Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Galmet Miniland 9GT + sterowanie wewnętrzne / pogodowe

PiotrGLDZ

Recommended Posts

Witam,

Prośba o poradę.

Mam pompę ciepła jak w tytule wraz ze sterownikiem COMPIT R420 (standardowym).

Mieszkam w nowym domu od czerwca tego roku i cały czas próbuję rozgryźć to urządzenie. Od razu nadmienię, że jestem zielony w takich tematach.

Główne wątpliwości do obsługi to wybór sterowania. Poczytałem w internecie i generalnie rozumiem różnice. Ale...

1. Sterowanie ręczne (wewnętrzne) ma główny minus , że zbiera temp z salonu w którym np. jest kominek więc inne pomieszczenia na górze są w tym momencie zimne. W związku z tym wybieram pogodowe, czy dobry tok myślenia?

2. Sterowanie pogodowe pracuje na ustawieniach fabrycznych (dla 0C = 35C ITD). Jaką rolę odgrywa więc termostat w salonie? Nie powinien działać, a mam wrażenie, że jak podniosę w nim znacznie temp to pompa załącza się. Powinno tak być czy ta forma sterowania wyklucza działanie termostatu?

3. Sterowanie mieszane - jak włączyć takie sterowanie??

Na tą chwilę próbuję pogodowe. Na termostatcie mam zadane 22C. W ustawieniach pompy temp wyłączenia to 24C. Maksymalne CO to 55C.

I tutaj znowu watpliwosc. Pompa dziś nie pracowala prawie cala noc, wychlodzila dom do ok 20C i w dzień zaczela nadrabiać. Doszla do CO 55C.

Podsumowując mały dom ma przy tych zabawach zużycie na poziomie średniro 17KWH.

Dom ma powierzchni mieszkalnej tylko 115m + garaż.

Sprawdziłem jeszcze raz i potwierdzam.

Przy ustawieniu sterowania pogodowego regulator wewnętrzny jak najbardziej ma wpływ na to co dzieje się z pompą.

Jak podkręcę to pompa rusza, jak opuszczę to stoi. Dokładnie tak jak przy sterowaniu wewnętrznym.

Przy okazji co oznaczają te ustawienia? (ja mam autonomiczny):

Praca w sieci