Pawel . 25.09.2016 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Witam Zadałem to pytanie w moim poście dotyczącym ogrzewania, jednak nie uzyskałem odpowiedzi. Zrobiłem projekt położenia kolektora pionowego, tak mniej więcej dla zobrazowania sytuacji. Od razu mówię, nie jestem grafikiem komputerowym więc jakość kiepska. 3 pętle po 200 metrów każda, rura PE40. Czy w tym przypadku studzienka to najlepsze wyjście czy bezpośrednie podłączenie w kotłowni? Zaznaczam, że dolne odcinki są najdłuższe z tego powodu iż ta część działki jest wilgotna i najdłuższa. Jakie powinny być optymalne odstępy pomiędzy poszczególnymi rurami w pętli oraz pomiędzy pętlami? Ja wcześniej wspominałem, gleba to wilgotna glina. Czerwoną linią zaznaczyłem granice obszaru gdzie ewentualnie mogę umieścić kolektor. Powierzchnia około 6 arów Mam zamiar wykopać 3 rowy koparką z łyżką 90cm i układać w jednym rowie rurę tam i z powrotem. Wydaje mi się, że będzie to optymalne. Nachylenie terenu około 10-12 stopnie w dół w położenia domu. Dzięki za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 25.09.2016 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Zrób wymiennik spiralny ... Znacznie prościej a działa tak samo .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel . 25.09.2016 13:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Zrób wymiennik spiralny ... [ATTACH=CONFIG]368391[/ATTACH] Znacznie prościej a działa tak samo .. Z tego co czytałem, to spiralny poleca się przy ograniczonej powierzchni. Ja mam dużo miejsca, dlatego myślę, że takie 3 pętle będą bardziej wydajne od spiralnego. Poza tym grunt powinien się szybciej regenerować, ale to tylko moja teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania