuje. Przy rdzeniach żelbetowych rozszerzalność termiczna i tak jest ograniczona. Jeśli daje się tutaj warstwę poślizgową, to taka sama powinna być pod wieńcem stropowym. Projektanci dają ją pod ściany wzorując się na projektach z fundamentami ławowymi nie zastanawiając się nawet czy ma to sens (na zasadzie, że nie zaszkodzi dać). Oczywiście w przypadku ścian fundamentowych taka izolacja jest niezbędna. Pozdrawiam Bartek Witam i gratuluję budowy dwóch domów JEDNOCZEŚNIE:rolleyes: Mam pytanie o dawanie warstwy poślizgowej pod ściany w moim przypadku. Warto ją dawać czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.