czeresiowy 08.09.2016 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Witam! Planuję rozbudowę domu. Dokładnie mówiąc chcę wybudować drugi dom przy istniejącej połówce bliźniaka. Nie jest to "planowany" projekt czyli druga połówka bliźniaka tylko zupełnie inny projekt (stworzony od podstaw przez architekta na nasze potrzeby). Połówka bliźniaka która stoi jest podpiwniczona a nasz planowany dom nie. Problem powstaje przy fundamentach. Architekt zaplanował brak ławy przy istniejącym budynku. Piszę na forum ponieważ jeden z potencjalnych wykonawców z wieloletnim doświadczeniem powiedział, że pierwszy raz widzi "takie cuda" i nie jest do tego przekonany. Jestem laikiem i chciałbym zapytać czy ktoś spotkał się z taką konstrukcją i czy ma jakieś doświadczenie w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 08.09.2016 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Chodzi o brak lawy wzdłuż istniejącej ściany? A ściana jest projektowana, czy oddzieleniem będzie tylko ta nieistniejąca ściana ? Jeżeli nie masz ściany wzdłuż starej to brak ławy nie jest błędem. Ale Nowa ława powinna być w poziomie starej przy budynku, skoro nie masz piwnic to ława powinna być schodkowa. Dlaczego?- bo budynek ma stać na rodzimym gruncie lub gruncie odpowiednio zagęszczonym a zasypując ścianę nit nie dogęszcza gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czeresiowy 08.09.2016 21:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Chcemy zbudować oddzielny budynek czyli będzie ściana przy ścianie jeśli chodzi o łączenie. Z tego co rozumiem będziemy kłaść cegły na chudziaku. Architekt tak wyliczył więc powinno być dobrze ale jako laik nie jestem do tego przekonany. Ten z lewej to istniejący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania