imrahil 21.10.2016 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2016 o którym domu mówisz? o domu znajomych. nie jest on żadnym wyznacznikiem. mój dom, ogrzewany GRZAŁKĄ kupioną za 400 zł, zużył rok temu 2860 kWh na sezon grzewczy, do tego około 2000 kWh za grzanie CWU - wszystko 100% w taniej taryfie. rachunek za cały prąd w domu to około 2600 zł/rok. w kolejnym roku będzie kilkaset zł więcej, ze względu na zmianę sprzedawcy (koniec promocji). wszystko to kwestia izolacji i dbałości o szczegóły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 21.10.2016 20:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Skoro nie jest wyznacznikiem to co jest? Znajomy na niczym nie oszczędzał, izolację i pozostałe materiały dał najwyższej jakości, m.in.dlatego, że planował ogrzewanie PC, dom kosztował naprawdę dużo, ogrzewanie jak pisałem również, a jednak nie jest tak tanio jak w teorii być powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.10.2016 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Parę razy czytałem o takich przypadkach w muratorze, jak zobaczyłem rachunek i ceny Może być tak - dał np wełnę elewacyjną pod tynk, dał pustaki ceramiczne do tego ciepluchne .. różne bajery, wszystko markowe firmowe, robione ekpipami, bez dozoru .. Lekko licząc 93 kWh/m2 i 50-60 wat obciążenia cieplnego .. tak podług danych wygląda ten dom. To albo jest z nastoma lukarnami, masę załamań itp, .. prosty przykład .. dom kostka 485m2 dom L parterowy 670m2 przegrody .. jedna daje 29,1 W/K druga 40,2 W/K ( ta różnica to może być strata na rekuperacji). Oczywiście tu przegroda naprawdę klasy ultra izolacji ale z geometrią ciężko wygrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 21.10.2016 20:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Przepraszam, ale nie bardzo zrozumiałem. Na pewno robił ekipami, sam sie nie zna, nie da się znać na wszystkim. Nadzór prowadził pewnie w miarę swoich możliwości. Czy jak ktoś jest np informatykiem programistą to nie powinien budować domu?Nie zmienia to faktu, że w bardzo drogim, nowym domu płaci dużo za ogrzewanie, za które miał płacić mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 21.10.2016 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Skoro nie jest wyznacznikiem to co jest? Znajomy na niczym nie oszczędzał, izolację i pozostałe materiały dał najwyższej jakości, m.in.dlatego, że planował ogrzewanie PC, dom kosztował naprawdę dużo, ogrzewanie jak pisałem również, a jednak nie jest tak tanio jak w teorii być powinno. co z tego że nie oszczędzał, jak pewnie źle IMHO wydał te pieniądze...a określenie dobrze ocieplony jest bardzo względne i nieprecyzyjne. W obiegowej opinii wśród laików dobre ocieplenie to jest 10-15cm, a wszystko co więcej jest już niepotrzebne, oczywiście do tego wentylacja grawitacyjna.... weź też pod uwagę, że jak ogrzewa 300m2, to metraż też swoje robi.... cena jaką podałeś to podejrzewam standardowa cena dla domu o takim metrażu i markowej PC...wiele takich wycen już tutaj oglądaliśmy i bardzo często dało się tę cenę obniżyć do znacznie niższych, czasami nawet do 50% ceny pierwotnej - oczywiście nie w tej samej firmie... ja jak byłem w tym miejscu co ty teraz, to rozesłałem ponad 20 zapytań ofertowych do firm które polecali ludzie z tego forum, wszyscy dostali ten sam komplet danych o moim domu....miałem też zrobione OZC, więc wiedziałem dokładnie jakiej mocy PC potrzebuję, a rozrzut proponowanych mi PC był bardzo duży - tak cenowy jak i mocowy. Montowała mi firma spoza mojego regionu i był to bardzo dobry wybór. Firmy lokalne zachowaywały się bardzo podobnie jak ty piszesz o swoim regionie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 22.10.2016 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 co to znaczy dużo? w przypadku drewna nie da się tego tak łatwo policzyć, każdy gatunek ma inną charakterystykę, poza tym drewno pochodzące z różnych warunków klimatycznych nie będzie identyczne. Kolejna sprawa, drewno się zachowuje inaczej niż pustak, czy cegła przy tej samej grubości. Projekt zakłada 10 cm i jest to zgodne z aktualnymi przepisami, wszyscy tu zgodnie twierdzą, że to za mało, być może tak jest, ale ile to będzie wystarczająco? (biorąc pod uwagę specyfikę ściany z tego drewna, z którego powstanie ściana?) 1. czy moglbys podac zrodlo tych danych? 2. czy moglbys podac na czym polegaja te trudnosci w obliczeniach? 3. czy moglbys podac o jakie parametry charakterystyki chodzi w odniesieniu do zagadnien tu omawianych? 4. czy moglbys podac jakiego rzedu bledow nalezy sie spodziewac ze wzgledu na problemy ktore opisales? na razie smiem twierdzic, ze powtarzasz wioskowe prawdy zaslyszane od "fachowca". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.10.2016 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 drewna nie da się tego tak łatwo policzyć, każdy gatunek ma inną charakterystykę To jak bym słyszał typowego "fachowca" że coś się nie da. Nie to że się nie da, ale to stwarza ból. Fachowiec chce zrobić i zarobić. http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wlasciwosci_fizyczne.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 22.10.2016 14:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Na naszej wiosce żaden fachowiec na drewnie się nie zna, więc informację, że różne gatunki drewna, pochodzące z różnych warunków klimatycznych mają różne parametry zaczerpnąłem z jednego z portali internetowych na temat budownictwa z drewna. Ale może to nieprawda, ja takich badań nie robiłem.Ale nie o to chodzi. Interesuje mnie stosunek inwestycji do ceny ogrzewania. I izolacja ścian chyba nie ma tu takiego znaczenia. W zależności od jakości i grubości izolacji dom będzie zużywał mniej lub więcej energii na ogrzewanie, ale będzie zużywał zarówno mniej energii elektrycznej jeśli taką wybierzemy jak i mniej węgla czy gazu, więc bardzo dobrze zaizolowany dom zużyje mało energii ale również mało gazu.Przykład podany przeze mnie wyżej pokazuje, że gruntowa PC nie jest tanim źródłem ciepła, nawet jeśli pominiemy drogą inwestycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 22.10.2016 14:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 To jak bym słyszał typowego "fachowca" że coś się nie da. Nie to że się nie da, ale to stwarza ból. Fachowiec chce zrobić i zarobić. http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wlasciwosci_fizyczne.pdf Link, który podałeś potwierdza "wioskowe mądrości", drewno ma różne parametry w zależności od wilgotności, kierunku cięcia, gęstości, nawet to gdzie rosło ma znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 22.10.2016 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Na naszej wiosce żaden fachowiec na drewnie się nie zna, więc informację, że różne gatunki drewna, pochodzące z różnych warunków klimatycznych mają różne parametry zaczerpnąłem z jednego z portali internetowych na temat budownictwa z drewna. Ale może to nieprawda, ja takich badań nie robiłem. Ale nie o to chodzi. Interesuje mnie stosunek inwestycji do ceny ogrzewania. I izolacja ścian chyba nie ma tu takiego znaczenia. W zależności od jakości i grubości izolacji dom będzie zużywał mniej lub więcej energii na ogrzewanie, ale będzie zużywał zarówno mniej energii elektrycznej jeśli taką wybierzemy jak i mniej węgla czy gazu, więc bardzo dobrze zaizolowany dom zużyje mało energii ale również mało gazu. Przykład podany przeze mnie wyżej pokazuje, że gruntowa PC nie jest tanim źródłem ciepła, nawet jeśli pominiemy drogą inwestycję. piszesz nieprawdę liczy się łączny koszt systemu grzewczego i izolacji. do domu pasywnego nie opłaca się wstawiać nawet prawie darmowego w eksploatacji kotła opalanego odpadami . do domu energochłonnego nie opłaca się wstawiać tanich w instalacji kowektorów elektrycznych czy kabli grzejnych podany przez Ciebie przykład niewiele pokazuje - może co najwyżej, że dom jest bardzo kiepsko wykonany lub instalacja grzewcza ma jakieś babole. murarz mojego sąsiada też zna tylko przypadki że ogrzewanie elektryczne jest niewyobrażalne drogie i patrzy na mnie jak na idiotę. zajrzyj do wątku z pompami ciepła i przeczytaj jakie ludzie mają rachunki za prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 22.10.2016 17:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 piszesz nieprawdę liczy się łączny koszt systemu grzewczego i izolacji. do domu pasywnego nie opłaca się wstawiać nawet prawie darmowego w eksploatacji kotła opalanego odpadami . do domu energochłonnego nie opłaca się wstawiać tanich w instalacji kowektorów elektrycznych czy kabli grzejnych podany przez Ciebie przykład niewiele pokazuje - może co najwyżej, że dom jest bardzo kiepsko wykonany lub instalacja grzewcza ma jakieś babole. murarz mojego sąsiada też zna tylko przypadki że ogrzewanie elektryczne jest niewyobrażalne drogie i patrzy na mnie jak na idiotę. zajrzyj do wątku z pompami ciepła i przeczytaj jakie ludzie mają rachunki za prąd. Być może, ale jeżeli tak jest, to nie wiem co zrobić, żeby postawić dom, który będzie stosunkowo niedrogi w budowie i tani w ogrzewaniu, skoro inwestor, który nie oszczędzał na materiałach i posługiwał się najlepszymi dostępnymi na danym rynku ekipami nie uzyskał żadnego z tych efektów, bo dom był drogi w budowie i jest drogi w ogrzewaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 22.10.2016 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 (edytowane) Przykład podany przeze mnie wyżej pokazuje, że gruntowa PC nie jest tanim źródłem ciepła, nawet jeśli pominiemy drogą inwestycję. Imrahil mnie uprzedził, chciałem napisać mniej więcej to samo co on. A co zrobić żeby był niedrogi w budowie i tani w ogrzewaniu? - czytać, czytać, jeszcze raz czytać. Między innymi to forum. Przewinęło się tutaj mnóstwo ludzi, jest tutaj mnóstwo wiedzy na ten temat, trzeba tylko czytać i uczyć się. A potem oczywiście pilnować tych dostępnych ekip i kazać im robić tak, jak ty chcesz mieć, a nie tak jak chcą ekipy i jak zawsze robili. To tak w skrócie Edytowane 22 Października 2016 przez JTKirk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 22.10.2016 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Być może, ale jeżeli tak jest, to nie wiem co zrobić, żeby postawić dom, który będzie stosunkowo niedrogi w budowie i tani w ogrzewaniu, skoro inwestor, który nie oszczędzał na materiałach i posługiwał się najlepszymi dostępnymi na danym rynku ekipami nie uzyskał żadnego z tych efektów, bo dom był drogi w budowie i jest drogi w ogrzewaniu mój sąsiad też nie oszczędza na materiałach (m.in. tylko markowe pustaki porotherm, styropian grubości 12, może 15 cm, klejony własnymi rękami na placki "bo wie pan jak te firmy kiepsko robią", do tego szczeliny zakleja klejem z worka zamiast pianką) i ma najlepszego fachowca pod słońcem - razem zrobili tyle mostków termicznych, że głowa boli, a jeszcze kilka przed nimi . generalnie on i pan murarz są przekonani, że robią najlepiej, a tak naprawdę nic dobrego z tego nie wyniknie. co do gruntowych pomp - poczytaj wątki o pompach ciepła. o powietrznych też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.10.2016 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Link, który podałeś potwierdza "wioskowe mądrości", drewno ma różne parametry w zależności od wilgotności, kierunku cięcia, gęstości, nawet to gdzie rosło ma znaczenie tu chodziło o parametry przewodności cieplnej, tak zrozumiałem .. ten jest zgoła mniej zależny do tego gdzie rosło. Ale jeśli chodzi o wytrzymałość- to jak najbardziej ma znaczenie gdzie rosło - chodzi o gęstość słojów rocznych, grubość przyrostu późnego itp. Norma niemiecka podaje klasyfikację do brakowania drewna i przypisana ich do poszczególnych kas i jakie parametry, jakiej wielkości sęki, szerokości słojów... ale jeśli chodzi o izolacyjność cieplną .. 1-2cm wełny zniwelują super lekki bal (przez co lepiej izolujący) od tego wytrzymalszego ( ale gorszego pod względem izolacji termicznej( a to pod warunkiem że bale będą miał z 35 cm grubości ..i różnica w gęstości jakimś cudem będzie wynosić z 100 kg/m3.. lub więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scrabie 23.10.2016 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Mi się wydaje chłopie, że Ty na siłę nie chcesz przyswoić wiedzy. Nawet ja liczyłem Ci przegrodę w tym wątku, więc da się. Pytasz Ile będzie dużo izolacji, już też ci mówiliśmy. Chcesz dac 12cm bala, 20 styro (daj grafitowy, najcieplejszy, 2 warstwy po 10 cm, na przekladke i opiankuj szczeliny) w środku będzie deska, zrobisz stelaż, dorzuć w niego wełnę. W podłodze daj 25 styro, albo i 40 jeśli możesz, w dach 40 wełny. Wtedy będzie ciepło. Oczywiście może być cieplej, możesz dac 25 cm styro w ścianę albo i 30. Mówisz, że się nie da zrobić tanio i dobrze, żeby rachunki były małe. Dobrze, że o tym nie wiedziałem w trakcie budowy, bo bym nie zbudował domu z meblami do kuchni, łazienki, stołem i kanapą za 200 tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 23.10.2016 15:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Mi się wydaje chłopie, że Ty na siłę nie chcesz przyswoić wiedzy. Nawet ja liczyłem Ci przegrodę w tym wątku, więc da się. Pytasz Ile będzie dużo izolacji, już też ci mówiliśmy. Chcesz dac 12cm bala, 20 styro (daj grafitowy, najcieplejszy, 2 warstwy po 10 cm, na przekladke i opiankuj szczeliny) w środku będzie deska, zrobisz stelaż, dorzuć w niego wełnę. W podłodze daj 25 styro, albo i 40 jeśli możesz, w dach 40 wełny. Wtedy będzie ciepło. Oczywiście może być cieplej, możesz dac 25 cm styro w ścianę albo i 30. Mówisz, że się nie da zrobić tanio i dobrze, żeby rachunki były małe. Dobrze, że o tym nie wiedziałem w trakcie budowy, bo bym nie zbudował domu z meblami do kuchni, łazienki, stołem i kanapą za 200 tysięcy. Wykonawca, który ma stawiać dom między zewnętrznym balem a ociepleniem daje 2 cm przerwy, potem ocieplenie, znowu 2 cm przerwy i deska 3 cm od środka. Izolacja to zawsze wełna, pomijam teraz grubość. Piszesz, żeby dać styro, ma to znaczenie, czy dam styro czy wełnę? Załóżmy, że będzie to 20 - 25 cm. Kolejna sprawa, jeżeli zdecyduję się na powietrzną PC ale będę chciał mieć kominek (wkład kominkowy mam) to i tak muszę postawić komin.A co z wentylacją? W projekcie jest wentylacja przy kominie dymowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.10.2016 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Wykonawca, który ma stawiać dom między zewnętrznym balem a ociepleniem daje 2 cm przerwy i dobrze chce. dał bym 32 mm lub 38 mm ( wymiar łat ) wtedy te 10cm bala będzie jako deskowanie i tak trzeba to traktować. Później musi być wiatro izo, później gruba warstwa wełny i druga w poprzek i na to dopiero paroizol.. jak najbliżej ciepłego miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 23.10.2016 16:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 i dobrze chce. dał bym 32 mm lub 38 mm ( wymiar łat ) wtedy te 10cm bala będzie jako deskowanie i tak trzeba to traktować. Później musi być wiatro izo, później gruba warstwa wełny i druga w poprzek i na to dopiero paroizol.. jak najbliżej ciepłego miejsca. Wiatro i paraizolacja oczywiście tak jak napisałeś. Do tego właśnie wolne miejsce z obu stron izolacji. Ma znaczenie jaka wełna? (poza grubością oczywiście) Znalazłem taki przykładowy opis takiej ściany: http://www.rockwool.pl/produkty/sciany/sciany-zewnetrzne/sciana-z-bali-drewnianych/ Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.10.2016 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Na szczęście jest to poprawny układ warstw, grubość bym dał większą 20 +5 lub +10 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ee0090 23.10.2016 16:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Na szczęście jest to poprawny układ warstw, grubość bym dał większą 20 +5 lub +10 cm A strop między kondygnacjami? Poddasze użytkowe, w dach w zależności od tego ile się da dam 35 albo 40 cm. Strop drewniany. Ma tu znaczenie grubość izolacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.