drakan83 13.12.2016 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 szkoda pieniędzy na takie ocieplanie. więcej zapłacisz za kleje, siatki, tynki czy robociznę niż za samą izolację. jak już ocieplasz, to zrób to dobrze. absolutne minimum to 15 cm grafitowego styro, a najlepiej 20 cm. żeby dom ocieplić, to musisz mieć zapewne jakiś projekt czy pozwolenie na budowę (zmiana kubatury budynku). a przepisy określają maksymalny dopuszczalny współczynnik U ściany w 2017 r. prawdopodobnie 5 cm styropianu nie będzie zgodne z przepisami. Tylko że to jest sciana tylko piwnicy, która jest mniej ogrzewana niż wyższe kondygnacje, a części mieszkalnej nie planuje docieplać, przynajmniej do kolejnej wymiany kotła. Z tego co zauważyłem to chłodek najbardziej z piwnicy leci do domu, bo jest zimna. Ogólnie liczyłem z grubsza koszty docieplenia całego domu i wyszło mi prawie 30 tys. zł. Strasznie dużo, wydaje mi się że przy takim dużym domu czas zwrotu na opale byłby bardzo długi...poza tym nie stać mnie niestety w tej chwili na jednoczesne ocieplenie oraz na wymianę kotła. Co do przepisów, to to o czym czytałeś dotyczy nowych budynków przy uzyskiwaniu pozwolenia na budowę. Zgodnie z ustawą Prawo budowlane ocieplenie budynków o wysokości do 12 m nie wymaga niczego, ani pozwolenia ani zgłoszenia...a od 12-25 metrów tylko zgłoszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drakan83 13.12.2016 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Albo typowy kocioł na pelet albo coś innego do ogrzewania. Kocioł na wszystko (eko groszek, pelet. owies etc) nie będzie dobrze spalał peletu. Kto wie czy nie zdecyduje się na kocioł na ekogroszek z dobrym palnikiem i ew. rusztem żeliwnym awaryjnym. Mam duże obawy, że kocioł na pellet będzie mi pochłaniał większość budżetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wayne2mike 13.12.2016 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Jeśli masz obawy o budżet to na pewno nie bierz peleciaka, chyba że chcesz miec czysta kotłownię i nie babrac się w pyle węglowym. Sciany budynku masz słabe, pewnie do tego okna też szału nie robią no i jeszcze mostki termiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 13.12.2016 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 wyszło mi prawie 30 tys. zł. Strasznie dużo, wydaje mi się że przy takim dużym domu czas zwrotu na opale byłby bardzo długi...poza tym nie stać mnie niestety w tej chwili na jednoczesne ocieplenie oraz na wymianę kotła. jeśli chodzi o izolację, to wg mnie lepiej robić małymi kroczkami (np. po jednej ścianie), ale dobrze. jeśli nie ma funduszy, to lepiej się za to nie zabierać, tylko poczekać. niektóre gminy oferują też jakieś dotacje na termomodernizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario244 13.12.2016 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Nie wiem który piec jest lepszy na pellet czy groszek. Pewne jest jedno wiecej osób przechodzi z groszku na pellet niż odwrotnie, wiec o czym to świadczy. Piec na pellet jest troche drozszy i troche wiecej ok. 1 t /na sezon wychodzi pelletu niż groszku. Zdecydowany plus dla pieca na pellet to czystość, brak praktycznie popiołu ( w porównaniu z groszkiem) i to ze np. latem kiedy podgrzewamy tylko wode uzytkową piec na pellet rozpala sie , a później gasnie jak trzeba , a nie pali sie nim stop jak ten na groszek.Sam stane przed wyborem rodzaju pieca na wiosne i jak na razie skłaniam sie ku pelleciakowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 14.12.2016 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Bardzo typowy typowo sknocony. Popatrz na knstrukcję tych kotłów. I zobacz czy one się różnią. http://www.froeling.com/pl/produkty/pelety/p4-pellet.htmlhttp://www.windhager.com/int_en/products/pellets/biowin2-touch/http://www.pelletsheizung.de/de/pellematic_smart/#tab3https://www.hdg-bavaria.com/fileadmin/chef/Downloads/Prospekte/Prospekt_Pelletheizung.pdfhttp://www.sht.at/deutsch/produkte/thermocomfort-pna.htmlhttp://www.wood-pellet-stoves.com/wood-pellet-furnace.htmlTo są typowe pelleciaki - to teraz znajdz różnice czym się różnia od tych które podałeś. Zacznij szukać od konstrukcji wymiennika ciepła wszystkie które wymieniłem mają podobną konstrukcje. Później samo palenisko i przepływ powietrza przez kocioł.A tu masz link do grafik z różnymi kotłami na pellet zwróć uwagę na konstrukcję praktycznie wszystkie bardzo zbliżone do siebie:https://www.google.pl/search?q=pellets+boiler&espv=2&biw=1366&bih=638&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj835vglfPQAhUHkCwKHX-qCDYQsAQIHA Edytowane 14 Grudnia 2016 przez Puławiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartez1982 14.12.2016 08:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Puławiak a biawar ??Typowy czy nie ??Słyszałeś o kotłach Fuwi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 14.12.2016 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 No to już bardziej zbliżone do pelletu. Biawar ok w miarę niezły gdyby tylko miał lepsze sterowanie. Ale sama konstrukcja wymiennika jak najbardziej ok. Co do FUWi to kiedyś były w miarę konstrukcje ale jeśli nie poprawili palnika to już bym sobie darował. Chyba że jest w nim jakiś nowy fajny palnik, ale wydaje m się że dalej jest tam patelnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 14.12.2016 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Puławiak a biawar ??Typowy czy nie ?? Słyszałeś o kotłach Fuwi ?? Kurde jesteś z Gdańska to jedz do Krzyżyka zobacz sobie np simpela, winghagera, reda i coś co tam jeszcze ma porównaj konstrukcje tych kociołków będziesz widzał czy są do siebie podobne czym się różnią. Akurat red jest trochę odmienny ale to ma być taki mały kocioł do małych kotłowni. Wtedy możesz sobie to spokojnie porównać z naszymi rodzimymi konstrukcjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartez1982 14.12.2016 11:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Tak też zrobię ... dzięki za info. Winghager nie na moją kieszeń a Simpell już rozważałem ale nie wiem jak z serwisem u nas..Red za mały zasobnik jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert75ka 14.12.2016 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Witam wszystkich, jestem nowy i jeżeli piszę w złym wątku to przepraszam, ale mam pytanie odnośnie wyboru źródła ciepła w moim domu. Mam dom z lat 60-tych, średnio docieplony, pow. ok 100m2, instalacja z grzejnikami, kocioł śmieciuch 30-letni. Zapotrzebowanie na moc wg strony cieplowlasciwe.pl -10kW na c.o. i 4 kW na c.w.u. Chciałbym wkroczyć w XXI wiek i po lekturze wątków forum wybrałem kocioł pelletowy red compact 18. I tu pojawia się dylemat. Cena kotła + montaż + wkład kominowy to ok 20k PLN. Natomiast w naszej gminie rusza 70% dofinansowanie OZE i wkład własny na PC gruntową + kolektor fotowoltaiczny 5kW to 21k PLN. Do tego koszt modernizacji hydrauliki i instalacji elektrycznej ok 5k PLN, czyli ok 26k PLN za bezobsługowe grzanie. Nie wiem tylko czy PC i grzejniki to dobry pomysł. I tu prośba o radę do szanownych forumowiczów. Z góry dziękuję za wszelkie uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 14.12.2016 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 No nie musisz grzejniki wymienić na klimakonwektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert75ka 14.12.2016 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Symeonvii 14.12.2016 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Bo Pompa ciepła to ogrzewanie niskotemperaturowe a grzejniki wymagają wysokiej temp zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert75ka 15.12.2016 04:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Bo Pompa ciepła to ogrzewanie niskotemperaturowe a grzejniki wymagają wysokiej temp zasilania. Jaka temp wg Ciebie jest wysoka?, u mnie przy 50 deg zasilania w przeciętny zimowy dzień (-10deg ) przy prawie ciągłym paleniu mam w domu 20-22deg, kiedy jest cieplej, to palę ok 8-10 godz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Symeonvii 15.12.2016 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Nie jestem specjalistą sam obecnie buduje dom i interesuje się i ogrzewaniem i z tego co wiem aby ekonomicznie używać pompy ciepła to to ten zasilania powinna być ok 35 st bądź mniej (dlatego zalecają np. Ogrzewanie podłogowe) Jak chcesz to zainstaluj pompę i gorzej nią na 50 st zobaczymy rachunki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert75ka 15.12.2016 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Nie jestem specjalistą sam obecnie buduje dom i interesuje się i ogrzewaniem i z tego co wiem aby ekonomicznie używać pompy ciepła to to ten zasilania powinna być ok 35 st bądź mniej (dlatego zalecają np. Ogrzewanie podłogowe) Jak chcesz to zainstaluj pompę i gorzej nią na 50 st zobaczymy rachunki Nie wiem czy dobrze rozumiem,ale to znaczy, że przy niższej temperaturze zasilania trzeba dłużej grzać aby uzyskać tą samą temp. PC chodzi chyba cały czas więc w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 15.12.2016 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 To trochę nie o to chodzi. Kocioł jest niestabilny grzeje jak chce czasami masz 50 st czasami 70 i wiecej tak się ludzie robili z kotłami gazowymi na weglaku 50 wystarczało na gazówce 50 to było za mało bo gazówka była stabilna ładnie modulowała i kocioł grzał cały czas i żarło duże ilości gazu. Z PC jest trochę inaczej im niższa temperatura czynnika tym lepsza sprawność i to ma też bardzo duży wpływ na pracę PC w nistalacjach z grzejnikami spadek cop to około 40% - prościej przy podłgówce i zasilaniu 35 st cop wyniesie powiedzmy 5 czyli tak w skrócie z 1 kW energi elektrycznej dostajesz 5 kW grzewczej i jest zajebiście ciepło w domu i tanio ale już przy zasilaniu 50 st będzie to powiedzmy 3 1 kW prądu to 3 kw ciepła. już troche gorzej a im wyżej tym gorzej i teraz lecimy dalej masz dolne zródło które ma 5 st cop powiedzmy też ma 5 ale to dolne żródło też sie wychładza im wiecej ciepła pobierasz tym szybciej sie wychładza na początku masz 5 póżniej 0 poźniej -5 czy i też cop spada i zarazam spada ogolna sprawnośc całego układu. I może się być taka sytuacja że w połowie sezonu będziesz grzał cały czas z cop 1,5 czyli jeśli zapotrzebowanie twojego domu to 10 kW to bedziesz potrzebował żeby utrzymać temperaturę w domu grzania cały prądem z mocą 7 kW. Klimakonwektory pozwolą na zwiekszenie sprawności urządzenia i grzania z lepszym współczynnikiem i też mniejszego obciązania dolnego źródła no i szybciej Ci nadmuchają ciepło w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert75ka 15.12.2016 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 To trochę nie o to chodzi. Kocioł jest niestbilny grzeje jak chce czasami masz 50 st czasami 70 i wiecej tak się ludzie robili z kotłami gazowymi na weglaku 50 wystarczało na gazówce 50 to było za mało bo gazówka była stabilna ładnie modulowała i kocioł grzał cały czas i żarło duże ilości gazu. Z PC jest trochę inaczej im niższa temperatura czynnika tym lepsza sprawność i to ma też bardzo duży wpływ na pracę PC w nistalacjach z grzejnikami spadek cop to około 40% - prościej przy podłgówce i zasilaniu 35 st cop wyniesie powiedzmy 5 czyli tak w skrócie z 1 kW energi elektrycznej dostajesz 5 kW grzewczej i jest zajebiście ciepło w domu i tanio ale już przy zasilaniu 50 st będzie to powiedzmy 3 1 kW prądu to 3 kw ciepła. już troche gorzej a im wyżej tym gorzej i teraz lecimy dalej masz dolne zródło które ma 5 st cop powiedzmy też ma 5 ale to dolne żródło też sie wychładza im wiecej ciepła pobierasz tym szybciej sie wychładza na początku masz 5 póżniej 0 poźniej -5 czy i też cop spada i zarazam spada ogolna sprawnośc całego układu. I może się być taka sytuacja że w połowie sezonu będziesz grzał cały czas z cop 1,5 czyli jeśli zapotrzebowanie twojego domu to 10 kW to bedziesz potrzebował żeby utrzymać temperaturę w domu grzania cały prądem z mocą 7 kW. Klimakonwektory pozwolą na zwiekszenie sprawności urządzenia i grzania z lepszym współczynnikiem i też mniejszego obciązania dolnego źródła no i szybciej Ci nadmuchają ciepło w domu Dziękuję za wyjaśnienie. Wychodzi na to, że przy cenie klimakonwektora powiedzmy 2k PLN chcąc wymienić moje 6 grzejników musiałbym wydać 12k PLN. Oznacza to, że różnica w kosztach inwestycji między PC a Pelletem to i mnie 18k PLN. Przy założeniu ,że eksploatacja pelleciaka będzie droższa od PC o powiedzmy 1,5k PLN w roku daje to 12 lat zwrotu czyli bez sensu Pytanie tylko ile prądu wytworzył by mi kolektor, bo im mniej prądu zużytego przez PC, tymszybciej zwróciła by się inwestycja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Symeonvii 15.12.2016 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 A ja mam pytanie do Pana Puławiaka co Pan sądzi o kołach Lazar Smartfire? To chyba też konstrukcja bardziej pelletowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.