Roomel 12.12.2016 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Witam w projekcie mam 19 cm styropianu na posadzce. Potem 6,5 cm na wylewkę i 1,5 cm na posadzkę. Planuje umieścić w niej rury do ogrzewania podłogowego, grzejników i cwu.Mam pytanie, jak najlepiej rozdzielić te warstwy styropianu, czy może być np.: 1 warstwa - 4 cm, rury CWU2 warstwa - 4 cm, rury do grzejników 3 warstwa - i tu ile dać? dać 11 cm, czy np zrobić jeszcze 2 warstwy, jedna po 5 cm, druga 6 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samotnik 12.12.2016 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Czy naprawdę taka grubość izolacji jest niezbędna? Ciepło ucieka w górę i wydaje mi się, że straty w dół są na tyle małe, że nie ma sensu dokładanie kolejnych centymetrów ponad 12-15cm. Przy takiej grubości, jaką planujesz, czeka Cię drogi styropian, najlepiej XPS z uwagi na uginanie. Warstwy najlepiej dwie i nie więcej. Mniej roboty, efekt sztywniejszy, a odpowiednio ułożone dwie warstwy wystarczająco eliminują mostki. Wszelkie rury należy umieścić jak najwyżej, czyli robisz warstwę 10cm, na niej układasz wszystko (skrzyżowania najwygodniej jest wybruzdować) i na to druga warstwa. Na niej folia i pętle podłogówki. Dla układania styropianu (komfortu, a także i jakości ułożenia) najlepiej, gdyby instalator miał bruzdownicę i wycinał bruzdy na rurki CO/wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 12.12.2016 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Jak z poziomem chudziaka? Jeśli jest nie jest idealnie to wolalbym dorzucić 2cm do wylewki. Czym będziesz grzał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 13.12.2016 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Czy naprawdę taka grubość izolacji jest niezbędna? Ciepło ucieka w górę i wydaje mi się, że straty w dół są na tyle małe, że nie ma sensu dokładanie kolejnych centymetrów ponad 12-15cm. Przy takiej grubości, jaką planujesz, czeka Cię drogi styropian, najlepiej XPS z uwagi na uginanie. Warstwy najlepiej dwie i nie więcej. Mniej roboty, efekt sztywniejszy, a odpowiednio ułożone dwie warstwy wystarczająco eliminują mostki. Wszelkie rury należy umieścić jak najwyżej, czyli robisz warstwę 10cm, na niej układasz wszystko (skrzyżowania najwygodniej jest wybruzdować) i na to druga warstwa. Na niej folia i pętle podłogówki. Dla układania styropianu (komfortu, a także i jakości ułożenia) najlepiej, gdyby instalator miał bruzdownicę i wycinał bruzdy na rurki CO/wody. Na podłogę XPS? A nie wystarczy jakiś dobry EPS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mother_nature 13.12.2016 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Na podłogę XPS? A nie wystarczy jakiś dobry EPS? Oczywiście, że wystarczy. Nie popadajmy w przesadyzm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 13.12.2016 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Czy naprawdę taka grubość izolacji jest niezbędna? Ciepło ucieka w górę i wydaje mi się, że straty w dół są na tyle małe, że nie ma sensu dokładanie kolejnych centymetrów ponad 12-15cm. Przy takiej grubości, jaką planujesz, czeka Cię drogi styropian, najlepiej XPS z uwagi na uginanie. Warstwy najlepiej dwie i nie więcej. Mniej roboty, efekt sztywniejszy, a odpowiednio ułożone dwie warstwy wystarczająco eliminują mostki. Wszelkie rury należy umieścić jak najwyżej, czyli robisz warstwę 10cm, na niej układasz wszystko (skrzyżowania najwygodniej jest wybruzdować) i na to druga warstwa. Na niej folia i pętle podłogówki. Dla układania styropianu (komfortu, a także i jakości ułożenia) najlepiej, gdyby instalator miał bruzdownicę i wycinał bruzdy na rurki CO/wody. Co za bzdury. Mam 20 cm EPS 100 na gruncie, na tym 7,5-8 cm jastrychu i nic jakoś się nie "ugina". EPS 100 ma wytrzymałość 3000 kg/m2 będziesz miał większe obciążenie w domu? Nie wierzę. XPS to zbędny wydatek tym bardziej, iż lambdę ma podobną do EPS-a. A ile masz izolacji od gruntu w swoim domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 13.12.2016 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 A moze byc EPS 80? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 13.12.2016 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 A moze byc EPS 80? Niepotrzebnie kombinujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cactus 13.12.2016 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Te 3000kg/m2 to wartość teoretyczna,zawyżana przez producentów. Do tego punktowo jest dużo dużo mniej. Przy wąskich fragmentach wylewki może to mieć znaczenie. Przy bardzo grubej warstwie ocieplenia powyżej 15cm bałbym sie stosował EPS80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 13.12.2016 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Te 3000kg/m2 to wartość teoretyczna,zawyżana przez producentów. Do tego punktowo jest dużo dużo mniej. Przy wąskich fragmentach wylewki może to mieć znaczenie. Przy bardzo grubej warstwie ocieplenia powyżej 15cm bałbym sie stosował EPS80. W mojej kotłowni stoi zasobnik 160 litrów ważący wraz z zawartością 250 kg. Stoi na powierzchni ćwierć metra kwadratowego. W podłodze 20 cm EPS 100. Będziesz miał realnie większe obciążenia w domu na takiej powierzchni. Myślę, że nawet stół bilardowy z ciężkim kamiennym blatem ma mniejsze punktowe obciążenie.Co nie zmienia faktu, że nie ryzykowałbym z EPS 80. Gra nie warta świeczki a i koszty niewiele mniejsze niż EPS 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.12.2016 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 XPS to zbędny wydatek tym bardziej, iż lambdę ma podobną do EPS-a. Widzę, że czynisz postępy Jeszcze niedawno twierdziłeś coś przeciwnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.12.2016 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 A moze byc EPS 80? Może być. Tym bardziej, że wówcxas można użyć styro o lambdzie 0.031 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 13.12.2016 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Widzę, że czynisz postępy Jeszcze niedawno twierdziłeś coś przeciwnego. No cóż, forum nie zawsze wkurza, czasem i uczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Roomel 14.12.2016 12:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie tematem, Czy naprawdę taka grubość izolacji jest niezbędna? Ciepło ucieka w górę i wydaje mi się, że straty w dół są na tyle małe, że nie ma sensu dokładanie kolejnych centymetrów ponad 12-15cm. Przy takiej grubości, jaką planujesz, czeka Cię drogi styropian, najlepiej XPS z uwagi na uginanie. Warstwy najlepiej dwie i nie więcej. Mniej roboty, efekt sztywniejszy, a odpowiednio ułożone dwie warstwy wystarczająco eliminują mostki. Wszelkie rury należy umieścić jak najwyżej, czyli robisz warstwę 10cm, na niej układasz wszystko (skrzyżowania najwygodniej jest wybruzdować) i na to druga warstwa. Na niej folia i pętle podłogówki. No niestety już mam drzwi tarasowe i wejściowe więc obniżenie nie wchodzi w rachubę Dla układania styropianu (komfortu, a także i jakości ułożenia) najlepiej, gdyby instalator miał bruzdownicę i wycinał bruzdy na rurki CO/wody. Tak się składa że sam się postanowiłem za to wziąć, czerpię wiedzę z tego forum i internetu, myślę że dam radę . Nie mam bruzdownicy, kupiłem taki noż elektryczny ale smrodzi to strasznie.. Jak z poziomem chudziaka? Jeśli jest nie jest idealnie to wolalbym dorzucić 2cm do wylewki. Czym będziesz grzał? Nie jest idealnie. Będzie podłogówka + grzejniki, grzanie prawdopodobnie na ekogroszek chociaż zastanawiam się nad buforem. Może faktycznie powiększyć tą wylewkę, tylko wtedy bezwładność będzie większa? Edytowane 14 Grudnia 2016 przez Roomel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 14.12.2016 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 No niestety już mam drzwi tarasowe i wejściowe więc obniżenie nie wchodzi w rachubę I bardzo dobrze, nie żałuj na izolacji. Dzisiaj ekogroszek, a za parę lat PC lub inne rozwiązania ogrzewania bezobsługowego. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 17.12.2016 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Ja u siebie dawałem grafit na podłogę a naniego podkładowy do podłogówki z odblaskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.