budolaik 16.11.2016 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Dzień dobry! Jestem nowy na tym forum, za jakiś czas będę miał mały drewniany domek i w związku z tym pewnie zadam tu wiele pytań Jedno z nich już teraz - będę chciał docieplić w nim ściany (w konstrukcji są po prostu gołe deski drewniane grubości 5 cm). Naczytałem się w internecie różnych mądrości, i według nich narysowałem sobie jak to powinno wyglądać: Proszę o ocenę tego pomysłu - czy tak to powinno być, czy jednak inaczej? Czy wszystkie elementy są potrzebne (dylatacje z dwóch stron?). I dodatkowo - czy wełnę 15 cm kłaść jako jedną warstwę czy dwie np. 10+5cm ? Z góry dziękuję za odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scrabie 16.11.2016 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Dom drewniany czy całoroczny? Ja bym dylatację wewnątrz olał, czemu ona ma służyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scrabie 16.11.2016 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Letniskowy czy całoroczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 16.11.2016 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 dylatacja od wewnątrz nie ma sensu. Jeśli jest taka możliwość to zrób konstrukcję oraz izolację z przesunięciem lub na krzyż, żeby mostki termiczne ograniczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 16.11.2016 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Warto użyć wełny o grubości 75 mm w dwóch warstwach, prostsza i szybsza robota. W takiej grubości oferowane są płyty ze skalnej wełny SUPERROCK, które występują również w szerokości 565 mm. Taka szerokość pasuje w rozstawie osiowym słupków drewnianych co 600 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 17.11.2016 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Warto użyć wełny o grubości 75 mm w dwóch warstwach, prostsza i szybsza robota. W takiej grubości oferowane są płyty ze skalnej wełny SUPERROCK, które występują również w szerokości 565 mm. Taka szerokość pasuje w rozstawie osiowym słupków drewnianych co 600 mm. tak? To nowość, bo ja od kiedy pamiętam to w rozstaw stojaków co 60cm pasuje wełna 575mm. W Państwa instrukcji montażu jest napisane aby wełnę ucinać z 1,5cm naddatkiem? To ciekawe co Pan pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budolaik 17.11.2016 07:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Dzięki za zainteresowanie! Dom rekreacyjny ale całoroczny - chciałbym w nim w zimę też poprzebywać, czasem weekend, czasem dwa tygodnie. Czyli dylatacja wewnętrzna nie ma sensu. OK, rozumiem. Czy dylatacja wewnętrzna 10mm wystarczy, czy dać więcej? Rozumiem, że te rodzaje folii (parozolacyjna, paroprzepuszczalna) są w odpowiednich miejscach ? Co do proponowanej wełny - będę chciał wziąć inną, albo Knaufa Classic 033 albo Isover Super Mata. Jeśli ktoś ma lepsze propozycje - chętnie posłucham. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AntonKon 17.11.2016 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Isover Super Mata to bardzo dobry materiał. Nie tylko doskonale chroni drewno. Moim zdaniem jest to materiał idealny także do konstrukcji stalowych czy opartych o cegłę. Ja z niej korzystam i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. Dlatego ja znając ten materiał w pełni podpisuję się pod informacją, którą zawarł jeden z poprzednich użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 17.11.2016 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Grubość dylatacji zależy od wysokości ściany. Musisz od dołu i od góry zrobić otwory dla swobodnego przepływu powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.11.2016 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 dylatacja od wewnątrz nie ma sensu. Jeśli jest taka możliwość to zrób konstrukcję oraz izolację z przesunięciem lub na krzyż, żeby mostki termiczne ograniczyć zależy od rodzaju foli paroizolacyjnej, ale dobrze piszesz druga warstwa wełny na 'krzyż" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budolaik 17.11.2016 19:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Grubość dylatacji zależy od wysokości ściany. Musisz od dołu i od góry zrobić otwory dla swobodnego przepływu powietrza. Ściana jakieś 270 cm... zwiększyć dylatację? zależy od rodzaju foli paroizolacyjnej, ale dobrze piszesz druga warstwa wełny na 'krzyż" A jakie są rodzaje folii paroizolacyjnej? Albo raczej dla jakich folii paroizolacyjnych wełna na krzyż a dla jakich nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scrabie 17.11.2016 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 tak? To nowość, bo ja od kiedy pamiętam to w rozstaw stojaków co 60cm pasuje wełna 575mm. W Państwa instrukcji montażu jest napisane aby wełnę ucinać z 1,5cm naddatkiem? To ciekawe co Pan pisze. Daje się z naddatkiem, przynajmniej tę z rolki, jak utniesz mniej to będziesz miał dziurę = mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scrabie 17.11.2016 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Dzięki za zainteresowanie! Dom rekreacyjny ale całoroczny - chciałbym w nim w zimę też poprzebywać, czasem weekend, czasem dwa tygodnie. Czyli dylatacja wewnętrzna nie ma sensu. OK, rozumiem. Czy dylatacja wewnętrzna 10mm wystarczy, czy dać więcej? Rozumiem, że te rodzaje folii (parozolacyjna, paroprzepuszczalna) są w odpowiednich miejscach ? Co do proponowanej wełny - będę chciał wziąć inną, albo Knaufa Classic 033 albo Isover Super Mata. Jeśli ktoś ma lepsze propozycje - chętnie posłucham. Ja nie jestem fanem supematy z jednego powodu, jest mega droga. Na etapie budowy też o niej myślałem, ale po kalkulacji wyszło mi, że dopłacę ponad 20 zł za metr, a będę miał zimniej niż dając więcej tańszej wełny. Swoją drogą 15 cm to trochę mało, w lato będzie się nagrzewać, a w zimę szybko chłodzić. Chociaż na dach daj więcej, bo jak od blachy się na grzeje, to na poddaszu będzie sauna. Dylatacja 10 mm wystarczy, ale tak jak mówił kolega wyżej, pamiętaj, żeby był tam ruch powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 17.11.2016 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 dylatacja od wewnątrz ( jako szczelina powietrzna ) faktycznie nic nie daje, ALE taka dodatkowa warstwa wełny od wewnątrz ( zakryta płytami g.k. lub drewnem ) daje dużo, ponieważ jest to przestrzeń na prowadzenie np. instalacji, bez ingerencji w konstrukcję ściany nośnej, tj. słupków drewnianych. Nie ma sensu ich tak po prostu osłabiać, ale też konstruktorem nie jestem i może taką ingerencję da się wykonać ? wszystko zależy od ich grubości, a grubość od obliczeń statycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.11.2016 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 (edytowane) Wełna na "krzyż" zawsze, nie można dać wełny do konstrukcji od razu, trzeba przekładkę zrobić min 50mm choć lepiej 10cm. Paroizolacja jak najbliżej wnętrzna. faktycznie nic nie daje, ALE taka dodatkowa warstwa wełny od wewnątrz ( daje pod warunkiem- że będzie odpowiednia folia paroizolacyjna. Jest to zysk dodatkowej 1,5-2cm warstwy izolacji. Dylatacja 10 mm wystarczy, ale tak jak mówił kolega wyżej, pamiętaj, żeby był tam ruch powietrza od środka nie musi być ruchu powietrza, ba nawet szkoda aby tam powietrze krążyło. Od zewnątrz 10mm jest stanowczo za mało, zaczynamy od 25mm / 32 /38 /45 .jak standardowe łaty .. Edytowane 17 Listopada 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budolaik 18.11.2016 09:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Powtórzę pytanie do מרכבה : A jakie są rodzaje folii paroizolacyjnej? Albo raczej dla jakich folii paroizolacyjnych wełna na krzyż a dla jakich nie? Ja nie jestem fanem supematy z jednego powodu, jest mega droga. Na etapie budowy też o niej myślałem, ale po kalkulacji wyszło mi, że dopłacę ponad 20 zł za metr, a będę miał zimniej niż dając więcej tańszej wełny. Nie chcę dawać więcej wełny, bo za bardzo zmniejszę sobie wnętrza Swoją drogą 15 cm to trochę mało, w lato będzie się nagrzewać, a w zimę szybko chłodzić. Może i tak, ale to nie powinno mi przeszkadzać. Jeśli będzie przeszkadzać - będę kombinował. Z drugiej strony - jeśli w zimie będzie szybko się chłodzić, to i szybko się będzie nagrzewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.11.2016 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Folia paroizolacyjna refleksyjna o taką chodzi. Każda folia PE grubości np 0,2mm jest paroizolacyjna, czarna budowlana, folia ogrodnicza itp. Z drugiej strony - jeśli w zimie będzie szybko się chłodzić, to i szybko się będzie nagrzewać to tak nie działa.. to jest jak dziura w dętce od roweru .. mała dziura .. małe schodzenie .. duża dziura i nie zdążył byś dobijać ciśnienia ..bo jest ciągły upływ powietrza. Nie chcę dawać więcej wełny, bo za bardzo zmniejszę sobie wnętrza ale chcę mieć folię paroizolacyjną raz nad wełną raz nad belką konstrukcyjną = problem. Belka konstrukcyjna jest zimniejsza i temperatura powierzchni foli paroizolacyjnej w tym miejscu będzie niska, na tyle niska że obawiam się tam kondensacji. Stąd druga warstwa w poprzek - która jest konieczna i nie ma co tu się rozwodzić. ... te minimu 5cm robi wielką różnicę. widzisz jak kolor zielony wcina się w wnętrze domu ..tu jeszcze jest z warstwą 5cm .. widzisz jak na niej kolor czerwony się pięknie ładnie rozchodzi i tylko minimalne załamanie izoterm następuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budolaik 18.11.2016 11:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 . to tak nie działa.. to jest jak dziura w dętce od roweru .. mała dziura .. małe schodzenie .. duża dziura i nie zdążył byś dobijać ciśnienia ..bo jest ciągły upływ powietrza. No nie przekonuje mnie to porównanie, ale zostawmy to. . ale chcę mieć folię paroizolacyjną raz nad wełną raz nad belką konstrukcyjną = problem. Nie chcę mieć nic nad wełną i nad belką. Mówię o ścianie (albo nie rozumiem przesłania). . .. te minimu 5cm robi wielką różnicę. widzisz jak kolor zielony wcina się w wnętrze domu ..tu jeszcze jest z warstwą 5cm .. widzisz jak na niej kolor czerwony się pięknie ładnie rozchodzi i tylko minimalne załamanie izoterm następuje... Mały rysunek, niewiele widzę, a szczególnie nie widzę grubości warstw ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.11.2016 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 izolacja 140mm + 50mm nad belkami .. jak z domu szybko ucieka ciepło to trzeba to ciepło równie szybko dostarczać ..= kłopot z nagrzaniem ..ponieważ trzeba mieć wydajniejsze źródło .. a zresztą przeczy takie pojęcie nawet zdrowej logicie ..jak coś się szybko chłodzi - to też i ciężko się ogrzewa i nie ma tu jakiś innych rzeczy .. typu..szybko się chłodzi to i szybko nagrzewa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 18.11.2016 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 270cm wysokości ściany, więc dylatacja minimum 2cm skłaniałbym się ku łatom calówkom. Od dołu i na górze powinna być dylatacja najlepiej o takich samych prześwitach jak w ścianie. Wełna na przekładkę najlepiej w połowie izolacji Jeśli szkoda Ci miejsca na izolację to kup taką z najmniejszym współczynnikiem przenikania ciepła (nie koniecznie "super mata" ona tylko z nazwy jest taka super ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.