karster 08.01.2019 14:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Właśnie przede wszystkim z powodu szczelności daje membranę. Przewody mam zrobione dobrze połączenia membran również (czasami na podwójnie, dwustronna + jednostronna) przy scianach mam super tasmy naklejone do UD, sam UD na piance akustucznej i owszem, nie daje mi to spokoju. Szkoda, ze dopiero dziś mam odebrać wyciskacz do kiełbas 600 bo bym profile kleił uszczelniaczem do sciany a to już dałoby mi 100% szczelności. Tylko co z tymi wielkimi rurami od reku? Jak je szczelnie pokleic? Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 08.01.2019 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 ja rury spiro łącze uszczelniaczem, na wkręty nierdzewne, i na koniec łączenia kleję taśmą aluminiową. To gwarantuje 100% szczelności. BTW jeżeli nie połączysz szczelnie ściany z izolacją poziomą sufitu to idealnie szczelnie nie bedzie. Dlatego folię się wywija spod UDeków, a samą folię się klei do ściany. No ale może przesadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 08.01.2019 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 BTW jeżeli nie połączysz szczelnie ściany z izolacją poziomą sufitu to idealnie szczelnie nie bedzie. Podoba mi się to zdanie. Chyba se zapiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 08.01.2019 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Podoba mi się to zdanie. Chyba se zapiszę. hehe no aiki wiesz o co mi chodzi po prostu profil UD dociska "szczelnie" taśmę akustyczną tylko pod kołkami, a je dajemy średnio co 50cm, co z resztą? Pamiętajmy, że taśma akustyczna nie jest szczelna ani dla powietrza ani dla pary wodnej, zwłaszcza w poprzek. To że na to pójdzie później masa spoinowa i potem akryl i farba to ok, jak dom jest świeżutki i pachnący jeszcze farbą. Ale za pare lat, jak pojawią się spękania na łączeniach ze ścianami masywnymi (a się pojawią, nie oszukujmy się) to wtedy będzie tamtędy hulało. Ja na coś takiego jestem wrażliwy, może nawet za bardzo. Fakt że można to jakoś uratować ponownie kładąc akryl, ale komu się będzie chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 09.01.2019 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Ja kleiłem pasek folii do ściany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seler2 09.01.2019 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Kurde jak tak wszystko mega uszczelnicie to aż żal drzwi wejściowe otwierać no chyba że jest plan na śluzę powietrzną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 09.01.2019 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Spoko mam też wentylację w starym stylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seler2 10.01.2019 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 U mnie tylko wiatr duje wkominie co prawda wymyśliłem sobie nawiewy ze strychu który jest nieizolowany, nawiewy z dwóch krańców domu, jeden w pralni drugi w garderobie w sypialni, puszczone przez anemostaty, ale całą robotę robi natura. Jedyne co być może kiedyś zrobię to sterowane przepustnice na strychu na tych nawiewach co by sterownik utrzymywał przepływ powietrza nie większy niż określoną zadaną wartość, żeby w mroźne i wietrzne dni nie wyciągało mi całego ciepła z domu a tymczasem będzie żaluzja na kratce wywiewnej na kominie, po starodawnemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 10.01.2019 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 ..... całą robotę robi natura..... no właśnie i tu jest problem bo zimą ta natura wyrzuca Tobie ciepłe powietrze z domu tak po prostu, a latem nie bardzo chce je wyrzucać gdy na dworze dużo cieplej niż w domu w bezwietrzną pogodę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seler2 10.01.2019 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Przez cztery lata nie zaobserwowałem u sibie bezwietrznej pogody wręcz przeciwnie, mam takie ukształtowanie terenu że ciągle wieje z zachodu, kalenica wsch-zach i komin w kalenicy. Cug u mnie taki że mokra dębina opałowa przez sezon leżakowania przy garażu wyschła do poziomu 15-18% - po przerąbaniu rzecz jasna... Zdając sobie sprawę z wad grawitacji jednak się na nią zdecydowałem, zresztą konstrukcja domu taka że dołożenie mechanicznej nie byłoby problemem ale to już ewentualnie następny właściciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 22.01.2019 23:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 Całkiem sporo mam w końcu tych płyt pokręconych. Sama membrana z ewentualną płytą kg mocno ogranicza wychładzanie domu. Obecnie mrozy już raczej nie na żarty - 10'C i niżej więc nie jaj. Została łazienka - nie ma ani grama membrany czy płyt a tym bardziej ocieplenia. Poza tym w trzech pomieszczeniach nie ma celulozy na płaszczyznach bo sypane były osobno, jako pierwsze skosy a dopiero potem zamykane sufity płaskie.Pierwsza tona poszło, miały wejść 2 ale nie odliczałem okien, drewna, instalacji, schodów, komina a tego wszystkiego jednak jest łącznie "parę" metrów. W łazience poukładałem styropian między 8 a 20cm grubości na całej podłodze + zastawiłem otwór drzwiowy płytą KG. Podłogówka oczywiście włączona. Biedna grzałeczka 2000W działa 24h a woda na zasilaniu ma 11,4'C. W domu utrzymuje się temperatura jak dotąd +4'C (na dole ciut więcej, czasami nawet tak pod +5) Zobaczę jutro, po pierwszej ostrzejszej nocy co będzie. Wymyśliłem sobie patent na skrzynki dla plafonów wpuszczanych w sufity (duży pokój na poddaszu) Ramka z CD60, kawałek płyty KG, kawałek folii od podłogówki metalizowanej, kilka wkrętów i uszczelniacz/klej sudafoil. Można by w tym wodę trzymać i nie wyleci Tyle będzie celulozy (w sumie to już jest) nad największym pomieszczeniem nad garażem, ma ono niecałe 50mkw - tzn było 50 ale coś zabrałem Na strychu wystające kawałki murów czy belek podporowych płatwi dociepliłem pozostałym mi z elewacji styropianem grafitowym 20cm. Zdjęcie z początku prac. W miejscu gdzie spotykają się rury od: - wentylacji grawitacyjnej garażu/kotłowni/spiżarni - kanalizacyjna od skroplin reku/ chłodnicy GGWC - zasilania/powrotu chłodnicy/nagrzewnicy GGWC - nawiewu/wywiewu od WM dwóch pomieszczeń Wrzuciłem przekładki z grafitu + zapsikałem wszystko bardzo fajną pianą ceresit quatro. Super pianka Chciałem pytać jak się takie słupy 'obrabia' ale po prostu puściłem profile obok nich (przy jednym zrobiłem to z UD30 a przy drugim było mega szybo zrobić to z CD60 + łączników krzyżowych. Potem membranę pokleiłem do drewna taśmą isovera multitape. a tak już po skończeniu: Rura czerpni jest umieszczona w szalunku dla celulozy. Jest ona zasypana po bokach warstwą ok 15cm grubości a powyżej z dużo większą górką... Przy okazji widać kawałek jednego ze szczytów lukarn, od wewnątrz domu/ strychy dałem tam również grafit 20cm. Na niej między deskowaniem a murem także. Taśmy tasiemki tasiemeczki. Polecam Parotec dwustronna, corotop dwustronną 25mm, eurovent UNO, podobna do corotop corofix -obie dobre. Isover multitape fajna ale to przesada cenowa, te dwie wcześniejsze niczym jej nie ustępują (poza brakiem miarki nadrukowanej czy szerokością) Powycinałem wyrzynarką wszelkie wystające niepotrzebnie kawałki murów. Kupiłem na allegro jakiś brzeszczot ze spiekami i dawał radę. Na prawdę to dobrze przylega, tzn ta taśma akustyczna. Jestem szczęśliwym posiadaczem prostych ścian ... a tam gdzie nie przylega idealnie do ścian: zrobiłem takie coś: Łazienka jest cała podklejona, tzn taśma akustyczna przyklejona do profili przyściennych UD30, trzyma na amen a całość uszczelniaczem do ściany no i kołki oczywiście. Korytarz na piętrze oświetlić zamierzam profilami Kluś. Zamontowałem profile montażowe Teknik a dalej się pomyśli (w sensie wybierze) nad profilami architektonicznymi: Łączna długość tej lini światła (tudzież profili na nią) ma prawie 7mb. Bądą 2 taśmy obok siebie o mocy pewnie 9,6W czyli całość będzie miała ~130 W. Czujnik ruchu poprzez centralę alarmową PERFECTA 32WRL będzie włączał to światło w automatycznie ale z pewnymi dodatkowymi warunkami, np w nocy po 22h światło to włączy się na zaledwie 2-4% mocy - tylko po to by się nie potknąć idąc do łazienki. To założenie, jeśli praktyka powie co innego to się robi tak by było wygodnie. Sporo pracy kosztowało mnie montowanie tych profili a zwłaszcza ten mały skosik wynikający z przesunięcia środka ścian przy samej klatce schodowej Taka sobie "kupeczka" celulozy na ok 80 cm: Okno zespolone było wredne do ocieplenia. Wrzuciłem między nie 2x4cm grafitu + piana. Wszystkie okna wstępnie docieplone zestawem wełny (zdaje sie owczej) od Fakro + fartuchy z membrany. Od samego początku, w brew pozorom dbałem o szczelność: PS. Sorki za nieco rozbudowany post. Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ufbufkruf 23.01.2019 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Post im bardziej rozbudowany tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 23.01.2019 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Widać dużo pracy, gratuluję a powiedz jak chcesz perfectą wysterowywać oświetlenie na 4% mocy? bo mnie to zaintrygowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 23.01.2019 18:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 dzięki, dzięki:) No niestety, perfecta jest prosta jak budowa cepa i samo dołozenie sterowania przekaźnikiem z timera + warunek ram godzinowych już ją przerasta. Trzeba specjalnie wykorzystać kolejne wyjście no i regulator PWM. Szczytem marzeń jest to by ta centrala z aplikacją działała stabilnie... PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 23.01.2019 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 A sprawdzałeś jak jest z opóźnieniem przy wykorzystaniu czujki alarmu i centralki? Bo słyszałem, że z tym też nie jest za różowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seler2 23.01.2019 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 perfecta robota! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 23.01.2019 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Muszę przyznać, że wygląda to profesjonalnie. Zazdraszczam obecnego etapu. Zastanawiam się, czy nie iść Twoim śladem z izolacją celulozą (za dużo się naczytałem o kunach lubiących "watę"). Jaka będzie finalna grubość izolacji dachu u Ciebie? Kosztowo celuloza wychodzi Cię drożej niż wełna (wliczając koszty związane z izolacją aktywną)? Widzę, że masz płytę wspornikową pod klinkier. Zrezygnowałeś z obłożenia komina klinkierem, czy będziesz robił obmurówkę komina w późniejszym terminie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 24.01.2019 00:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Sprawdzałem opóźnienie czujki, tzn podtrzymanie stanu przez jakiś czas i to niby działało. Program mam skonfigurowany, przekaźnik polutowany tylko nie ma kiedy dokończyć... Seler2 - milo słyszeć Regius, również dzięki za miłe slowo nie ma czego zazdrościć tylko robić. Jest godzina 00:53 a ja odpisuję na forum bo kilka minut temu wróciłem z budowy.... wciąż mam pełno niedokończonych prac jak np dach a z nim 3 okna dachowe nie wstawione. Rekuperatora brak i głowych rur na strychu, wyrzutni ani kominków do WG też nie ma. Grafit etixx na scianach bez siatki także się słońce pokaże to będzie trzeba zapierdzielać. Tarasy i balkony nie ruszone - boję sie ich. Nie mam na nie pomysu. Wspornik przy kominie zrobiłem na zapas. Nie robię klinkieru teraz i mam nadzieję, ze nie będę musial tego robic nigdy. Komin ocieplę wełną fasadową minimum 5 cm a na to cegielki, tzn imitacja cegiełek jakiegoś znanego producenta. Wyleciała mi nazwa. Dobra, mam - poszukałem, izoflex. Mam super klej na cokół od caparola i nim też komin planowałem zrobić bo wody nie podciaga tzn carbonit. A może uzyję do tego sikabond t8 Celuloza kosztuje mnie 3,71zł/ kg. Na skosy miało być 45kg/m3 a na płaskim 25 kg/m3 (albo więcej). Są inne, tańsze materiały. Np steico za ok 2,7zł w promocji czy ekofiber za 2zł/kg. Jest też kilka innych producentów, jakieś termoflocki itd (wyleciało mi ze łba). Odpal kalkulator i policz, 3,71zl/kg *0,30m *45kg/m3. To dla skosów a dla plaskich 3,71*0,35*25. Do tego membrany i taśmy oraz uszczelniacze za łącznie 2200zł + robocizna/ usługa dmuchania za 2000zł. Wychodzi nieco ponad 10zł za mkw robocizny. Ciekawy jestem końca prac, tzn ile pojdzie finalnie materiału i co pokaże termowizja... Pozdrawiam Karol Edytowane 24 Stycznia 2019 przez karster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walec7_7 24.01.2019 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Takie posty to ja lubię Jest co oglądać, a przez tą zimę nie ma za dużo Fajnie Ci to idzie Jesteś coraz bliżej końca. Niestety u większości chyba tak to wygląda że wszędzie coś zaczęte i nic nie skończone. A niektóre tematy przerastają i robota stoi. Działaj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 24.01.2019 14:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Takie posty to ja lubię Jest co oglądać, a przez tą zimę nie ma za dużo Fajnie Ci to idzie Jesteś coraz bliżej końca. Niestety u większości chyba tak to wygląda że wszędzie coś zaczęte i nic nie skończone. A niektóre tematy przerastają i robota stoi. Działaj! Dzięki Fajnie, jak parę osób się odezwie. Czasami takie pogłaskanie po głowie trochę pomaga, zwłaszcza zimą PS.Siedzę przed kompem więc mogę policzyć ile mnie kosztują te gazety: skosy: 3,71zl/kg *0,30m *45kg/m3 = 50zł/ m2 + ~10zł robocizna = ~60zł/ m2 płaszczyzny 3,71zl/kg *0,35m *25kg/m3 = 32zł/ m2 + ~10zł robocizna = ~42zł/ m2 Taśm, folii, uszczelniaczy można nie liczyć - przy wełnie również bym je zastosował. Dobra wełna (bo za taką ją podejrzewałem), np ROCKWOOL 035 TOPROCK SUPER 15cm to koszt np na allegro 22,50, x2 (no bo mam 30cm na skosach) daje za samą wełnę na skosy 45zł + robocizna (nie wiem za ile układają wełnę) a dla płaskich wyjdzie 22,50 + 30zł czyli 52,50 + robocizna (jw) W moim przypadku licząc średnio wg powierzchni skosów/ płaszczyzn wychodzi: [(138m2 * 60zł) + (50m2 * 32zł)] / 188mkw = 52,55zł/ mkw - średnia cena m2 ocieplenia celulozą ( drogą celulozą,bo są prawie o połowę tańsze na rynku) z robocizną oraz średnio 47zł/ mkw za ocieplenie wełną ROCKWOOL 035 TOPROCK SUPER o tych samych grubościach ale bez robocizny. PS. Czy są ekipy, które starannie (czy w ogóle) układają wełnę za 52,5-47 = 5,5zł / mkw? PS2. Dodam jeszcze jedną ciekawostkę: Krokwie mam co średnio 80zm. Ich wymiar to zdaje się 18x8cm. W narożach krokwie są krótsze ale za to dochodzą dużo większe narożne więc zakładam średnio, że dokładnie co 80cm na całych skosach są jednolite krokwie o polu przekroju 18x8 = 144cm2. Dzieląc to przez odległość między nimi (/80cm) zmniejsza się zapotrzebowanie celulozy z 30 na 30-1,8cm = 28,2cm (chodzi o zapotrzebowanie na materiał). Ponadto kilka okien i z prostego liczenia zamiast 1863kg potrzeba 1636 kg celulozy na skosy. Odchodzi kolejne "pare" kilo przy połączeniu skosu z płaszczyznami bo nie da się niczym nie ograniczonej przestrzeni zasypać bardziej niż 25kg/m3. Pozdrawiam Karol Edytowane 24 Stycznia 2019 przez karster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.