bulka907 28.11.2016 08:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 To była moja pierwsza mysl- zrobić wszystkie instalacje w płycie i tak jak mówicie- pospinac wszystko i instalacje gotowe. A jak to wygląda z podłogowa pod elementami takimi jak wanna? Czy trzeba to ominąć robić ja w płycie? Czy można zrobić poprostu każdy pokój osobno i bez żadnych ominięc? No i czy trzeba izolować odcinek od rozdzielacza, do wejścia pokoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 28.11.2016 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Nie omijaj nic, po prostu rób pętle na pomieszczenia, to będzie tyle betonu ze i tak temperatura będzie się w nim wyrównywać. Moim zdaniem nie trzeba nic izolować, z reszta nie widziałem jeszcze żeby ktoś izolował rurki w płycie. Pomyśl, że jak ciepła woda bedzie szła np korytarzem do pokoju to oczywiście najpierw ogrzeje ten korytarz, ale jak już temp płyty w korytarzu sie podniesie to ciepło bedzie szło dalej już do pokoju, to tak bardzo upraszczając. Ja teraz mogę powiedzieć że niepotrzebnie nie robiłem rurek w kuchni pod szafkami, a zwłaszcza tam gdzie jest okno, bo jak sie tam rano wchodzi prosto z wyra to po prostu czuć że chłodniej, dotyczy to akurat szafek ze zlewem wiec rano jak wlewam wodę do czajnika to mam takie odczucia, no ale teraz to już dupa - tragedii nie ma, no ale nauczka jest Zrób wszystko w płycie, dobrze sie zastanów i przemyśl wszystko, pytaj na forum a na pewno wszystko sie uda i bedziesz zadowolony. BTW ciągnięcie wszystkiego w płycie to też niższe koszty i mniej czasu bo np kabel do gniazdka od rozdzielni ciągniesz po lini prostej, żadnych bruzd, wiercenia, wszystko pod nogami Jedyne co to możesz elektrykę w peszlach puszczać, chociaż nie koniecznie. Jak zmienisz zdanie co do gniazdek to zawsze mozna w ścianie przeciągnąć kabel, włączniki i światło od góry już jak będzie strop/dach, odkurzacz centralny też musisz wiedziec co gdzie i wypuścić go pod ścianą!, woda też potem do ogarnięcia - tak samo w ścianie można przenieść. Podsumowując tak jak pisze el Wariato - trzeba mieć projekt i wszystko przemyślane, a najlepiej jeszcze projekt wnętrz. Ja z doświadczenia wiem, że teraz trzeba wszystko zaprojektować przed startem budowy, wszystko mieć już ustawione w domu i nie żydzć i nie bać się i komuś za to zapłacić! Nie dosyć że potem idzie jak z płatka to jeszcze mniej nerwów i wątpliwosci. Zobaczysz dom i wnętrza na wizualizacji zanim wbijesz pierwszy szpadel. Wystarczy że kupisz płytki do łazienki za 2k i po położeniu żona stwierdzi że to nie to i skuwamy i inne bo jeszcze mozna. Te 2 tys które się straciło już wystarczy na projekt aranżacji całego domu. To wszystko jest takie proste..... tylko trzeba było o tym wiedzieć na początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 28.11.2016 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Sebcio dobrze prawi. Masz teraz całą zimę na zaplnowanie płyty i wszystkich instalacji, które można do niej/pod nią wsadzić. Dobrze zrobione raz na początku sporo później ułatwi. Ja teraz żałuję, że nie wpuściłem w płytę elektryki. Wszystko u mnie wystartowało z opóźnieniem i tak się śpieszyłem, żeby jak najwięcej zrobić w tym roku, że nie dograłem wszystkiego na 100%. Wtedy miałem wrażenie, że tyle czasu trwa. Chciałem poprostu zalać beton, mieć to za sobą i stawiać już ściany :)Teraz więcej czasu bym na to poświęcił i przygotował się jeszcze lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubek86 28.11.2016 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Dokładnie zrób wizualizacje wszystkich pomieszczeń i jeszcze zdecyduje się czym będziesz grzał CWU i CO. Ja też teraz bym robił wizualizacje i projekty wszystkich pomieszczeń. Straciłem np. dużo czasu i nerwów, bo się okazało, że nie otworzą mi się do końca drzwi od prysznica w łazience , bo będą uderzać o wannę i jest bardzo mało miejsca koło prysznica. Na całe szczęście było to jeszcze przed podłogówką, ale już po tym jak ułożyłem kanalizacje i wylałem chudziaka. Kurcze i wtedy poszliśmy do projektantki, żeby zrobiła ma projekt i wizualizacje. Wybraliśmy płytki, a ona zrobiła nam projekt wraz z cała armaturą. Niestety trzeba było zmienić ustawienie wszystkiego oprócz umywalki. Ile się musiałem męczyć, żeby zrobić jakoś te odpływy. A ile się musiałem nakombinować żeby podciąć potem styro do tych rurek. Ale mam nadzieje, że jest dobrze, ale to okaże się na wiosnę jak będę dalej działał. Za projekt zapłaciliśmy 400 zł, ale uważam że było warto. Gdybym miał go od samego początku to oszczędziłby masę czasu i nerwów. Także rób tak jak ci radzą i nie oszczędzaj na takich rzeczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 28.11.2016 14:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Tak zrobię jak podpowiadacie. I w sumie mam trochę czasu na to żeby ogarnąć wszystko, ale mniej więcej już wiem co i jak. Ale jednak pójdę do kogoś żeby zrobił ten projekt wnętrza i wtedy będzie pewniej:) a jeśli chodzi o wodę użytkową. To czy każda rurę ciagnac np. Do kotłowni, czy moge w płycie puścić np rurkę pex fi 20 i robić trójnik żeby podzielić to? Jeśli chodzi o grzanie, chciałbym pompe ciepła woda- powietrze, ale zastanawiam się też czy nie lepiej będzie zrobić GWC, bo na działce zostanie dużo miejsca. Jak uważacie? Jeśli chodzi o samą płytę, to na 90% będzie robić to firma- ja im mogę tylko pomóc. A wiadomo, oni to wykonają dokładniej niż ja, i beton będzie lepiej zatarty. Miałem już wstępna wycenę, i niecałe 40 tys jeśli byłoby to 155m2 płyty przy uzyskaniu nf40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 28.11.2016 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Nie pamiętam ile płyta ma w NF40 ale sprawdź to dokładnie bo 40k za taką płytę to nie tanio, chociaż też nie dużo. Przyznam się, że teraz jestem u sąsiada na budowie "inspektorem nadzoru" - chociaż to za duzo powiedziane po prostu nadzoruje pewne prace i zdaje mu raporty - on jest za granicą. Własnie robią mu płytę fundamentową, firma jak firma ale robią mnóstwo błędów, zaczynając od zaprojektowaniu płyty pod tarasem i wnęce przy wejściu, potem złe wymiary na projekcie i tym samym złe ławice i źle zrobiony szalunek z XPS, dobrze że jestem ja Zapomnieli też dopływu powietrza do kominka, oczywiście ja nie zapomniałem ale oni w między czasie przekonali inwestora że lepiej dać pod posadzką na płycie. Wszystko super tylko po co pchać sobie do domu pod posadzką zimą temperature jak na zewnatrz? zwłaszcza przy 10cm izolacji na płycie. Więc lepiej zamiast im pomagać to ich dobrze pilnuj, ciemnogród wśród wykonawców nadal stoi mocno. Do GWC możesz zrobić przepusty/rury a potem nie wykorzystać, ja tak zrobiłem. Wodę pod żadnym pozorem nie łacz w betonie! zrób po całości, tutaj też lecisz prosto z kotłowni do punktu więc rury mniej i wydaje mi się że taniej bo żadnych kolanek, trójników itp a co najwazniejsze możesz to zrobić samodzielnie !! to jak rozwijanie węża ogrodowego do podlewania na ogródku Kolejny plus to potem jak potrzebujesz coś wymienić uszczelnić to zakręcasz poszczególny obwód a dom dalej funkcjonuje jak gdyby nigdy nic. Jedyny koszt tutaj to rozdzielacz, ale można zrobić samemu z kształtek. Projekt łazienki robią w lepszych hurtowniach z płytkami - np płacisz 200 zł za projekt, ale potem oni Ci te 200zł wrzucają jako rabat jak zamawiasz płytki. Ale lepiej zlecić komuś projekt całościowy - taka osoba też zazwyczaj ma jakieś zniżki w hurtowniach, więc jak dla Ciebie klienta z ulicy bez rabatów to się może jeszcze opłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 28.11.2016 17:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 A wiec tak jak mowilem, jak zrobie na nowo projekt to go wrzuce. Co wg Was mam zmienic, ewentualnie dodac? Sciany zewnetrzne sa tu grubosci 24cm, z dzialowe 12cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 28.11.2016 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 A wg Ciebie, ile powinna kosztowac taka plyta? Wiadomo, to byla tylko byle jaka wycena. podalem tylko wymiary domu i co ma w nim byc. Jedni wycenili to samo na prawie 60k. A jeszcze inna firma, za sama robocizne krzykneli 15k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beskidziak 28.11.2016 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Z tym prądem w płycie to bym się zastanowił, zwłaszcza grzejnej. Tam już jakieś zalecenia są żeby kable odpowiednią grubością tynku przykryć coby ułatwić oddawanie ciepła......Sadysta w pewnej odległości od płyty bruzdował poziomo..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 28.11.2016 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Ja i tak bede dawal wszedzie peszle. I raczej w dolnym zbrojeniu to bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 28.11.2016 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 A wg Ciebie, ile powinna kosztowac taka plyta? Wiadomo, to byla tylko byle jaka wycena. podalem tylko wymiary domu i co ma w nim byc. Jedni wycenili to samo na prawie 60k. A jeszcze inna firma, za sama robocizne krzykneli 15k. musałbyś podać wiecej szczegółow, jaki zakres prac i parametry płyty, izolacja beton zbrojenie. W wątku o płytach fundamentowych jest bardzo dużo wycen. Moim zdaniem cena max za robocizne 8k przy siatce góra i dół to ok, więcej to już drogo. Z tym prądem w płycie to bym się zastanowił, zwłaszcza grzejnej. Tam już jakieś zalecenia są żeby kable odpowiednią grubością tynku przykryć coby ułatwić oddawanie ciepła......Sadysta w pewnej odległości od płyty bruzdował poziomo..... zalecenia są takie aby kable mogły oddawać ewentualne ciepło. W dobrze zaprojektowanej instalacji kable nie bedą się grzały. W betonie będa miały baaardzo dużą możliwość oddawania ciepła na plus dla użytkownika ale tak na prawde ile tam będzie stopni? 30* to maks i to na zasilaniu a sama płyta pewnie max 28*C więc o żadnym przegrzaniu nie ma mowy, w domu ściany wewnętrze mają temp powietrza więc przyjmijmy 20* - zatem te 8*C różnicy to nic. A bruzdy poziome w odpowiedniej odległości to normy i dobre praktyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 29.11.2016 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Z tym grubszym tynkiem to chodzi o to aby po kilku latach nie było widać całej instalacji na ścianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 29.11.2016 08:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A czy ktoś może się wypowiedzieć na temat bezwładności płyty grzewczej? Tzn czy da się uzyskać to, aby w każdym pokoju była inna temperatura? I przede wszystkim jak długo trzeba czekać na zmianę temperatury jeśli przestawimy ja na termostacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beskidziak 29.11.2016 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 No tośmy się zastanowili.........i pewnie masz racje:rolleyes: To tylko taki mały argument..... mnożenie dużej ilości przepustów przez płytę jest upierdliwe przy ściąganiu betonu i wibrowaniu listwą.....ale oczywiście do zrobienia. zalecenia są takie aby kable mogły oddawać ewentualne ciepło. W dobrze zaprojektowanej instalacji kable nie bedą się grzały. W betonie będa miały baaardzo dużą możliwość oddawania ciepła na plus dla użytkownika ale tak na prawde ile tam będzie stopni? 30* to maks i to na zasilaniu a sama płyta pewnie max 28*C więc o żadnym przegrzaniu nie ma mowy, w domu ściany wewnętrze mają temp powietrza więc przyjmijmy 20* - zatem te 8*C różnicy to nic. A bruzdy poziome w odpowiedniej odległości to normy i dobre praktyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 29.11.2016 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A czy ktoś może się wypowiedzieć na temat bezwładności płyty grzewczej? Tzn czy da się uzyskać to, aby w każdym pokoju była inna temperatura? I przede wszystkim jak długo trzeba czekać na zmianę temperatury jeśli przestawimy ja na termostacie? poczytaj watek o płycie fundamentowej, kilka ostatnich stron a znajdziesz tam odpoweidzi na większośc Twoich pytań. W skrócie powiem że czy to płyta czy podłogówka to będziesz miał podobne zachowania odpowiednio przy płycie wolniejsze ze względu na większą objętość. No tośmy się zastanowili.........i pewnie masz racje:rolleyes: To tylko taki mały argument..... mnożenie dużej ilości przepustów przez płytę jest upierdliwe przy ściąganiu betonu i wibrowaniu listwą.....ale oczywiście do zrobienia. To prawda, ale autor wątku już wspominał że firma mu będzie robić płytę, więc to będzie ich zmartwienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 29.11.2016 11:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jak wrócę do domu to poczytam w tym wątku o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 30.11.2016 06:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Poczytałem trochę o tej płycie grzane. Z jednej strony jest duża bezwładnośc i brak możliwości sterowania w krótkim czasie, a z drugiej strony mniejsze koszty wykonania jak i mniejsze koszty grzania ze względu na akumulacyjność. Rozmawiałem z panem od płyt, i powiedział ze nie jest to dobre rozwiązanie, bo np w garażu trzeba wysunąć podjazd i tam będzie duża strata ciepła. Czy jest to prawda? I czy może też ktoś powiedzieć jak dobrze odizolować garaż od domu? Czytałem że jeden z użytkowników miał grzania płytę tez w garażu, i po wyłączenie obwodu uzyskiwać tam około 13 stopni, bo grały sąsiednie pokoje. Czy ktoś może się wypowiedzieć w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 30.11.2016 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Jak myślisz o dobrej izolacyjności domu to powinieneś mieć dom odizolowany od garażu. Czyli oddzielna płyta dla garażu i sćiany garażu nie stykające się bezpośrednio ze ścianami domu. Dom ma mieć ciągłość izolacji. W takiej sytuacji jaką opsujesz, że ktoś miał w garażu 13st to płyta działała jak mostek termiczny i garaż wyciąga przez nią ciepło z domu. Będziesz grzał PC? Możbna wykorzystać dużą bezwładność i pozwala wtedy oszczędzać np w drugiej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 30.11.2016 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Moim zdaniem jeżeli garaż w bryle albo dolepiony do domu to tak czy siak powinien być odcięty od płyty po domem. Tym samym powinien być płytą na gruncie bez izolacji pod spodem, jedynie po bokach żeby mróz nie wszedł pod spód. Ostatnio ktoś pisał tu na FM że tak ma i nigdy w garażu nie miał mniej niż 8*C. No chyba że garaż bedzie miał inne przeznaczenie niż przechowywanie samochodu, ale wtedy i tak oddzieliłbym garaż i dał coś dmuchającego żeby szybko podnieść temp, bo ogrzewanie na stałe w garażu to moim zdaniem za duży insteres, raz otworzysz brame garażową i całe ciepło jebut na zewnątrz i potem to grzej znowu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulka907 30.11.2016 10:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 To jak najlepiej oddzielic garaż? Zrobić tak jakby dwie PF oddzielone między sobą styropianem? Chce grzać pompa ciepla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.