Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brama garażowa elewacyjna - obłożona płytami HPL ktoś posiada??


Recommended Posts

Witam, nie udało mi się znaleźć nigdzie podobnego tematu, więc zakładam nowy.

 

Czy ktoś z Państwa „jest posiadaczem” bramy garażowej elewacyjnej – bramy garażowej obłożonej płytami elewacyjnymi i zechciałby się podzielić swoim doświadczeniem?

 

Front domu chcę mieć obłożony właśnie takimi płytami – bramę garażową również – tak, żeby była zintegrowana z elewacją domu i niewidoczna. Garaż ma być na 2 samochodu, więc brama do tego ma być szeroka – na 5 metrów.

 

Wiem, że Hormann robi takie bramy uchylne do samodzielnego wypełnienia....ale powiedziano mi, że taka brama to masakryczna utrata ciepła w garażu, bo dostaje się sam szkielet, na to idzie właśnie płyta elewacyjna, która ma max 12mm i nawet jak się da ocieplenie to na max 2mm.

Brama ma mieć 5 metrów i efekt może być taki, że owszem elewacja ładna ale w garażu wieczna zima (mimo ogrzewanej podłogi) i astronomiczne rachunki za ogrzewanie (no bo garaż częściowo w bryle domu i nawet większa izolacja ścian garażu nic tu nie da).

 

Będę wdzięczna za wszelkie uwagi i komentarze osób, które mają ogarnięty temat garażowych bram elewacyjnych i mają już jakieś doświadczenie z nimi związane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za informacje. Uchylna odpada wiem. A na segmentowej (nawet jak zamienie hpl na spieki) i tak musze miec przetloczenia poziome na srodku bramy, wiec opcja pionowych paneli odpada....tak mi powiedziano. Faktycznie tak jest? Kolejna kwestia - czy nie jest tak, ze przy segmentowej bramie- ona nie bedzie zlicowana z elewacja tylko standardowo cofnieta do tylu? Edytowane przez atosia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...

Przegapiłem wątek. Mam bramę ARL Hormanna zlicowaną z elewacją i obłożoną drewnem. Opis i zdjęcia w dzienniku (na 9 stronie - link w stopce).

 

Brama uchylna w ogóle nie nadaje się do ogrzewanych garaży. Jedynym znanym mi rozwiązaniem jest właśnie Hormann ARL. Koszty zależą od wagi obłożenia, wielkości otworów i kilku innych parametrów. Mnie wyszło nieco taniej, niż CZARNEGO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...