Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom pod krzewuszką, DIY


Recommended Posts

1.Ja mam przed.

2. Jak przykrecisz anemostat to będzie hałas większy. Z tego co widziałem to robią zakretasy.

3. To chyba zależy od odległości od pionu. U mnie jakieś 1,5 m i nic nie ma.

4. Nie mniejsza niż najgrubsze przyłącze do pionu. Ja ryzykuje i dałem 50 mm.

5. Na szerokość bramy wycinałem styro aż do chudego i beton poszedł aż do dołu. Wiem mostek ale Jarek P. Przerabiał styro do końca na coś mocniejszego. Gdzieś pod koniec jego dziennika to opisywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

ad 1) Ja bym wolał po wylewkach.

ad 2) Ja będę dawał przepustnice zaraz za skrzynką rozdzielczą. Nie myślę kupować dodatkowych niepotrzebnych odcinków rur.

ad 3) To nie chodzi o to jaki to sprzęt, tylko jaka jest odległość od pionu i od średnicy rury. Przy rurze 50mm możesz być oddalony od pionu (o ile pamiętam) do 4m.

ad 4) Teoretycznie ma być 110mm (jeśli do pionu podłączony jest kibelek) ale jak dasz 75mm (na końcu) to też będzie dobrze.

ad 5) Albo ciepło, albo mocno. Wg inwencji twórczej :).

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Niestety nadal czuję się jak dziecko we mgle :confused: Za dużo na głowie albo za duża spina.

 

Co do kanalizacji, jedna nitka, najdłuższa to właśnie kuchnia (zmywarka, zlew) / kotłownia (kratka, zlew, rekuperator) i ona jest oddalona od pierwszego pionu (który jest dosłownie nad wejściem kanalizacji do domu bo tak pasują łazienki x2) o jakieś 8-9 metrów. Tam nie dałem żadnego wielkiego odpowietrzenia a jedynie rureczkę 40mm, która jest do wysokości stropu na razie (w przejściu dla rury rekuperatora fi 200 się kończy i czeka na dalsze decyzje). Ciekawe czy taka cienka rurka w ogóle ma sens i czy ewentualnie nie dać napowietrzacza w kotłowni pod np umywalką?

 

Kilka fotek:

2817502700_1524488781.jpg

9637148600_1524488780.jpg

3799253800_1524488780.jpg

1640934100_1524488784.jpg

7456156500_1524488784.jpg

8675251100_1524488783.jpg

 

Nic nie robię (czytam, szukam/ czekam na projekt podłógówki z kan-thermu a potem kupię od razu do niej zestaw, również czekam na pomoce z rekuperacją i tu jest największy ból, nie specjalnie ktokolwiek chce pomóc a kupno projektu odpada z racji, że zwykle firmy robią projekt i masz go pan a, że coś nie pasuje bo tu ściana a tam rura to już nie ich problem.

Myślałem, że ktoś ze znawców tematu coś doda http://forum.muratordom.pl/showthread.php?222208-Sam-robi%C4%99-wentylacj%C4%99&p=7653760#post7653760 no widać to nie takie proste/ oczywiste. Może coś z TQD mi pomogą.

 

Co do rekuperacji to najważniejsze dla mnie są dwie kwestie

1) czy można przyjąć układ anemostatów na stropie oraz ilośći rur wg tego co narysowałem (otwory już są w stropie)

2) czy kanały z parteru idące po stropie mam podłączać do rozdzielaczy na stropie (chowanych w styropianie 8cm + ok 2cm wystające) i dalej iść przez trójniki/ rozdzielacze z przejściem np fi 160 na strychu czy też ciągnąć flexy na sama górę (na strych) do pojedynczych skrzynek rozdzielczych (wspólnych dla obu kondygnacji).

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek w garażu??? - może za mało czytałem, ludziska na internetach piszą o spadku 1cm na metr. U mnie garaż w przybliżeniu 6x6m, odwodnienie liniowe przy bramie garażowej. Jeżeli bym dał 1cm/m to różnica poziomów wyniosła by mega dużo bo aż 6cm. Nawet gdybym zaczął ten spadek ok 1m dalej od ściany to i tak będzie to aż 5cm różnicy => odpada.

Nie robię sobie myjni z garażu, do ściągania wody są takie spore i wygodne ściągaczki do podłogi... Czy zatem jakiś symboliczny spadek 2 lub max 3 cm zaczynając 1metr od ściany wystarczy? To i tak będzie widoczne po kafelkach na ścianie przy podłodze ;/ Co o tym myślicie? Decyzja do podjęcia szybko -> czekam z potwierdzeniem ilości styropianu do wyceny/ zamówienia. Proszę o sugestie.

 

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw odpływ wzdłuż garażu po środku

 

Oczywiście jest to opcja, ale:

- zmniejszy spadek o połowę ale nadal on musi jednak jakiś być

- wolę mieć go przy bramie, jakoś tak mi lepiej to w głowie pasuje (np gdyby wężem chciał podłogę spłukać to przypadkiem na już umytą część podłogi nie będziesz sobie chlapał).

 

Pytanie bardziej powinno brzmieć, jaki minimalny spadek zachować aby "jakoś" woda spływała. Fizyki się nie oszuka i woda nawet na spadku 0,5 czy 0,1% (5 czy 1mm/metr) zawsze spłynie ale w innym czasie.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jest to opcja, ale:

- zmniejszy spadek o połowę ale nadal on musi jednak jakiś być

- wolę mieć go przy bramie, jakoś tak mi lepiej to w głowie pasuje (np gdyby wężem chciał podłogę spłukać to przypadkiem na już umytą część podłogi nie będziesz sobie chlapał).

 

Pytanie bardziej powinno brzmieć, jaki minimalny spadek zachować aby "jakoś" woda spływała. Fizyki się nie oszuka i woda nawet na spadku 0,5 czy 0,1% (5 czy 1mm/metr) zawsze spłynie ale w innym czasie.

 

Pozdrawiam

Karol

 

Weź pod uwagę fakt że jak będziesz miał odpływ w świetle bramy to moment go zapchasz syfem z opon. Właśnie z tego powodu mam wzdłuż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję samobudowania! :) 39 stron to bardzo dużo, ale postaram się trochę nadgonić :)

 

1) Była ostatnio gdzieś dyskusja. Jadni mówią, że przed, drudzy, że po. U nas są przed. Przestawiać ich nie mam zamiaru, więc mogą być zalane w wylewce, a i chyba z instrukcji samych stelaży wychodzi, że mają być kotwione do stabilnego gruntu, a wylewka na styropianie do takowych nie należy.

4) U nas hydraulik mówił, że rura z odpowietrzeniem ma być 110. Takie też mamy średnice pionów.

5) To jest u mnie też temat niezgłębiony - chętnie się dowiem.

Edytowane przez Doli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja się przywitam :bye:

Coś się dzisiaj kręcimy po tych samych dziennikach ;)

Ambitny projekt sobie wziąłeś, na samodzielne budowanie.

Gratuluję ogromnie. Wszystko bardzo starannie wygląda.

Wrócę do murłaty, o której wspomniałeś u mnie w dzienniku.

Rozumiem, że taki efekt ocieplenia możesz uzyskać??

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=411274

 

Między styropianem elewacyjnym, a murłatą będziesz dawał izolację? Od góry murłaty również? Problemem jest tylko przestrzeń między ścianką wewnętrzną a murłatą (2 cm). Jeśli masz możliwość dostać się tam pistoletem z pianką, to psiknij, dla świętego spokoju, albo wciśnij wełnę. Ale te 2 cm, chyba wielkiej różnicy nie zrobią. Ważne, żebyś z pozostałych stron dopilnował ocieplenia.

 

Fajnie byłoby uzyskać taki efekt ocieplenia murłaty:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=411273

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie wypełniał przestrzeni między murłatą a ścianką wewnętrzną, ale dał punktowo, aby podeprzeć ową ściankę. Nie sobie drewienko poodycha - piana z puchy to jednak nie otwartokomórkowa z agregatu.

 

Co do ocieplenia to u mnie łatwiej, bo murłata zlicowana do zewnątrz i tylko ocieplenie od środka 10cm dałem (lub 6 tam, gdzie murłata była dosunięta do środka, żeby zniwelować krzywe ściany ;) ). Te 1-2cm szczeliny zostawiałem, już nie pamiętam kto mi tak doradził, ale gadał z sensem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pamiętam ale dane już poszukaj w sieci.

"Lemar membrana xs" nazwa może mylić ;) cieśla mówił, że to bardzo dobra papa, szwagier sie budował i kasy nie żałował a też ma tą samą - to tez tak nieco sugerowało, że powinna być dobra :lol2:

 

PS. Skoru już tu jestem, update na razie nie ma, czekam na styropian... montuje stelaże wc.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pamiętam ale dane już poszukaj w sieci.

"Lemar membrana xs" nazwa może mylić ;) cieśla mówił, że to bardzo dobra papa, szwagier sie budował i kasy nie żałował a też ma tą samą - to tez tak nieco sugerowało, że powinna być dobra :lol2:

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol, gratuluję samozaparcia i efektów!!!

Jestem na etapie projektowania wentylacji mechanicznej i mam podobną sytuację jak Ty: chodzi o wentylację schowka pod schodami. Ty chcesz tam dać went. grawitacyjną, ale powiedz mi jak planujesz "zasilać" to pomieszczenie powietrzem? Jak będzie brało powietrze z domu gdzie jest WM, to nie będzie zrównoważonej wymiany powietrza, bo przez went. grawitacyjną powietrze będzie bardzo uciekać jeśli będzie nadciśnienie. Jeśli będzie podciśnienie, to zrobi się ciąg wsteczny i będziesz zasysać powietrze z zewnątrz i wtedy idea WM traci sens. Nie myślałeś, żeby dać tam mały nawiew?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Zasilenie albo zostanie na zasadzie wymiany powietrza w czasie otwierania drzwi (drzwi szczelne) albo dam tam mały nawiew w podłodze, np 1x75mm (na podobnej zasadzie jak powietrze do kominka.

 

Kupiłem wczoraj kilka ksztaltek wentylacyjnych 125 (no i lwią częśc instalacji wm). Pokombinuję niedługo. Zamierzałem wentylacje grawitacyjną tego pomieszczenia zrobić z rur wentylacyjnych plastikowych. Boję sie, czy to zgodne z jakimiś tam przepisami? Tak samo musze zrobic wg garazu i kotłowni (pc). Akurat w zasadzie to kilka mb rury pionowo przez strop i dach.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o garaż i kotłownię, to nie ma problemu. Np. w garażu ja planuję przy bramie na dole jakiś nawiew, a grawitacyjny wyciąg po przekątnej, żeby obieg powietrza był na jak największej przestrzeni.

Pod schodami może za bardzo kombinujesz? Czy nie prościej dać tam nawiew z WM i nie robić szczelnych drzwi? Powietrze Ci przejdzie przez drzwi i pójdzie do wywiewu w kuchni albo w innym pomieszczeniu. Nie będziesz musiał kombinować z nawiewaniem powietrza, zapewnieniem szczelnych drzwi itp. Kanał grawitacyjny do wywiewu też byłby zbędny. Jedyny koszt to podciągnąć jakiś mały przewód pe-flex z fi 63mm, albo dać fi 75mm i jakiś przepustnico-tłumik (termokontrol ma takie coś w ofercie). Czekam na relację z wykonywania WM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pstawik, schowek jest ogrzewany. Wykonawcy płyty, nie zgodzili się na pominięcie kabli w tym pomieszczeniu, ponieważ znajduje się przy zewnętrznej krawędzi płyty. Jedynie spiżarkę, znajdującą się wewnątrz budynku, mam bez ogrzewania.

Ja się grzyba nie boję ;) Mieszkam w 20-letnim domu, bez izolacji, praktycznie bez wentylacji (komin w kuchni i w łazienkach) i o dziwo nie mamy grzyba, chociaż komfortu też brakuje ;) Mam garderobę i składziko-spiżarkę bez ogrzewania i wentylacji (niestety) i nic się tam nie dzieję. Ale już się cieszę, na moje nowe garderoby i inne pomieszczenia z dopływem świeżego powietrza, w nowym domu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...