Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom pod krzewuszką, DIY


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jest dość równy ale czy idealny? Nie wiem. Może poukładam go sobie na podłogach coby mi ta moja biedna podłogowka od mrozów nie ucierpiała na pięterku (druga grzałka niestety też wywala roznicówkę :( )

W tym następnym tygodniu wywale starą grzałkę i dam koledze do dospawania mufy by najbardziej popularne grzałki podłączyc. Tak to jest robiąc wszystko z odzysku,

a nieee, sory tam na jakieś złączki, rurki mufki itp idt wydałem ze 400+ albo i 500+.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sobie palnąłem, że gdyby tak poskładać wszystkie szparki po te 2mm do kupy to pewnie wyszło by na to, ze w jednym pokoju miałbyś cały czas okno uchylone albo i otwarte. Ew z jakąś wiatroizolacją bo w sumie siatka i klej no i tynk nie pozwoli na swobodny przedmuch wiatru.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest niestety wada samoroba ;) zawsze chcemy dokładnie skupiamy się na detalach uważamy że zrobimy lepiej niż iedokladni budowlańcy. A jak się później zastanowić nie ma to żadnego większego znaczenia i na pewne rzeczy trzeba brać margines błędu lub mniejszej dokładności która niczemu nie zaszkodzi. Czas też jest ważny w tych pracach :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klej w pianie jest już nieco za późno skoro wystartowałem na klej z wora (klej z wora robi dystans a piana w zasadzie na zero). I owszem, boję się niskich temperatur dlatego przerwałem prace. Może dziś jeszcze coś pokleje bo ma byc +2 a w nocy -1 przy czym od niedzieli jest cały czas >0 także ściany nie powinny być przemrozone.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Karol cofnę się trochę do twoich tynków. Czytam w innym temacie, że jesteś bardzo zadowolony z tego jak Ci Zetę położyli. Czy na prawdę jest tak super równo ?? U mnie po położeniu zety są niestety lekkie nierówności delikatne fale po ściąganiu łatą... Czy ty u siebie też masz coś takiego ? Rozmawiałem z wykonawca i mówił, że z tymi twardymi gipsami jest niestety ten problem że maja krótki czas otwarty na jakiekolwiek dopieszczenie niż np alfa czy beta.... Koniec końców i tak postarali się lepiej niż w pierwszym pomieszczeniu. Dostali reprymendę, że nie pasuje nam taka jakość. Resztę zrobili już o wiele lepiej ale jednak pod malowanie chyba się to nie nadaję prze te górki pagórki.... Czy u ciebie też jest coś takiego, czy na prawdę masz to równe ja stół ?

 

Widziałem twoje foty ale foty jak to foty wszystkiego nie oddają....

 

P.S. Tego takera do spinek podłogówki opyliłeś już ?? Jeśli tak to komu, może u siebie też zrobił to chętnie odkupię :)

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przed malowaniem jeszcze szlifowałeś wszystko do równego, czym to robiłeś normalnie żyrafą, z jakim papierem ??

 

U siebie tez spróbuje przeszlifować jedno pomieszczenie na próbę, bo tak się zastanawiamy jak by to wyglądało po samym szlifie... w sumie te nierówności nie są jakieś wielkie i może faktycznie samo przeszlifowanie wystarczy....

 

Czyli jednak da się te tynki położyć równiutko tylko trzeba trochę się postarać....

 

Komu takera opyliłeś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się wtrącę. Zetę trzeba umieć kłaść. Da się równo, np u mnie w domu jest bardzo równo, ale już na innej budowe widziałem średnią jakość. Górek i dołków nie ogarniesz slifowaniem, jak za grubo zjedziesz to kamień wyjdzie. One są do lekkiego przeszlifowania np papierem 220 albo 240. Jezeli zrobili górki i dołki to bedziesz musiał położyć gładź. Szlifowana zeta nie dla każdego nadaje siędo malowania. Zapomnij że będziesz miał ścianę tak gładką jak po gładzi albo jak regips. Po prostu będzie to ściana, pomalowana wygląda fajnie. Natomiast wszelkie zaprawki czy gładzie po osadzaniu parapetów są mocno widoczne i różnią się od zety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Ciekawe jak długo pociągnę, kolejny raz "nie wróciłem do domu tego samego dnia z budowy" - tzn jadę np na 10:00 a wracam o 00:30...

No ale mrozy, woda w podłogówce, brak źródła ciepła (poza wcześniej wspomnianą, drogą grzałką) wiec trzeba działać szybko. Niedługo pierwsze zasypy celulozy (może nawet jutro, w sobotę).

 

Dokończyłem WM:

5703529800_1546604176.jpg

Przeniosłem rury od nawiewu i wyciągu do strefy ogrzewanej (przecież tam są temperatury zbliżone do panujących w domu, nad rurami nasypię grubiej celulozy)

8695261400_1546604178.jpg

Paroizolacja aktywna corotop na sufitach płaskich (od góry będzie celuloza niczym nie osłonięta)

6754503300_1546604180.jpg

a na skosach paroizolacja aktywna isofloc active za milon (katalogowo 1600zł netto za wałek 3 m szeroko x 50 mb)

3569735300_1546604182.jpg

4877415200_1546604185.jpg

3198418700_1546604186.jpg

6172865400_1546604190.jpg

6049572800_1546604192.jpg

4step pro, takie małe niespodziewanki: (widać?)

1227482300_1546604195.jpg

Przymiarki do wykończeń:

3526274400_1546604198.jpg

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Seba!

 

Jakbyś się zastanawiał to pamiętam o Tobie, tylko nie mam na nic czasu.

 

Generalnie żadna paroizolacja nie jest potrzebna przy celulozie, nawet w łazience. Wiem jak to brzmi i chociaż znam już dwa przypadki domów ocieplonych celulozą bez paroizolacji o wieku 6-10lat to i tak chciałem ją dać. Jednocześnie nie spinam się aż tak bardzo. Pod ud'kiem jest pianka, ktora dość szczelnie przylega ale od gory jeszcze położę sudafoil - super preparat. Folie są przyklejone szczelnie bardzo dobrą tasmą od corotopa do ud'ków wiec to jest szczelne.

 

PS. Uszczelnianie wszystkiego, masa drogich taśm i uszczelniaczy a na koniec 6tysiecy dziurek po wkrętach....

Kupiłem np tasmę isover multitape za 79zl +kw. Miała być super hiper a jest duper. Bez szału na tle innych taśm za poł tej ceny.

 

PS2. Jaki jest patent na szczelne połączenia rur? Np anemostatów? To jakaś masakra z klejniem tych tasiemek.

 

PS3 taki sudafoil jest miliard razy lepszy i dwa razy wydajniejszy/ o połowę tanszy- ponad o polowę no i szybciej schnie oraz ma wiekszą siłę początkową niż ten niemiecki shit od isovera, tzn ten uszczelniacz vario. Ogolnie to mocno przereklamowane produkty.

Miłym zaskoczeniem jest taśma dwustronna od paroteca za 39 zlote z alledrogo. Mega super duper. Oczywiście tansza od isovera dwustronnej.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem Ci że szczelność to gwarancja energooszczędności!! To się może tak wydawać, ale te wszystkie taśmy itp robią różnicę. Te dziury po wkrętach są raczej pomijalne to tam te dziury zajmują wkręty ;) Bardziej bym się martwił o dziury na przewody do oświetlenia itp!

Wilgoć w nowoczesnym domu z dobrą wentylacją to raczej rzadko spotykane zjawisko. Ja to wszystko robię aby po prostu było szczelniej, a to nie tylko wilgoć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...