idkam 29.08.2004 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2004 Witam, czy coś można odpisać (odliczyć) budując dom i powadząc działalność gospodardczą, gdzie będzie docelowo zarejestrowana działalność po przeprowadzce??? PozdrMarta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KaiM 30.08.2004 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2004 od razu zastrzegam ze nie wiem natomiast kiedys czytalem ze firma wliczala sobie w koszty urzadzanie swojej nowej siedziby - po czym przy kontroli koszty te zostaly zakwestionowane. Powodem bylo to ze dzialalnosc byla zgloszona pod starym adresem i wg urzędu dopiero od momentu zgloszenia nowej siedziby mozna by mowic o kosztach. Chyba nawet to co napisałem wiąże się z tematem postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 31.08.2004 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2004 Przypuszczam, że możesz odliczyć częśc kosztów poniesionych na budowę części gospodarczej ale:- musi sz mieć pozwolenie nie na budowęnie domu jednorodzinnego lecz na budowę obiektu będacego połączeniem domu jednorodzinnego z wydzieloną częścią gospodarczą ( z wszystkimi tego konsekwencjami takimi jak: wysokość pomieszczeń, doświetlenie i inne zgodnie z wkonywaną działalnością)- wybudowana część gospodarcza nie jest Twoją własnością lecz własnością Twojej Firmy z wszystkimi tego konsekwencjami takimi jak: odpisy amortyzacyjne, prowadzenie odpowiednich ksiąg inwentarzowych, uwidacznianie wartości obiektu w remanentach oraz PIT B rocznym.Nie możesz sprzedać nieruchomości, w przypadku wynajmu tej części innej osobie, przychód z ewentualnego wynajmu jest przychodem twojej Firmy opodatkowanej podatkiem VAT (o ile jesteś płatnikiem). Sądzę, że nie jest to skórka warta wyprawki.Niemniej zapytaj w US i to w kilku działach - VAT, PIT, radcy prawnego.A najlepiej zadać skonkretyzowane pytanie na piśmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K74 11.12.2005 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2005 Czy ktoś już ten temat przerabiał?Formalności księgowe mnie nie przerażają, niech się nimi martwi księgowa. Pytanie tylko, na jakim etapie trzeba zdecydować, czy budujemy dla siebie, czy częściowo również na siedzibę firmy? Czy już WZiWT muszą dotyczyć budynku mieszkalno-użytkowego, czy pozwolenie na budowę?Zaznaczam, że w domu nie będzie prowadzona działalność gospodarcza, a tylko będzie tam siedziba firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 12.12.2005 02:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2005 Pytanie tylko, na jakim etapie trzeba zdecydować, czy budujemy dla siebie, czy częściowo również na siedzibę firmy? Czy już WZiWT muszą dotyczyć budynku mieszkalno-użytkowego, czy pozwolenie na budowę? Zaznaczam, że w domu nie będzie prowadzona działalność gospodarcza, a tylko będzie tam siedziba firmy. Jezeli w domu nie bedziesz prowadzic dzialalnosci , to w zadnym wypadku nie buduj pod siedzibe firmy czesci domu . Wiekszego bledu chyba popelnic nie mozna. Zglaszasz tylko siedzibe (biuro) -adres gdzie ma byc (czyli dom) i miejsce prowadzenia dzialalnosci -adres gdzie ma byc prowadzona. Jezeli jest to Twoja pierwsza dzialalnosc i budujesz dom teraz to radze poradzic sie kogos komu ufasz w innych sprawach rowniez , a troche tego jest . Zycze powodzenia Czy ktoś już ten temat przerabiał? Formalności księgowe mnie nie przerażają, niech się nimi martwi księgowa Moze jestem Zosia samosia , ale nie ma to jak samemu w swoich papierach grzebac , a ksiegowa miec w zanadrzu w razie pytan . Zadna to umiejetnosc , trzeba tylko przepisy czytac , poza tym i tak musisz to wszystko wiedziec , nie ma inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K74 13.12.2005 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2005 Jezeli w domu nie bedziesz prowadzic dzialalnosci , to w zadnym wypadku nie buduj pod siedzibe firmy czesci domu . Wiekszego bledu chyba popelnic nie mozna. Ło Matko, a dlaczego? Ja w swej naiwności myślałam, że przeznaczę na siedzibę np. 10% domu i 10% wydatków na budowę będę mogła wrzucić w koszty i jeszcze VAT odliczyć. Firma już działa, ale siedzibę ma narazie w starym mieszkaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yemiołka 27.10.2006 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2006 a czy ktoś rejestrował działalność w domu, który nie ma odbioru? właśnie mały młyn nam wyszedł - jesteśmy zameldowani na podst. opinii kierownika bud., że budynek nadaje się do zamieszkania. dowód osobisty już nowy, z tymże adresem. mężuś własnie zakłada DG i podał jako adres siedziby i zamieszkania ten sam - czyli naszą chatę. wsjo było ok do momentu doczołgania się do Urzędu Skarbowego - pani chce od nas akt notarialny//dokument odbioru no i kicha. ale zapytana o inne możliwości rozwiązania rzekła, że można zarejestrować siedzibę gdzie indziej, np. u rodziny - na podst. aktu notarialnego+zgody właścicieli - i twierdzi, że nie musimy w tym celu dokonywać zmiany wpisu w Urzędzie Miejskim. trochę to dziwne jak dla mła... co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.