maciuspala 07.04.2018 14:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Dziś próbowałem gruntować wałkiem na kiju, fakt mniej mnie spryskało ale połowa gruntu wylądowała na wylewce, w dodatku tak jak podejrzewałem przy przedłużeniu spada siła docisku i efekt mizerny, po prostu może nie umiem, ale jakoś muszę to dokończyć Dziś elektrycy skończyli robotę, jak będzie prąd na działce przyjadą podpiąć, zrobią skrzynkę w kotlowni oraz wyjscia na garaż i gniazdka zewnętrzne.W tygodniu dowiem się ile wyszło za materiał, oczywiscie za same kable, peszle i 1 skrzynkę bo esy dopiero jak całkowicie zamknie się dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raptor1 07.04.2018 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 No to mamy chyba remis w postepach prac na budowie Gratuluję pracy własnej i kibicuję . Okna w podobnej technologii jak u mnie choć czarnej mazi u mnie mniej Czy gruntowanie ścian z betonu kom.pod tynki wewnętrzne jest konieczne??? wystarczy uni grunt np.Atlas??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 07.04.2018 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Zagruntuja Ci tynkarze. Bez gruntowania nie ma tynkowania polecam Eurogrunt 500 lub gruntelmittel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 08.04.2018 05:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2018 Gruntowanie to robota tynkarzy, z tym że u mnie tynkowanie trochę do góry nogami, większość już zagruntowane, listwy przyokienne są, narożniki są, folia jest, tynki czekają na kogoś kto wsypie je do agregatu, ale problem jest z ekipami, straszne oblozenie mają i zaległości z powodu zimy.Grunt musi być bo BK czy silikat szybko.odciaga wodę z materialu i może odpaść.Przed przyklejaniem elewacji też będę gruntowal z zewnątrz bo klej cementowy za szybko straci wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 08.04.2018 05:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2018 No to mamy chyba remis w postepach prac na budowie Gratuluję pracy własnej i kibicuję . Okna w podobnej technologii jak u mnie choć czarnej mazi u mnie mniej Czy gruntowanie ścian z betonu kom.pod tynki wewnętrzne jest konieczne??? wystarczy uni grunt np.Atlas??? Atlas to nawet pod farby się nie nadaje:-)Musi to być mocny grunt, najlepiej systemowy z Knaufa za 170 zl lub zamiennik za ok 100 zl.15 l rozrabiasz z 45-60 l wody i jednym wiadrem oblecisz całą chałpkę. Etap podobny ale Ty robisz większość sam, a ja ekipami, za to przewaznie w dobrych pieniądzach:-) Okna mam troszkę w tańszy sposób zamontowany i tylko 4 cm wysunięte ale Cinek nie wziął ani zł wiecej za to wypuszczenie co policzył za ciepły montaż na cieplych parapetach, dopieszczenie uszczelnienia jest perfekcyjne nie ma prawa tam nic wiać. Po odliczeniu cieplych parapetów cena montażu była taka jak u konkurencji która za nic nie chciała zrobić wypuszczenia w ocieplenia bo się"nie da". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 09.04.2018 05:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2018 Trochę zdjęć z elektryki, jeszcze wpadną na 1 dzień jak będzie prąd to przekopią kabel do skrzynki, zrobią rozdzielnie w kotłowni. Uzbrojenie rozdzielni dopiero po pełnym zamknięciu domu żeby esy nóg nie dostały;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 09.04.2018 18:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2018 No i dostałem rachunek za materiały na elektrykę, niby się spodziewałem takiej kwoty ale troszkę się zaskoczyłem.Kolega elektryk brał najlepszej jakości materiały i okazały się one nie za tanie, za sam kabel z skrzynki w ogrodzeniu do domu wyszło 500 zł, kable do pompy, do indukcji a także grubebkable do rolet tanie nie są, do tego 600 mb zwyklego 3x1,5 i 3x2,5, 6 instalacji sat, sporo peszli pochłonęła 2700 zl, do tego jeszcze dojdą esy,skrzynka w kotlowni oraz zabezpieczenia pompy ciepła.Liczyłem 6 tyś plus zabezpieczenia ale raczej wyjdzie za całość ok 7 tyś, nie chciałbym wiedzieć ile zapłaciłbym normalnie.Dodatkowo wychodzi na to że hydraulik który robił piony do podlogowki zrobił je źle bo zastosował rurki miedziane 18 mm a powinny być grubsze, czekam na projekt Asolta podlogowki to dowiem się jakie powinny być właściwe.Czyli pierwsza robota którą muszę poprawiać, za całość dałem 1000 zł a teraz kilka słów pojdzie na przeróbkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 11.04.2018 05:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 Jeszcze tynków i wylewek nie ma a już kupione płytki do wiatrołapu i kotłowni. Gres szkliwiony Cersanit Wood grey i pine w zawrotnej cenie 29,99 zł za m2, zona zaakceptowała wiec nie ma co się zastanawiać. Wczoraj było sprzątanie po elektrykach oraz przygotowanie podwórka do kopania kabla do przyłącza prądu, Tauron powinien na dniach robić przyłącz i wreszcie będę miał własny prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 23.04.2018 05:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Nie lubię jak się mało dzieje na budowie...a niestety postępów brak.... W sobotę było gruntowanie piętra pod tynki oraz sprzątanie Zrobiłem próbę szpachlowania silikatu, do szpachlowania użyłem gładzi polimerowej Knauf Goldband Finish, nakłada się rewelacyjnie ale szpachlowanie silikatu to chyba nie najlepszy pomysł... Na zdjęciach są już 2 warstwy a żeby było gładko potrzeba jeszcze 2 następne warstwy, więc kosztowo i czasochłonnie raczej nie jest to opłacalne. Na przeszpachlowanie tego kawałka weszło pół wiaderka, więc koszt zaszpachlowania 2 m2 wynosi ok 40 zł. Dodatkowo aby położyć cienko tynk trzeba dokładnie czyścić ścianę z kleju, a ogromnym problemem są sznity betonowe wieńca które nie zgrywają się z bloczkiem. Położenie tynku ok 10 mm niweluje wszystkie te nierówności. Mam cicha nadzieje że w najbliższych dniach zostanie wytynkowana góra gdyż blokuje to rozłożenie instalacji WM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 11.05.2018 17:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 (edytowane) Dalej czekam na ekipę do tynkowania 3 tygodnie temu powiedzieli że będą za 2-tygodnie, a teraz może uda się wejść za jakieś 1,5-2 tygodnie cóż tynkarze mają inne kalendarze.Dobrze że materiał przygotowany i czeka na położenie.Zaklepałem termin na elewację, październik, mi pasuje bo już niskie temperatury a dla grafitu to lepiej, na razie póki nie bedzie ogrodu będzie tylko styropian zaciągnięty białym klejem i zagruntowane. Edytowane 12 Maja 2018 przez maciuspala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 14.05.2018 17:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Otrzymalem.dziś projekt podlogowki by Asolt, po przeliczeniu OZC z wersji projektowej do wersji wykonanej okazało się że HL zamast 4,4 kW wyszlo 3,6 kW a zapotrzebowanie zeszło na poziom 40 kWh m2/rok.Czyli mamy dom niskoenergetyczny.Teraz pozostało ustalić montaż podlogowki i wykonanie kotlowni.Ogromnie jestem ciekaw czy obliczenia Asolta będą miały odzwierciedlenie w rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tulisko 14.05.2018 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Otrzymalem.dziś projekt podlogowki by Asolt, po przeliczeniu OZC z wersji projektowej do wersji wykonanej okazało się że HL zamast 4,4 kW wyszlo 3,6 kW a zapotrzebowanie zeszło na poziom 40 kWh m2/rok.Czyli mamy dom niskoenergetyczny. Teraz pozostało ustalić montaż podlogowki i wykonanie kotlowni. Ogromnie jestem ciekaw czy obliczenia Asolta będą miały odzwierciedlenie w rzeczywistości. Hejka;-) Jakie rozstawy podłogówki wyszły w poszczególnych pomieszczeniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 15.05.2018 04:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Dół:Wiatrolap 10 cmKorytarz 20 cmŁazienka 10 cmSalon z kuchnią 15 cmGabinet 10 cmKotłownia 30 cmGóra:Sypialnia 20 cmPokoje 15 cmKorytarz 20 cmLazienka 10 cmŁącznie i tak 1000 mb pexa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tulisko 15.05.2018 04:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Dół: Wiatrolap 10 cm Korytarz 20 cm Łazienka 10 cm Salon z kuchnią 15 cm Gabinet 10 cm Kotłownia 30 cm Góra: Sypialnia 20 cm Pokoje 15 cm Korytarz 20 cm Lazienka 10 cm Łącznie i tak 1000 mb pexa. A temperaturę pomieszczeń 20st. zostawiłęś w OZC czy podnosiłeś do 22-23? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 15.05.2018 04:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Zostawiłem temperaturę 20 st, podlogowka jest przewymiarowana ponad 20 %, a temperatura zasilania ustalona na 30st.Nie lubimy gorąca przez tą zimę obserwowałem termometr w bloku i 20/21 na kaloryferach było dla nas komfortowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 15.05.2018 05:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 U nas jak mieszkaliśmy w bloku to byliśmy zimnolubni , a jak się przeprowadziliśmy do domu to okazało się że jednak lubimy ciepło U nas mamy przy podłogówce około 22,5 stopnia. Podłogówka bez projektu. Ustaliliśmy co 15cm w pokojach i co 10cm w łazienkach i tyle. Nie widzieliśmy sensu płacić za projekt podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 15.05.2018 18:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Długo wahałem się czy robić projekt, mimo kosztu 500 zl oszczedzam ok 300-mb rurki co daje koszt 750 zl, z drugiej strony jakbym zrobił co 10 cm to musialbym mocno skręcać.Projekt wykonawczy jest przewymiarowany o ok 20% co do projektowego więc zapas jest żeby podnieść temperaturę.Zresztą myślę że będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pablikos 17.05.2018 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Wybacz za zaśmiecanie dziennika, ale możesz napisać dlaczego nie polecasz dachówki Creatona? Będąc na składzie oglądałem ich betonówkę i swoim niefachowym okiem nie widziałem niczego niepokojącego. Różnica w stosunku do Brassa to kilka zł na m2 i pytanie czy warto dopłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 17.05.2018 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 Długo wahałem się czy robić projekt, mimo kosztu 500 zl oszczedzam ok 300-mb rurki co daje koszt 750 zl, z drugiej strony jakbym zrobił co 10 cm to musialbym mocno skręcać. Projekt wykonawczy jest przewymiarowany o ok 20% co do projektowego więc zapas jest żeby podnieść temperaturę.Zresztą myślę że będzie ok. Ja się wahałem i dałem sobie spokój ... Każdy instalator twierdził że nie ma żadnego sensu. Większość polecała albo dać co 10cm albo dać co 10cm w łazienkach i co 15cm w pokojach i ... będzie Pan zadowolony U nas mam co 10 i co 15cm , rotametry otwarte na max i jest ok. Tak samo dałem sobie spokój z OZC od Asolta , bo w podpisie nie muszę się tym chwalić a tak naprawdę do niczego nie było mi to potrzebne. Pompę i tak bym kupił raczej 9KW bo zależało mi na grzaniu w II taryfie i szybkim grzaniu CWUa oraz pracy bez udziału grzałek a różnica w cenie nie była jakaś porażająca (7 vs 9KW). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 17.05.2018 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2018 To jak już rozmowa o OZC to i ja w końcu nie zleciłem. Projektant (projekt indywidualny) wyliczył co 10 cm, wihajster, który będzie mi montował PC też uważa, że to najlepsza opcja. Najwyżej poskręcam przepływy, a jednak im gęściej rurki, tym może być niższa temp. zasilania. Jednak to co mnie odwiodło od zrobienia u Asolta wyliczeń to: błędy wykonawcze, trudne do policzenia mostki termiczne (np. zadaszone betonowe tarasy) i konieczność określenia już na etapie obliczeń wszystkich parametrów domu (okien, drzwi itd), które wszak mogą się zmienić w zależności od dostępności monety... I żeby nie było, uważam takie obliczenia za coś bardzo pozytywnego, ale....budowa to nie komputer i łatwo o przekłamanie. Nie dopasowywałbym rozstawu podłogówki do wyliczeń. Wolę duuuuży zapas (przeboleję tą różnicę w ilości mb. rurki), niż nie doszacowanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.