Tad 04.08.2004 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2004 Witam- proszę tych, którzy mają już tynk zewnętrzny położony na betonie komórkowym , nie ocieplanym, o poradę i może jakieś własne spostrzeżenia.Ja budowałem z Hebla 37.5 cm, więc mam zamiar położyć tynk zewnętrzny bez dodatkowego ocieplenia. Proszę o podpowiedź:1/Czy położyć tynk "konwencjonalny", cementowo-wapienny? Jeżeli tak to jak przygotować ściany przed robotą- mam na myśli- jak zagruntować ściany i czym2/Czy położyć tynk cienkowarstwowy na podłożu z kleju i siatki (tak jak przy ocieplaniu ścian) i czy w tym przypadku też stosuje się przygotowanie ściany przed położeniem kleju i siatki?Serdeczne dzięki za pomoc, bo mam nadzieję, że taką otrzymamPozdrowionkaTad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek_gdynia 04.08.2004 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2004 mam dom z YTONG-a 40 cm. Korzystałem z usług doradcy technicznego firmy Weber Terranova /producent tynków/ i w sumie wybrałem rozwiązanie pośrednie. Aby mieć pewność że zakryję wszystkie szczeliny między bloczkami będę dawał tynk podkładowy, na to siatka i finalnie tynk silikatowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maluszek 04.08.2004 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2004 Ja mam ściany z Ytonga 36,5 i tynk będziemy kłaść cienkowarstwowy. Teraz położony jest: jedna wrstwa kleju, siatka, druga warstwa kleju a na to tynk silikatowy (Terranovy). Tak nam doradził przedstawiciel Ytonga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 04.08.2004 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2004 U mnie budowala firma z autoryzacja Ytonga (36.5/400) - dali warstwe podkładową tynku na siatce, nast. pomalowali to jakąś farbą gruntującą i nałożyli tynk cienkowarstwowy mineralny - Rofix Wygląda to OK hej - Krzysiek PS w kazdym razie od początku deklarowali, ze tynk na siatce jest konieczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toomas 07.09.2004 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 a jak grubości tynku przy waszych propozycjach? Producenci zalecaja ok 1.5 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dave 07.09.2004 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 Widze ze dominuja rozwiazania cienkowarstwowe bardzo drogie.. Podnosza one koszt sciany z Ytonga do ceny sciany 3W... Ja proponuje rozwiazanie o najlepszej relacji jakosc/cena: tynk cementowo-wapienny a na to farba silikonowa. W kazdym rodzaju tynku czy siatki sciane i tak trzeba zagruntowac. W przypadku tynku cienkowarstwowego daje sie pozniej siatke i klej a w przypadku tynku c-w daje sie szpryc cementowy. Na to w wersji cienkowarstwowej na siatke daje sie tynk pod kolor a w wersji z tynkiem c-w na szpryc daje sie normalna warstwe tynku. Zapytam z ciekawosci - ile placiliscie za tynk cienkowarstwowy - chodzi mi osobno o material i o robocizne ? D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przekorek 07.09.2004 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 Chodzą słuchy, że do BK tynk słabo chwyta, więc lepiej przed tynkowaniem powierzchnie podrapać gwoździami. Wydaje mi się to głupkowate - tak łazić i drapać. Czy może to ktoś skomentować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 07.09.2004 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 Według testów które przeprowadziłem to ani tynk cementowo wapienny ani gipsowy ani też cienkowarstwowy nie daje się łatwo zerwać z BK. Warunek-dobrze wykonany. Wszystkie ściany przed położeniem tynku gruntowałem Unigruntem Atlasa po to żeby BK nie odciągał zbyt szybko wody i zaprawa dobrze związała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dave 07.09.2004 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 Robert - a Ty przypadkiem nie pracujesz dla Atlasa ? Sciany trzeba zagruntowac gruntem do elewacji. Producent moze byc obojetny D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 07.09.2004 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 Masz rację. Nie ma znaczenia jaki grunt. Dla Atlasa nie pracuję. Tylko taki właśnie grunt zastosowałem. Producenta podałem z myślą o tym że to rozwiązanie jest sprawdzone i nic złego się nie działo. Jeśli ktoś uważa że inny grunt jest lepszy nie będę tego negował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toomas 07.09.2004 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 A czy Uni-Grunt jest paro-przepuszczalny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 07.09.2004 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 Nie wiem trzeba sprawdzić u producenta. Ale są inne grunty na 100% paroprzepuszczalne np. grunt-podkład pod farbę silikonową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toomas 07.09.2004 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2004 fakt wystarczy poczytac. Atlas pisze że przepuszcza parę wodna wieć do gruntowana BK przed tynkowaniem sie nadaje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
loop 08.09.2004 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2004 a nie wystarczy po prostu zmoczyć BK przed tynkowaniem tynkiem wapienno-cementowym (więcej wapna niż cementu)??? Tak zamierzam zrobić u siebie i tak mi powiedział ekspert z Ytonga. Nie chce kupować gotowych tynków tylko wykonać je tradycejnie. Mam elegancki drobny piasek, bielusieńskie wapno z truskawicy i cement. Tynki, które w taki sposów zrobione mam w piwnicy (nie na ytongu) wyglądają o niebo lepiej niż gotowa mieszanka tynkarska (nie pamiętam producenta) użyta do tynkowania kominów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 08.09.2004 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2004 Mi też tak mówili spece z Ytonga, tylko że moczyć bloczki trzeba tuż przed tynkowaniem bo woda odparuje a grunt nie. W przypadku kiedy zamawiasz ekipę tynkarską to może mieć znaczenie bo trzeba im patrzeć na ręce albo samemu moćzyć na czas, a znając podejście ekip do roboty wątpię żeby chciało im się dodatkowo bawić kiedy nikt ich nie pilnuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.