makrzy 25.11.2016 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Witam, jesteśmy na etapie "szlifowania"projektu indywidualnego, dom z założenia ma być energooszczędny co by nas w przyszłości rachunki za prąd nie zabiły. Ogrzewanie domu w całości podłogowe, wodne, elektryczne, garaż przystawiony do domu z przejściem z garażu do domu przez "kotłownię". Póki co wygląda to tak, jak widać na zdjęciach na chwilę obecną mamy kilka wątpliwości: 1. Czy ocieplenie, XPS i EPS płyty fundamentowej nie zawiera jakichś "baboli" 2. Czy brak pionowej przegrody izolacyjnej w płycie fundamentowej na styku dom / garaż nie spowoduje, że ciepło będzie uciekać sobie w prawo, tj. pod garaż, a tego chcemy uniknąć Pierwszy opis dotyczy warstw płyty pod domem Drugi opis to warstwy płyty pod garażem Bardzo proszę o ocenę, wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.11.2016 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Zobacz jak kończy się płyta za garażem- brak izolacji.Zresztą hybryda .. XPS' pod płytą pewnie 10cm .. nad płytą też coś.. daj 30cm pod płytę XPS'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayek 25.11.2016 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Witam, jesteśmy na etapie "szlifowania"projektu indywidualnego, dom z założenia ma być energooszczędny co by nas w przyszłości rachunki za prąd nie zabiły. Ogrzewanie domu w całości podłogowe, wodne, elektryczne, garaż przystawiony do domu z przejściem z garażu do domu przez "kotłownię". Póki co wygląda to tak, jak widać na zdjęciach na chwilę obecną mamy kilka wątpliwości: 1. Czy ocieplenie, XPS i EPS płyty fundamentowej nie zawiera jakichś "baboli" 2. Czy brak pionowej przegrody izolacyjnej w płycie fundamentowej na styku dom / garaż nie spowoduje, że ciepło będzie uciekać sobie w prawo, tj. pod garaż, a tego chcemy uniknąć Pierwszy opis dotyczy warstw płyty pod domem Drugi opis to warstwy płyty pod garażem Bardzo proszę o ocenę, wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane Na cholerę Ci taka gruba płyta? Szkody górnicze masz? Jeśli nie to raczej 20cm by wystarczyła. Garaż rozumiem że nieogrzewany? W takim razie przez brak odcięcia płyty będzie niezły mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makrzy 25.11.2016 08:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 (edytowane) Niestety III kat szkód górniczych, więc dlatego...Zupełnie zielona w budowlance jestem, stąd moje niepokoje.Upierałam się żeby garaż skoro nieogrzewany został od-dylatowany od budynku, architekt i jego konstuktor od płyty upierają się, że na szkodach aby budynek był stabilny, nie pękał, nierówno osiadał itp. musi być na jednolitej płycie (to tylko na moją sugestię nieco tę płytę odchudził pod garażem)Pod domem, idąc od dołu ku górze warstwy płyty zaprojektował następująco:1. grunt niewysadzinowy (piasek, kliniec) 60 cm2. piasek zagęszczony 20 cm3. izolacja przeciwwilgociowa (folia budowlana na zakład)4.styropian XPS styrodur 10 cm5. płyta posadzkowa, żelbetowa B30, 30 cm6. izolacja przeciwwilgociowa (folia budowlana na zakład)7. styropian EPS 100 na zakład, 10 cm8. izolacja przeciwwilgociowa (folia budowlana na zakład)9. wylewka betonowa 7 cm10. klej, płytki ceramiczne 2 cmNajbardziej mnie dręczy ten ich upór, jeśli chodzi o od-dylatowanie garażu od domu, wg mnie to nonsens i ładuje mnie w niepotrzebne koszy.Jakieś podpowiedzi?Sugerowane 30 cm XPS, w odpowiedzi powyżej: to 2 x po 15cm (czyli jedna warstwa w miejsce projektowanego XPS 10 cm), a druga 15 cm w miejsce projektowanego EPS 100 15 cm, czy jeszcze inaczej?Najbardziej się boję, że w zaprojektowanej opcji będzie ucieczka ciepła do gruntu i w bok do płyty pod garażem.Co zrobić, żeby wyeliminować to ryzyko? Edytowane 25 Listopada 2016 przez makrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 25.11.2016 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 ^^Można oddyltować garaż , trzeba zriobić tylko porządną dylatację -> na szkodach w tym miejscu może się poźniej trochę dom "rozłażić" i np za 15 lat te dylaatcje trzeba będzie poprawić. 80 cm wymiany to nieporozumienie, kliniec na szkody ? nieporozumienie, -> na szkodach na mostach robi się tak poduszka piaskowa na min 40-50 cm , nie do końca super zageszczona -> stopien zageszczenia 0,97-0,98 tak wiec w Twoim wypadku na szkody starczy te 40 cm piasku , a na wysadziny sa tzw opaski antywasadzinowe, 30 cm xpsa pod płytą to cholernie dużo kasy -> ja bym dał maks 20 cm jakbym mial dużo kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makrzy 26.11.2016 15:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 Wydaje się, że w grę wchodzi chyba tylko od-dylatowanie garażu, chyba że ktoś jeszcze coś... podpowie. Ale w mojej głowie powstał jeszcze jeden problem. Ze względu na szkody górnicze płyta fundamentowa powinna być w kształcie prostokątu, dlatego też żeby to uzyskać zadaszona część tarasu będzie na jednolitej płycie fundamentowej. No i tu znowu problem z ewentualną ucieczką ciepła. Płyta jak widać na początku postu w załączniku ma poziomą izolację z XPS i EPS 100, oraz w pionie na jej obrzeżach, a jak widać obrzeże (czerwone kropki) kończy się na brzegu tarasu. Ogrzewanie ma być elektryczne, wodne, podłogowe. I co z tym począć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.