Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy ktos ma wzor umowy z budowlancem?


Kiebok

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 74
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

UMOWA O ROBOTY BUDOWLANE

 

 

 

zawarta w dniu ......... r. w Warszawie

pomiędzy:

 

zwanymi dalej Inwestorem

 

a

 

 

zwaną/ym dalej Wykonawcą

 

 

 

§ 1

Przedmiot umowy

 

 

 

1.Inwestor zamawia, a Wykonawca przyjmuje do wykonania wszelkie prace mające na celu wybudowanie domu mieszkalnego w zabudowie wolnostojącej o powierzchni użytkowej domu m2, garażu , zgodnie z projektem architektoniczno-budowlanym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej umowy oraz zakresem prac wskazanym w załączniku nr 2 do niniejszej umowy, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami.

2.Wykonawca może wykonać na życzenie Inwestora dodatkowe prace nie ujęte w załączniku nr 2. Prace te będą określone odrębnymi załącznikami i odrębnym wynagrodzeniem.

3.Wykonawca oświadcza, że posiada wiedzę, doświadczenie, wymagane uprawnienia, sprzęt oraz potencjał niezbędny do wykonania robót stanowiących przedmiot umowy.

4.Wykonawca zapewnia, że wszystkie osoby wyznaczone przez niego do realizacji niniejszej umowy posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz przeszkolenia i uprawnienia wymagane przepisami prawa (w szczególności przepisami BHP), a także że będą one wyposażone w kaski, ubrania ochronne oraz narzędzia.

5.Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za: przeszkolenie zatrudnionych przez siebie osób w zakresie przepisów BHP, posiadanie przez te osoby wymaganych badań lekarskich, przeszkolenie stanowiskowe.

6.Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z dokumentacją i miejscem prowadzenia robót oraz, że warunki prowadzenia robót są mu znane.

7.Wykonawca oświadcza, iż od dnia rozpoczęcia robót budowlanych ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone Inwestorowi oraz osobom trzecim.

8.Wykonawca oświadcza, iż od dnia rozpoczęcia robót budowlanych odpowiada za organizację swojego zaplecza w miejscu wskazanym przez Inwestora, utrzymanie ładu i porządku, usuwanie wszelkich śmieci, odpadków, opakowań i innych pozostałości po zużytych przez Wykonawcę materiałach.

9.Wykonawca oświadcza, iż ponosi wyłączną odpowiedzialność materialną za powierzone mu materiały, maszyny i urządzenia. Przekazanie materiałów, maszyn i urządzeń każdorazowo będzie miało formę pisemną i będzie kwitowane przez Brygadzistę/Majstra Budowy.

10.Powyższy ustęp nie ma zastosowania w przypadku nieobecności Wykonawcy na terenie budowy, zgłoszonej Inwestorowi na piśmie, emailem, telefonicznie z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem. Wykonawca jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy na czas jego nieobecności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 2

Wynagrodzenie umowne

 

 

1.Za wykonanie przedmiotu umowy Strony ustalają wynagrodzenie ryczałtowe w kwocie: zł (słownie: .) netto oraz podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami w dniu wystawienia faktury.

 

2.Wynagrodzenie za wykonane prace będzie rozliczane fakturami za wykonany etap zgodnie z następującym harmonogramem rzeczowo-finansowym:

 

a)I wpłata w wysokości zł

(słownie: )

- płatna po zrealizowaniu pierwszego etapu robót wyszczególnionych w załączniku nr 2

b)II wpłata w wysokości zł

(słownie: )

- płatna po zrealizowaniu drugiego etapu robót wyszczególnionych w załączniku nr 2

c)III wpłata w wysokości zł

(słownie: )

- płatna po zrealizowaniu trzeciego etapu robót wyszczególnionych w załączniku nr 2

d)IV wpłata w wysokości zł

(słownie: )

- płatna po zrealizowaniu czwartego etapu robót wyszczególnionych w załączniku nr 2

e)V wpłata w wysokości zł

(słownie: )

- płatna po zrealizowaniu piątego etapu robót wyszczególnionych w załączniku nr 2

f)VI wpłata w wysokości zł

(słownie: )

- płatna po zrealizowaniu szóstego - ostatniego etapu robót wyszczególnionych w załączniku nr 2

 

3.Warunkiem przystąpienia wykonawcy do kolejnego etapu robót jest wpłacenie przez Inwestora wpłaty za roboty wykonane w poprzedzającym etapie.

4.Wynagrodzenie będzie płatne na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę po wcześniejszym zatwierdzeniu protokołem odbiorczym danego etapu i wpisem do dziennika podpisanym przez Kierownika Budowy z ramienia Inwestora oraz Majstra budowy Wykonawcy lub Wykonawcę.

5.Płatności za faktury dokonywane będą: - przelewem na wskazany przez Wykonawcę w fakturze rachunek bankowy w terminie 3 dni roboczych licząc od dnia doręczenia faktury Inwestorowi lub - gotówką po pisemny potwierdzeniu otrzymania wynagrodzenia.

6.Za datę dokonania płatności uważa się dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy lub podpisania potwierdzenia otrzymania wynagrodzenia w gotówce.

7.Zlecone prace dodatkowe poza umownym zakresem strony potwierdzają pisemnie aneksem do umowy lub wpisem do dziennika budowy. Inwestor ureguluje należności za wykonane w/w roboty dodatkowe w terminie 7 dni od daty wystawienia faktury.

8.Zapłata należności za fakturę przejściową lub fakturę końcową nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za jakość wykonanych robót.

9.W przypadku zwłoki Inwestora w dokonywaniu płatności Wykonawca uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych. Jeżeli zwłoka przekroczy 30 dni, niezależnie od uprawnienia do naliczania odsetek, Wykonawca może przerwać wykonywane prace do czasu zapłacenia przez Inwestora wszelkich dotychczasowych należności wynikających z umowy. Brak środków płatniczych spowodowanych opóźnieniem przelania środków przez bank, w którym Inwestor zaciągnął kredyt na budowę domu, nie jest traktowane jako zwłoka Inwestora w dokonywaniu płatności.

10.W razie przerwania prac z przyczyn wymienionych w ust. 9, termin zakończenia budowy określony w § 3 ust. 2 ulega automatycznemu przesunięciu o okres przestoju.

11.Na zabezpieczenie swoich roszczeń, w tym w szczególności roszczeń z tytułu gwarancji oraz stwierdzonych usterek, Inwestor zatrzyma tytułem kaucji gwarancyjnej z każdej faktury kwotę stanowiącą 10% wynagrodzenia umownego netto. Zatrzymana kaucja gwarancyjna rozliczona będzie po odbiorze przedmiotu umowy przez Inwestora po usunięciu wad i usterek we wskazanym w protokole terminie.

 

 

 

 

§ 3

Termin wykonania przedmiotu umowy

 

1.Termin rozpoczęcia: r.

2.Termin zakończenia (szacunkowy): r.

3.Termin zakończenia prac, o którym mowa powyżej, obejmuje zakończenie wszelkich robót oraz wykonanie wszelkich wynikających z nich poprawek i zaleceń, jak również całkowite uprzątnięcie terenu. W przypadku zaniechania czynności porządkowe mogą zostać wykonane przez Inwestora na koszt Wykonawcy.

4.Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za uchybienia uzgodnionym terminom realizacji robót, powstałe w przypadku:

nieterminowego dostarczenia materiałów budowlanych przez Inwestora

nie dotrzymania przez Inwestora warunków umowy określonych w § 2

zlecenia przez Inwestora w czasie trwania umowy dodatkowych robót nie ujętych w załączniku nr 2 bez akceptacji Wykonawcy lub zmian wymagających zmian dokumentacji lub zlecenia robót zamiennych

siły wyższej

5.Wykonawca powiadomi Inwestora o zmianie terminu realizacji robót wynikłych z powyższych przyczyn załącznikiem do niniejszej umowy lub wpisem do dziennika budowy o nowym terminie zakończenia robót.

6.W dniu r. Wykonawca przejmuje protokolarnie od Inwestora teren budowy.

 

§ 4

Obowiązki Inwestora

 

1. Do obowiązków Inwestora należy:

zapewnienia materiałów budowlanych i pomocniczych niezbędnych do wykonania prac wskazanych w załączniku nr 2

udostępnianie terenu niezbędnego do realizacji inwestycji

terminowy odbiór wykonanych prac

terminowe regulowanie zobowiązań finansowych w stosunku do Wykonawcy

zapewnienie przyłącza do wody, energii elektrycznej oraz pojemnika na śmieci

ustanowienie Kierownika Budowy.

 

§ 5

Obowiązki Wykonawcy

 

1. Do obowiązków Wykonawcy należy:

wykonanie przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, dokumentacją projektowo-techniczną, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy.

zapewnienie pracowników do realizacji umowy z odpowiednimi kwalifikacjami oraz przeszkoleniami i uprawnieniami wymaganymi przepisami prawa

zapewnienie wyposażenia technicznego (narzędzia i sprzęt budowlany) niezbędnego do realizacji prac wskazanych w przedmiocie Umowy.

wyposażenie pracowników w kaski, ubrania ochronne oraz podstawowe narzędzia

stosowanie się do poleceń Inwestora i osób sprawujących nadzór ze strony Inwestora

odsunięcie od wykonywania pracy każdej osoby, która przez swój brak kwalifikacji lub z innego powodu zagraża w jakikolwiek sposób należytemu wykonaniu umowy

ustanowienie Brygadzisty/Majstra Budowy nadzorującego w sposób ciągły wszelkie prace wykonywane na placu budowy przez pracowników.

 

§ 6

Odbiory

 

1.Inwestor będzie dokonywał następujących odbiorów:

a) odbioru robót zanikających lub podlegających zakryciu – w terminie 1 dnia od daty zgłoszenia gotowości do odbioru;

b) odbioru zakończonych elementów robót lub etapów robót określonych w załączniku nr 2 – w terminie 3 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru;

c) odbioru końcowego – w terminie 7 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru

d) odbioru pogwarancyjnego – w terminie 7 dni po upływie okresu gwarancji i rękojmi.

 

2.Gotowość do obioru będzie zgłaszana wpisem do dziennika budowy oraz listem poleconym/faxem/mailem/telefonicznie

3.Przed odbiorem Wykonawca przedstawi Inwestorowi odpowiednie dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu umowy.

4.Z każdorazowej czynności odbioru zostanie sporządzony protokół podpisany przez Strony, który zawierać będzie ustalenia poczynione w czasie odbioru, wraz z terminami wskazanymi na usunięcie ewentualnych wad i usterek. Jeżeli Inwestor nie przybędzie na teren budowy w wyżej wymienionych terminach bez uprzedniego podania przyczyn swojej nieobecności, zostanie to uznane przez Wykonawcę za dokonanie akceptacji prac bez ograniczeń, a protokół zostanie podpisany jedynie przez przedstawiciela Wykonawcy, jednakże ze skutkiem jakby podpisały go obie Strony.

5.Data sporządzenia protokołu zdawczo-odbiorczego przedmiotu umowy jest datą zakończenia budowy.

 

 

§ 7

Gwarancja i rękojmia

 

1.Wykonawca udzieli Inwestorowi gwarancji na okres 24 miesięcy od daty odbioru końcowego zadania przez Inwestora. Na dostarczone materiały / urządzenia / wyposażenie Wykonawca udziela gwarancji zgodnej z gwarancją producenta. Przy odbiorze końcowym Wykonawca przekaże Inwestorowi wszelkie gwarancje otrzymane od producentów.

2.Wykonawca jest odpowiedzialny za wady w okresie rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.

3.Inwestor jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę o powstałych wadach przedmiotu umowy, a Wykonawca ma obowiązek podjąć stosowne czynności naprawcze.

4.Ujawnienie wad i usterek w okresie gwarancji obliguje Wykonawcę do ich usunięcia na własny koszt niezwłocznie lub w terminie określonym w protokole sporządzonym na tę okoliczność, zaś okres gwarancji zostaje przedłużony na ten zakres o okres, od ujawnienia wady lub usterki do chwili ich usunięcia.

5.Jeżeli wady stwierdzone w trakcie odbioru końcowego nie nadają się do usunięcia, a nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem, Inwestor zastrzega sobie prawo odpowiedniego obniżenia wynagrodzenia umownego.

6.Wykonawca nie odpowiada za wady i uszkodzenia wynikłe z użytkowania obiektu niezgodne z jego przeznaczeniem oraz wady ukryte materiału.

 

§ 8

Kary umowne

 

1.W przypadku zwłoki w należytym wykonaniu zobowiązań wynikających z umowy Wykonawca zapłaci Inwestorowi karę umowną w wysokości 0,2% wynagrodzenia umownego netto za każdy dzień zwłoki.

2.Inwestor zastrzega sobie prawo do potrącenia naliczonych kar z należnego wynagrodzenia Wykonawcy.

3.Inwestor zastrzega sobie prawo do dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wartość kar umownych, do wysokości poniesionej szkody.

4.Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za uchybienia uzgodnionym terminom realizacji robót, powstałe z winy Inwestora. W przypadku wystąpienia przestojów w pracy Wykonawcy z winy Inwestora, uzgodnione terminy wykonania robót przedłużone zostaną o czas trwania przestojów.

 

§ 9

Odstąpienie od umowy

 

1.Inwestor ma prawo odstąpienia od umowy w przypadku nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę (niezgodnie z zasadami sztuki budowlanej, normami, obowiązującymi przepisami, zasadami BHP, dokumentacją projektowo-techniczną, lub sprzecznie z umową) w szczególności w przypadku nie stosowania się przez Wykonawcę do zaleceń Inwestora lub stwierdzenia przebywania na terenie budowy pracowników po spożyciu alkoholu.

2.W przypadku odstąpienia Inwestora od umowy z winy Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Inwestorowi karę umowną w wysokości 20% wynagrodzenia umownego netto.

3.W przypadku odstąpienia Wykonawcy od umowy z winy Inwestora, Inwestor zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 20% wynagrodzenia umownego netto.

 

 

 

 

§ 10

Siła wyższa

 

1.Obie Strony będą zwolnione od odpowiedzialności za nie wykonanie Umowy w takim zakresie, w jakim nastąpiło to na skutek zdarzeń siły wyższej.

2.Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku maksymalnej staranności Stron.

3.Strony poniosą koszty spowodowane zdarzeniami siły wyższej w równej wysokości.

 

§ 11

Przedstawiciele Stron

 

1.Przedstawicielem Inwestora na budowie jest:..............................................................................................

2. Przedstawicielem Wykonawcy na budowie jest: …………........…................……………………………

 

§ 12

Adresy i telefony do powiadomień

 

1. Inwestor:

2. Wykonawca:

 

 

§ 13

Postanowienia końcowe

 

1.Bez uprzedniej pisemnej zgody Inwestora Wykonawca nie może podzlecić części pracy podwykonawcy.

2.Przeniesienie wierzytelności wynikających z niniejszej umowy wymaga uprzedniej pisemnej zgody Inwestora.

3.W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego oraz prawa budowlanego.

4.Spory związane z niniejszą umową rozstrzygane będą przez właściwy dla Inwestora sąd.

5.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

6.Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

 

 

 

 

 

 

INWESTOR WYKONAWCA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do umowy:

 

1.Projekt architektoniczno – budowlany

2.Harmonogram - zakres prac stanu surowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 1 year później...
  • 6 months później...
  • 1 year później...
  • 1 month później...
  • 2 months później...
  • 8 months później...
  • 3 months później...
  • 3 months później...

Porada z Muratora 7

"Wykonawcy często zastrzegają sobie możliwość opóźnienia w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych ...

Nie warto godzić się na takie zapisy, gdyż w naszej strefie klimatycznej jest bardzo prawdopodobne wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych (opady, mrozy). Wykonawca powinien to wziąć pod uwagę, ustalając termin wykonania robót tak, aby był on realny."

Od siebie dodam, że może warto by było w umowie wpisać jakiego rodzaju sprzęt musi zapewnić Inwestor (koparka, czy może jakiś jeszcze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...