Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nie róbcie kominków w domu:)


Adam626

Czy zrobiłbyś ponownie kominek w domu  

294 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy zrobiłbyś ponownie kominek w domu

    • Nie róbcie kominków w domu!
      86
    • Oczywiście zrobiłbym. Róbcie kominki!
      166
    • Mam mieszane uczucia
      42


Recommended Posts

Wątek już tak popłynął wiec ciężko ogarnąć go :D

Czy do kominka da się zainstalować jakies oczyszczanie/filtrację spalin. Najważniejsze to palić na 100% i jak najwyższej temperaturze ale gdy to nie wystarczy czy da się w jakiś sposób oczyścić spaliny czy taka technologia do kominka istnieje. Z racji różnych zaostrzeń i ciągłych wymysłów nie wiadomo czy nie będzie trzeba iść w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wątek już tak popłynął wiec ciężko ogarnąć go :D

Czy do kominka da się zainstalować jakies oczyszczanie/filtrację spalin. Najważniejsze to palić na 100% i jak najwyższej temperaturze ale gdy to nie wystarczy czy da się w jakiś sposób oczyścić spaliny czy taka technologia do kominka istnieje. Z racji różnych zaostrzeń i ciągłych wymysłów nie wiadomo czy nie będzie trzeba iść w tym kierunku.

 

Żyjesz w społeczeństwie, gdzie ludzie DPF wycinają z bryk wartych wciąż kilkadziesiąt tysięcy, więc raczej nic nie pójdzie w tym kierunku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF to filtr, filtr kiedyś trzeba wymienić, filtr kosztuje.

Więc się go wycina i raczej bardziej czysto po tym nie jest....

 

Oczywiście wiem, że diesel w mieście to murowany problem z DPF, no ale kto komu każde taką jednostkę wybierać.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie każe, ale, wybór jest taki, że "dizel" mało pali, średnio połowę tego co benzyna, to pierwsze, Drugie to to, że zgodnie z w/w rzadziej się tankuje a czas to pieniądz i przyjemność. Trzecie to to, że dizel dłużej żyje. Czwarte to to, że dizel, jest już coraz częściej silniejszy i lepiej przyspiesza. W zasadzie, poza ceną nowego, ma same zalety w porównaniu z benzyniakiem. No, na nie, może przemawiać jeszcze dwumasa.

Wycinka dpf to ułatwienie życia dla kierowcy. Podnoszenie argumentów o jakiejś "czystości" to dziecinada, tak samo rzeczowa jak upieranie się o rzeczowości montażu egr'a.

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie każe, ale, wybór jest taki, że "dizel" mało pali, średnio połowę tego co benzyna, to pierwsze, Drugie to to, że zgodnie z w/w rzadziej się tankuje a czas to pieniądz i przyjemność. Trzecie to to, że dizel dłużej żyje. Czwarte to to, że dizel, jest już coraz częściej silniejszy i lepiej przyspiesza. W zasadzie, poza ceną nowego, ma same zalety w porównaniu z benzyniakiem. No, na nie, może przemawiać jeszcze dwumasa.

Wycinka dpf to ułatwienie życia dla kierowcy. Podnoszenie argumentów o jakiejś "czystości" to dziecinada, tak samo rzeczowa jak upieranie się o rzeczowości montażu egr'a.

EOT.

Dodaj jeszcze, że diesel jest 4x droższy w naprawie.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnoszenie argumentów o jakiejś "czystości" to dziecinada, tak samo rzeczowa jak upieranie się o rzeczowości montażu egr'a.

EOT.

Diesel dłużej żyje?!? 150 tys. km i po wtryskach.

A pisanie o wycinaniu DPF / EGR na forum, na którym linczuje się użytkowników pieca na ekogroszek?

Sprzedaż diesli znacząco spada. A opłacalność zakupu przy rocznym przebiegu poniżej 50 kkm - zerowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie każe, ale, wybór jest taki, że "dizel" mało pali, średnio połowę tego co benzyna, to pierwsze, Drugie to to, że zgodnie z w/w rzadziej się tankuje a czas to pieniądz i przyjemność. Trzecie to to, że dizel dłużej żyje. Czwarte to to, że dizel, jest już coraz częściej silniejszy i lepiej przyspiesza. W zasadzie, poza ceną nowego, ma same zalety w porównaniu z benzyniakiem. No, na nie, może przemawiać jeszcze dwumasa.

Wycinka dpf to ułatwienie życia dla kierowcy. Podnoszenie argumentów o jakiejś "czystości" to dziecinada, tak samo rzeczowa jak upieranie się o rzeczowości montażu egr'a.

EOT.

 

Dobra, dobra fantazja Cię poniosła. Diesel pali połowę mniej? To jak mi mój Fiat pali 5-6 litrów w trasie to Twój diesel spali 2,5-3? Dobre. Czegoś Ty się najarał. Minęły już bezpowrotnie czasy niezniszczalnych diesli. Obecne benzyniaki mają osiągi takie same bądź lepsze od tych na ropę. Prosty przykład: silnik pojemności 1.2 litra z rodziny Fire w moim Fiacie ma 80 KM. Pokaż mi diesla, który bez turbiny i intercoolera z tej pojemności osiągnie taką moc. Odczep od swojego ropniaka turbinę to Cię objadę Fiatem na każdej drodze a o przyspieszeniu już nie wspomnę. Cwany każdy diesel bo ma turbinę. Dołóż do benzyniaka turbo to w tych samych pojemnościach nie macie co stawać na skrzyżowaniu bo poczujesz zapach mocy płynący z oktanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naprawie czego ?

Wtryski do RAV 4 benzyna vs diesel, różnica w cenie ca. 25 x

i dlatego dizlami ludzie nie jeżdżą, jeżdżą Golfami III 1,4 BonJovi.

EOT.

 

np. pompowtryskiwacze, do Focusa CDTI i wszystkich bliźniaczych silników , pompa wtryskowa Bosh do CDI która seryjnie kończy się ok 200 tyś km itd., itp - rozeznaj sobie dobrze ceny, przede wszystkim popytaj w warsztatach o robociznę (czasochłonność naprawy), potem dopiero wypisuj swoje teorie.

Mam i diesla i benzynę - każdy ma swoje wady i zalety ale z pewnością diesel jest droższy w serwisowaniu a nie ma 2x mniejszego spalania.

Edytowane przez przemo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie każe, ale, wybór jest taki, że "dizel" mało pali, średnio połowę tego co benzyna, to pierwsze,

EOT.

 

Po tym kwiatku już nawet nie czytałem :)

Jeszcze to że dłużej żyje.....

 

Też mam diesla, wolę diesla. Lubię 6 bieg, 140km/h i 2800 obrotów na min.

Ale jeżdżę długie trasy. I to się sprawdza.

 

Można wybrać diesla do miasta, ale to jak w domu energooszczędnym zamontować w salonie narożny wkład 12kW bez akumulacji, czy odbioru ciepła do innych pomieszczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wylać żal. Kominek jest porażką gdyż zastosowanie jego jest żadne zaś wydatek duży. Zacznijmy od wydatków.

1. Wkłąd + zabudowa 10tyś

2. Komin - materiały około 3000PLN

3. Dodatkowe zbrojenie stropów przy kominie, obróbki blacharskie - powiedzmy 1000zł.

4. Jakieś ramki do kominka, portal - pewnie z 1000zł - jeszcze tego nie mam.

Więc kominek 15 tyś.

 

Następnie walory kominka.

1. Smrod w domu przy rozpalaniu

2. Syf w garażu od opału i zajęte miejsce.

3. Wybieranie popiołu co każde palenie bo inaczej nie ma ciągu - syf w mieszkaniu

4. Rozpalanie - poświęcony czas

5. Smród spalin na podwórku - działalność szkodliwa wobec sąsiadów i samego siebie.

6. Zajęte miejsce w pokoju - przynajmniej 2m2 gdzie nic nie można postawić

7. Mostki cieplne z komina, doprowadzenia ciepła, potencjalne wejście robaków przez rury. wychładzanie przez kominek.

 

Moim zdaniem porażka. nie polecam. Jedyny atut kominka to dla mnie spalenie desek z budowy i ciepło za darmo. Ale równie dobrze można ogłosić się na olx i sprzedać komuś deski na opał a za kasę opłacić gaz.

 

Dziękuję za uwagę. Nie polecam kominka

 

Jeżeli teraz masz takie przemyślenia to dlaczego wybudowałeś ten kominek ?

Ktoś Tobie doradzał czy odwrotnie? Nikt nie doradzał ?

Za własne 15 tys. zł załatwiłeś sobie: "2x smród, 2x syf, praca i zajęte miejsce w garażu i w pokoju oraz mostki cieplne z komina" ?

Jaki Tobie cel przyświecał budując kominek?

Architekt doradził ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek już tak popłynął wiec ciężko ogarnąć go :D

Czy do kominka da się zainstalować jakies oczyszczanie/filtrację spalin. Najważniejsze to palić na 100% i jak najwyższej temperaturze ale gdy to nie wystarczy czy da się w jakiś sposób oczyścić spaliny czy taka technologia do kominka istnieje. Z racji różnych zaostrzeń i ciągłych wymysłów nie wiadomo czy nie będzie trzeba iść w tym kierunku.

Są filtry elektrostatyczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel dłużej żyje?!? 150 tys. km i po wtryskach.

A pisanie o wycinaniu DPF / EGR na forum, na którym linczuje się użytkowników pieca na ekogroszek?

Sprzedaż diesli znacząco spada. A opłacalność zakupu przy rocznym przebiegu poniżej 50 kkm - zerowa

 

No ja jeszcze nie robiłem wtrysków a właśnie przebiłem 406tys :) Ale może te nowsze faktycznie maja jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie - za rozmowy o dieslach będą rozdawane permy! :)

Kominek zrobiłem bo moda, bo rodzina chciała. Teraz mogę opisywać innym jako posiadacz kominka - jego wady i zalety.

Nie wiedział tylko, że słaby wkład będzie mógł służyć jedynie jako mebel bo do zbyt częstego palenia nie będzie się nadawał :D

 

To akurat niezbyt celny wniosek gdyż większość wad które spisałem nie dotyczą jakości wkładu...

Poza tym wkład który posiadam jest raczej z tych bardziej zaawansowanych i prawie 6 tyś to też niezbyt tani...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie - za rozmowy o dieslach będą rozdawane permy! :)

Kominek zrobiłem bo moda, bo rodzina chciała. Teraz mogę opisywać innym jako posiadacz kominka - jego wady i zalety.

 

 

To akurat niezbyt celny wniosek gdyż większość wad które spisałem nie dotyczą jakości wkładu...

Poza tym wkład który posiadam jest raczej z tych bardziej zaawansowanych i prawie 6 tyś to też niezbyt tani...

 

Gdybyś za te 6 tyś kupił takiego Romotopa 3-7kW, jaki był tu prezentowany, to do procesu rozpalania/palenia nie miałbyś pewnie zastrzeżeń, choć zapewne nie prezentowałby się tak okazale w salonie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...