Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom w Kansas -na przekór wszystkim spróbuje wybudować za 200 tys.


Recommended Posts

Wiesz dziś nad tym myslalem, hydraulik mnie wkurzyl wyceną podlogowki, koszt wykonania 10 tyś do tego pompa 24-tys daje 34 tys.

Wg ozc potrzebuje 9400 kW rocznie na cwu i co, więc koszt pradu w taniej taryfie 2500 zl, ogrzewanie pompą ponizej 1000 zl, nawet zakładając za różnice PV nie wyglada to dobrze.

Wolę teraz zainwestować a potem mieć jak najniższe rachunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

D

Dziś wycenił podlogowkę 75 zł m2 -ale tylko za ułożenie pexa czyli 2 dni roboty 5000 zl, rozdzielacze mam zapłacić osobno i montaż osobno.

.

 

Ja płaciłem za rozłożenie podłogówki chyba 14zł za m2 powierzchni domu i chyba 150zł za rozdzielacz z próbami ciśnieniowymi.

5000zł za samą robociznę to zdzierstwo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dziś nad tym myslalem, hydraulik mnie wkurzyl wyceną podlogowki, koszt wykonania 10 tyś do tego pompa 24-tys daje 34 tys.

Wg ozc potrzebuje 9400 kW rocznie na cwu i co, więc koszt pradu w taniej taryfie 2500 zl, ogrzewanie pompą ponizej 1000 zl, nawet zakładając za różnice PV nie wyglada to dobrze.

Wolę teraz zainwestować a potem mieć jak najniższe rachunki.

 

 

Cudów nie ma ...

Przy kablach masz COP1 , przy pompie średnioroczny sądzę że COP 3-3,5 czyli tyle razy niższe rachunki niż przy grzaniu czystym prądem ..

 

Oczywiście jak dom będzie miał cudowną akumulację ciepła i uda sie grzać tylko w II taryfie a dom będzie miał super niskie zapotrzebowanie na ciepło to grzejąc czystym prądem rachunki mogą być akceptowalne , ale przy pompie i tak będą sporo niższe ...

 

Ale każdy robi jak chce , co najwyżej później założy gruby sweter i stwierdzi że lubi zimno w domu :p

 

Ja osobiście wolałem na początku "zainwestować" aby potem mieć niskie rachunki.

Jak dla mnie poszukaj lepiej , bo wycena hydraulika za wysoka. Kup sam materiały i zleć tylko "ulożenie". A pompę też możesz z całą kotlownia mieć w niższej cenie niż 25 tys :)

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz fachowcy się cenią, ciężko znaleźć kogoś w rozsądnych pieniądzach.

Jeśli chodzi o pompę to jeszcze nie zdecydowałem co kupię, Samsung jest fajny, tani ale ma przestarzały sterownik, Atlantic kusi zbiornikiem zintegrowanym a cena jest dość atrakcyjna, czekam na wycenę Hitachi Combi S, to wysokiej jakości pompa dorownujaca klasą Mitsubishi a jeszcze nie jest tak popularna.

Panasonica sobie calkowicie odpuscilem, a Lg teraz troszkę jest nie wiadomą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiedz mi coś na temat pierwszej warstwy pustaków z perlitem. Ceramika ma szerokość 25cm, silikat chyba 24cm. Gdzie "zgubiłeś" 1cm z szerokości? Dałeś od zewnątrz, wewnątrz, czy wypośrodkowałeś? Warstwy podłogi parteru (styro, wylewka, płytki/panele) będziesz mieć na wysokość ceramiki, czy niżej/wyżej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zawsze wszystko musi być pod górkę?

dzwonili z energetyki że słup źle stoi, wg mapy ma być 10 metrów głębiej a stoi przy mojej działce.....No i nie mogą zrobić bo teraz trzeba robić dokumentacje , mapki, geodetę i nowy projekt , więc zejdzie im z pół roku, albo reflektuje na kabel powietrzny i prąd mam od ręki.

Nie zgodziłem się i mają szukać alternatyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zawsze wszystko musi być pod górkę?

dzwonili z energetyki że słup źle stoi, wg mapy ma być 10 metrów głębiej a stoi przy mojej działce.....No i nie mogą zrobić bo teraz trzeba robić dokumentacje , mapki, geodetę i nowy projekt , więc zejdzie im z pół roku, albo reflektuje na kabel powietrzny i prąd mam od ręki.

Nie zgodziłem się i mają szukać alternatyw.

Dokładnie nie gódź się, bo to Cycki by opadły jakby kabel się bujał na wietrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam N18 silikat a pierwsza warstwa Leier 18,8. prawie różnicy nie ma jest rozłożony po 4 mm po obu stronach.

Pustak ma wysokość z zaprawą 26 cm a podłoga będzie 31 cm więc schowa się w wylewce.

Cz teraz z perspektywy czasu uważasz, że N18 jest lepszy od N24? Ja planuję u siebie właśnie N24, N18 jakoś mnie nie przekonuje biorąc pod uwagę lane skosy betonowe, dachówkę ceramiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy czasu na dzień dzisiejszy znów budowalbym z N18, problemów nie było, sciany szczytowe murarzowi wydawaly się za liche i zrobił na nich wieniec.Hydraulik nie widział problemu w 18 cm a jedynie w samym fakcie że cholerstwo twarde jak beton.

Teraz widzę plus taki że znajomi przyjeżdżają oglądać i strasznie się dziwią bo dom mały z zewnątrz a w srodku ogromny.I to jest plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cz teraz z perspektywy czasu uważasz, że N18 jest lepszy od N24? Ja planuję u siebie właśnie N24, N18 jakoś mnie nie przekonuje biorąc pod uwagę lane skosy betonowe, dachówkę ceramiczną.

 

Tez bym nie wybrał 24cm , bo i po co ?

Plus 18cm że trochę więcej zrobiło się u mnie w domu. Według projektu jest 107m2 a wyszło mi 117m2. Zawsze dodatkowe kilka metrów gratis a dodatkowo nawet po dodaniu grubego ocieplania mury nie są "pancerne" .

Dodatkowe plusy , tańsze ościeźnice do drzwi i parapety :)

 

Te nawet 18cm jest wytrzymalsze od gazobetonu 24cm ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem pomiar w niedziele domu, miał być 107 m2 użytkowego a 130 m2 podłóg, wg moich wyliczeń jest łącznie ze schodami i spiżarką pod schodami 146 m2.Ale wewnętrzne ściany w większości mam z N8.Dom jest w środku naprawdę przestronny.

Akurat parapety to cena plus ale wygląd to minus , zamówiłem kamień o szerokości 17 cm i strasznie małe są, z ościeżnicami też nie ejst wesoło bo w niektórych miejscach będę musiał zamawiać węższe niż standardowe ościeżnice 75-95.Ale to nie jest wielki problem;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa z pustaka 24cm niedawno wydawała się niektórym mało stabilna dlatego spotkałem się z kilkoma przypadkami, że ludzie budowali z pustaka w poprzek tworząc grubszą ścianę. U was widzę odwrotność i raczej odchudzenie ścian o 1/4 od standardu. Chętnie poznałbym opinie jakiegoś konstruktora/architekta co do powyższych rozwiązań w budownictwie. Tak na chłopski rozum jak jeden pustak ma 18cm, a drugi 24cm i są z tego samego materiału to raczej ten 24cm ma większą odporność na ściskanie, a zatem zaczynając od fundamentów, ściany i stropy zupełnie inne wartości wyjdą. Może ktoś kompetentny napiszę jak to jest, bo sam jestem ciekaw. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zmiana z N24 na N18 wymaga zmian w projekcie? Czy wystarczyła tylko adnotacja w dzienniku?

 

Moim zdaniem jeśli zachowasz taką samą grubość ściany i zmieniasz sobie np. porotherm na Silke to nie trzeba zmian w projekcie. Natomiast jeśli grubość ściany zmieniasz o 6cm to jest "Zmiana Istotna" wymagająca adnotacji architekta/ konstruktora w projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój KB to gość którzy nadzoruje duże budowy które czesto są budowane z silikatu, jak mu podczas pierwszej rozmowy powiedziałem że chce dom z silikatu to mu zabłysneły oczy a jak mu powiedziałem że sciany będą cienkie to tylko zapytał mam nadzieje że nie z N15? Bo się boi tak cienkiej ściany.Z N 18 stwierdził że to właściwy i rewelacyjny materiał, od razu otworzył na kompie dokumentacje techniczną silki i sprawdzał nadproża i obciążenia.

Zmiana materiału z ceramiki na BK,silikat czy ketamzyt i to w różnych grubościach nie jest zmianą istotną, zmiana na drewno czy stal to wg niego zmiana istotna która bedzie potrzebowała projektu zastępczego,w tym przypadku wystarczy tylko wpis w dzienniku.

Edytowane przez maciuspala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na pomysł żeby może w niedalekiej przyszłości zainwestować w panele fotowoltaiczne, niby na początek 3kW z możliwością późniejszej rozbudowy.

Wysłałem zapytanie do jednej z firm którą podrzucił mi jeden z forumowiczów, Niby miało być 4200 zł a wychodzi tylko 6166 zł za kW i to na chińskim inwerterze SofarSolar, jakbym chciał na Fronius to 1000 zł musiałbym dopłacić. Tak samo jakbym chciał panele 300w a nie 285 w to znów dopłata 1000 zł.

Chyba jednak coś mi się wydaje że paneli nie będzie......liczyłem koło 13-15 tys jako maksymum opłacalności a tu zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...