Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dylatacje w wylewkach - jak to sie je?


tomek_2

Recommended Posts

1. Dylatacje przy scianach - czy chodzi o 1-1.5 cm przestrzen miedzy wylewka a sciana uzyskana poprzez zalozenie tasm lub listew dystansowych, ktore potem sie usuwa?

2. Odnosnie pkt. 1 - czy dylatacje wykonuje na wysokosci wszystkich warstw podlogi poczawszy od chudziaka w gore, czy tez dotyczy ona tylko warstwy wierzchniej (jastrychu)?

3. Odnosnie pkt. 2 - czy warstwa styropianu powinna miec dylatacje czy tez plyty styropianowe powinny byc ulozone scisle jedna przy drugiej i czy powinny dotykac scian wewn? Jesli ma byc dylatacja - jak ja uzyskac?

4. Dylatacja w progach i drzwiach - tego juz zupelnie nie kumam. Mozecie mi wyluszczyc, jak ona ma wygladac i jak ja zrobic?

 

Na razie tyle pytan, od czegos trzeba zaczac :) Teraz prosze o glos wylewkarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była to taśma z pianki grubości ok 8 mm - na zdjęciach w kolorze żółtym.

http://foto.onet.pl/upload/48/56/_311493_n.jpg

 

http://foto.onet.pl/upload/49/36/_311492_n.jpg

 

http://foto.onet.pl/upload/26/28/_311491_n.jpg

 

Wg producenta ogrzewania podłogowego które zastosowałem:

Dylatacje należy wykonywać od warstwy izolacji cieplnej do fugi warstwy wykładziny podłogowej. Dylatacje i fugi muszą posiadać właściwości pozwalające na niwelowanie rozszerzania i kurczenia się wylewki.

Przy ścianach i w drzwiach robiłem tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dylatacją była specjalna taśma/coś jak pianka/ kupiona za"grosze" chyba zł za 40 zł/ 100 m a u mojej znajomej styropian a dylatacja była tylko w wierzchniej warstwie czyli gotowej podłodze.

 

 

zajrzyj do wątku

http://www.murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=30999

 

albo zapraszam na swoją stronę

http://republika.pl/mmagi/10.html

 

może się trochę rozjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dylatacje przy scianach - czy chodzi o 1-1.5 cm przestrzen miedzy wylewka a sciana uzyskana poprzez zalozenie tasm lub listew dystansowych, ktore potem sie usuwa?
nie usuwa sie - ta tasma czy kwalaki styropianu zostaja juz na stale

2. Odnosnie pkt. 1 - czy dylatacje wykonuje na wysokosci wszystkich warstw podlogi poczawszy od chudziaka w gore, czy tez dotyczy ona tylko warstwy wierzchniej (jastrychu)?
idealne wykonanie to tasma od poziomu szlichty przez wszystkie warstwy podlogi. Najczesciej jednak pod jastrychem jest styropian lub welna dotykajaca bezposrednio scian tak wiec w ostatniej warstwie juz musi sie koniecznie pojawic

3. Odnosnie pkt. 2 - czy warstwa styropianu powinna miec dylatacje czy tez plyty styropianowe powinny byc ulozone scisle jedna przy drugiej i czy powinny dotykac scian wewn? Jesli ma byc dylatacja - jak ja uzyskac?
scisle jedna przy drugiej bez szpar

4. Dylatacja w progach i drzwiach - tego juz zupelnie nie kumam. Mozecie mi wyluszczyc, jak ona ma wygladac i jak ja zrobic?
podobnnie lub po prostu, tuz po wylewce kielnia naciac jastrych by tylko w tym miejscu pekl - bo peknie na 100%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie murarz po nie dal, ale zazwyczaj pomieszczenia byly robione osobno. Natomiast nie zaszkodzi dac, tak asama jak gdzie indziej. U mnie generalnie byl styropian 1cm FS 20. "Grosze" za tasme rzedu 50 PLN/100 m wolalem zamienic na 37 PLN za 250m( styropian pociety zostal na paski szer 10 cm.

Pozdrawiam

Janeks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A reasumujac kwestie, ktore warstwy podlogi maja miec dylatacje czy wystarczy zrobic ja tylko w warstwie jastrychu i bedzie OK?

Tak.

 

Z praktyki dodam, że nie polecam robienia w przejściach dylatacji (a już szczególnie ze styropianu 1-2 cm). Uniemożliwia to ekipie robiącej szlichty dokładne wyrównanie poziomów miedzy pomieszczeniami i miejscami mogą powstać różnice do 2-3 mm. Najlepiej jak ekipa sama natnie kielnią świeżą szlichtę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda Panocku to prawda :)

hmmm.... jak widze doswiadczenie Zbycha nie tylko w pieknych zdjeciach sie przejawia :)

Zbyniu -- a skoro juz, to czy zauwazyles, ze czlek sie nameczy, kielnia miejsce na natutralne pekniecie zrobi, a ten zlosliwy beton ;) czasto peka toszke inaczej niz bysmy chcieli? Ech paskudna nature te wylewki maja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 years później...

Witam!

 

Odgrzewany temat. ale chyba tutaj najlepiej zapytać.

 

Chciałbym zrobić wylewki tylko we własnym zakresie, ale niestety nie dysponuję zbyt dużą ilością czasu.

Czy można podzielić pokój około 20m kw dwoma lub trzema dylatacjami, żeby wylewkę zrobić "na raty"?

Czy takie działanie nie osłabi wylewki? I czy w takim wypadku lepszym jest zostawić "wypuszczone" siatki zbrojeniowe do następnego fragmentu?

 

pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, ale to nie ma najmniejszego sensu. Uhetasz się, zafundujesz sobie ciężką katorgę, w wyniku zrobisz wylewkę krzywą i nierówną (z całym szacunkiem, ale nie zatrzesz jej na idealnie równo i poziomo tak dobrze, jak ekipa od miksokreta), a ile w ten sposób zaoszczędzisz? Wylewkarze nie są aż tak drodzy, daj spokój. Dodatkowo, sam piszesz, że nie dysponujesz czasem: miksokretem zrobią ci wylewkę na całej chałupie w jeden dzień i to niecały, ile będziesz to robił samemu? Tydzień? Ciężkiej (naprawdę ciężkiej) pracy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...