drak72 12.02.2018 21:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Brama - ocieplenie Nawiązując do pytań na priv, tu będzie post o problemach z ociepleniem (jego brakiem) bramy - na razie wklejam zdjęcie Brama montowana jest do wewnętrznej ściany, dlatego należy ją wytynkować przed montażem (przed pomiarami i zamówieniem). Na zewnątrz: - od góry nie ma nic - segmenty się otwierają całkowicie do góry, ew ocieplenie belki styropianem spowoduje przysłonięcie części górnego segmentu zamkniętej bramy - z lewej i prawej widać ościeżnicę, którą częsciowo przysłoni styropian i tynk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klew 22.02.2018 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 Czy udało się pchnąć temat kanalizacji do przodu? Szukam aktualnie ekipy (też Wrocław) i jak na razie dostałem jedną porażającą wycenę. Dzwoniłem do tego Tomka Klasy, co wcześniej nr podałeś i był bardzo zdziwiony skąd mam ten numer... Pytasz ludzi zanim wrzucisz na nich namiary na forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 06.04.2018 20:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Witajcie, ponad rok chorowania na zatoki i w końcu znalazłem porządną klinikę (na Nadodrzu, pl. Strzelecki), jest szansa, że znowu będę miał siły na dom - on tego potrzebuje :-] Mam też swojego laptopa, nie muszę czekać aż dzieci pójdą spać - często to się nie udaje, dzięki temu może znowu wrzucę kilka cennych informacji dla kolejnych budujących. Będą zaległe posty o elektryce i wentylacji, ale najpierw... Tynkowanie zimą Niestety nie udało się ocieplić domu przed zimą, a tynkarz do tynków wewnętrznych był już umówiony. Pisałem wyżej, że tynki wyszły super i tak jest. Niestety miejsca gdzie są lane betonowe słupy i belki nie wyglądają już tak dobrze. Teraz chcemy malować, ale najpierw trzeba będzie zająć się problematycznymi ww. miejscami. Na początku widać było mokry tynk w miejscach, gdzie są słupy. Tu widać, jak ocieplenie skrzynki z roletą powoduje, że ciepło nie ucieka i ściana nie jest zimna i wilgotna w tym miejscu (słupy już widać): Czekałem aż wszystko wyschnie (jeździłem wietrzyć), ale niestety po trzech miesiącach jest kilka miejsc, które chyba są do poprawki: Generalnie nie polecam jeśli dom nie ma ocieplenia na zewnątrz. Ewentualnie może komuś się uda i mrozy nie złapią w czasie wysychania, ale to loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 06.04.2018 20:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Kafle/B] Koniec budowy, kasa się kończy, więc człowiek zmusza się i wszędzie pyta o upusty. Kafli szukaliśmy na Karmelkowej, tylko po jednej stronie ulicy są trzy "salony łazienek" - więcej nie dało się zwiedzić z dziećmi. Szybkie decyzje i do wiatrołapu idą Tubądzin Fair Beige Mat 80x80cm, do łazienki na podłogę Opoczno Stone light grey lapatto 60x60cm. Modne teraz wykończenie Lapatto - i my daliśmy się złowić. Kupiliśmy w Jeta, po podsumowaniu (ok.9 + ok.4 m2) wyszło 2200zł z hakiem, po zapytaniu "mogę liczyć na rabat?" cena magicznie zmieniła się na 1900 z hakiem. Fuga do łazienki: Mapei kolor Manhattan - szarość idealnie pasująca do kafla, do wiatrołapu bodajże "piasek" Najgorzej z fachowcami do położenia - z polecenia, pewny gość wziął 100zł za położenie 1m2 na gotowo, klej, folia w płynie, taśma narożnikowa kolejne 300zł (razem 1700zł robocizna + 1900 kafle) i pierwsze 14m2 podłogi położone. Transport własny na dwa razy (na szczęście najpierw przyszły kafle do wiatrołapu, na drugie kolejny tydzień czekania) W wiatrołapie widać jeszcze dwie niedoróbki: 1. Przepust na kable wyszedł w ścianie i jest dziura do zatkania 2. Wylewka jest zrobiona do wewnętrznej krawędzi otworu drzwiowego, a drzwi zamontowane na zewnętrznym licu ściany więc jest dziura do zalepienia i dopiero na to inwestor przyklei sobie kafle (fachowcy mi docieli) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 06.04.2018 21:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Panele i podkładWybraliśmy panele Kronopol Aurum Dąb Waniliowy, cena w Belpol na Bielanach 71 zł/m2, najtaniej w Internecie: 61zł/m2. W okolicach Armii Krajowej w Panel Land i na Krakowskiej w Euromasters Podłogi można zejść do 64 zł/m2 z dowozem na budowę z fakturą (niektórzy proponują bez faktury podział VAT... - ja się boję, wolę mieć fakturę). Pod panele najlepszy podkład przy ogrzewaniu podłogowym (jak doczytałem) to maty kwarcowe, niestety drogie, ale mam nadzieję że warto.Przedstawiciel jest w Poznaniu ale mają biuro we Wrocławiu na pl. Orląt Lwowskich (Direct Floor) - na dzień dobry zeszli 12% z ceny na stronie która wynosi 28zł/m2.Aktualnie czekamy na dostawę, ułożenie we własnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Inwestor 08.04.2018 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2018 Witam Widzę że ruszyliście z wykończeniem U nas dopiero dziura pod fundamenty Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 19.04.2018 21:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Piotr gratuluję! to ostatnie dni, kiedy masz czas na Internet Ja ten tydzień spędzam tak: 6:30-08:30 rozwożenie dzieci, 9-17 praca, 18-21:30 kładzenie paneli/malowanie ... szkoda, że nie mam czasu wrzucić wszystkiego od razu na forum, muszę znaleźć chwilę. Do końca etapu budowlanego została mi kanaliza i elewacja, później to podsumuję kosztowo. Pozdrowienia dla budujących Dominik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 22.04.2018 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 Tynki gipsowe zimowe - naprawa Jak pisałem, niestety w nieocieplonym domu w miejscach gdzie są w ścianie elementy ze zbrojonego betonu (wylewane), tynk nie wyglądał najlepiej: Nabyłem kolejny zestaw "gadżetów": Czytałem o różnych szlifierkach, rozmawiałem z doradcą w sklepie i w końcu kupiłem oscylacyjną (podobno bardziej wybacza błędy). Nie żałuję. NIezbędna jest też ręczny uchwyt do siatek szlifierskich (za 10zł), siatki - czytałem trochę i wziąłem różne (100, 120, 150, 180) - w sumie bardziej pracowałem 100 i 120, wyższe to już polerowanie nie szlifowanie Kupiłem wielkie wiadro gładzi, zużyłem może połowę. Kupiłem trzy szpachle do gładzi - optymalnie pracowało się tą najmniejszą + mała szpachelka. Po przeszlifowaniu miejsc, gdzie były bąble i dziury w tynku, nakładałem gładź szpachelką na szpachlę, przykładałem w narożniku ściana-sufit i jednym płynnym ruchem, dociskając do sufitu (lub ściany) rozprowadzałem gładź. Po kilku razach nabrałem wprawy. Gdy między pociągnięciami robi się wystająca kreska z gładzi - lepiej nie poprawiać - poczekać do wyschnięcia i zeszlifować. Każda próba poprawiania zwykle kończy się zepsuciem danego miejsca. Po wyschnieciu (wcale nie kilka godzin - jedno miejsce próbowałem szlifować i rozmazałem gładź szlifierką ) można było przeszlifować (wystarczyło ręcznie, gdzieniegdzie uruchamiałem szlifierkę - trzeba uważać w narożnikach, bo druciki trzymające siatkę wrzynają się w tynk, gdy prowadzimy szlifierkę blisko sufitu - robimy dodatkowe dziury, zamiast je usuwać) Wyszło OK (niepomalowane nie wygląda jeszcze dobrze, ale po pomalowaniu jest OK). Zdjęcia nie oddają trójwymiarowej struktury, ale były wystające bąble i dziury a po wszystkim jest gładziutko. Przed: Po: Cały narożnik po gładzi: Przelecenie wszystkich miejsc w domu, które wymagały poprawy zajęło kilka dni (weekend+praca po pracy), wkurzające - mógłbym już malować, ale niestety robiło się tynki zimą w nieocieplonym domu, to trzeba za to zapłacić parę roboczogodzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 22.04.2018 21:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 Kładzenie paneli 1 Podkład - topowy podkład pod panele na podłogówkę - mata kwarcowa 3mm. Do sklejania - taśma aluminiowa (w DirectFloor dali 15 % rabatu - wychodzi po ok. 21zł /szt. - oryginalna producenta podkładu). Uwaga1: podkład gruby i ciężki, po rozwinięciu rolki należy przerzucić go aluminiową stroną do góry - można go wtedy bardzo łatwo rozerwać (podrzeć lub potargać jak mówią na Opolszczyźnie) - trzeba to robić ostrożnie! Uwaga2: ciekawostka - instrukcja na opakowaniu jest >5 językach, ale nie ma zni PL ani EN, musiałem sprawdzać czy "alu seite oben" to znaczy to co myślę Uwaga3: instrukcja "mówi" że należy wywinąć podkład na ścianę, zrobiłem tak i później odcinałem te wywinięte częśći - nie da się zrobić poprawnych dytalacji przy tak grubym i nieco sztywnym podkładzie - po obcięciu dokleiłem wywiniętą na ścianę folię, która pozwoliła na układanie. Rozłożony podkład wywynięty na ścianę: po odcięciu nadmiaru i doklejeniu folii (jak ja nie lubię robić coś dwa razy): Podkład naprawdę dobrze przewodzi ciepło - po rozłożeniu w całym salonie, ściągnąłem buty i chodziłem po nim w skarpetkach - nie dałem rady, zimno w stopy, ciągnie jak od betonu (czyli OK). Ale od początku, pomimo dobrej ceny paneli (64zł/m2), transport na budowę był gratis, przyjechał pan busem, otworzył drzwi, wskazał na paletę paneli i powiedział: "40 paczek dla pana". Dobrze, że busem wjechał pod sam garaż, ale i tak maść na nadwyrężony łokieć się przydała - tą samą używam do pleców, które nie wytrzymały maratonu: malowanie+układanie paneli). Nowy gadżet w rodzinie - zakup pod panele i przyszły taras itp.: najpierw było stanowisko na zewnątrz, ale jak przyszło do pracy w niedzielę, zamknąłem się w garażu: Uwaga: po ułożeniu ok 60m2 tarcza powoli odmawia pracy, klasa paneli AC5 - to jednak twardy orzech do zgryzienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 22.04.2018 22:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 Kładzenie paneli 2 1. Ustalenie kierunku kładzenia i położenia szczelin dylatacyjnych Panele mają być w całym domu (oprócz łazienek) dlatego trzeba myśleć o wszystkich pomieszczeniach - nam wyszło, że najlepszy będzie układ wzdłuż osi (równolegle do) wejście do domu - tył domu. Dylatacja - przy przejściu do strefy sypialni (w progu drzwi) - tak wiemy, że przekraczamy normę producenta maksymalnej powierzchni bez dylatacji. Dylatacja - z pociętego panela (10mm) 2. układanie - pierwsze rzędy Niestety u nas pod ścianą występuje wypustek (będzie szeroki parapet do siedzenia w oknie) i to powodowało, że pierwszy rząd był podzielony na pół, dopiero drugi czy trzeci rząd przechodził od ściany do ściany. Moim zdaniem najlepiej złożyć sobie 2-3 rzędy na równo i potem dosunąć do ścian i wyregulować oparcie o ściany klinami/kawałkami paneli. Mi trochę się rozjeżdżało i musiałem rozebrać dwa razy jakiś kawałek... 3. Kierunek układania - instrukcja jest obrazkowa, niby narysowali, że zaczynają od prawej - mi było wygodnie od lewej - nie da się, w tych panelach zamki są tak skonstruowane, że panel z lewej opuszcza się na panel z prawej - uważaj, którą częścią kładziesz do ściany - nie trzeba odcinać pióra, jeśli obrócisz dobrą stroną do ściany. Minimalna długość przy ścianie 40 cm, minimalna szerokość przyciętego panela 5cm - trzeba zmierzyć odległości i podzielić. U mnie sprawdził się: laserowy miernik (kupiony na początku budowy Yato) + kalkulator w telefonie. Tak piszę, ale widać po połączeniach, że docelową długość startową ciętego panela (raz zaczynamy całym, raz ciętym - na zmianę) uzyskałem w trzecim rzędzie... to się przykryje narożnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 22.04.2018 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 Kładzenie paneli 3 Jeszcze nie napisałem - jest 10 różnych wzorów panela - można rozpakować i poukładać jeden wzór na jedną stertę - ja tak robiłem. Dany wzór ładnie się łączy wzdłużnie ze sobą. powtarza się co dziesiąty panel patrząc poprzecznie. Przeszedłem do korytarza - jeszcze fotki jak fajnie się docina podkład: Różnica poziomów - kafle/panele. Mamy kafle 10mm, panele 10mm - okazuje się, że kafle wyszły na ok. 14mm a panele na ok. 13mm - prawie równo, naprawdę dobrze. Jeszcze nie kładłem listw maskujących, ale jest praktycznie równo na łączeniu kafli z panelami Zdjęć z tego etapu brak - muszę zrobić. Folii paroizolacyjnej nie stosowałem pod podkład - zgodnie z wytycznymi dystrybutora/producenta podkładu - wystarczy sklejenie połączeń ich taśmą. Tych którzy zapytają o kolejność prac - robimy teraz pod bank - czekamy na ostatnią transzę - musiałem zacząć podłogi i malowanie (nie mam jeszcze gniazdek i włączników, ostatniej warstwy farby...można powiedzieć, że na mojej budowie przywykłem do robienia wszystkiego nie jak normalny człowiek, tylko w innej kolejności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 22.04.2018 22:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 Układanie paneli - post scriptum Już wyłączyłem komputer ale przypomniałem sobie dwie ważne rzeczy: 1. Jeśli trzeba rozebrać ułożoną część - krótsze zamki rozsuwamy zgodnie z instrukcją, trzeba przy tym mega uważać - ja mam kilka zamków na sumieniu, są bardzo delikatne Dlatego na zdjęciach widać klej - kleiłem uszkodzone zamki 2. Gdy układamy panele, najpierw wsuwamy dłuższą krawędź (zamek), następnie ruszamy prawo=lewo żeby upewnić się, że dobrze leży, następnie dosuwamy do poprzedniego panela i opuszczamy aby zamek na krótszym boku się zatrzasnął, tutaj uwaga - nie dosuwać za mocno, tylko z czuciem, wtedy zamek się zamyka prawie pod ciężarem panela, dosunięcie na siłę i opuszczenie powoduje, że zamek nie zamknie się nawet jak walisz młotkiem (gumowym). Jak się to zrobi z tzw. czuciem - idzie jak masło (tu przemawia doświadczenie kilkudziesięciu metrów kwadratowych z tym modelem paneli/zamków) Ja zrobiłem sobie kawałek panela z obciętym piórem, który wsuwałem w poprzedni panel i pukałem w niego lekko gumowym młotkiem, żeby wszystko się dobrze ułożyło) jak włożysz następny panel poruszasz nim, opuścisz, a on nie dotknie podłogi tylko wisi pod kątem - to znak, że trzeba użyć młotka) PS teraz kłuje mnie to "kładzenie" w poprzednich postach, ale zostawiam, nie mam siły poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lejziboj 13.06.2018 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Witam.Mam pytanie odnośnie ostatecznie podłączenia (jestem na tym niestety koszmarnym etapie). Czy ostatecznie opłacało się robić to na raty (6kW a potem docelowe)? Czy korzyść finansowa (by nie wyciągać informacji poufnych o wydatkach) była znacząca i rekompensująca problemy z koniecznością ponownego przejścia przez procedurę?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
libra100 26.06.2018 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 Fantastczny dziennik budowy, pawdziwa skarbnica wiedzy praktycznej! Mam nadzieję, że to jeszcze nie koniec jego prowadzenia? Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 06.08.2018 22:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Cześć, przepraszam, ale wykończeniówka zjada cały dostępny czas, który na dodatek trzeba poświęcić dzieciom, które mają wakacje... @Leiziboj - mam wrażenie, że nie było warto. NIestety dokładnie Ci tego nie policzę, ale nakląłem się strasznie na siebie, że nie zrobiłem od razu docelowo. Zdjęć i materiałów mam dużo, gorzej z czasem - obiecuję sobie, że to wklepię w dziennik - jak będzie czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 06.08.2018 22:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 ELEWACJA Pierwszy umówiony fachowiec od Elewacji wyjechał za granicę, drugi zmienił pracę, trzeciego nie było... Zdesperowany sięgnąłem po portal z ogłoszeniami ofer***pl ("szukaj fachowca" - jest kilka takich, wybrałem wrocławski), za pierwszym razem, zero ofert! Załamka. Zadzwoniłem nawet do nich, z pytaniem, czy wszystko dobrze wypełniłem, ale okazało się, że po prostu nikt się nie zgłosił Zapytali czy wystawić drugi raz - co mi szkodzi - OK. W ciągu trzech dni zadzwoniły trzy firmy, z czego dwóch fachmanów przyjechało na budowę!!! Oczy się im świeciły jak zobaczyli parterówkę - ściana o wysokości 3,5m to dla nich bułka z masłem (później się okazało, że dach z nadbitką to masa docinania - dobrze, że podpisaliśmy umowę - chcieli podnieść cenę w trakcie). Jeden chciał 175 zł/m2 na gotowo: materiał+robozcizna z posprzątaniem i kontenerem, ale od powierzchni elewacji nie odliczał okien!!! Drugi chciał 65 zł/m2 robocizna - materiały ja kupuję w hurtowni - od powierzchni odliczane okna, ale ościeża 20zł/mb a parapety-montaż za 60zł/mb Trzeci chciał 76 zł robocizna - materiały ja kupuję w hurtowni Wybrałem drugiego - nie mam już kasy (kto dotarł do tego etapu i był rozrzutny to wie jak to jest Firma Janusz Osiecki - ściągnął trzech Ukraińców, okazuje się, że to ich pierwsza robota w PL - chcieli się pokazać, dlatego robili naprawdę dokładnie, ale długo (dla mnie nie problem).- jeśli nadal u niego robią to ich polecam (Jurij + Siergiej + pomocnik). Cokolik - wybrałem 40 cm z tynkiem mozaikowym (15 cm styro Termoorganika 31), tynk Arsanit (numer bodajże 103) - tylko taki mieli u Bechcickiego Listwa startowa 20cm Ściana: styro Termoorganika 32, tynk silikonowy Caparol kolor Nutria 18 (złamana biel, nieżółta Tynk próbowałem kupić w MBS Stępińska, ale trzy kolejne osoby nie odpowiedziały na email to się poddałem - jak oni pracują ??? Wzorniki tynków do pobrania w hurtowni za kaucją (100 lub 200 zł - Caparol/ Arsanit) Uwaga - do umowy warto wrzucić montaż podejść pod kraniki na wodę oraz ew. skrzynkę gazową na elewacji (jak ktoś ma) - później chcą za to ekstra 200 zł (i tak mało Zamówienie - ile styropianu ? Czytałem, że dużo odpadów wokół okien i w narożnikach - zamawiałem tak jak na całą powierzchnię ścian minus połowa powierzchni okien - dużo zostało (kilkanaście paczek). Zawiodłem się na styro Termoorganiki - wiele kawałków było krzywych jak banan i ukraińcy odkładali na bok, na szczęście będę ocieplał strop na strychu i tam go wrzucę. Montaż podejść pod kraniki na elewacji. Sprawdzone rozwiązanie u innych osób (i tanie w dodatku) - sklejka 18mm (ok. 4 zł) + styrodur z odpadków po płycie + dwa długie wkręty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 30.08.2018 21:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2018 Elewacja Koszt elewacji to ok. 13 000 robocizny i ok. 18 000zł za materiały, czyli ok. 31 000zł (zostało mi parę paczek styropianu). Ciężko się wierci dziury w świeżo wykonanej elewacji, ale musiałem zawiesić: - lamy z czujnikami nad bramą garażową - czujnik pogodowy do pieca - czerpnię i wyrzutnię Przykręcałem też kraniki do wody, i tu NIEMIŁA niespodzianka - panowie wykonawcy totalnie olali to co kupiłem i im mówiłem o wykonaniu podejść pod kraniki, zrobili po swojemu - ucięli rurkę PEX kilka cm od ściany i na wprost zamontowali złączkę skręcaną (taka była ich pierwsza propozycja, którą zdecydowanie odrzuciłem). Już przy odkręcaniu korka/zaślepki - całość się rozkręciła, a w otworze widziałem tylko końcówkę PEXa, dramat!!! :mad: Kilka razy im pokazywałem jak ma być, kupiłem materiały, a oni zrobili jak chcieli, skasowali dodatkowe 200zł, zalepili tynkiem i poszli.... Lepiej takie rzeczy zrobić samemu niż liczyć na uczciwość "fachowców" Nie podaruję im tego choćbym miał iść do sądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michal818 31.08.2018 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2018 Przykręcałem też kraniki do wody, i tu NIEMIŁA niespodzianka - panowie wykonawcy totalnie olali to co kupiłem i im mówiłem o wykonaniu podejść pod kraniki, zrobili po swojemu - ucięli rurkę PEX kilka cm od ściany i na wprost zamontowali złączkę skręcaną (taka była ich pierwsza propozycja, którą zdecydowanie odrzuciłem). Już przy odkręcaniu korka/zaślepki - całość się rozkręciła, a w otworze widziałem tylko końcówkę PEXa, dramat!!! :mad: Kilka razy im pokazywałem jak ma być, kupiłem materiały, a oni zrobili jak chcieli, skasowali dodatkowe 200zł, zalepili tynkiem i poszli.... [ATTACH=CONFIG]418117[/ATTACH] Lepiej takie rzeczy zrobić samemu niż liczyć na uczciwość "fachowców" Nie podaruję im tego choćbym miał iść do sądu. Możesz wyjaśnić lepiej te kraniki? Czy twój pomysł by taki: decha do ściany, do dechy kolanko, do kolanka PEX a prostopadle do muru wyprowadzony kranik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drak72 02.09.2018 20:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2018 Pomysł nie jest mój - tak ludzie robią - o ile udało mi się ustalić. Przepraszam za jakość, ale tak mniej więcej to powinno wyglądać: a tak to wykonali: Zgodnie ze starym stwierdzeniem, najlepsze jest takie rozwiązanie, które przysporzy najmniej roboty wykonawcy. Nie sprawdzę na ile mocne jest rozwiązanie pierwsze, drugie na pewno jest jednym z najgorszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klew 03.09.2018 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Zgodnie ze starym stwierdzeniem, najlepsze jest takie rozwiązanie, które przysporzy najmniej roboty wykonawcy. Jest jeszcze jedno powiedzenie: chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.