Soczek1212 11.09.2017 08:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2017 Dalej wałkuje temat blachy na dach oraz okien. Dostałem ofertę na blachę firmy bartex - drogo ale może lepiej? Dostałem ofrtę z 30 letnia gwarancją i semifalą (jakaś nowość) ktoś miał doświadczenia z ta firmą? Blachotrapez jednak mnie nie przekonuje jakościowo i raczej go nie wybioręCzekam na ofertę z blachą Pruszyńskiego Co do okien to czekan na wyceny z Drutexu, Oknoplusu, Pawłowskich i paru innych. Pojeździłem po salonach i czekam co mi powysyłają. Na pewno podzielę się wnioskami. Generalnie duże okno chyba jednak zrobię w PSK. Wiem że do nie HS ale zawsze taniej. Generalnie planuje jakieś 2,6m fix + 1,3m skrzydło przesuwne. Zastanawiam się czy pozostałe okna jednak nie dać w całości fix. W końcu ma być WM, po co mi otwierane okna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_arek_ 11.09.2017 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2017 Też zastanawiamy się właśnie nad wyższością fixa nad uchylnymi i ciężko w podjęciu wyboru.... W wycenie jakaś wielka różnica nie powstaje a jednak fajnie nieraz otworzyć sobie okienko w sypialni w słoneczny poranek... No chyba, że ktoś ma ruchliwa ulice za oknem W każdym bądź razie u nas sprawa jeszcze nie rozstrzygnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 12.09.2017 07:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2017 W moim przypadku różnica między fix-em na całości a na połowie z częścią otwieraną to jakieś 100 zł na oknie. Więc w zasadzie żadna różnica. Tyle, że cały fix może być jednak szczelniejszy i zawsze wpuszcza więcej światła. W okolicy to raczej bażanty i sarny niż ruchliwa ulica wiec argument otwartego okna nad ranem jak najbardziej do mnie przemawia. I znowu dylematy... Mamy jeszcze trochę czasu może się namyślimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 12.09.2017 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2017 W moim przypadku różnica między fix-em na całości a na połowie z częścią otwieraną to jakieś 100 zł na oknie. Więc w zasadzie żadna różnica. Tyle, że cały fix może być jednak szczelniejszy i zawsze wpuszcza więcej światła. W okolicy to raczej bażanty i sarny niż ruchliwa ulica wiec argument otwartego okna nad ranem jak najbardziej do mnie przemawia. I znowu dylematy... Mamy jeszcze trochę czasu może się namyślimy. Ja chciałem wszędzie fixy, ale poszedłem na małżeński kompromis i zrobiłem połowę z nich RU. Duży plus gdy u mnie okna są do podłogi to mogę teraz nimi wchodzić i wychodzić teraz myślę, że jeszcze jedno wziąłbym RU. A tą blachę Bartex to chyba Grend montował. Musisz się upewnić w jego dzienniku nazwanym chyba "Co, jak i z ile" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 12.09.2017 11:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2017 Daniellos_ a uchylasz/otwierasz je czasem w innym celu niż wyjście z domu? Chodzi mi o to czy w przypadku okien na wysokości 90cm od podłogi są jakieś argumenty za RU. U mnie żona nie ma na ta chwile obiekcji więc mam wolną rękę. Jedynie w kuchni zażyczyła sobie otwierane. Grend chyba wywalił dziennik. Szukałem go przed chwila i pojawia sie w kilku tematach ale dziennika nie zlokalizowałem niestety. Chyba że nie umiem szukać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 12.09.2017 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2017 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?229386-dom-jak-jak-d%C5%82ugo-za-ile-jakie-b%C5%82%C4%99dy Link do Grend'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 13.09.2017 04:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Czyli jednak nie umiem szukać..... Dzieki aiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 13.09.2017 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Daniellos_ a uchylasz/otwierasz je czasem w innym celu niż wyjście z domu? Chodzi mi o to czy w przypadku okien na wysokości 90cm od podłogi są jakieś argumenty za RU. U mnie żona nie ma na ta chwile obiekcji więc mam wolną rękę. Jedynie w kuchni zażyczyła sobie otwierane. Grend chyba wywalił dziennik. Szukałem go przed chwila i pojawia sie w kilku tematach ale dziennika nie zlokalizowałem niestety. Chyba że nie umiem szukać.... Otwieram, bo wentylacja jeszcze nie pracuje. Ja dopiero zrobiłem suche tynki i teraz maluje. Nie wiem czy w tym roku dam radę się wprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 15.09.2017 07:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 Otwieram, bo wentylacja jeszcze nie pracuje. Ja dopiero zrobiłem suche tynki i teraz maluje. Nie wiem czy w tym roku dam radę się wprowadzić. Hmm.. czyli jednak do czegoś się przydaje funkcja otwierania. Nawet jeśli tylko na etapie budowy. Poczytałem dziennik Grend'a i niestety skończył się przed montażem blachy... Czyli dalej nie mam opinii na jej temat. Trudno będę musiał sam podjąć decyzje i chyba postawie na coś sprawdzonego Pruszyński lub Ruukki. Temat okien wraca. Generalnie montaż chyba jednak przełożę na wiosnę. Wszędzie trzeba czekać około miesiąca czyli montaż między październikiem a listopadem. Niby pogoda powinna być jeszcze ok ale podobno w zimie są jakieś obniżki. No zobaczymy.. Na ta chwile mam kilka wycen i o ile przy oknoplasie ceny fix-a i okna otwieranego były do siebie zbliżone to już w drutexie i u Peteckiego jest to 300zł na sztuce. Można zaoszczędzić jakieś 1500 zł. Juz jest nad czym myśleć. Może doradzicie które okna wybrać: Drutex Iglo energy - najtańsze, a wg. producenta Uw w graniczach 0,8 PETECKI EXCELLENT Class - trochę drożej ale może lepiej? ONOPLAST WINERGETIC PREMIUM - najdrożej, do tego montaż w ociepleniu 8000 więc kosmos. Musiał bym sam montować albo zostać przy ciepłym parapecie OKNOPLUS SwissForm Activ - cenowy środek stawki, porównywalnie do Peteckiego tylko znowu montaż droższy ( jakies 3500) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 25.09.2017 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Z oknami czekam do cen zimowych. Może coś potanieją..... Jak ktoś ma sugestie co do wyboru firmy to zapraszam do komentowania a tymczasem na budowie robią się wiązary: Jak już pisałem ten etap zostawiam cieślom i chłopaki tak szybko zabrali sie do roboty, że nie zdążyłem zaimpregnować materiału. Zastanawiam się teraz czy impregnat na bazie soli miedzi nie zaszkodzi ocynkowanym płytkom. Będe to rozpracowywał później. Tymczasem szef ekipy podchodził trochę z niedowierzaniem do rozpiętości moich wiązarów, nawet sugerował podlinkowanie później całości ścianką działowa gdzieś w połowie(ekipa porządna ale pierwszy raz robią wiązary na budowie). Jednak po postawieni w pion jednego wiązara chyba zmienił zdanie bo stwierdził że jako całość faktycznie jest sztywne - to chyba dobrze. Przy okazji zamówiłem blachę. Będzie Pruszyński z mikro tłoczeniami. Zamówiłem tez membranę ale to już przez znany portal aukcyjny (taniej o dobre 500zl za ten sam materiał) będzie polski producent Marma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 25.09.2017 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2017 No ładnie idzie. Drewno masz suche. Wszystko wygląda podejrzanie prosto - żadnych bananów czy skrętów. U mnie nie było tak różowo. Jaką gramaturę membrany wybrałeś? Też rozważałem Marmę. Ogólnie wyszedłem z założenia, że wolę grubszą, a mniej "firmową" w tej samej cenie. Kupiłem membranę Budmatu 180. Oczywiście dla nich produkuje ktoś inny - MDM/Ventia jeśli dobrze pamiętam. Jaką blachę w końcu wybrałeś? Kolor, powłoka... Co z obróbkami? Pewnie dekarze na budowie zrobią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 25.09.2017 13:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Dzieki Daniellos_ . Drewno leżało sobie i schło półtora roku w klocu przed pocięciem. Może nie jest idealnie suche ale na pewno jest lepiej niż prosto z tartaku. Membranę mam 185. Myślałem nad 215 ale uznałem to jednak za przesadę. W składzie proponowali 180 Aqua-control po 5,90 m2 wiec Marma to i tak spora oszczędność (wyniosła mnie 4zł/m2) i przy okazji chyba nie stracę na jakości. Blacha będzie od Pruszyńskiego Panel PD 510F - S, poliester matowy, z 10 letnią gwarancją, kolor czarny 9005. Nie widzę sensu w dopłacaniu dobrych kilku tysięcy do lepszej powłoki. Tak jak wcześniej Pisaliście gwarancji 30 czy nawet 50 letniej po tych paru latach i tak prawdopodobnie nie uzna. Po za tym wychodzę z założenia że jak ma się coś dziać to zaraz po położeniu lub po pierwszej zimie. Obróbki na budowie, zawsze taniej, a dekarze mają giętarkę wiec nie ma z tym problemu. Tylko muszę kupić listwę kalenicową. podobno niezbędna do obróbek robionych na budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 29.09.2017 06:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2017 WIĄZARY NA GÓRZE !!! Oczywiście nie obyło się bez komplikacji. Miały być montowane w środe ale niestety ładowarka teleskopowa okazała sie za krótka. Na Czwartek na 7:00 zamówiłem dźwig. Ekipa stawiła się rano natomiast Pan od dźwigu już nie. Okazało się że Panu cos wypadło i nieszczęśliwie numeru nie zapisał więc nie zadzwonił. Czterech ludzi czekało od rana a Panu coś wypadło..... Na szczęście po kilku, może kilkunastu telefonach udało się zorganizować inny dźwig ale juz na 9:00 (dwie godziny obsuwy) i co najlepsze nowy pan od dzwigu wpadł na genialny pomysł by zawracać na działce zamiast wycofywać z drogi i się zakopał. Kolejne dwie godziny dekarze go wykopywali (już pod moja nie obecność - niestety obowiązki służbowe). Ostatecznie montaż zają jakież 3h ale musiałem Panu zapłacić za ponad 5 (bo sie zakopał). Co najlepsze z uwagi na tempo załatwienia dzwigu nie dogadałem sie co do ceny i oczywiści Pan dźwigowy to wykorzystał, policzył sobie 1200zł w zasadzie za 3h pracy.... Ale najważniejsze że udało sie popchnąć prace do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 30.09.2017 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Masz na myśli zakup listew podgąsiorowych? To właśnie jedyne obrobki prefebrykowane, które wziąłem do pruszyńskiego. Fajnie, że wybrałeś czarne panele. Sam finalnie isę nie zdecydowalem, choć długo się wahałem. Jaki kolor stolarki okiennej planujesz? Co to za listwy położone na dolnym pasie wiązarów w użytkowej części przyszlego strychu? Takie niskie to chyba nie wpływają jakoś na zwiększenie nośności? Jak mocowaleś wiązary do wieńca? Nie widzę murłaty. Nie przypominam też sobie żebyś zatapial kotwy we wieńcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 02.10.2017 10:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2017 Masz na myśli zakup listew podgąsiorowych? To właśnie jedyne obrobki prefebrykowane, które wziąłem do pruszyńskiego. Fajnie, że wybrałeś czarne panele. Sam finalnie isę nie zdecydowalem, choć długo się wahałem. Jaki kolor stolarki okiennej planujesz? Co to za listwy położone na dolnym pasie wiązarów w użytkowej części przyszlego strychu? Takie niskie to chyba nie wpływają jakoś na zwiększenie nośności? Jak mocowaleś wiązary do wieńca? Nie widzę murłaty. Nie przypominam też sobie żebyś zatapial kotwy we wieńcu. Dokładnie o te listwy mi chodzi. Co do koloru to trochę obawiam się o nagrzewanie ale myślę że nie będzie dużo gorzej niż przy antracycie. Okna będą właśnie w jednostronnym antracycie i do tego jasna elewacja i drewniany taras. Takie jest założenie. Sama listwa nie wzmacniania jakoś szczególnie konstrukcji ale pełni funkcję rozpórki miedzy słupkami pionowymi. Jak kiedyś najdzie mnie żeby zrobić tam podłogę to mogę je usunąć. Murłaty nie ma bo mi w zasadzie nie potrzebna. Miała byc kiedyś wąska deska ale zrezygnowałem z niej. Wiązary mocowane sa bezpośrednio do wieńca na kotwy stalowe. Nie zatapiałem śrub bo nie znałem dokładnego położenia wiązarów. Mam tez kupione kotwy chemiczne to w między czasie powzmacniam i pododaje żeby mi kiedyś przy jakimś huraganie dach nie chciał odfrunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 13.10.2017 13:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Mała aktualizacja zdjęć. Generalnie powoli do przodu. Choć spodziewałem sie większego tępa. Minęły dwa tygodnie od postawienia wiązarów a Panowie dopiero zaczynają kłaść membranę i łacić dach. Na szczęście nie jestem umówiony na dniówki wiec priorytetem jest poprawność wykonania. Porcja zdjęć: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 16.10.2017 06:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Może ktoś się orientuje czy popełnił bym duży błąd dając najpierw podbitkę a później do niej styro? Generalnie mam na budowie dekarzy i podbita to element dachu więc zakładam że mają ją zrobić tylko jak juz skończą dach a Ja ocieplenie zrobię za parę miesięcy to ciężko będzie ich ściągnąć na samą podbitkę. Pomyślałem więc że może by teraz zrobili podbitkę a ja później dociągnę do niej styro. Ciągłość izolacji będzie zachowana bo podbitka wychodzi mi sporo ponad stropem i generalnie nie widzę negatywów, no może po za tym że podbitka będzie musiała być dłuższa. Ktoś podpowie. Jakieś przeciwwskazania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 16.10.2017 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 I druga sprawa. Jak to jest z ta palnością styro? Gdzieś wyczytałem że nie zaleca się styro do ocieplenia stropów z uwagi na jego palność (wełna jest niby niepalna). Żeby sobie ułatwić, planowałem zasypać 10 cm między wiązarami a stelażem od sufitu granulatem, a wyżej dac wełnę. Generalnie chodziło o uzupełnienie przestrzeni miedzy kablami, rurami od wentylacji itd. I teraz nie wiem czy sobie problemu nie stworze i czasem nie będę musiał dawać na całości płyt ognioodpornych w takim układzie. Gdzieś na forum widziałem stropy w całości zasypane granulatem i nie pamiętam żeby sie ktoś przejmował tematem palności styropianu. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym tematem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 16.10.2017 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Cała więźba jest drewniana czyli palna. Ja planuję styro na izolacje. Jest cała gama działań i środków, które mają ograniczyć ryzyko zapłonu i na tym trzeba się skupić. Oczywiście nie bawić się otwartym ogniem na poddaszu Nie oszczędzać na przekrojach przewodów, kłaść je w niepalnych peszlach itd. Z czego będzie podbitka? Styro po obu stronach podbitki? Jak planujesz uszczelniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 16.10.2017 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 AAA I na żadnym foto nie widzę przekroju dachu. Może tam wydzieloną przestrzeń strychową? Jaka jej wysokość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.