Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Styrodur pod próg drzwi wejściowych.


Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

jestem nowym forumowiczem nie jestem biegły w fachowych terminach i określeniach tak więc proszę o wyrozumiałość.

Poszperałem trochę na forum za swoim problemem ale większość wątków dotyczy rozwiązań, gdzie prace budowlane jeszcze trwają, u mnie się już zakończyły .

Około 2 lata temu zamontowano u mnie drzwi w ganku do którego wchodzi się po ~ 7 – 8 schodach za którymi zaraz są owe drzwi wejściowe. Otwierane są do środka. Zamontowane były na gotowej posadzce na której były już płytki gresowe które wyklejone zostały od samych schodów aż do wewnątrz pomieszczenia. Na to próg metalowy wypełniony pianką. Rozwiązanie oczywiście słabe. Spód drzwi od wewnątrz zawsze mokry w zimne dni. Płytki z zewnątrz podciągają zimno do środka. Dodam że cała ta posadzka „zawieszona” jest w powietrzu ze względu na schody właśnie. Posadzka od spodu wyklejona styropianem 8 cm (podejrzewam, że to mało, może dokleić jeszcze z 10 cm ??? ).

Poczytałem trochę, pooglądałem zdjęcia progów z ciepłymi wkładkami i postanowiłem, że mógłby, choć trochę zminimalizować straty ciepła i może pozbyć się kondensacji choć trochę. Myślałem by wymontować próg i wyciąć w tych płytkach korytko na styrodur i może od razu dopasować to do progu by nie pchać pianki. Pytanie tylko żeby to funkcjonowało jakie musiałby być wymiary takiego kanału ? Planowo szerokość tego progu na trochę mniej niż próg by nie osadził się na styrodurze pytanie ile to minimum ? Tak samo jeśli chodzi o głębokość ?

Styrodur „przykleić” na piankę czy może klejem do płytek ? Taśma rozprężna ?

Proszę i jakieś rady za które serdecznie dziękuję.

PS. Próg jest zwykły nie ma w nim komór itp. Może np. wymienić go na nowy, jeśli tak który … ?

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozwiązanie, które proponujesz nic nie da, sam styrodur pod progiem to jeszcze za mało.

Jeżeli byś się zdecydował na demontaż całości, wykonanie prawidłowego podparcia i uszczelnienia to ewentualnie ma to sens, ale wiąże się z dużo większą ingerencją w budynek niż "wycięcie" koryta pod styrodur.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozwiązanie, które proponujesz nic nie da, sam styrodur pod progiem to jeszcze za mało.

Jeżeli byś się zdecydował na demontaż całości, wykonanie prawidłowego podparcia i uszczelnienia to ewentualnie ma to sens, ale wiąże się z dużo większą ingerencją w budynek niż "wycięcie" koryta pod styrodur.

 

Pozdrawiam

 

Demontaż całości czyli wyprucie całych drzwi ? Drzwi wypruje ale jak się jeszcze trochę zużyją, na razie nie chciałbym tego robić.

Nie wierze że nic nie da się z tym robić. Na czym te podparcie miałoby polegać ? Drzwi usadowione są na kotwy plus pianka czyli podkucie się pod futrynę i uszczelnienie tam w jakiś sposób ? Teoretycznie jest możliwe .

 

Panowie co robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz zdejmij prog

Wyfrezyj bruzde ale tak by pozostalo podparcie plytkami po obu stronach.

Glebokosc az do samego ocieplenia podlogi (o ile jest)

Odzaluj kase i calosc dokladnie wypelnij piana i od razu zamontuj prog. Pamietaj by gi zaprzec bo piana Ci go podniesie.

Obetnij piane bo na pewno znajdzie jakas szczeline ktora wyjdzie

Tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany drzwi najwygodniej by było usunąć płytki, wykuć rowek pod drzwiami, drzwi osadzić np. na dedykowanych poszerzeniach, przestrzeń od posadzki do poszerzenia od wewnątrz i od zewnątrz wypełnić styropianem a nawet zwykłą pianką. Można też podeprzeć drzwi na niewielkich klockach betonowych (to ważne, bo drzwi muszą być podparte od spodu, nie mogą wisieć na kołkach tylko) i przestrzeń pod drzwiami wypełnić styropianem, bez poszerzeń. Na to próg i wykończyć normalnie płytkami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany drzwi najwygodniej by było usunąć płytki, wykuć rowek pod drzwiami, drzwi osadzić np. na dedykowanych poszerzeniach, przestrzeń od posadzki do poszerzenia od wewnątrz i od zewnątrz wypełnić styropianem a nawet zwykłą pianką. Można też podeprzeć drzwi na niewielkich klockach betonowych (to ważne, bo drzwi muszą być podparte od spodu, nie mogą wisieć na kołkach tylko) i przestrzeń pod drzwiami wypełnić styropianem, bez poszerzeń. Na to próg i wykończyć normalnie płytkami.

 

Płytek kuć na razie nie chce . Drzwi wymeniać tym bardziej nie przed zimą.

Reasumując bruzdę zrobie ale tak aby drzwi nie były zawieszone w powietrzu. Szerokość maksymalnie na ile pozwala próg , ewentulanie może kupić szerszy i szerszą bruzdę ... ?

Mam kawał styroduru jak robiłem sobie wkładkę pod "ciepłe okno", może by tak wyciąć taki klocek i zaadoptować pod próg ? Napchałbym pianki i potem wsadził ten klocek żeby złapało ...

Gdzieś wyczytałem, że warstwa styroduru to kilka warstw styropianu ...

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co uparles sie na ten styrodur ktory nie wypelni ci szczelin i kant potluc Twe wysilki. Moze byc gorzej niz jest.

Podslem Ci na tacy jak mozesz to zrobić

 

Styrodur tylko po to bo ma lepsze właściwości termoizolacyjne. Pierw chciałem psiknąć pianki potem wcisnąć styrodur.

Skoro sugerujesz że mogły by być nieszczelności to zrobię na piankę razem z progiem .

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...
  • 2 weeks później...

Ja tak samo jak Koledzy wyżej jestem zdania, że pianka wystarczy i nie trzeba za nadto kombinować w tym temacie. Można kuć, można pruć ale po co? Dla idei?

 

Pytanie czy Twój przypadek jest identyczny czy podobny, bo często z technicznego punktu widzenia może to się diametralnie różnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
  • 3 weeks później...

Temat sprzed stuleci. Miałeś sporo czasu na zastanawianie się :).

Ja osobiście jakbym to robił i miałby być to zrobione porządnie raz na wielki to zrobiłbym to tak:

-wyjął drzwi (sprawdził ich zdatność do użytku, bo może są to drzwi sprzed 20 lat i warto zakupić nowe i to niekoniecznie za milion złotych. Zwykłe Mar-Tomy, Wikędy czy KMT starczą)

-wyciąłbym koryto pod poszerzenie podprogowe na którym stanąłby Klinaryt albo Purenit (zależnie od producenta)

-na klinaryt wkleja się próg specjalnym klejem.

 

To tak w telegraficznym skrócie. Nie wiem jak masz to dokładnie u siebie zrobione. W którym miejscu masz drzwi, czy zakryte są ościeżnice ociepleniem czy nie. Nie wiem na czym teraz stoją drzwi.

Czego bym unikał - na pewno styroduru, bo praktyka pokazała, że jednak nie jest taki super. Pianka pod progiem też jest bardzo kiepska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Czego bym unikał - na pewno styroduru, bo praktyka pokazała, że jednak nie jest taki super. Pianka pod progiem też jest bardzo kiepska.

Dlaczego tak niepochlebne opinie są o XPSie?

Pianka nie jest dobra, ale wyjątkiem jest chyba Polynor którą to akuratnie rozważyłbym dla reinkarnacji u autora.

XPS zastosowałbym tylko jako kliny stanowiące miejscami podparcie dla progu który trzeba dociążyć po pianowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak niepochlebne opinie są o XPSie?

Pianka nie jest dobra, ale wyjątkiem jest chyba Polynor którą to akuratnie rozważyłbym dla reinkarnacji u autora.

XPS zastosowałbym tylko jako kliny stanowiące miejscami podparcie dla progu który trzeba dociążyć po pianowaniu.

 

Sama nazwa styrodur / xps nie sprawi, że montaż stanie się dobry, a takie wrażenie można odnieść czytając słabo rozwinięte porady w internecie, zwłaszcza na fb.

Kluczem jest dopasowanie kształtem do progu drzwi, by było to całkowite podparte i szczelne, a nie jak jest zwykle - w najlepszym przypadku wciśnięte bez żadnego uszczelnienia.

 

Inna sprawa - progi są zwykle "cienkie" i wg mnie ich nadepnięcie może działać na tą kształtkę z xps. Sam użyłbym twardego materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
Zależy jeszcze gdzie kończy się próg. Czy jest między belkami ościeżnicy czy zachodzi pod nie i zamyka je od spodu - o ile Cię dobrze zrozumiałem Fin. Styrodur sam w sobie nie jest zły ale jak jest przystosowany do montażu z progiem jak np. ma to KMT. Inna kwestia trwałości, bo dla mnie klinaryt jak w Wikędzie będzie trochę trwalszy jednak. Najgorsza opcja dla mnie i niestety często to widzę, to XPS cięty z płyty i rzeźbiony na sztukę podczas montażu drzwi. Słabe to jest oparcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...